Jump to content

Hvor anbefaler dere å kjøpe batterier?


Woff

Recommended Posts

:idea: Tenkte kanskje dette kunne være greit å få en tråd på?

Batterier er vi vel nesten avhengige av til jakt & skyting? Batterier er dyre..... (Noen steder iallefall...)

Hvor anbefaler DU oss å kjøpe batterier?

 

For å begynne tråden: Her har jeg fått god hjelp til diverse batterier!

http://www.altitec.no/index.php Rask og god service....

Ellers bruker jeg batterier fra IKEA..... Billig & bra! http://www.ikea.com/no/no/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Claes Ohlson selger Värta oppladbare batterier, de bruker jeg og er meget fornøyd med dem. Dette gjelder aa-, aaa-, d- og e-batterier.

 

Ellers er jeg enig med innleder at www.altitec.no leverer gode batterier til greie priser. Dette for spesial-batterier.

 

 

c",)

 

 

Clas Ohlson har billige og bra batterier, kjøper stort sett alle batteriene mine der!

Link to comment
Share on other sites

Tørrbatterier: IKEA eller noe "house brand" som jeg kjøper på Maxi (First Price??? EDIT: Euroshopper var det. Takker, Morten!). Never, ever, noensinne Duracell, det er dyrt som fy og ikke noe bedre enn de to førstnevnte

Oppladbare: Varta eller Vanson fra Clas Ohslon

 

Ellers har jeg kjøpt lite tørrbatterier de siste årene, her går det stort sett på oppladbare. Skulle jeg bare kjøpt tørrbatterier og med tre gutter i huset (pluss meg sjøl) ville batteribudsjettet matchet matbudsjettet! :shock:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

TV2 hjelper deg eller Forbrukerinspektørene (FBI) på NRK testet for noen år siden AA-batterier fra ulike leverandører. Før prisen i det hele tatt kom inn i vurderingen, hevdet IKEA-batteriene (produsert av Varta) seg helt i toppen blant de beste (Duracell var ikke der...). Da prisen kom inn i bildet, hadde ikke IKEA-batteriene konkurranse i det hele tatt.

 

Et annet "merke" verdt å kikke på er Euroshopper som selges i ICA-butikkene (herunder Maxi og RIMI). Jeg tror ikke jeg har sett billigere alkaliske AAA-batterier noe annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sverger til tørrbatterier i jaktradioen min, en Icom F3s (tror jeg). Bruker Ikeabatterier, men opplevde i år at disse ble brukt opp på en dag. Tidligere har jeg brukt batteriene i en uke. Ved bytting, holdt batteriene en uke igjen. Mulig jeg var uheldig...

 

Det ser ut som om Varta ikke produserer batteriene lenger. Nå står det "Made in China" der det før stod "Made in Germany". Om de dermed har blitt dårligere vet jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

:( Det ser ut til at du har rett Zetor... Har lagt merke til at det står at IKEA-batteriene er

laget i kina ja... Og de er IKKE så bra som 'de gamle'! Jeg har kommet over enkelte batterier (av de nye)

som er defekte eller utladet -fra esken-.. Det er for dårlig! :!:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Synd hvis det går ut over kvaliteten da! Det er greit nok at de klarer å produsere 'rimeligere', men

det er fortsatt en viss sammenheng mellom pris og kvalitet! (Som jeg har vært innom når det gjelder kniver, solgt under anerkjente merkenavn, men produsert i kina..)

Kanskje lurt å ta med reservebatterier for reservebatteriene du har med deg da? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Disse IKEA batteriene skifter sikkert ofte eiere. Dette er for en 4 år siden! Men de er brilliante til foto utstyr i forhold til andre jeg har testet. Ellers så fungerer GP sine oppladbare veldig godt i GPS`n. Gå 60csx`n min kan man velge i menyen om man bruker alkaline eller oppladbare! Har en billader så de er alltid klart for bruk.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være Varta som produserer batteriene selv om produksjonslandet er Kina. Ganske mange har funnet det fordelaktig å produsere varene sine i Kina - jeg tror det har noe med prisen på arbeidskraft å gjøre ;-)

+ det at man ikke er så hemmet av miljø hensyn der nede. Man burde betale straffe miljøavgift på alt som er produsert i china, tilsvarende det ville ha kostet å produsere dem i Europa etter gjeldende miljø krav.

 

P.s China varer som går gjennom skikklig kvalitestkontroll, er minst like gode som varer produsert andre steder i verden (men så er spørsmålet om den kontrollen er der da). Og miljømessig er de en katastrofe. :?

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips hvorfor IKEA batterier fungerer så bra i kammeraer og gps`er!

IKEA batteriene er Duracell`s B-lager! :D Snappet det opp da jeg jobbet i Hewlett Packard!

 

Da finner jeg det enda rarere at Duracell ikke varer like lenge, vi har selv testet ut dette ;)

 

Biltema batteriene har jeg dårlig erfaring med, kjøpte noe småelektriske artikler der engang og stappet i biltema batterier, det tok en halvtime så var gadgeten glovarm, mens den andre ikke var, skiftet batteriene i den varme, og vips -problemet løst....... Defekte batterier kan fremkomme i eskene med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sverger til tørrbatterier i jaktradioen min, en Icom F3s (tror jeg). Bruker Ikeabatterier, men opplevde i år at disse ble brukt opp på en dag. Tidligere har jeg brukt batteriene i en uke. Ved bytting, holdt batteriene en uke igjen. Mulig jeg var uheldig...

 

Det ser ut som om Varta ikke produserer batteriene lenger. Nå står det "Made in China" der det før stod "Made in Germany". Om de dermed har blitt dårligere vet jeg ikke...

 

Har samme erfaring, Zetor... Har bruka IEKA-batteri i fleire år, og dei har hatt laaaang levetid. Årets utgave stemmer betre med prisen :cry: Har vanligvis bruka jaktradioen 3-4 dagar, men i år vart det tomt etter ein dag. Dei brukar heller ikkje Varta-namnet på pakka eller batteriet lenger.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder AA og AAA batterier har jeg tidligere brukt Ikea's gule batterier. De ble jo som tidligere nevnt, kåret til "best i test". Men de ble "best i test" mye på grunn av pris. Derfor velger jeg heller dyrere batteri, som har bedre varighet. Nå er de stort sett med som reserve i en tørrbatterikasset og forbruket er derfor ikke så stort.

 

Skal jeg f.eks ha nytt batteri til jaktradioen bruker jeg www.altitec.no . Rimelige og gode batteri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...