Jump to content

TV2 nå, Jakt!


sako_35

Recommended Posts

Makan til holdninger og fjolleri på dette programmet. For det første en jaktleder som har som holdning at "ei kule i lufta er ei god kule", og gjør narr av totalt uerfarne jegere som holder tilbake skuddet på ei kolle i fullt sprang! Ikke nok med det, men "fellingsscenen", hvor hjortekolla ble felt, var klippet direkte ut av Kristoffer Clausen sin film når han bodde ute "et år". De var forøvrig i akkurat samme område som Clausen bodde ute i også.

 

Nei, gode tv-programmer med jakt er jaggu ikke enkelt å lage. Først "Helt vilt", med mer fokus på en gammel veteranbil med hjemmefiksa kjøkken på lasteplanet og hjortejakt på hjortefarm, og nå dette.

 

Skjønt, jeg sitter jo selv å glaner på det, men er så synd at det ikke skal gå an å lage jaktprogram hvor gode holdninger og dyktige jegere er i aksjon. Ikke blodferske programledere som klarer oppskytinga med et nødskrik og en triggerhappy jaktleder!

Link to comment
Share on other sites

Makan til holdninger og fjolleri på dette programmet. For det første en jaktleder som har som holdning at "ei kule i lufta er ei god kule", og gjør narr av totalt uerfarne jegere som holder tilbake skuddet på ei kolle i fullt sprang! Ikke nok med det, men "fellingsscenen", hvor hjortekolla ble felt, var klippet direkte ut av Kristoffer Clausen sin film når han bodde ute "et år". De var forøvrig i akkurat samme område som Clausen bodde ute i også.

 

Nei, gode tv-programmer med jakt er jaggu ikke enkelt å lage. Først "Helt vilt", med mer fokus på en gammel veteranbil med hjemmefiksa kjøkken på lasteplanet og hjortejakt på hjortefarm, og nå dette.

 

Skjønt, jeg sitter jo selv å glaner på det, men er så synd at det ikke skal gå an å lage jaktprogram hvor gode holdninger og dyktige jegere er i aksjon. Ikke blodferske programledere som klarer oppskytinga med et nødskrik og en triggerhappy jaktleder!

forstår ikke problemet igrunn..ser det er en del folk her inne som likte dette :) og jeg er enig med dem det var ganske morsomt

Link to comment
Share on other sites

Synes programmet var helt topp jeg. Det det hver uke. Dette er ment som et litt humoristisk reiseprogram, som i denne episoden handlet om at de ville prøve seg på jakt. Det er ment for folk flest. Det er ikke et seriøst jaktprogram for seriøse jegere. Det vil vi nok aldri få på tv da det blir for snevert for folk flest.

 

Sent from my C6903 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har likt de andre programmene i denne serien, men dette ble rett og slett for dumt og hvis det som "leirdueskytter' n" sier stemmer, angående den "fellingen" - så blir det jo en smule spesielt.

Men for all del, episoden hadde sikkert stor underholdningsverdi for mange av seerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nå fornøyd så lenge det er jakt på tv jeg da, sjølv om jeg også synes at jaktlederen virket som en fjomp, som neppe burde vært jaktleder, men så er det slik at det som regel er forskjell på hva som sies forran og bak kamera.. men om en først skal være negativ så reagerte jeg litt på hvordan de fraktet våpen i bilen. At alle sitter med rifla sitter mellom bena mens di kjører, inkludert jaktlederen som kjører bilen.. greit nok at det sikkert er slik mange steder, men neppe noe å vise fram på en nasjonal tv kanal.. I og med at dette er et program som er ment for "ikke jegere" er det enda viktigere å tenke på omdømme til jegerne tenker nå jeg..

 

Jeg har ikke sett på denne serien før, men når jeg så det skulle være jakt så så jeg på, så de fikk en seer til i går :)

Link to comment
Share on other sites

En jeg kjenner innrømmet vådeskudd INNE I BILEN. Hull i taket. En ting har jeg tatt med meg fra militæret: Tøm våpen kontroller!

 

Det er mulig at det er jeg som er pysete, men for hvert dyr jeg har skutt, så har sikkert 4-5 sluppet forbi. Jeg skyter faen døtte meg ikke om jeg ikke vet at et eneste skudd holder. Og så ser jeg på dette hvor de sikter på et dyr i stor fart(greit nok siden det kan stoppe), men så sitter sidemannen og maser: Skyt!

 

Skal man oppnå større aksept for det å avlive disse flotte dyrene så MÅ høyeste moral utvises på riksdekkende kanaler. Det samme gjaldt han skuespillren og kokken som var på tur/hjortejakt. Ren BOM på bøjakta med god støtte og alt. Nei, vi er bedre tjent med at jakt da ikke vises i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt en kultur her på kammeret som tilsier at dersom noen er uenig/ikke liker noe så skal det kalles moralisme eller sutring...

Here goes: Jeg for min del synes programmet var morsomt, og jakten beklemmende... Jeg lo godt av Dag Otto som kledde seg ut som bambi og ble skutt med paintball. :D Og jeg sa til min samboer at dersom jeg hadde hatt med Kristian Ødegaard på jakt så hadde han fått en rett høyre.. makan til skravlebøtte.

Men, jeg synes selve jaktutøvelsen var hårreisende. Alvorlig talt, er det noen av dere som ville klemt avgårde et skudd etter den hjorten som sprintet i tetta? Man så den av og til i små glimt mellom trærne... Skudd på løpende dyr er vanskelig, og jeg synes det er helt villt når jaktleder disser jegerne for å ikke ha skutt i den situasjonen. Og drøyt med en erfaren jaktleder som sier ting som at det må smelle, og det er bare å forsøke å få en kule i dyret. Og i tillegg er det to helt uerfarne jegere som får denne "opplæringen". Det hadde blitt bråk av den slags holdninger i mitt jaktlag i alle fall, og jeg synes det er synd når det er dette som vises av jakt.

Sånn, dette er mine synspunkt. Så får jeg heller lene meg tilbake og vente på stormen av beskyldninger om at jeg er moralist.

Link to comment
Share on other sites

Man blir ikke en god jeger før man lærer seg å kunne slippe forbi noe. Mange gamle og unge jegere lærer aldri dette.

 

Kjenner også altfor godt til disse som skyter først og spør senere. Er ikke uten grunn at jeg søker dekning når jeg kommer på post :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt en kultur her på kammeret som tilsier at dersom noen er uenig/ikke liker noe så skal det kalles moralisme eller sutring...

Here goes: Jeg for min del synes programmet var morsomt, og jakten beklemmende... Jeg lo godt av Dag Otto som kledde seg ut som bambi og ble skutt med paintball. :D Og jeg sa til min samboer at dersom jeg hadde hatt med Kristian Ødegaard på jakt så hadde han fått en rett høyre.. makan til skravlebøtte.

Men, jeg synes selve jaktutøvelsen var hårreisende. Alvorlig talt, er det noen av dere som ville klemt avgårde et skudd etter den hjorten som sprintet i tetta? Man så den av og til i små glimt mellom trærne... Skudd på løpende dyr er vanskelig, og jeg synes det er helt villt når jaktleder disser jegerne for å ikke ha skutt i den situasjonen. Og drøyt med en erfaren jaktleder som sier ting som at det må smelle, og det er bare å forsøke å få en kule i dyret. Og i tillegg er det to helt uerfarne jegere som får denne "opplæringen". Det hadde blitt bråk av den slags holdninger i mitt jaktlag i alle fall, og jeg synes det er synd når det er dette som vises av jakt.

Sånn, dette er mine synspunkt. Så får jeg heller lene meg tilbake og vente på stormen av beskyldninger om at jeg er moralist.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Selvsagt er det kurant underholdning/humoristisk, men det var jaktutøvelsen og holdningene som kommer fram jeg også reagerte på. Samt "fellingen" til Lasse Kjus, som var tatt ut fra Clausens film. Men men, er vel sånn TV fungerer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...