Jump to content

Dagstursekk? Tips


1983

Recommended Posts

Rundt 40 l.

Har den selv. Veldig god å bære.

 

Jeg stiller meg tvilende til kvalitetskontrollen hos Norrøna. Den første sekken hadde jeg i rundt ett år før den ene nettinglomma på siden løsnet. Hadde kun hatt en GPS i den. Ikke noe stort eller tungt.

 

Fikk en ny sekk i vinter på reklamasjon. Under den første turen røk begge snorlåsene. Nå etter fire måneder har den ene nettinglomma begynt å løsne. Min neste sekk blir ikke en Norrøna.

Link to comment
Share on other sites

har en norrøna trolltind 60+ som skuffet meg stort. sømmer som rakner og tøyet er ikke slite sterkt.jeg kommer heller aldri mer til å kjøpe norrøna. tilogmed stolsekken til 99kr fra biltema har vert med på mer :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ludvigsekken er ikke en bra jaktsekk ihvertfall!En god jaktsekk har magebelte,brystreim og flate,tynne skulderreimer.

 

Jeg bruker litt forskjellige sekker alt etter hva jeg jakter.Til fuglejakt/dagstur bruker jeg en som heter Stegg fra Helsport på 30 liter.Nå kommer den i 35 og 40 liter ser jeg.Meget fornøyd med den sekken.Det er bra med lommer i den,samt en stor lomme med plass til drikkesystem som Camelbak el,og det er meget viktig for meg.Fuglenett følger også med.

 

En kompis har Norrøna Hjerkin og den er jo nærmest blottet for lommer.

Link to comment
Share on other sites

Bruker denne mykje om hausten; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=18281257" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

God kvalitet til grei pris. Snølåsen revna når han var ny, sekken blei sendt inn og ordna. God service.

 

Sekken har flate, breie skuderreimar og er svinga bak slik at den ikkje ligg inntil ryggen. Godt på varme dagar. Godt magebelte og brystreim og med integrert regntrekk og signalstropp. Kjekk fløyte på brystreima for dei som har hund.

 

57_2141113409.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet ut min Norrøna Dovre til fordel for Fjellreven Friluft Forest. Dett er den beste dagstursekken jeg har hatt. Svært god lufting i mellom sekk og rygg og veldig mange gode løsninger. Leveres med rypenett i signalfarge.

Anbefales

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet ut min Norrøna Dovre til fordel for Fjellreven Friluft Forest. Dett er den beste dagstursekken jeg har hatt. Svært god lufting i mellom sekk og rygg og veldig mange gode løsninger. Leveres med rypenett i signalfarge.

Anbefales

Jeg har vurdert en slik sekk, men finner ingen butikker som har den inne, kunne tenkt meg å sett sekken før jeg kjøpte den,

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet ut min Norrøna Dovre til fordel for Fjellreven Friluft Forest. Dett er den beste dagstursekken jeg har hatt. Svært god lufting i mellom sekk og rygg og veldig mange gode løsninger. Leveres med rypenett i signalfarge.

Anbefales

Jeg har vurdert en slik sekk, men finner ingen butikker som har den inne, kunne tenkt meg å sett sekken før jeg kjøpte den,

Jeg kjøpte min hos den lokale vilmarksforretningen her jeg bor. Kostet rundt 1400,-. Flere kammerater har kjøpt likedan etter å ha sett min.

Burde vel være mulig å få tak i hos butikker som kjører/selger andre Fjellrevenprodukter.

 

http://www.fjellsport.no/fjallraven-fri ... olive.html" target="_blank" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Støtter Fjallraven friluft forest! Har brukt denne de to siste årene nå, og er kjempefornøyd. Den veier lite, tåler at en tilhenger kjører over den, og sitter godt på ryggen, selv etter dette uhellet :winke1: . Luftingen i ryggen er også helt suveren! Rypenettet kan tas vekk når du ikke trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kjempefornøyd med min 5.11 rush 24 sekk. Kan anbefales hvis du liker litt mer taktisk look. Den svelger unna utrolige mengder med ting, og har masse praktiske lommer. Den er kanskje litt tung, men det blir oppveid av bærekomforten. Vet ikke om den er optimal til jakt, siden den har forholdsvis tykke reimer, men til dagsturer er den helt topp. Eget rom til drikkeblære har den også.

Link to comment
Share on other sites

Ta gjerne en kikk på Osprey sine sekker. Gode matrialer og design, og et imponerende utvalg. Kanskje nesten litt for mange modeller og velge mellom.

Lett vekt og litt "fart", så kan Atmos-serien være noe å vurdere. Gode erfaringer med de minste, sitter som limt til ryggen, likevel god lufting.

Har også en Kestrel 48, litt mer tradisjonell. Sitter bra og tåler mye vekt og juling. Meget bra hoftebelte. Finnes også en 38- og 58-liters version tror jeg.

Osprey sekkene er ofte ikke så verst priset i Norge kontra utlandet.

Link to comment
Share on other sites

"dagstursekk"

 

Har flere sekker - både i skinn/ullstoff og cordura.

I flere størrelser.

 

De siste to årene har jeg faktisk bare brukt biltema`s rompetaske - som kjapt kan omgjøres til en sekk.

Og til litt over kr 200,- :shock: .

Med Hel-Sport`s regntrekk i egnet størrelse - har jeg ikke hatt bruk for annen sekk på mine dagsturer.

 

Om det har vært på jakt eller fiske (i inn- og utland).

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Til dagsturer benyttes ''stridsekk'' på 35 liter. Den er å fine på miltrad.no og hos cato-ringstad.no .

Det er en alt i alt god dagstursekk med muligheter til å spenne fast ting på utsiden. Bergans lager også en variant av denne sekken, den heter noe slik som Bergans combat pack 35L, den er i en noe mere sivil farge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...