Jump to content

Klokke til forsvaret/politiet/friluftsliv


fredrik

Recommended Posts

Hei

Noen som kanskje kan tipse meg om en klokke som passer til overnevnte formål?

 

Eneste krav jeg har er at den tåler en støyt, ikke bygger mye ut fra håndleddet, har lys og digital klokke.

 

Har sett litt på suunto sine klokker, og liker det jeg ser, men er redd de bygger litt mye ut.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en suunto X-lander på armen i 7 år nå. (Tar den aldri av meg)

Den har fungert utmerket. Byttet batteri og reim 2 ganger. Velger du en Suunto, vil du garantert ikke angre.

Men som du skriver, så bygger den noe ut. Hva med pulsklokke? De bygger ikke all verdens. Tenker da på Polar sine.

 

Er også mye snacks her...

http://www.milwatches.com/index.php

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt flere Suunto klokker og anbefaler de på det sterkeste til det du er ute etter. Innebygget kompass er kjekt å ha i skauen og ellers hvor det er litt uoversiktlig.

 

Jeg har en Core nå, og den bygger ikke så mye som X-lander. Hvis du skal ha noe enda flatere er Observer et godt valg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg meget fornøyd med min Traser H3. Digitalt urverk, og tritiumbelyste visere (og en lysende prikk for hver time). Kjøpte denne for noen år siden for å ha til bruk på feltøvelser, men innser nå at denne stort sett henger på håndleddet hele tiden. Vanntett, solid, og med skarp og klar belysning. :)

En litt funky detalj er at den grønne belysningen (bortsett fra den ene røde prikken kl 12) ikke synes i nattoptikk/restlysforsterker.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Cardinal ..

 

Har en G-Shock den brukte jeg I forsvars og mekanisk arbeid , deretter sto den på motorsykkelstyret mitt i flere år.

Er sikkert noen nye flottere modeller nå men den var helt rå, ligger i skuffen hjemme og funker enda .

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Jo takk for svar alle!

 

Jeg skal innom equipnor i Ski og se på en Suunto Core all black.. Det er i allefall den klokka jeg har likt best så langt. Men har du fått din Buster?

 

Lurer på om det kompasset og høydemåleren er duganes.. Og ikke minst temperaturmåleren. Syns det er rart om temp-måleren fungerer..

Link to comment
Share on other sites

Hadde Suunto Core all black da jeg tjenestegjorde i afganistan. Grei klokke, men reimen er noe svak. Kjøp en ekstra reim.. det er mitt tips. Kompasset er ok. Høydemåleren er greit, men må kalibreres ofte. Temperaturmåleren er temelig bra såfremt du ikke har klokka på kropp :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo takk for svar alle!

 

Jeg skal innom equipnor i Ski og se på en Suunto Core all black.. Det er i allefall den klokka jeg har likt best så langt. Men har du fått din Buster?

 

Lurer på om det kompasset og høydemåleren er duganes.. Og ikke minst temperaturmåleren. Syns det er rart om temp-måleren fungerer..

 

Har ikke fått noe ennå. Jeg hadde også mest lyst på all black, men valgte Glacier Gray pga kontrasten. Jeg så noen tester der noen klagde på kontrasten og at det kunne være litt vanskelig å se teksten på "all black".

Venter i spenning!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Casio G-Shock klokka jeg har må være 12 år gammel og ser ikke ut,men fungerer strålende :)

Tror neppe man finner noen som er så holdbare i forhold til pris fra noen andre produsenter

 

 

Mistet min første, kjøpte så en ny. Suunto Core er jo mye tøffere, men trur ikke mye slår Casios G-shock når vi snakker pris og holdbarhet.

Bruker heller penger på ammo enn en fancy klokke :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen som har opparbeidet erfaring med "negativ" vs. "normal" display på Suunto Core? Ser Buster valgte Glacier Gray av nettopp den grunn. Hvis noen også har erfaring med "bearing tracking" funksjonen på kompasset i forhold til å bruke bezel-ringen? I følge Suunto har ingen av "ekstrem"-utgavene roterende bezel, men erstatter den med dette. Del gjerne også andre erfaringer med Suunto Core, er i modus for å skaffe en....

 

Forøvrig ganske hyggelige priser her

Link to comment
Share on other sites

Noen som har opparbeidet erfaring med "negativ" vs. "normal" display på Suunto Core? Ser Buster valgte Glacier Gray av nettopp den grunn. Hvis noen også har erfaring med "bearing tracking" funksjonen på kompasset i forhold til å bruke bezel-ringen? I følge Suunto har ingen av "ekstrem"-utgavene roterende bezel, men erstatter den med dette. Del gjerne også andre erfaringer med Suunto Core, er i modus for å skaffe en....

 

Forøvrig ganske hyggelige priser her

Svigerfetter'n min (?) har suunto i negativ, han virket iallefall veldig fornøyd. brukte den når han var i forsvaret, tålte utrolig mye juling, og reima ble utsatt for mye gjøys bl.annet når stridssekken skulle sklies av oghang fast i klokka. reima røyk aldri.

 

jeg har selv g-shock i negativ, G9000MS Military, veldig fornøyd og det er enkelt å se klokka. vil ikke påstå at det er enklere enn vanlig display, iallefall ikke når det begynner å bli skumring og tussemørkt.

 

kanskje ikke svaret du var ute etter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...