Jump to content

V-max effekten...


Xprez

Recommended Posts

  • Replies 496
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jeg har bare funnet en ulempe med V-Max og det er å finne alle beina til kråka, det er greit å ha 2 stk kråkefot når jeg skall kreve skuddremie.

 

Vell, vi har fått en praksis her på akkurat det: "her satt kråka, dærfra skøt vi, ergo beina ligger 25 meter i linje fra dær kråka satt. :D

Link to comment
Share on other sites

hvem trenger v-max??? :P

normal_Bilde_126bjorn.JPG

denne rypa ble skut med lapua mega i 308

 

rypa skøut i været 3m med ett hælvettes fjærfokk bak seg

 

He he. Men har du brukt v-max, så har du hatt problemer med å se at det var en rype. :lol:

 

(bruker ikke så grovt skyts til rype selv) ;)

Link to comment
Share on other sites

det er det sykeste.. tror ikke den der karn led noe lang og pinefull død :wink:

hvilket kaliber ble brukt :shock:

 

nei på skadedyr er V-maxn genial, har enda ikke skadeskutt med den kula :D

 

og kalibret er 6,5x55 :wink:

 

den ble skutt på et oppdrettsanlegg, ca 160m.

halve kråka lå igjen(ferdi filetert) mens den delen som er på bilde lå 5m unna

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Nei vi venta på deg Xprez! 8)

Forsto ikke helt hvilket beger som ble fullt, men det er godt å ha ekspansjonssjefen tilbake på standplass!

Mørketida er over, Back in black fader ut! Har du filma noe i highspeed i det siste? Inspirer en stakkars lader... :P

V-max og andre varmintkuler fra min lille ammofabrikk har eksplodert jevnt og trutt det siste halvåret. Testinga har medført hastigheter over 1000m/s i både .222, 6,5x55 og .308Win (med henholdsvis N133, N160 og N133). Endel har gått i papp under testinga over kronoen, noen har funnet vegen til rev, noen har jobba litt med den lokale kråke- og skjærebestanden, og til sist har de nå blitt brukt under skadefelling (lovlig ja) av gås.

Prøvde N140 til V-max i 6,5'en, men her fikk jeg trykktegn ved lavere hastigheter enn med N160. Hylsene blir liksom ikke store nok for bruk av N160 til lette kuler så jeg skaffa meg en lang droptube - hehe - goood fyllingsgrad!)

Effekten? Ble noen kråkeføtter i manko til innleveringa, og en rev ble noe stygg. Siste reven som fikk V-max fra .308'en ble et skoleeksempel - kun inngangshull! Avstand ca 60m. Ryktene fra gåseland sier at den virker på gåsa også.

Har pjusket noe med Sierra HP og Barnes Varmintgrenade også, men ingenting av betydning å melde ennå.

Kanskje jeg får lurt en bever inn i trådkorset i vår?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...