Jump to content

browning a-bolt


hauk74

Recommended Posts

Ei kjempeflott rifle som skyter godt med det meste! Jeg har en i 30.06 og er storfornøyd :D

 

Originalt er det litt tungt avtrekk (som de fleste amerikanske rifler), men det er en smal sak å bytte ut den fjøra som regulerer dette.

 

Visst det er synth stokk du er ute etter vet jeg ikke hvordan Tikkaen er, men på a-bolten er det ikke mye plastikkfølelse slik det er på mange andre rifler. Det er et skikkelig robust arbeidsjern!

Link to comment
Share on other sites

Plaststokken til A-bolt er utrolig god å holde i pga. dura-touch belegget. Avtrekksvekt justeres med en skrue under avtrekkksbøylen. (står i manualen og er lett å gjøre).

 

ja den var utrolig god å holde i. ble kjøpt en a-bolt i 30-06 ss i dag. glær mæ te å prøve den:)

Link to comment
Share on other sites

var på skyting i dag, skjøt 16 treningskudd og hadde fine samlinger, MEN da jeg tok ut magasint og skulle sette inni skudd så datt magasinet ut, A-bolt har jo et hengslet magasin og da vi kjøpte geværet så fikk vi ikke noe bruksanvisning med, så det jeg lurer på er om magasinet er utagbart?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Er også eier av en browning a-bolt 6,5*55, ble kjøpt i oktober 2010, betalte da 12500 for børse, a-tec maxim og bushnell

xlt trophy3-9*40, har fåt prøvd børsa lit på bane og er godt fornøyd. Ble ikke fornøyd med med kikkerten da den viste seg å

ha feil på sidejusteringsskruen, har nå oppgradert til en zeiss conquest 3-9*40 som jeg ikke har fått testet enda. Presisjonen

var god selv med den bushnell saken, blir sikert enda bedre med zeissn på, denne rifla er etter min erfaring et godt valg og topp

i sin prisklasse.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Etter at jeg fikk meg en bane-Sauer så har jeg vært litt misfornøyd med avtrekket i A-bolten min. Har stilt orginalavtrekket så lett som mulig med justeringsskruen. I dag fikk jeg et spring-kit fra Timney i posten:

http://timneytriggers.com/sunshop/index.php?l=product_detail&p=22.

Utrolig enkelt å installere og hvilken forskjell!

Vel verdt 25$+25$ i frakt. Tok mindre enn en uke fra jeg bestillte til det lå i postkassa.

Link to comment
Share on other sites

var litt missfornøyd med avtrekket i a-bolten min jeg og...følte liksom at jeg måtte fokusere på korrekt avtrekk i skuddøyeblikket pga det harde avtrekket, var ikke noe problem men var ikke noe gunstig i jaktsammenheng, derfor fikk jeg børsemaker til å sette en ny fjær jeg også, så nå er den rundt 1 kg, perfekt;)

Men dette er normalt, særlig i amerika der det virker som de elsker harde avtrekk.

dette er veldig inviduelt

 

Ellers er det ikkenoe å utsette på børsa, genialt våpen med et genialt magasinsystem(greit hvis man skal kjappe seg med noen skudd) føler også at jeg får bedre kontroll.

Er også skikkelig rustfritt stål, brukt rifla i all slags vær og ikke en antydning til rustflekk, blir også veldig lite dritt i våpnet, på grensen til vedlikeholdsfritt.

 

den geniale duratuchen, lette vekten, kompakte og solide konstruksonen gjør at man blir forelsket i rifla med en gang man setter hendene i den: )

anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Har selv a-bolt i 6,5x55... Meget bra presisjon ved hjemmeladinger, men klarer ikke kravet for storvilt.... Løpet er for kort (kun 51cm) Jeg har så langt ikke klart å komme meg over 800 m/s med 140grn A-frame... En svært god børse, men burde ikke blitt solgt som jaktbørse i Norge med den løpslengden! Kan kanskje klare det med 156 gms kule, men dette burde være unødvendig... 6cm lengre løp så hadde det ikke vært noe problem med hastighet lengre!

Link to comment
Share on other sites

Har selv a-bolt i 6,5x55... Meget bra presisjon ved hjemmeladinger, men klarer ikke kravet for storvilt.... Løpet er for kort (kun 51cm) Jeg har så langt ikke klart å komme meg over 800 m/s med 140grn A-frame... En svært god børse, men burde ikke blitt solgt som jaktbørse i Norge med den løpslengden! Kan kanskje klare det med 156 gms kule, men dette burde være unødvendig... 6cm lengre løp så hadde det ikke vært noe problem med hastighet lengre!

Her var det mye vås! Du klarer fint kravet til storvilt med riktig ammo. Mener du også at en A-bolt i 30-06 ikke skal kunne selges bare fordi den ikke klarer kravet med v-max 110gr :mrgreen:

Selges vel mange våpen i Norge du ikke kan bruke til storvilt, skulle salget av disse være stoppet også?

Løpet i A- bolt 6.5x55 er foresten ikke 51cmm.............men53cm :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...