Jump to content

Hvilken rifle ville dere på kammeret valgt?


skyttern 6,5

Valg av rifle  

183 members have voted

  1. 1. Valg av rifle

    • Heym SR 21
      19
    • Schulz & Larsen Classic DL
      40
    • Sauer 202 classic ii
      99
    • Tikka T3 Hunter
      25


Recommended Posts

Hvorfor kjøper ikke folk det de liker? Og det er bare en måte å finne ut om man liker alternativene - det er å prøve!

 

Av de alternativene som er ramset opp her så er det smak og behag som avgjør og ikke kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvorfor har du utelatt Blaser?

 

Er ikke så rik.

Da jeg har lyst på trestokk så er vel blaserne ganske dyre :wink:

Vil uansett ikke ha retrekk rifle.

 

 

Ser ut som om de flaste ville valgt en sauer og deretter en S&l.

Det var den rekkefølgen jeg hadde en mistanke om at det kom til å bli.

 

Hvordan er disse 2 riflene mot hverandre på holdbarhet og presisjon, vet jo at saueren har super presisjon, men har s&l like bra :?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke holde meg fra å nevne Sako 85 Finnlight i 308. Jeg holdt den i butikken idag og jeg må si at det var himmelsk. Den bare datt inn i skuldra og var et smykke å håndtere. Det oste kvalitet - presisjon og funksjonalitet fra øverste hylle i et godt allroundkaliber - frihet i en liten rifle. :) Kjøp den du :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, om du ikke har råd til en Blaser, er kanskje Sauer greit nok ... :-)
Er ikke det passe skivebom?

En offroad er da vitterlig billigere enn en XT som er billigste type av begge....

 

sauer 202 uotback koster 15000

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke holde meg fra å nevne Sako 85 Finnlight i 308. Jeg holdt den i butikken idag og jeg må si at det var himmelsk. Den bare datt inn i skuldra og var et smykke å håndtere. Det oste kvalitet - presisjon og funksjonalitet fra øverste hylle i et godt allroundkaliber - frihet i en liten rifle. :) Kjøp den du :)

 

+1 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja, om du ikke har råd til en Blaser, er kanskje Sauer greit nok ... :-)
Er ikke det passe skivebom?

En offroad er da vitterlig billigere enn en XT som er billigste type av begge....

sauer 202 uotback koster 15000

 

:wtf: Du får da ikke en Sauer 202 Outback for 15.000,-

 

SauerHansen

Link to comment
Share on other sites

Sauer. Da har du løpsbytte mulighet. :D
Det har du da både på Heym SR 21 og Schultz & Larsen også... :roll:

Har Heym SR 21 løpsbytte (uten en tur i skrustikka)? Det hadde den hvertfall ikke for noen år siden.

 

Jeg hadde en SR 21, kjøpte den for ca. 20 år siden - fint våpen, omtrent som en original, Luxus Carl-Gustaf 1900. Ingenting å si på kvalitet eller presisjon! Men ingen tekniske fix-faxerier. Og den hadde tradisjonelt Monte-Carlo-skjefte - jeg vet ikke om den nå leveres med skikkelig, rett klassisk-stokk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

He ein heym sr 20. Arva etter far min som han arva frå bestefar. Er kjempe fornøgd med rifla, funkar fett den uansett om den har fått litt hard medfart gjennom åra.

 

No har eg ikkje så mykje å sei om dei nyare modellane, men etter min erfaring så kan eg i hvertfall anbefale heym!

 

Mvh Aslak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en SR 21, kjøpte den for ca. 20 år siden.....

Det var nok en SR20, SR21 var nok ikke kommet på markedet da.

 

Men når Jaktdepotet selger denne børsa http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26799745

til under 13.000 er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt av de 4 børsene som er aktuelle :wink:

Heym har vel aldri helt lykkes i Norge. Grunnen kjenner jeg ikke, jeg har mine grunner til å ikke kjøpe Heym, og det har tydeligvis de fleste andre også.

Den egentlige grunnen er nok en elendig markedsføring av importørene gjennom mange år, enkelt og greit. Produktet er det ingenting å si på i forhold til tilsvarende børser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...