Jump to content

Grodas langholdsskjefte.


Mauser M67

Recommended Posts

Droppa 700 riggen min rett inn i langholdsskjeftet på kammersmellen og smalt i vei. Er ihverfall drop-in.

 

Det var helt deilig å skyte gonger på 300 fra asfalten. Jeg blei nesten litt småforelska.

Sliter litt i etterkant med å filtrere bort hva som var bakstøtte&låsbar versapod og hva som var skjefte. Egentlig tror jeg ikke skjefte fikk prøvd seg så mye for meg i den settingen. Var mest stæsjet rundt (monopod på skjfte og låsbar versapod) tror jeg som gjorde mye.

 

En av langholdsguruene som var innom kammersmellen og som jeg diskuterte dette skjeftet med hadde en kommentar som jeg har tenkt mye på i etterkant. Hans kommentar var at skulderkappa burde vært i kjernelinjen. Dette vil nemlig redusere munningsvipp i forhhold til dagen skjefte hvor kappa er under kjernelinjen på våpnet og rekylen vil derfor løfte munningen.

Kanskje det er mulig å flytte kappa oppover på Grodås sin langholdsstokk.

Uansett er det en lekker stokk.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for sist :)

Har litt info om utviklingen siden sist.

Vi har tatt kommentaren om kolbekappen til følge og redesignet bakskjeftet.

Vi har flyttet det 20mm oppover for nettopp å få bedre skytestilling liggende.

Andre ting vi har justert er at en kan velge mellom tripod og "slett" kolbe bak for skjefte dersomen ønsker å bruke beanbag i steden for tripod.

Adapter for flytting i høyde av kolbekappen vil bli utviklet senere i år.

 

Alle skjeftene vi leverer er 100% drop in og testet med våpensystemet før det sendes herfra. (beddeblokker til S&L modellene må hentes fra originalskjefte eller kjøpes separat og beddes inn. Mausere må tas ut fror hevarm, det er så mye forskjellige hevarmer i sirkulasjon at vi kan ikke tilpasse til kun en type.)

Vi annbefaler likavel bedding for å få maksimal presisjon.

 

Forøvring vil jaktskjeftene komme ut om ca en mnd tid.

 

Mvh Oscar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaktfeltskjefte på 202 stålkasse:

Akkurat montert Jaktfeltskjefte på Juniors 202 i 6,5x55 60 cm 16mm pipe. Vekt 4930 g. :mrgreen:

På min vil jeg nok bikke over da min 202 har 17mm pipe og er bitte litte grann for tung for Jegerklassen. Så jeg må nok til å kappe litt av pipen for å komme under. Dette er veid på elektronisk kjøkkenvekt. Hvor nøyaktig den er???? Ja si det...

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende bedding: I dette øyeblikk står en T3 og herder med søylebedding her. Ved forsøk på drop-in ble ikke presisjonen som forventet, og det var åpenbart spenning i kassen da jeg tok den løs. Regner med at det blir ok nå. Som GRS selv sier er det nok alltid lurt å bedde uansett. Likevel: Steike for et godt skjefte! Tror jeg må ha et selv også....

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har mulighet for å poste et bilde av pistolgrepet? Det ser mye kraftigere ut enn KKC på de bildene jeg har sett, men de har ikke vist pistolgrepet spesielt godt.

 

Ja det er nok endel kraftigere enn KKC, men det er gjennomfarget laminat så det er bare å frese ned om du har korte fingre som meg.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Stokken veide ca 200 gram mer enn min kkc stokk. Og pistol grepet er kraftigere enn kkc stokken. Har klådd endel på GRS stokken i det siste, men jeg får ikke børsa mi under uten å kappe endel på pipa. OG stokken er litt mer baktung enn kkc en pga justerings mulighetene bak. En flott stokk som vurderes sterkt. Må kvitte meg med noe nav de 4 stokkene jeg har til shultzen først :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...