Jump to content

Skrytetråd, fiske.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund
God mat,ja det kan jeg skrive under på:).Skulle du være i nærheten en gang så tar jeg deg gjerne med slik at du får deg ei slik ei:)

 

Takker så mye for det. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Står nå klar for en ny tur på bunnefjorden. Kompis er rett rundt hjørne :D . Har hørt rykter om at de tar sjøørett på pilk innerst i bukta. Skal ihvertfall prøve. Får jeg ikke ørett så blir det vel en vittinng eller fem :D Skal prøve og få lagt ut bilder om det blir noe. Var ute sist fedag og fikk 17 vittinger.

Link to comment
Share on other sites

Hjelp til selvhjelp angående feilsøk på linker som ikke virker:

@Krutt2: Ser at du har bommet ørlite med hvor du limte inn link til bildet. Det kan enkelt korrigeres i ettertid (som læreren min sa engang; alt er lett bare en vet hvordan man skal gjøre det.....).

Tommelfinger-regel med HTML er at ett element innrammes av to "koder", som innrammes av klammeparanteser ( "[" og "]" ). En for start, og en for slutt. Sluttkoden er den samme som start-koden bare at det er en skråstrek foran koden ("/"). For bilder er koden "IMG". Elementet for ett bildet skal altså være på formatet adresse-til-bilde. Dersom det blir kluss med element / koder, så vises alt som tekst og ikke link. Når man ser på linken til ditt første bilde, ser man at du har fått limt inn linken ett tegn for langt bak. "[" for avsluttende kode står foran linken. På andre bilde, er det motsatt. Her har du ett tegn for langt fram, og "]" for start kode står bak linken. Korriger disse to, og linkene virker.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Står nå klar for en ny tur på bunnefjorden. Kompis er rett rundt hjørne :D . Har hørt rykter om at de tar sjøørett på pilk innerst i bukta. Skal ihvertfall prøve. Får jeg ikke ørett så blir det vel en vittinng eller fem :D Skal prøve og få lagt ut bilder om det blir noe. Var ute sist fedag og fikk 17 vittinger.

 

Det ble ikke mye og tabilde av. Fikk 14 vittinger som alle hadde gått i en smøreske :lol: . Prøver igjen i morra, hører med andre at det taes endel sjøørett om dagen. Lykkelig er den som kan håpe :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Ja Gråhunden, denne kvelden var litt utenom det vanlige. Har fiska i elva siden jeg var ca 6 år, å aldri fått noe stor laks, bare mengder med sjø ørret. Elva varden første i Norge som ble innfisert av Gyrodaktulus salaris, så bestanden av havets sølv har vert liten, men fikk altså bekreftet at den fortsatt eksistere i elva fikk først den minste å var fornøyd med det, men 10 min etter satt den største :D:D:D

Nærmer seg vår å elvefiske igjenn nå, men først skall isfisket på fjellet gjørest unna :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest graahund

Har store planer om og få tatt en tur på vårisen på Møsvaten eller et annet sted. Men har litt problemer med og få dratt med meg dissa "pensjonistene" :lol:

 

Noen tips om røyevann i sørnorge ? Røya på Møsvatten er svært smålåten da. Har hørt rykter om Einavannet, stemmer det ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest graahund

Var på Blylaget brygge på Nesoddenlandet og kasta sluk etter piren (småmakrell) her forrige dagen. Har hørt at det er bra med pir i fjorden. Vi var tre stk og fikk ikke en jævla fisk. Holdt på i 3,5 timer. Jeg kalte dette skrytetråden, får skryte av at vi hadde tålmodighet til og stå der så lenge :D .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Har dere så stor ørret ellers i landet? Bare for å skryte litt i en skrytetråd :wink: Hunderørret i trappa:

 

Rekorden min er på 7,5 kg, hunderørret tatt i Mjøsa. Men får ikke til å scanne (eller hva det nå heter) gamle papirbilder :?

 

Det ligger forresten en snutt om samme fossen på VG-tv ang merking av fisk:

 

http://www.vgtv.no/#!id=44903

 

Edit: Tok en kjapp sjekk: Rekorden i Lågen på ørret er 23 kg, tatt på drivgarn i 1923 :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

skal prøve og få lastet opp bilder men...

 

ble en fin første sesong etter laks med litt variabelt utstyr og debutt med ei #5 enhånds fluestang etter laks :D

 

ble 2 lakser på 1,8kg på flue, en på 2,3 på spinner, en på 2,8 på mark, en på 3kg på flue, to på 4kg på flue og en på 6 kg på flue :D men må si at ei fluestang for ørret ble litt i det spinkleste laget, og knakk desverre ved kjøring av en av laksene på 4 kg :cry: men nytt utstyr er bestilt (kraftigere denne gangen) og på vei i posten :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sesongen endte på totalt 18 laks :D ikke værst til å være første skikkelige fluesesong som 17 åring :-)

 

alle utenom 3 stk ble tatt på enhånds fluestang #5 og #6/7 i en liten lokalelv :)

 

skriver kjapt vektene jeg husker i hodet...

 

1,8- 1,8- 2,3- 2,5- 2,8- 3,0- 3,0- 3,8- 3,8- 4,0- 4,0- 4,2- 4,5- 4,5- 5,0- 5,0- 6,0- 7,0

 

totalvekt: 69 kg :)

 

gjennomsnittsvekt: 3,8kg :D

 

kan ikke klage på denne sesongen!!! :D 2 fluestenger endte desverre sine dager pga. stor fisk på spinkelt utstyr :/

Link to comment
Share on other sites

Grattis med fin sesong :) Hvis du skal kjøpe ny stang til små og mellomlaks så er #7 et bra valg. Takler vind og litt større fluer betydelig bedre enn femmeren og dessuten så har du rygg til å fighte litt større fisk :) Og med lang fluorkarbonspiss på fortommen kan du fortsatt snikfiske på lav vannstand.

Link to comment
Share on other sites

tusen takk :D har nå ei ny stang i klasse 6/7 og er veldig fornøyd med den :!: har allerede kjørt to lakser på 4kg og 5kg på den :)

 

der jeg fisker, er ikke elva dypere enn 1,5 - 2 meter noen plasser, og ligger på rundt 1-1,5m. elva er maks 10 -15 meter brei, men ligge rpå rundt 5-7 meter :wink: alle ser rart på meg når jeg fisker der, og vanligvis ser de bare dumt på meg :P men det går laks helt opp til 10kg der :shock:

Link to comment
Share on other sites

Har vært noen fantastiske dager her på furusjøen noen dager nå.. Nærmere bestemt nesten 2 uker..

 

Nesten 2000 røyer er tatt opp.. 10 mann.

 

Var innpå idag, men grunnet sur vind og kaldt ble vi ikke sittende lenge.. ( hadde med mye unger )

Men en av det 10 har sittet der i 2 timer idag som resulterte i 64 fisk.. (røyer )

gjennomsnitt rundt ca 400-500g

 

2wqv43o.jpg

Dette ble tatt på et hull

 

2cok2rq.jpg

Dagens fangst for 1 mann på 2 timer. Totalt 64

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest graahund

Nå legger isen seg på Bunnefjorden. Brutter hadde sett at det alt var folk utpå. Blir en tur til uka på oss også. Vil vente til isen har sattseg skikkelig. Har ikke lyst til og bade enda :D .

Link to comment
Share on other sites

Et par bilder av meg på fiske :D p.s er ikkje sikkert eg får te å legga ut bilder :roll:

283356_10150245203961394_642426393_8035129_6754560_n.jpg[/img]

Lange 5 kg

180424_500723491393_642426393_6788857_1671499_n.jpg[/img] Torsk ca 7 kg

180104_497237276393_642426393_6739359_4938293_n.jpg[/img] Rognkjeks ca 1 kg, fin rosa farge :D

155140_460890571393_642426393_6174850_1252651_n.jpg[/img] Steinbit 10 kg, tok den i ein 8 fots gummibåt nar eg va 12 år :D

 

Kan dåke sei meg kordan eg får bildo frå photobucket til kammeret???? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Et par bilder av meg på fiske :D p.s er ikkje sikkert eg får te å legga ut bilder :roll:

283356_10150245203961394_642426393_8035129_6754560_n.jpg

Lange 5 kg

180424_500723491393_642426393_6788857_1671499_n.jpgTorsk ca 7 kg

180104_497237276393_642426393_6739359_4938293_n.jpgRognkjeks ca 1 kg, fin rosa farge :D

155140_460890571393_642426393_6174850_1252651_n.jpgSteinbit 10 kg, tok den i ein 8 fots gummibåt nar eg va 12 år :D

 

Kan dåke sei meg kordan eg får bildo frå photobucket til kammeret???? :mrgreen:

 

Ca sånn :)

 

Du har en img-tag for mye på hver side av lenken til bildet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...