Jump to content

Skrytetråd, fiske.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Var på isen på Bunnnefjorden i går. Nærmere bestemt utenfor Nebba brygge. Vi var fire mann som fiska,, brutter fikkk 19, jeg 16, kompis 9 og fjerdemannn ingenn !!. Alt var vitting bortsett fra en liten steketorsk på ca 3-400 gr. Stort sett så var det fin stekevitting som vi kaller bladvitting. Agnet med blåskjell kjøpt på Ultra i Ski pluss litt maktell. :D . Bra fangst dette på en liten dagstund :D:D. Virker som fisken er av god kvalitet også :D:D

Link to comment
Share on other sites

En får nesten lyst til å prøve seg på isfiske igjen. :D Ikke vært utpå i vinter enda.

 

Her omkring går det mest i abbor da, siden Hamar ligger et bittelite stykke unna saltvann!

 

Med min fiskelykke, hadde nok jeg blitt han fjerdemannen forresten! :lol:

 

 

Hehehe - du får skaffe deg "ferskhaill", så bli d sikkert fisk på deg :lol:

Link to comment
Share on other sites

på kveitevad ja som dere kaller det :) vi kaller det gangvad..

nåå næi du :) fangsten her er tatt utaforr hjemplassen min ;) jeg bor på brasøya i herøy kommune :)

 

beste agn til kveita er helt klart SILD! jo ferskere jo bedre.. før fiska de mye med levende sei, det er også bra, men ikke lov..

 

de hadde også altiss eget oppsett med bare 1 ongel på, om de fikk tak i en rognkjeks, denne ble engt levende og holdt seg levende på kroken leenge og fisket altiss godt.. ikke lov det heller..

Link to comment
Share on other sites

på kveitevad ja som dere kaller det :) vi kaller det gangvad..

nåå næi du :) fangsten her er tatt utaforr hjemplassen min ;) jeg bor på brasøya i herøy kommune :)

 

beste agn til kveita er helt klart SILD! jo ferskere jo bedre.. før fiska de mye med levende sei, det er også bra, men ikke lov..

 

de hadde også altiss eget oppsett med bare 1 ongel på, om de fikk tak i en rognkjeks, denne ble engt levende og holdt seg levende på kroken leenge og fisket altiss godt.. ikke lov det heller..

 

Det var nytt for meg at det var brukt rognkjeks til kveita, men jeg har hørt om levende sei før.

Det er veldig liten bestand igjen av kveite i sør Norge, selv om det selvfølgelig finnes eksemplarer.

Har aldri fått noen store selv, men et par små (3-5kg) på trollgarn

Jeg må si at jeg virkelig missuner dere nordleninger med fiskebestanden.

Link to comment
Share on other sites

Var på isen på Bunnnefjorden i går. Nærmere bestemt utenfor Nebba brygge. Vi var fire mann som fiska,, brutter fikkk 19, jeg 16, kompis 9 og fjerdemannn ingenn !!. Alt var vitting bortsett fra en liten steketorsk på ca 3-400 gr. Stort sett så var det fin stekevitting som vi kaller bladvitting. Agnet med blåskjell kjøpt på Ultra i Ski pluss litt maktell. :D . Bra fangst dette på en liten dagstund :D:D. Virker som fisken er av god kvalitet også :D:D

 

 

Det var rart, jeg var ute rett innenfor svartskog brygge (utenfor Sjødalstrand) her forleden. Fikk 5 torsk. Største nærmet seg vel ca 2,5 Kilo. Minste var alikevel over kiloen. (har ingen vekt, men ca gjetting). Fikk ikke en eneste Vitting. Fisket først med reke og bly, gikk over til "Møresilden" etterpå (Møresilden virket best for meg)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

6,5x55bruker, må jo si at vi agnet spesielt etter vitting. Pilka ikke i det hele tattt. Men er forøvrig enig med deg i at Møresilda er veldig bra på fjorden. Er det du som er utenfor Sjødalstrand på ettermidagem med sparkstøtting ? Har sett en kar der flere ganger. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jakrussel, Ranger og Bly, fine fangster dere har fått der. Skulle virkelig ønsket og vist hvor en tar den fine røya. Havfiske her jeg ikke muliheten for, med tanke på de fine kveitene. :D

Link to comment
Share on other sites

Noen hemmeligheter er verdt å dø for! 8):lol:

 

Får jo stundom noen pene ørreter i fjellet også da:

 

5560_1092139428500_1376942356_30235695_5199701_n.jpg5560_1092139388499_1376942356_30235694_6428225_n.jpg

Fjellørret på nøyaktig 2 kg (samme fisk).

 

35335_1314679311858_1376942356_30743044_7301464_n.jpg

Nok en fjellørret på 2 kg.

 

39184_1337390439622_1376942356_30798936_3671463_n.jpg

Ei vakker røye på 1 kg, som jeg og sønnen tok på en liten dorgerunde i bukta bak der.

 

Gleder meg til sommeren igjen! :D

Jeg for min del er mektig imponert over kveitene deres gutter; fyttirakkern! :shock:

Link to comment
Share on other sites

6,5x55bruker, må jo si at vi agnet spesielt etter vitting. Pilka ikke i det hele tattt. Men er forøvrig enig med deg i at Møresilda er veldig bra på fjorden. Er det du som er utenfor Sjødalstrand på ettermidagem med sparkstøtting ? Har sett en kar der flere ganger. :)

 

Nei, det er gamlingen. Jeg har flyttet til Stavanger selv, var bare "hjemme" på helgevisitt.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Røye 2,5 kg fra påskeaften i fjor. Tatt med ultralight haspelutstyr i isfiskehullet, he he! Ikke spør hvor det er! :mrgreen:

 

24721_1238775654314_1376942356_30564615_1356237_n.jpg

 

De andre røyene jeg fikk var bare fra 1-1,5 kg. :wink:

 

24721_1238775334306_1376942356_30564614_3429289_n.jpg

 

Bare en ting og si om dette "Ranger" FANTASTISK :D

 

Ops, siterte feil innlegg, skulle vært det siste med bilder. Beklager :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Eg kan ikkje skryte av so veldi stor fisk,men det vart 1450 tonn med lodde på ett lite døgn ute :D

Å so vart det også en del torsker mellom 3 og 10 kilo,og ei korg med hyse

 

Det var vel ikke akurat på agnsnøre dette vel ? :moresarcasm:

Link to comment
Share on other sites

slettes ikke så værst....:D..mener det er en spessiell type ørret som er satt ut der for å få bukt med smårøyeproblemet....men det er ørret og ikke sjøørret :)

Ørretens undervarianter (Salmo Trutta) er så genetisk lik at man egentlig ikke kan skille de som annet enn formet av det miljøet de lever i. Den ørreten vi har i alle fjellvann og innsjøer i dag kom jo for eksempel opprinnelig fra havet etter siste istid, mennesket har siden steinalderen satt ut og spredt ørreten videre. Heldigvis! :D

 

Fantastiske ørreter i den videoen der! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Var på tur opp til et av mine go' vann og så en bitteliten bekk. bare for moro gjikk jeg bort og så litt på den, bekken var full av sjøørret. jeg tok fram fluestanga og fikk flere fisk, den største på 2,1 kg.. fisker der litt hvert år nå, men slipper ut en del siden det er ei elv du så å si kan gå tørrskodd over.

Link to comment
Share on other sites

fisker overalt. og har funnet ei lita elv i Bryne setrum på Jæren der jeg har fått endel ørretter. tar alltid rundt 10 ørreter på over 1kg hvert år. og to år på rad har det blitt to på 2,3kg

 

mista også laks på ca. 4kg med ei klasse 5 fluestang.

artigste som finnest!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest graahund

Jeg må med en gang inrømme at jeg ikke var med, men må skryte litt mer av Bunnefjorden. Brutter og en kompis fikk 45 vitting sist lørdag. Ingen var under stekestørelse. Var der igjen i går og fikk noen og tjue. Fredag skal jeg bli med og, og gleder meg stort. Deilig og ha en så fin fiskeplass rett utenfor "stuedøra" :D . Synd sjøisen går så fort :( . Må vel se og få investert i en båt tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...