Jump to content

Skrytetråd, fiske.


Guest graahund

Recommended Posts

Jeg henger meg på de tre siste inleggene, gleder meg til det kommer is. (Selv om det blir mye kaldere brrrrrrr). Noe som kan tipse om et greit røyevann på Østlandet ? Mye forlangt kanskje, men jeg er den fødte optimist :D .

 

Du er nok inne på noko der graahund, ikkje godt å få greie på gode tilgjengelege røyevann her på Austlandet. Men, blir det is på Tinnsjøen i år òg, så er det i alle fall verd turen :-) Eg har ete mykje røye gjennom tida, og fisken frå Tinnsjøen er i ei klasse for seg ! Synd at dagsfangsten varierer valdsamt, men er du på rett stad til rett tid kan fort mengda bli overraskande stor. Persen min ved Tinnoset er på 47 fine steike røyer, men fyså mange bomturar eg har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@flanged, hadde vogn på Austbygde i 15 år. Sandvigen mere bestemt. Det hendte det lå is der og det var til tider bra med blankrøye som vi kalte det. Kjenner innehaveren der godt (Halvor Fagerberg) og jeg pleier og ringe ham og forhøre meg om isforholdene. Det hender det ligger is i Atrå, oftere enn utafor Sandvigen så der er det mulihet. Tinnoset har jeg aldri prøvd, kanskje på tide jeg prøver :wink: . Har og vært på Møsvatn flere ganger. Har fått bra med fisk der, men den er litt smålåten kanskje. Hvordan er det med overnattingsmuligheter på Tinnoset ? Er det noe i det hele tatt ?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe skryt fra min side, da isforholdene ikke er på plass i vestnorge enda.

 

Fisker røye og ørret på et vann øst for Molde. Håper det blir mulig å lage seg noen hull i isen rundt juletider. Fisker mest med røyeblink, Lys Draken og Eldorado gull er to favorittblinker. Agner som regel med maggot. Fisker også sporadisk med balansepilk og mormyska.

 

Kulden de siste dagene ser jeg derimot bare positivt på. Gleder meg til isfiske sesongen starter. Isfiske sammen med åtejakt på rev er med på å korte ned en ellers trist årstid. Deretter blir det fluefiske til hjortejakta starter...

Link to comment
Share on other sites

Jeg henger meg på de tre siste inleggene, gleder meg til det kommer is. (Selv om det blir mye kaldere brrrrrrr). Noe som kan tipse om et greit røyevann på Østlandet ? Mye forlangt kanskje, men jeg er den fødte optimist :D .

 

 

Vist du er interesert kan jeg ta deg med på tunhovdfjorden å prøve røya der.har fått noen titals tusen røyer der gjennom åra så er litt kjent der,overnatting kan fikses.vært bra med grei fisk de siste åra(opp imot halv kiloen) men vet ikke hvordan det er i år.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@ Reven, krart det skulle vært veldig morro. Men jeg er avhengig at det ikke er langt og gå og helst ikke over 10 blå. Dette grunnet kols. Men tilbudet ditt er helt perle det :D . Skulle mer enn gjerne vært med på det. Har hørt mye bra om Tunhovdfjorden, spesielt om øretten der. Har en bekjent som får disponere ei hytte der og de får mye bra fisk. Særlig ørett er det de snakker om da. Og det er sommerfiske.

Link to comment
Share on other sites

ja har vært bra med stor ørret å men synes kanske det har minka på de store(over 5 kg)er opp til 2 å 3 kg som blir tatt. Trenger ikke være langt å gå. kan bare lage istand plasser nærme land. 200-400 meter. men temperaturen er ikke lett å gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Hvis du kan ha meg i tankene, kanskje vi kunne satse på en vårtur ? Er egentlig ikke mengden fisk som betyr så mye selv om det er morro. Det er vel heller det og komme ut og trekke litt frisk luft. Kunne man i tilegg få ei panne røye eller tre er det ikke og forakte :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Graahund..

 

Furusjøen på Kvam i Nord-Fron.

Bilvei helt frem. Sto om det i avisa en dag. 750 røyer tatt på ei helg av underkant 10 mann.

 

Detta hørtes da jævla bra ut da :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest graahund
Hei Graahund. Har du vært å fisket på isen i bunnefjorden i år? Jeg var ute å pilket i går, uten hell. Får ta meg en tur ut i dag også. Har du fått noe?

 

Nei, jeg har desverre ikke fått vært ute. Isen er jo bra så det er ikke noe problem. Var en tur på Tjernes brygge i sta bare for og glane og da la jeg merke til at de hadde fiska veldig nære land, like ved brygga. Mulig det er sjøøretten de er ute etter. Jeg har litt ryggproblemer om dagen, men håper og være i gang over nyttår.

Ellers har jeg ikke hørt noe om fisk som er tatt. Gir en melding her så fort jeg vet noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte ikke på å ta bilde av dagens fangst, men får håpe det blir noe å ta bilder av i morgen!

I dag fisket vi en stamp med agn og satte ut tre kveitvad på til sammen 200 angler.

normal_DSC_0169.JPG

Kaldt og fint ute i dag :D

 

314029_10151185559076977_810280179_n.jpg

Litt av det som ikke ble agn.. Torsk på rundt 10kg som blir boknafesk :)

Resten blir tørrfesk :) Bokna og tørrfesk er uten tvil noe av det beste jeg får med buksa på :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

ADVARSEL !!

 

Til dere som eventuelt har tengt dere en tur på Bunnefjorden i helga. Vær forsiktig med isen nå. Det har kommet store mengder vann fra Årungbekken og isen kan tine undenifra. Samt kraftig vind. Har dårlig erfaring med det. Jeg bare nevner det :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Raport fra Bunnefjorden : For de som ikke vet det så ligger Bunnefjorden mellom Oslo og Ås. Broder var utpå og fiska i går. Sammen med to kompiser. De fikk bra med stor vitting og isen er ca 50 cm ved Tjernes brygge. Noe jeg forøvrig ikke hadde trodd. Den ene vittingen broder tok var på nærmere halvkiloen. Så nå er det bare og fiske folkens. Isen ligger forøvrig nesten helt til Ingjerstrand. Broder snakka med en kar på isen i går som hadde vært utpå ved Bekkensten. Neste tur blir tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Ble en fisketur med agn fra bryggene rundt stavanger idag. Endte opp med 7 torkser, fra 2-7kg, ei rødspette og en berggylt. Dagens ironi var at fisken vi ville ha, kom svømmende inne i båthavna rett ved er vi parkerte bila, på 2 meters dyp.... steinbit på rundt 3-4kg

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

På lørdag ble det tatt 4 torsker og en sei på 4 kg pluss en go del fin vitting på bunnefjorden ved Tjernes brygge. Av en mann :wink: . Nå er det bare og dra utpå og fiske for de som bor laglig til :D .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...