Jump to content

NM felt/spesialfelt på Mysen 2011


Øyvind Johansen

Recommended Posts

Da er vi kommet gjennom bane-NM og mesteparten av ferien, så nå er det på tide å tenke framover.. Felt NM neste år er lagt til uke 28. Start mandag 11 Juli og fram til lørdag 16 Juli. Kom gjerne med spørsmål i denne tråden, eller send en mail til meg på oyvind@mpl.no Vi kan vel anse dette for den ofisielle NM-tråden, da jeg er ansvarlig for arrangementet... Svar gitt av andre enn meg får den enkelte stå for :wink:

 

Øyvind Johansen

Leder Mysen Pistollag

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Hei lenge siden jeg har snakket med dæ no, så når æ så du var ansvarlig for arrangementet 2011 og var den som kan svare på spørsmål,

har jeg et lite spørsmål til dæ.

 

Blir det noen fulle hus på mæ i løypa eller kan æ bare holde mæ hjemme??

 

Var ikke så mye jeg lurte på men i grunn litt viktig da. :-)

 

Du kommer vel til Trøndelag til hælg.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at vi som er late, middels ubemidlet, og ikke fanatiske nok til å reise over værskillet endelig kan få skutt NM på det sentrale østland igjen.

 

Uka er merket av i boka, har vintern og våren til å bestemme meg for hvilket telt jeg skal bo i.(og kanskje skyte litt kortpang, det har blitt litt lite siste året)

 

Lar vær å være svær i kjeften, men skal sørge for å klargjøre noen av mine "lucky t-shirts", det pleier å gjøre susen i feltløypa.

Link to comment
Share on other sites

Hei Karsken, og takk for sist..

 

Håper "Jokkmobilen" dukker opp på jorda her til sommern uansett, fulle hus eller ikke :wink: Men det er klart at for et passende "vederlag" kan jeg jo tilpasse løypa :lol::lol::lol:

 

Sees vel til helga ja, tror det kan bli en interessant konferanse....

 

 

.....og til PPC, klart du kan bestille et par omskytinger, har nettopp handla en 686 som jeg trenger å få montert trykkpunktkule på så vi bytter vel litt.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei.. Håper uansett du velger vårt NM da :wink:

 

Grenene skytes i denne rekkefølga:

 

Mandag 11/7 spesialpistol og spesialrevolver

Tirsdag 12/7 magnum 1 og magnum 2

Onsdag 13/7 revolver

Torsdag 14/7 militær

Fredag 15/7 grovpistol

Lørdag 16/7 finpistol

 

Nytt og spennende, tja. Det mest spennende av året er vel at det blir rangering med innertreff,

og at det blir ungdomsklasse i spesialpistol og spesialrevolver (min hjertesak :wink: )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

usj... valgets kvaler.

Fersking spørsmål:

Kan man ikke skyte fler klasser i løpet av en dag? (bli fortere ferdig liksom...) bortsett fra mag og spesial programmene.

Er det lov å spørre om hva som blir lengste hold osv?

Hva vil det koste?

Hva gjør man om man har gått runden sin en dag og ikek skal skyte mer? Kan man trene? (Skyting altså 8) )

Bonus spørsmål*

Hva skjer om det blir omskyting mellom to som bruker samme våpen...?

Link to comment
Share on other sites

Siden du ikke har fått svar Hassel:

Skyte flere klasser pr dag: Du har vel fått med deg at det skytes to grener mandag og tirsdag?

Nå er dette et NM, og antagligvis får de litt fler enn 20 starter pr dag.. De får mer enn nok med

å få avviklet dette sånn det er satt opp.

Lengste hold: Får du neppe greie på før løypa er godkjent.

Hva vil det koste: FOR MYE! :sarcasm:

Etter endt runde: Masse sosialt foregår vil jeg tro.. Trening (skytetrening) vil det vel neppe bli mulighet til.

Svar på bonusen din: Det er vel avhengig av hvem som har våpenet / kan løpe fortest OG har hullspissammo? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@Hassel: Det er kun på spesialfeltdagene at en kan skyte to program per dag. På vanlig felt er det et program per dag. Husk det kan være opp til 400 deltagere per øvelse. Lengste hold på felt er ca 70 meter. På spesialfelt opp til 200 meter, men slik jeg husker løypa har de nok ikke plass til så lange hold.

Startkontingenten ligger vel rundt 350 kroner per start. Ved omskyting må en nok låne seg et annet våpen. Om situasjonen mot formodning skulle oppstå, kan du låne mitt.

Du ikke forvente at det blir annen skyting enn selve konkurransen.

Link to comment
Share on other sites

Startkontingenten ligger vel rundt 350 kroner per start.

 

 

Det blir en vri i år på dette.

 

http://oppdalsnm.net/" target="_blank

 

Startkontingent Kr 200,- pr start. Startkontingent Lagsyting Kr 300,- Påmelding etter frist kr 400,- (kun på ledige lag)
I år blir det en litt annen NM. Standard premiering går ut.

I stede blir det en deltager premie og diplom til alle. Medaljer og plaketter som vanlig. Bestemanns premie i vær øvelse.

 

Jeg tror dette blir en suksess. Forøvrig mener jeg at lagskyting burde koste 100,- kr pr. lag for å stimulere til økt lagdeltakelse i de klasser med få lag.

 

Forøvrig gleder jeg meg til å se hvordan

Startkontingent Lagsyting Kr 300,-
skal fungere. Er det 3-mannslag som står å sutrer over at løypa er for vanskelig/lett, feil dømming, 45-grader, osv.?
Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til synsing :wink:

 

Hei Hassel.

 

Skyte flere klasser på en dag er umulig å få til både pga. kapasitet og organisering.. Er vanskelig nok å få startlistene sånn tålig etter de fleste ønsker med ett våpen pr dag..

 

Lengste hold håper jeg blir 60-70 meter på felt/spesialrevolver/spesialpistol, og 100 meter på mag 1/mag 2, men må nok vandre noen runder i skogen til våren før jeg kan svare sikkert på dette. Og plassen er litt begrensa om vi ikke legger løypa lenger ut i skogen da :wink:

 

Prisen blir kr 300,- pr start, og 300,- pr lag.. Ungdom/junior halv pris.

 

Om noen ønsker å skyte mere etter, eller for den saks skyld før runden, har vi fallfigurskyting. 10 eller 20 kr pr serie, skyte så mange serier man vil.. 50% av pengene som er i kassa når vi avslutter går til den med raskest skytetid.

 

Når det gjelder omskyting 2 stk med samme våpen er vel det så liten sjans for at det skjer at det blir neppe noe stort problem, men man må vel da låne et annet våpen, for reglene sier jo hvordan rekkefølgen er i omskytingen.

 

 

 

Og til nhd. Det er ikke max 200 meter i spesialfelt, kun i magnumøvelsene.. Spes.pistol og spes. revolver er max 70 meter

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Skal vi se...

Jeg kan skyte ruger revoler i...

Fin, Grov, revolver, spesial revolver, magnum 1 og 2.... :D

Kan vel strengt tatt skyte ruger revolver i militær også... men tenker jeg feiger ut å bruker STI i stedet for....

Ja, klin til - skyt militær med STI (revolver er ikke tillatt iht reglement, men det visste du?) -gjesp - håper flere tar det som en tur i skogen for å lufte sine utallige varianter av forhistoriske 1911-konstruksjoner uten tanke på poengsanking. Også mmmmmmm en god kopp kaffe attåt :-)

 

Foreslår at arrangøren like godt først som sist sender ut medaljene til oss som skal skyte med ordentlige pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Siden reglementet for Militærfelt ikke er helt kjent av alle tillater jeg meg å sitere litt:

 

8.25.7.1.3 Militærfelt

Løpslengde, siktemidler, og totalvekt i hht. ISSFs bestemmelser for

25m grovpistol. ref. ISSF 8.9 og 8.10. (Ikke krav om at målekasse skal

brukes.)

Avtrekksvekt 1360 gram.

Kaliber: 9 mm - 11.56 mm (kal. 0.355” - kal. 0,455”)

Revolver ikke tillatt.Fingergrep i forkant av skjeftet tillates.

Prosjektilet skal stikke minimum 5 mm utenfor hylsekant, og veie minimum

100.0 grain.

Faktorkrav er ≥ 120.

 

Det har ikke alltid vært slik, men bl. a. på grunn av slike som meg - som er virtuos med revolver - ble det lagt inn noen restriksjoner for at våre venner nostalgikerne skulle ha en ørliten sjans også.

Link to comment
Share on other sites

Sist gang jeg skjøt felt med STI'n så gikk det ikke an å få mer poeng en det jeg fikk... Er det da en feil i feilkonstruskjonen?

Forøvrig viste jeg ikke at man ikke kunne bruke revolver i militær, så takk til alle for den opplysningen.

Link to comment
Share on other sites

Er det da en feil i feilkonstruskjonen?

quote]He he, jeg vil bare understreke at jeg ALDRI har hevdet av 1911-pistoler er feilkonstruerte. Jeg er blant de som anser mannen bak konstruksjonen som den største av de 4 store våpenkonstruktører gjennom tidene.

 

Jeg har bare antydet, eh....ROPT MED ROPERT....at det er en forferdelig gammel konstruksjon - faktisk fra 1880-tallet, ikke en gang fra FORRIGE århundre altså.

 

Så har vi dette med variasjoner over et tema...noen som vet hvor mange produsenter det har vært og er av 1911-pistoler?

 

I alle fall, av de som er allment tilgjengelig for oss er ikke STI blant de som imponerer. Tror muligens at Les Baer er de aller beste p.t.

 

Tilbake til NM - jeg beklager ikke at det ikke er tillatt med revolver i mil-klassen, tvert i mot har det stimulert til å trene og øke ferdighetene også med 9'ere og 45'ere. Gleder meg til sommer'n og vurderer å reservere hotellrom i Stockholm for feire alle seierne - når vi først er sånn rimelig i nærheten :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...