Jump to content

Den store lommelykttråden


5,56

Recommended Posts

De hadde visst ikke lykt osv på lager allikavel. Prøve å bestille fra ei anna side da. Noen som har noe gode erfaringer med ei side? Kunne tenkt meg ei pakke med brae batterier og lader :D Tips mottas med stor takk :D

 

Edit : Bestilte fra Fenixtactical.com

Link to comment
Share on other sites

De har overgangen på batteryjunction også, Jeg bestillte en tk 70 der tidlig i høst, men den første jeg fikk streiket etter kort tid, sendte den tilbake og fikk ny, er god service der. Den jeg har fått nå virker utmerket, tror de har fikset feilene som var på den første produksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Det står "powered by an external AC adapter", ser at dette er 110/240V ..Om du har et passende sånt liggende med europlugg er det bare å bytte ut det amerikanske. Er du enda heldigere er det løs AC-kabel på den du får med, og du kan ta en løs kabel fra en gammel kassettspiller eller noe sånt og plugge i.

 

..eller gjør det enkelt og kjøp denne, så er du sikker.

 

http://altitec.no/overgangsstopsel-fra- ... peisk.html" target="_blank" target="_blank ;)

Link to comment
Share on other sites

Mye annet jeg heller ville tatt en Led-Lenser. 4aaa er også en svært lite effektiv måte å drive en lykt på.

 

Denne f.eks. http://www.4sevens.com/product_info.php?cPath=297_402&products_id=2318

 

Eller denne: http://www.ebay.com/itm/Fenix-E21-Cree-XP-E-LED-Waterproof-AA-2-Mode-Outdoor-EDC-Flashlight-Torch-/190588561581?pt=US_Flashlights&hash=item2c5ff6a8ad#ht_3253wt_1163

 

Er etter min mening bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Led Lenser T5 og T7 på jobb noen år nå, sist T7, og jeg er ikke helt fornøyd med den. Den er for stor, tung og klumpete synes jeg. Har mange 18650-kinalys som ligger mye bedre i hånda og lomma.

Lyset neddimmet er litt for sterkt til arbeid i trange mørke rom. Fokusfunksjonen er vel push/pull i stedet for vri, så den blir stort sett aldri stående på det du brukte sist. (husker jeg feil her?)

Den lyser ikke spesielt langt på trangeste fokus, men som flomlys er den god.

4 AAA er, som NoFair sier, lite effektivt og 'slitsomt' i forhold til 2 AA i den slankere Fenix E21 som han anbefaler. (støtter forresten den)

Hylsteret er stort og stivt, så jeg stikker den heller i 'tommestokklomma' på arbeidsbuksa.

Ringen til stropp/håndsnor som følger med er latterlig svak, noe som går igjen på alle Led Lenser jeg har prøvd.

 

Vi kommer nok ikke til å kjøpe inn flere Led Lenser på jobben.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller begynner Lightman å ta seg litt vel godt betalt for tiden?

 

Tenker hovedsaklig på de nyeste lyktene i sortimentet deres på siden deres, hvor lykter som JETbeam PA10 går for 820, PA40 for 930 osv..

Litt vel dyrt i forhold til det store utland. Jetbeam sin PA serie skal jo liksom være billigserien deres også..

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har lest og studert til jeg har fått vondt i øynene.

 

Er håpløst utdatert på lommelyktfronten - har flere maglights som alle er 5-10 år gamle.

 

Det jeg trenger nå er en erstatning for min minimag (den med 2 AAA batterier). I sekken har jeg alltid AA og/eller AAA batterier liggende for annet utstyr - trenger derfor en lykt som kan gå på slike batterier.

 

Dernest trenger jeg en som kan regulere bredden på lysstrålen - den egenskapen med mine maglights som jeg setter mest pris på. Den kan ikke være lengre enn den lykten jeg har, men kanskje noe tykkere om nødvendig.

 

Budsjett? Hvor mye kan slikt koste... Tror vi ser på pris etterpå. Prioriteringsrekkefølge på egenskaper jeg bryr meg om er:

1) Størrelse

2) Regulerbar bredde på lysstråle

3) Lysmengde (lumen)

4) Lyslengde

 

Håper noen kan ta seg bryet med å hjelpe meg litt her - føler meg rimelig lost...

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra regulerbar bredde som denne lykta ikke har, så er svaret veldig enkelt. 4sevens preon 2:-) Ligger masse videoer på youtube som viser form og funksjon.Eventuelt quark mini aa2 fra samme produsent. Har testa begge selv + alle de andre quark mini lyktene og de skuffer ikke. Har alltid en mini cr2 i jakkelomma i tillegg til Fenix E05 på nøkkelknippe.

Link to comment
Share on other sites

Støtter forslaget om Preon2!

 

Slank og elegant lykt med bra mye lys, og du justerbar lysstråle er definitivt ikke nødvendig :) Har en slik selv i med en varm led diode, nydelig lys.

 

Vil også støtte forslaget om 4Sevens Mini AA2.. ettersom jeg har den og :lol:

Med tanke på brenntid ville jeg velge Mini AA2 over Preon2.

 

 

@Zeiss,

nydelig SFIII TI! Pene finner og fantastisk anodisering :) De tritiumene i enden gjorde seg bra og!

Link to comment
Share on other sites

TNC i USA gjorde maskineringen på originalene . Denne skal visstnok være i Taiwan. Ingen som har sagt at Mike har gjort sitt arbeid i USA

 

Ok.

Nei, du har ikke sagt at Mike gjorde arbeidet sitt i USA, men jeg oppfattet indirekte at du mente han gjorde det, ettersom han er makeren av SFIII og du sa at maskineringen er gjort i Taiwan og ikke i USA, så jeg trodde noe av arbeidet hans er laget der i USA. Han hadde vel for mange år siden noen produkter som det stod MJ Design USA eller noe slikt på hvis jeg husker rett, så tenkte litt på det..

Blir litt innviklet dette her :roll:

 

Eksempel, på MJP Extreme II står det jo klart og tydelig ''MJP Extreme II MJP USA

Link to comment
Share on other sites

@MathisH/Jowi/NoFair

 

Men bare for å dobbelsjekke - jeg får ikke bare en liten prikk med intenst lys på 4-5 meters avstand? Den sprer mer enn det?

 

Så absolutt ikke :) De sprer veldig bra :)

Preon2 og MiniAA2 har små reflektorer som sprer lyset fint :) Spesielt Preon2 har svært mye flomlys men lyser dog ikke så langt.

Ta en titt her: Omtale omPreon 2, spol frem til 2:15 for å se hvordan en MiniMaglite 2AA lyser, og på 2:55 lyser han med Preon2 på sitt kraftigste :)

Når du ser hvor kraftig Preon2 og ser hvor mye flom den har så kan du tenke deg at Mini AA2 er bittelitt kraftigere men har litt mindre throw men lyser noe lengre. :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siden drift på AA, eller AAA er ønsket og den ikke skal være lengre enn en gammel mini-mag, så får jeg slenge inn Zebralight SC51 i forslagsbunken jeg da. Den bruker bare 1 AA, i motsetning til foreslåtte mini AA2, men gir mye lys og brukbare brenntider.

Går jeg ut fra da. Siden jeg ikke har lykta, men dens viklede bror H51, og de har samme specs.

Link to comment
Share on other sites

Ei Julestjerna til Lightman eller :popcorn:

 

Eg har driftsproblem med mi Lupine Tesla X hovudlykt.

Ein time etter eg har sendt epost til Lightman i dag, søndag, om vanskane

kjem det positivt svar attende om hjelp til å ordna problemet.

Brukte lykta seinast torsdag då eg felte ein hjort kl 2230 etter søk i vel to timar.

 

Slik service er berre utruleg flott.

Link to comment
Share on other sites

Tja, fikk ei litt gladmelding når jeg prøvde å spore pakka mi i kveld :D

 

Express Mail International®

Customs clearance processing complete

December 20, 2011, 4:14 pm

NORWAY

 

Da skulle det vel ikke være så veldig lenge før Fenix TK70 ligg i postkassa mi? :D :D

Link to comment
Share on other sites

Flott at det er så mange her som har interesse og tester en del lykter :D

 

Er på utkikk etter noen nye lykter

 

har fra før:

tk11

ld10

zebralight h501w <-- super lykt

 

Trenger en lykt på størrelsen med den tk11 men med mere output, eventuelt litt større.

Har noen en anbefalig å gi på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...