Jump to content

Invitasjon til bowling skyting (Stålmål)


Bromark

Recommended Posts

Sted: Modum Pistolklubbs bane, Bråtan (Vikersund)

Dato: Lørdag 12 Juni - 2010.

 

Modum pistolklubb inviterer til skyting på bowling kjegler lørdag 12.06.2010 - Påmelding fra kl. 09:30

 

Skyteprogrammet er som følger, man lader med seks skudd, og skyter kjeglene raskest mulig ned, tiden registreres med en elektronisk timer, bom på kjegle gir tillegg i tiden.

 

Det blir følgende klasser:

- Fin kal. 22 og 32 s&w long (Åpen + junior)

- Revolver kal. 38 spes. Til kal. 45

- Militær kal. 9 mm Til 11,25

- Åpen optiske siktemidler og kompensator er tillatt.

- Spesialpistol

- Spesialrevolver

 

- Magnum ladninger er ikke tillatt

- Skytestilling er stående fri for alle våpengrupper / klasser

- Det vil være anledning til å skyte om en klasse, i så fall blir gammelt resultat strøket.

 

Obs! Påbudt med vernebriller! Da alle kjeglene vil være laget av stål.

 

Startkontingent kr. 80.- går man flere ganger i samme klasse, koster de øvrige kr. 50,- pr. omgang.

 

Det vil være kiosksalg.

 

Det er premieutdeling rett etter stevnet.

 

Velkommen!

mvh

Modum Pistolklubb

 

http://www.modumpistolklubb.no

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare og ta med seg nok ammo, alle standplassene (8) befinner seg inne på 25m banen hvor man går på langs og skyter. det vil være 2 stk timere så det går relativt raskt unna av erfaring.

 

Det vil være 5 kjegler på hver av de 7 første standplassene og 6 på den siste. Det er til vanlig en stopp kjegle som "stopper" tiden din, og den må skytes til slutt. Man kan da alstå bruke 6 skudd på 5 kjegler :-) men de raskeste og mest presise bruker bare 5 og skyter ned på ca 3,5 sekunder i snitt :-)

 

Skytestilling er som sagt stående fri så her kan en nybegynner også ha det kjempegøy :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

 

Det vil være 5 kjegler på hver av de 7 første standplassene og 6 på den siste. Det er til vanlig en stopp kjegle som "stopper" tiden din, og den må skytes til slutt. Man kan da alstå bruke 6 skudd på 5 kjegler :-) men de raskeste og mest presise bruker bare 5 og skyter ned på ca 3,5 sekunder i snitt :-)

 

K.

 

 

Skal man trekke fra hylster også......? Siden man bruker så lang tid :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hehe :-) ventet på den der ja ;-) Nei, det er ikke med trekk, våpen fra 45 grader....samme som på felt.

 

Men jeg oppfordrer gjerne dere som skyter praktisk til og komme, for jeg skal garantere at dere får skikkelig bank ;-) av feltskytterne. Husk at en bowling kjegle er "liten" og står 10-15m unna :-) hehe og man har "bare" 6 skudd.

 

Men gøy er det uansett :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Tipper ca. 2 sekunder for en dyktig openskytter på 10 meter ;)

Regner nok med ja :-) siden raskeste jeg har sett blitt skutt (5 kjegler) var på 2,62 sekunder fra 45 grader.....med revolver :-) og da har man også rekylen og jobbe på ;-)

 

Men jeg tviler sterkt at det finnes noen praktiske skyttere som kan matche de beste feltskytterne på dette programmet :-) hehe

så utfordringen er nå gitt....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Tipper ca. 2 sekunder for en dyktig openskytter på 10 meter ;)

Regner nok med ja :-) siden raskeste jeg har sett blitt skutt (5 kjegler) var på 2,62 sekunder fra 45 grader.....med revolver :-) og da har man også rekylen og jobbe på ;-)

 

Men jeg tviler sterkt at det finnes noen praktiske skyttere som kan matche de beste feltskytterne på dette programmet :-) hehe

så utfordringen er nå gitt....

 

Spørs vel om jeg matcher hverken felt eller praktiskskyttere, men jeg stiller vel som praktiskskytter da, hvis jeg får skviset det inn i mitt veldig tettpakkede konkurranseprogram.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skyting kan alltids forsvares :-)

 

Takk for det, banen ble bygget på 70 tallet av en ivrig gjeng og er nå under ett lite løft igjen. Men den ligger fint til og vi er veldig fornøyde :-) Var faktisk en av de første banene i Norge med kompressorstyrt svinganlegg :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjeglene er ca på størrelsen med en vanlig bowlingkjegle og er utformet på samme måte. Dvs at den er ca 40 cm høy med feste i bunn til en ramme.

 

Skyteavstander vil være fra 10m og til maks ca 20m. Men regner med de fleste vil stå mellom 10-15m.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Her kan dere se noen av banene som skal beskytes på lørdag :-)

2zxz1mt.jpg

hvqc69.jpg

2mewjl5.jpg

jzihoz.jpg

 

Det blir totalt 8 baner, så her har dere bare sett halvparten av hva det skal skytes på.

Skyteavstanden ble i snitt 10-14m og lengste ca 20m (gule bonus kjegler) på den siste standplassen må de 3 hvite ned FØR man kan skyte på de gule bonuskjeglene bak, og for å få bonusen må den røde stopp kjeglen felles :-) og alt dette på 5 sek ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det blir totalt 8 baner, så her har dere bare sett halvparten av hva det skal skytes på.

Skyteavstanden ble i snitt 10-14m og lengste ca 20m (gule bonus kjegler) på den siste standplassen må de 3 hvite ned FØR man kan skyte på de gule bonuskjeglene bak, og for å få bonusen må den røde stopp kjeglen felles :-) og alt dette på 5 sek ??

 

K.

 

Du sier de må ned, er detta da kalibrert på de avstandene for 22 også, el bør det formuleres til treffes....? kjedelig å måtte står og dobbelt-tappe på alle målene for å være sikker på fall....

Link to comment
Share on other sites

Da har de første rundene blitt skutt, korteste skyte tid i dag på 5 kjegler fra 45 grader var 2,97 sekunder :-) og korteste tid inkl bonus (-20 sek) på alle 8 banene var under 16 sekunder :-) dvs i snitt 0.87 sek pr kjegle :-) hvis man regner tiden uten bonusen man får på siste standplass.

 

Og for de som teller ned er det nå bare 10 timer igjen :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig at du hadde det gøy, det håper jeg de fleste hadde :-) Er faktisk til tider like gøy å se på andre skyter som å skyte selv. Men vi fikk da skutt noen runder vi som arrangerte også :mrgreen:

 

Resultater kan leses her--> http://www.modumpistolklubb.no/Stevner/2010/Bowling_Resultater_12-06-2010.xls

 

Og for de som har lyst til å se hele løype oppsettet kan du se dette på http://www.modumpistolklubb.no (Dagboka)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Måtte jo ikke, men har som mål at tidene skal være så lave som mulig....så fikser ikke dere dette så må jo noen andre gjøre jobben :-) lånte en spesialpistol og skøyt 5 skudd for kun å se hvor den gikk....måtte skru 12 knepp og da gikk den greit :-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sted: Modum Pistolklubbs bane, Bråtan (Vikersund)

Dato: Lørdag 5 Mai - 2012.

 

Modum pistolklubb inviterer til skyting på bowling kjegler lørdag 5 Mai 2012 - Påmelding fra kl. 09:00

 

Skyteprogrammet er som følger, man lader med seks skudd, og skyter kjeglene raskest mulig ned, tiden registreres med en elektronisk timer, bom på kjegle gir tillegg i tiden.

 

Det blir følgende klasser:

- Fin kal. 22 og 32 s&w long (Åpen + junior)

- Revolver kal. 38 spes. Til kal. 45

- Militær kal. 9 mm Til 11,25

- Åpen - optiske siktemidler og kompensator er tillatt.

- Spesialpistol

- Spesialrevolver

 

- Magnum ladninger er ikke tillatt

- Skytestilling er stående fri for alle våpengrupper / klasser

- Det vil være anledning til å skyte om en klasse, i så fall blir gammelt resultat strøket.

 

Obs! Påbudt med vernebriller! Da alle kjeglene vil være laget av stål.

 

Startkontingent kr. 80.- går man flere ganger i samme klasse, koster de øvrige kr. 50,- pr. omgang

 

Det vil være kiosksalg.

 

Det er premieutdeling rett etter stevnet.

 

Velkommen!

mvh

Modum Pistolklubb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...