Jump to content

cz 527 varmint kevlar


Loop

Recommended Posts

Hei Folkens,

 

Jeg er blitt litt varm for en cz 527 varmint kevlar i 223.

Men finner ikke ut hvor den er å få titta på eller kjøpt her på berget?

Er det noen tips om rifla eller hvor den er å få kjøpt setter jeg pris på info fra dere :D

 

Mvh,

 

Loop :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

 

Fikk en mail fra Jaktdepoet som skriver:

Kan skaffe, men belag deg på minst 6 mnd leveringstid

Ca 10k +/- 500,-

 

Tar og sender ut noen mail til noen av de andre våpen-langerne her i landet så får vi se hva de kan hoste opp :wink:

6 Mnd. er litt vell lenge å vente på noen man har veldig lyst på :?

 

Mvh,

 

Loop :D

Link to comment
Share on other sites

Ser at denne har riflestining 1:9, da kan du skyte relativt tunge kuler med den noe som er en fordel om du skal skyte langhold. Er bare en fordel med hurtig stigning etter mitt syn. 'Kanerne bruker mye 1:12 for å stabilisere letter prosjektil for vaminting, skjønt jeg har ikke vært borti noen som har fortalt at de har erfaring med at man overstabiliserer lette kuler med hurtig twist rate.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen 8)

 

Kopi:

Jeg har hatt lyst på en slik 527 lenge. kanskje vi kan forhandle litt på pris dersom flere bestiller sammen?

Ja det kan være en smart løsning :D

 

Ringte Winge Våpen og de ringte til importøren og sa at de kunne skaffes på ca 3-5 mnd.

Prisen ville ligge på ca 12K. :wink:

 

Ser ut til at denne riflen er ganske populær i USA.

Link til info fra snipercentral: http://www.snipercentral.com/cz527.htm

 

Kommer plutselig tilbake med mere info :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har vel egentlig falt for det styggpene utseendet til 527'en, med det utstikkende magasinet. Så mitt nåværende problem er at jeg gjerne vil ha løp med stigning 1:9 eller kanskje opp til 1:7 for de virkelig tunge kulene i 223.

 

På bruktmarkedet er det kun de eldre 1:12 versjonene som ligger, er det noen som vet sånn ca hva det vil koste å få installert et nytt løp med ønsket stigning i en 527?

 

Kan det kanskje være en lønnsom løsning, kjøpe en brukt 527 og montere nytt løp da jeg ser for meg en ny stokk uansett med søylebedding og det hele?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Har for tiden en CZ 527 varmint i 223 i posten på vei til meg! Skal nok ha den her om en drøy ukes tid! :D

 

Men jeg kunne ikke finne den med HS precision kevlarstokk, saa jeg har bestilt med valnøttstokk, og kommer nok til å kjøpe kevlarstokken også når jeg får råd.

 

Det eneste jeg er litt skeptisk på er om kikkerten vil passe i de ringene jeg har, fordi bolten vistnok ikke skal klare å gå klar av okkularet. Jeg har en Leupold vx iii, 3.5- 10,(1") BooneCrokket ret. med det jeg tror er 16 mm dovetail talley ringer. Er ganske sikker på at bolten kommer til å ta borti.

 

Så her kommer spørsmålet, hvis det er en liten margin, kan jeg da trygt file ned bolten litt, og i så fall hvor mye gods kan jeg ta?

 

Setter pris på hjelp, for hvis det ikke er et alternativ må jeg bestille nye ringer ASAP.

 

Betalte forresten 800 CanD for rifla, og kikkerten for 490 CanD, lett brukt, med talley ringene.

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å skaffe seg noen millimeter ekstra, plenty av gods å ta av. Har fått det gjort på min for å få litt ekstra klaring. Ikke noe flink til å legge ut bilder, men googler du "James Calhoon" og 527-handle, så ser du noe lignende.

Nå er vel ikke Leupold de med sværest okkular, 1,6"? Men med linsebeskyttelse kan det fort bli trangt.

Original-montasjen er meget sterk, men tung og klumpete på en ellers smekker låskasse.

 

Tror du har gjort et smart valg hva gjelder rifle. Congrats!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...