Jump to content

vanskelig å komme ut på jakt


jegerjente38

Recommended Posts

Hei og velkommen her:)

 

På storviltjakt kan det ver en fordel å kjenne noen. Viss der er en jegerforening der du bor så kan det ver veien å gå. På småvilt er det litt letter som regel der selges det jaktkort mange plasser. det koster som regel ikke så masse. Jeg har somregel 3-4 sesongkort hvert år. pris er ca 200-500 kr pr stk. Hvor er det du bor? Kanskje noen her på kammeret kan hjelpe deg. Her er oxo en link du kan sjekke ut.

 

villdyret linka før meg ser jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Eneste jakta du har tilgang til er den som er i utlandet til flere tusen kroner..?

 

Fullt så ille er det nok ikke. Jeg har selv vært frustrert mtp tilgang til lite jakt. Her er noen tips:

 

Først av alt, fyll ut profilen din med hvor du bor. Det er mange hyggelige mennesker på dette forumet som inviterer andre med seg på jakt. Det blir mye lettere å potensielt invitere deg med på jakt hvis man vet hvor du bor. :)

 

Deretter, gå inn på www.inatur.no og finn jakttilbud der. Der er det som regel flere jakttilbud til overkommelige priser innenfor noen timers kjøring. Som sagt, vanskelig å si uten at du har nevnt noe bosted.

Det som derimot er helt sikkert er at det er jakt å få tak i for deg der.

 

For det tredje, har du sjekket din lokale NJFF-forening? Flere lokale NJFF-foreninger disponerer jaktterreng som medlemmene kan bruke. Hvis ikke NJFF-foreningen i din by/tettsted gjør det, sjekk rundt i fylket. Jeg er medlem i flere lokallag for å få tilgang til jaktterreng.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være til forumet vårt jegerjente38. Ser du allerede har fått ein del flotte tips her. Det er mange måter å komme i mål på. Veit ikkje kor du held til i landet, men det er desverre blitt ein stygg tendens til det at det koster litt med storviltjakt. Enkelte områder er det billig og det er problem med for få jegere, andre plasser er det svinedyrt og det er omtrent ventelister til dei som har ei tjukk lommebok.

 

Eg ville ha snusa litt rundt på forumet her, eventuelt www.jegerjenter.com og prøvd å annonsere etter jakt i området der du bur, eventuelt ta til takke med å reise litt rundt i landet, dersom sjansen byr seg.

Eg er ganske sikker på at ein eller annen klarer sikkert få lurt deg med som gjestejeger, sånn at du iallefall får snusa litt på den flotte hobbyen vår. Er du ekstra heldig får du også bære våpen og lov å skyte.

Link to comment
Share on other sites

Billig og helt OK jakt:

 

Sjøfugljakt: helt gratis (men du må ha båt/kajakk/kano, da) på salt sjø og fra Svenskegrensen til sånn omtrent Kristiansand kan du også jakte på en god del holmer og skjær uten noe mer enn jegeravgiftskortet. i resten av landet trenger man (stort sett) å innhente grunneiers tillatelse.

 

Duejakt: fra gratis til 2-3-4 hundrelapper. Krever bare hagle og at man banker på grunneierdører.

 

Div "skadedyr": måke, kråke, skjære, mink, rev etc. Gratis til 2-3-4 hundrelapper, men krever å komme i kontakt med en grunneier.

 

Div. "småvilt" rype, skogsfugl, hare: Jaktkort fra lokale JFF til 100-lapp om dagen eller 3-400 året. Tilgjengelig på en sportsbutikk/bensinstasjon/s-marked nær deg, eller fra inatur.no

 

Villreinjakt: 500 til 1000 for ett kalv eller simlekort i helt OK terreng, ulempen er at du er med i trekning av forhopldsvis få kort og at man ikke kan regne med kort hvert år. Fikses via inatur.no

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet !

Skjønner at det kanskje kan virke håpløst å finne jakt som er overkommelig. Bever og revejakt er hvertfall noe her på sørlandet som

ofte er gratis. Har selv tilbudt gratis revejakt fra ett jakttårn jeg har her. Din lokale jeger og fisk har og sikkert som enkelte sier noe å tilby til en overkommelig pris. Lykke til med leitinga.

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er postet i forumet "Storviltjakt" regner jeg med det er elg, hjort og ren hun er interessert i. Og da kan vel de fleste være enig i det hun sier?

 

Tja, det spørs korleis du ser det. Om du reknar jakta som ein hobby på lik linje med andre ting, vil eg påstå at jakt ligg sånn midt på treet prismessig. Eit sesongkort for heistrekka i Hemsedal i år kosta kr. 4.695,-. For det kan du greit kjøpe deg eit fellingsløyve på rein eller hjort i mitt fylke....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen

Det skal ofte ikke mere til enn at du oppsøker lokale lag og spør om å få bli med. Litt bisitting og vips så blir du bedt om å møte med børse. Hvis du søker litt rundt, vil du også finne en god del storviltkurs til en grei sum. Ofte er dette en grei måte å starte på. Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Det kan være veldig vanskelig å få seg jakt, kanskje spesielt storviltjakt. Noen er født i en familie som har store eiendommer eller som har en eller flere etablerte jegere, andre igjen kjenner få eller ingen som har eller driver jakt. Men slik er det vel med de aller fleste ting i livet, noen er fødte millonærer andre er født på gata.

Når det gjelder jakt så er min erfaring at et godt kontaktnett betyr nesten alt. Selv hadde jeg en far som jaktet aktivt, det var mitt springbrett inn i jegerstanden. De fleste jegere jeg kjenner har kommet seg med via venner og kjente. Jeg vil si at det viktigste er å vise at man står på og gjør som man skal og gjerne litt ekstra, hvis man bare vil være med ut mellom kl. 10.00 og 14.00 på lørdager så blir man neppe tatt med flere ganger.

 

Jeg har vært sensor på jegerprøven lokalt siden den ble innført og sett tildels store kull ta prøven hvert år men uhyre få av disse har det som skal til for å etablere seg. Kommunen vår eier endel mark som den lokale JFF leier til opplæringsjakt for dem som ikke har tilgang til læremestere i familien etc. På nevnte område tildeles der 2 hjort og 3-4 rådyr pr. år. Jeg har selv tilsynet med dette men må si jeg er meget skuffet over oppslutningen, folk gidder rett og slett ikke å stå opp tidlig eller å gå et stykke.

 

Det er ingen menneskerett å få jakt, heller ikke å få seg kjerring men der er mange likheter, står man på og viser seg interessert, går igjennom "ild og vann" ja så lykkes de aller fleste.

Skitt jakt !!

Link to comment
Share on other sites

Samma om du er jente eller gutt vel, kom deg ut på jakt! Det er ikke vanskelig å skaffe jakt i nærmiljøet så lenge du tør å spørre :wink: Jeg har tilgang på ca 10-12 jaktterreng innenfor en 20 minutters kjøreturradius, og har bare bodd her i 4-5 år, hvorav jeg har jaktet aktivt i 3.

 

Men hvis du kun skal skyte rype, elg og reinsdyr, blir det nok fort dyrere ja.. Men det er veldig mye bedre med litt jakt enn ingen jakt!

Link to comment
Share on other sites

Næmmen kjære deg Hege. Detta må vi få gjort noe med.

Vi bør vel sees på som søsken og ikke konkurrenter (her er vi jo allerede MANNsterke), så hvis du ønsker kan vi jo få til en "øk trafikken på jegerjenter.com aksjon" i felleskap.

Det er ikke ment som å sende jentene «våre» over til deg, men mer for å informere at jegerjenter.com finnes.

 

Personlig mener jeg å sette jenter og gutter i hver sin bås er en uting, slik som blant annet NJFF har gjort ved å arrangere egne kvinnekurs i jakt. Men hvis slike ting er godt godtatt blant kvinner og øker aktiviteten for jentene i skauen, så er jo det kanskje veien å gå.

Link to comment
Share on other sites

Hensikten med å starte Jegerjenter var et håp om å gi jegerjentene sin egen side, til inspirasjon for jenter som er glad i og jakt og friluftsliv generelt. Jegerjentene er fortsatt i mindretall, men gledelig nok blir det flere og flere av dem. Da er det likegyldig hvor de finner "fotfeste" på nettet. Om det er her på Kammeret eller på andre sider betyr lite. Bare de kommer seg på jakt, eller koser seg i naturen på andre måter. På "Jegerjenter" har de tilbudet om sitt eget møtested, men det kan de selvsagt like gjerne ha på en flott og aktiv side som Kammeret.no. Jegerjenter.com opphører mest sannsynlig å være et slikt sted i løpet av 2010. Avgjørelsen blir tatt etter at jeg er tilbake fra min Norge rundt-reise.

 

Til trådstarter: håper du finner de jaktmulighetene du etterlyser. De er der, og i denne tråden har du fått mange flotte råd. Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Billig og helt OK jakt:

 

Sjøfugljakt: helt gratis (men du må ha båt/kajakk/kano, da) på salt sjø og fra Svenskegrensen til sånn omtrent Kristiansand kan du også jakte på en god del holmer og skjær uten noe mer enn jegeravgiftskortet. i resten av landet trenger man (stort sett) å innhente grunneiers tillatelse.

 

Duejakt: fra gratis til 2-3-4 hundrelapper. Krever bare hagle og at man banker på grunneierdører.

 

Div "skadedyr": måke, kråke, skjære, mink, rev etc. Gratis til 2-3-4 hundrelapper, men krever å komme i kontakt med en grunneier.

 

Div. "småvilt" rype, skogsfugl, hare: Jaktkort fra lokale JFF til 100-lapp om dagen eller 3-400 året. Tilgjengelig på en sportsbutikk/bensinstasjon/s-marked nær deg, eller fra inatur.no

 

Villreinjakt: 500 til 1000 for ett kalv eller simlekort i helt OK terreng, ulempen er at du er med i trekning av forhopldsvis få kort og at man ikke kan regne med kort hvert år. Fikses via inatur.no

Hei, jeg hat tilgang på småvilt jakt men har mere lyst til å prøve meg på storviltet og når jeg da spør de som har jakt her i området om å få være med så får jeg beskjed om at da må jeg nok vente til en slutter eller dør!!
Link to comment
Share on other sites

Hensikten med å starte Jegerjenter var et håp om å gi jegerjentene sin egen side, til inspirasjon for jenter som er glad i og jakt og friluftsliv generelt. Jegerjentene er fortsatt i mindretall, men gledelig nok blir det flere og flere av dem. Da er det likegyldig hvor de finner "fotfeste" på nettet. Om det er her på Kammeret eller på andre sider betyr lite. Bare de kommer seg på jakt, eller koser seg i naturen på andre måter. På "Jegerjenter" har de tilbudet om sitt eget møtested, men det kan de selvsagt like gjerne ha på en flott og aktiv side som Kammeret.no. Jegerjenter.com opphører mest sannsynlig å være et slikt sted i løpet av 2010. Avgjørelsen blir tatt etter at jeg er tilbake fra min Norge rundt-reise.

 

Til trådstarter: håper du finner de jaktmulighetene du etterlyser. De er der, og i denne tråden har du fått mange flotte råd. Lykke til! :)

Ja her var det mange fine råd. Skal følge de opp. Synes bare det er så synd at det skal være sånn. Kjenner flere som er i min situasjon som har gitt opp å jakte og det er synd.

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekket: http://www.inatur.no/?

Her kjøpte jeg bukkekort som gikk over til ordinær rådyrjakt hvis jeg ikke fikk bukken. Pluss at kortet merkelig nok dekket småviltjakt også. Betalte 600,- og det må kalles billig :)

Hei . Ja jeg har vært på inatur og kjøpt kort på storfugl, men når man er en fersk jeger så vil man gjerne ha med en som kan litt mer og som kan komme med noen råd og tips osv. Hadde jeg hatt med noen som kunne kommet med litt råd og tips så kanskje det hadde blitt en fangst på meg også hehe

Link to comment
Share on other sites

Her på Nordvestlandet er det ikke lett å få folk til å bli med på jakt faktisk. Har vært heldig siste 2 åra da, å fått med 2 stabile, som er med meg regelmessig. Det som er vanskelig det er å få med noen som vil bli med hele jakten. Mange vil bli med, men når jakten kommer har dem ikke tid likevel. De fleste vil bli med ei helg eller 2 kanskje. Vel kan vel skjønne det, for det tar mye tid innimellom dette. Men klart når en er i grei kjøreavstand fra sentrale strøk på østlandet jakten er, så bli det sikkert ikke lett å få jaktet storvilt. Jeg lurer faktisk på å kanskje prøve å se om det er interesse for feks jakt bytte. Jeg inviterer noen på hjortejakt ei helg, å jeg blir med noen på anna jakt ei anna helg. Men har lyst til å kjenne litt dem jeg har med da. Ikke ofte, men av og til treffer en borti folk med en jaktmoral og etikk som ikke samsvarer med min.

Link to comment
Share on other sites

"Og da kan vel de fleste være enig i det hun sier?"

 

Absolutt!

 

Og det er derfor utenlandsjakt er løsningen.

 

Her hvor jeg bor - og hvis man er helt "blank" - og skal skaffe seg løyve på hjort, koster det skjorta.

 

Da er det mye bedre å kjøpe seg ei ferdigslaktet kolle - dra til Skottland, og skyte 4-8 dyr iløpet av uken.

 

Når man multipliserer/dividerer etc. - vil man finne ut at DET vil bli rimeligere enn å leie seg et hjortevald i ukjent terreng med forskuddsbetaling.

 

Det skal jo leies bosted, kjøpes mat, reiseutgifter må dekkes (mer enn èn gang, skulle jeg tro) osv.

 

Det billigste med masse dyr på samvittigheten, god mat/rødvin etc. - vil være Sør Afrika :wink:

 

 

 

Enkelte terreng - kan slite med å få hjorten - og ønsker å få med flere jegere for å dekke opp postene.

Men det er jo en grunn for at man sliter for å få kvoten sin - og det er at terrenget er vanskelig - eller har lite dyr.

Link to comment
Share on other sites

Hei Jegerjente38. :)

 

Velkommen på forumet.:)

 

Var i samme situasjonen i år2000, da satt jeg inn en annonse i Villmarksliv, og ble følgelig kontaktet av en grunneeier i indre Østfold, og kom meg med på et jaktlag der nede, betalte 1800 for plassen, fikk vel 15-20kg kjøtt ut av den plassen, fikk også skutt min først elg der.

Så etter jakta 2003 var det såpass mange i det laget, så laget de nye statutter i laget, så 10 mann måtte forlate laget, greit nok når vi endte opp med å sitte 2 man på hver post. :roll:

 

Så sjekket hjemme her jeg bor, og satt meg på venteliste, med samme beskjed om at dette kunne ta lang tid før jeg fikk jakte elg her hjemme, Akershus-øst.

Men av en eller annen grunn så sluttet det 3 mann i jaktlaget det året, så høsten2004 så fikk jeg beskjed om at det var ledig plass, vi var 3 ferske som kom inn da, og og i 2005, sluttet det en til, og 2009 sluttet det en til, så noe rulering i et lag vil det vel alltid være.

 

Så ikke gi opp, men for all del, sett deg på venteliste, plustelig er du med i et lag.

Lykke til. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Det fins fleire lag her på desse kantar som tar inn gjestejegerar på jaktlaget (hjortejakt) for ein rimeleg penge.

Ein betalar ein pris per dag/helg/veke/år, og blir med som ein del av jaktlaget på linje med dei andre. Trekker om postar og drev. Ein kan sikkert få sitte med erfarne jegerar i starten om ein ønsker det.

 

Ein får som regel ikkje kjøt inkludert i prisen, men det bør vere ein smal sak å få kjøpt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må helt ærlig si at jeg synes dette blir litt sutring. Hvor mye har du prøvd for og komme med på jakt?

Har du satt inn annonse i noen av jaktbladene om at du ønsker å være med på storviltjakt.

Det er jo flere lag som søker etter og trenger flere jegere. Skal man jakte storvilt må man være villig til å kjøre litt bil og komme seg litt rundt.

Vet ikke hvor mange timer jeg sitter i bil i løpet av en sesong for å komme rundt til de forskjellige terrengene/jaktlagene for og kunne jakte.

 

http://www.jegerne.no/

 

Etter et kjapt søk på nettet fant jeg noen som søker etter flere jegere. Og dem er det sikkert flere av.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må helt ærlig si at jeg synes dette blir litt sutring. Hvor mye har du prøvd for og komme med på jakt?

 

Ja jeg har vært på inatur og kjøpt kort på storfugl, men når man er en fersk jeger så vil man gjerne ha med en som kan litt mer og som kan komme med noen råd og tips osv.

 

Hei, jeg hat tilgang på småvilt jakt men har mere lyst til å prøve meg på storviltet og når jeg da spør de som har jakt her i området om å få være med så får jeg beskjed om at da må jeg nok vente til en slutter eller dør!!

 

Melvin, litt kreditt bør du gje trådstarter her då.. Og det kan hende at trådstarter har prøvd fleire ting enn det er blitt opplyst her. :)

 

Edit : Bytta til riktig navn på Melvin, sorry... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg kan skjønne at noen tar det som sutring men jeg har faktiske prøvd helt siden jeg fikk jegerprøven. Her i området jeg bor er det umulig å få være med på storviltjakt, småvilt er ok. har svart på uttallige anonnser om folk som søker etter flere jaktkammerater og som leier ut jakt osv men det er revet bort med en gang, så det er nok flere i min situasjon. Men jeg synes at det er ganske urimelig at når det blir sånn at mann først må betale en relativt høy sum for å få lov til å jakte så skal man attpåtil betale trofeavgift fo å få lov til å beholde dyret man har skutt. På grunn av dette har jeg nå meldt meg på en jakttur i august i Sverige hvor jeg skal jakte på elg og bjørn. Det er ingen trofeavgift og det koster ikke noe mer om du skyter mer en ett dyr. Dette er en guidet jakt for de som vil lære og som ikke kommer seg ut aleine, bare synd at man må til utlandet for å få det til. Vet at det er en del tilbud om dette i norge men jeg vil gjerne få beholde det jeg skyter også. Noen vil sikkert si at jeg er egoistisk nå men er ikke det litt av hele vitsen at man får beholde det man skyter så ka man dele hvis man vil? Tenker ikke på jaktlag nå der er det jo greit å dele.

Link to comment
Share on other sites

Malvin, litt kreditt bør du gje trådstarter her då.. Og det kan hende at trådstarter har prøvd fleire ting enn det er blitt opplyst her. :)

Malvin er den gamle dachsen til Makkieboy og den lever ikke lenger desverre :D

 

Ja jeg kan godt gi trådstarter litt kredd for og starte en slik tråd og jeg tviler ikke på at trådstarter har prøvd endel.

 

Hei, jeg hat tilgang på småvilt jakt men har mere lyst til å prøve meg på storviltet og når jeg da spør de som har jakt her i området om å få være med så får jeg beskjed om at da må jeg nok vente til en slutter eller dør!!

 

Men det er her jeg synes mange ser litt snevert på det. Ja det er som regel vanskelig og få jakt nære hjemme. Men hvis man gidder og kjøre 1,2,3,4 eller 5 timer i radius fra hjemmet begynner det plutselig og åpne seg opp uante muligheter.

Jeg har ikke noe som helst betenkeligheter med og kjøre 1.5-2 timer en vei på dagstur for og komme på jakt.

 

Jeg har vokst opp med elgjakt og når jeg hadde lyst til å begynne med rådyrjakt var det ingen jeg kjente som dreiv med det. Så da kjøpte jeg meg dachs, og meldte meg på blodsporkurs for å komme i kontakt med andre som hadde den innteressen. Hadde aldri vært på rådyrjakt hverken med eller uten hund. Men var eneste måten for meg og komme meg på rådyrjakt.

 

Det jeg prøver og sette fokus på her Jegerjente38 og Mauser68, er at den enkleste måten for å komme seg på jakt er å brette opp armene og jobbe for det. Ikke gi opp og sette seg ned i sofaen med en fallitt erklæring.

Kjenner man ingen som driver med jakt, så må man oppsøke steder hvor det er folk med den interessen.

Dra på jaktfelt stevner, melde seg inn i den lokale njff foreningen og troppe opp på generalforsamlinger, vaffelsteking på skytebanen, dugnad på klubb huset osv.

Kjøpe hund og dra på blodsporkurs, dressurkurs, ringtrening osv.

Man får som regel ingen ting på sølvfat her i livet, hvis man ikke har foreldre med bakenden full av penger.

Så den enkleste måten er å ha en innstilling til livet generelt at man må jobbe for og oppnå noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har meldt meg inn i den lokale skytter klubben og i njjf er også medlem i pistolklubb. Drar på villmarksmesser og diverse tilstellninger som har med jakt å gjøre. Har snakket med de fleste når de trente til storviltprøven og fikk samme beskjed av samtlige at det var omtrent umulig å få være med. Jeg abonnerer også på tre forskjellige jaktmagasiner og leser anonnsemarkedet i bladene nøye.

Men hvis du vet ome noe du, så er det jo bare å si i fra. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har tenkt på det jeg også men nå har det seg sånn at jeg allerede har to hunder fra før. en blandingshund og en lettere forvirra dachs som i en alder av tre år har våkna og begynt å jage andre dyr. Så jeg tror ikke gubbeb er helt enig i at det skal bli flere dyr.

Har jo også seks hester og to katter og en kanin.

Link to comment
Share on other sites

det er helt riktig at jakt er flott hobby for jenter også! vil ikke virke overlegen men nå er det ofte sånn at det som er jevt for mange er også dyrt. en mercedes er dyrere enn en opel for eksempel - og nettop derfor er det mange som ønkser seg dette!

 

jakter mye både stort og smått og holder nå på med revajakt. dette er gratisjakt omtrent, bortsett fra kjøring. er krevende og veldig spennende :D like høy puls med en rev i kikkerten som en elg! det finnes mange typer jakt som ikke krever tykk lommebok heldigvis..

 

ofte så dreier det seg mer om prioritering av pengebruken/viljen mer enn evnen til å betale for jakt. lar meg desverre provosere litt av at voksne folk ikke vil betale for jakta..

 

lett å ønske seg ting man ikke har råd til.. det gjør jeg ogå!!

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har ikke no mot å betale for jakta men det finns grenser for hvor mye man kan betale og når prisene blir så høye som de er innimellom kan det bli vanskelig når man ikke har allverdens inntekt. Det skal vel ikke være sånn at de som har dårlig råd får nøye seg med å skyte duer og rev osv og de som kan bruke mye penger får ta det mest ettertraktede viltet???

Link to comment
Share on other sites

Hihi. Hviss lokale jff er veien og gå krysser jeg fingrene mine for at du ikke bor i Sandnessjøen :lol:

her bruker lederne "stillingen" sin til og reservere og holde jaktmarkene ledige til seg selv :evil:

Synes du skal holde deg for god til å komme med slike uttalelser om andre, særlig når de ikke holder vann,jakter mye i Sandnessjøen jeg, ikke er jeg medlem av jff heller, hvis du leter etter feil hos folk skal du ikke bruke kikkert, bruk ett speil du :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg flyttet til sandnessjøen da jeg var 16 år og ivrig jeger. Kontaktet umidelbart sjff for og få hjelp med leie av jakt, var serlig gira på revjakt.. Da jeg ringte spurte jeg etter hjelp og forklarte situasjonen, ble da fortalt at de områdene han jeg prata med viste om, jaktet han selv. Så der var det opptatt. Han fortalte også at det var mye tereng som var opptatt. Men han sa at i komunene rund var det også ganske mye rev og der trodde han ikke at det var mange jegere.. Men han hadde ingen tips om hvilke grunneiere jeg kunne kontakte 8)

 

Idag får jeg jakte i store områder og har tereng i massevis. Kan også nevne at i de "opptatte" terengene får jeg jakte, og der har jeg ikke sett mye til de aktive jff lederne :wink:

 

Kan også nevne at jeg har titals tilsvarende episoder og at nå blir jeg ofte kontaktet av unge jegere i ssj for og få hjelp til jakt :) noe jeg setter pris på:)

ga nettopp en ny jeger i bygda lov til og postere på åta mi :mrgreen: håper han får noe

:mrgreen:

 

ps: han hadde også pratet med en god del jegere på skytebanen, uten hell 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...