Jump to content

JAKTLAGET 2008 med informasjon


Guest graahund

Recommended Posts

  • Replies 475
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest graahund
Et lite førstehjelpskit er nok ikke dumt å ha med seg, men det er det kanskje flere av dere som ser som en selvfølge.

10-12 mann med kniv og øks kan koste litt blod. :(

 

Det er sant, ingen dum ide`det der. Som gammel ambulansesjåfør burde jeg ha tengt på det men helt uteglemt :oops: Kjøper ett på mandag, det må vi ha.

Det var en her som nevnte presenning og DET har jeg faktisk tengt på :D

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg begynner å glede meg litt. Er klar for halvannen uke i Tynset nå, Men en ting jeg tenkte på og det var sånne forgreninger til ledninger, kan være greit å ha om vi skal lade opp 11 jaktradioer pluss mobiler, pluss diverse. Sånne har jeg dårlig med. Har plass til en oppover om noen vil sitte på. Skal ha med meg henger og nesten full bil så det vil ikke gå så utrolig fort oppover, Jeg kjører fra indre østfold så om noen vil sitte på så er det bare å sende en pm

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Må si jeg begynner å glede meg litt. Er klar for halvannen uke i Tynset nå, Men en ting jeg tenkte på og det var sånne forgreninger til ledninger, kan være greit å ha om vi skal lade opp 11 jaktradioer pluss mobiler, pluss diverse. Sånne har jeg dårlig med. Har plass til en oppover om noen vil sitte på. Skal ha med meg henger og nesten full bil så det vil ikke gå så utrolig fort oppover, Jeg kjører fra indre østfold så om noen vil sitte på så er det bare å sende en pm

 

Jeg har nok et par stykker, tar dem med. Blir det forlite har dem vel sånt på Tynset. Ellers er vel det sånt folk stort sett har en eller fler av ? Til det første du skrev, håper det gjelder for de andre også. Jeg formin del ser på dette med en skrekkblandet fryd. Blir ikke en enkel oppgave og lede et jaktlag med bare ukjente karer. Men med stor vellvilje og forståelse fra alle mann går det nok. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Da var dieselpurka beskod med vinterdekk, så da er jeg ennå mere klar!

 

André :)

 

Dieselpurka mi er og skodd bra, om enn ikke med vinterdekk. Håper jeg kommer fram alikevel. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det er 2 stykker som ikke har sendt meg kopi av betalt jegeravgift og skyteprøven. HUSK og ta med dette, så vi slipper og dra ned i bygda torsdag morgen før vi begynner og jakte. Grunneierlaget forlanger dette, JEG og !! Når papirene er i orden bare ringer jeg ham og sier i fra at jeg legger kopiene i postkassa. Dette gjelder ikke vi 6 som var oppover tidligere og viste papirer når vi kjøpte rådyrkort. Kopi fra M67 har jeg. Dette er utrolig viktig. Mvh Bård

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

NB: HUSK BOMAVGIFTEN NÅR DERE KOMMER OPP. Det er de ganske nøye med. :wink:

Godt råd, sørg for 50,00 lapper og sedler forøvrig. Er omtrent umulig og få mynt i gjennom slusa. Må vel være så trang grunnet tyveri.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Vinterdekk? er ikke meldt snø eller? Har bare dårlige vinterdekk jeg så. Har begynt å tømme bilen for dritt så jeg er klar for å lesse inn til tirsdagen, kommer sikkert til å glemme halvparten a det jeg skal ha med meg også

 

Du får prøve og setta opp ei huskeliste da ser du. Det må jeg gjøre, ellers glemmer og jeg halvparten jeg og. Men får du med deg rifla og patroner er mye gjort. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vinterdekk? er ikke meldt snø eller? Har bare dårlige vinterdekk jeg så. Har begynt å tømme bilen for dritt så jeg er klar for å lesse inn til tirsdagen, kommer sikkert til å glemme halvparten a det jeg skal ha med meg også

 

Du får prøve og setta opp ei huskeliste da ser du. Det må jeg gjøre, ellers glemmer og jeg halvparten jeg og. Men får du med deg rifla og patroner er mye gjort. :lol:

 

Rifla og patroner er viktig, men det som kanskje er lettest å glemme er kanskje sluttstykket..? hehe.. Har pakket det ned allerede så jeg ikke glemmer det når jeg skal hjem på elgjakt onsdags ettermiddag :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Vinterdekk? er ikke meldt snø eller? Har bare dårlige vinterdekk jeg så. Har begynt å tømme bilen for dritt så jeg er klar for å lesse inn til tirsdagen, kommer sikkert til å glemme halvparten a det jeg skal ha med meg også

 

Du får prøve og setta opp ei huskeliste da ser du. Det må jeg gjøre, ellers glemmer og jeg halvparten jeg og. Men får du med deg rifla og patroner er mye gjort. :lol:

 

Rifla og patroner er viktig, men det som kanskje er lettest å glemme er kanskje sluttstykket..? hehe.. Har pakket det ned allerede så jeg ikke glemmer det når jeg skal hjem på elgjakt onsdags ettermiddag :D

 

Litt OT, jakta på hardangervidda vest i 1966 og fetteren glemte sluttstykket til kragen i Ski. Traff noen karer som lå på ei hytte lenger inn og de hadde et sluttstykke ekstra og lånte det bort. Sakk om flaks :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det er 1 person som ikke har sendt meg kopi av betalt jegeravgift og skyteprøven. HUSK og ta med dette, så vi slipper og dra ned i bygda torsdag morgen før vi begynner og jakte. Grunneierlaget forlanger dette, JEG og !! Når papirene er i orden bare ringer jeg ham og sier i fra at jeg legger kopiene i postkassa. Dette gjelder ikke vi 6 som var oppover tidligere og viste papirer når vi kjøpte rådyrkort. Kopi fra M67 har jeg. Dette er utrolig viktig. Mvh Bård

 

Bump. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det er 0 personer som ikke har sendt meg kopi av betalt jegeravgift og skyteprøven. HUSK og ta med dette, så vi slipper og dra ned i bygda torsdag morgen før vi begynner og jakte. Grunneierlaget forlanger dette, JEG og !! Når papirene er i orden bare ringer jeg ham og sier i fra at jeg legger kopiene i postkassa. Dette gjelder ikke vi 6 som var oppover tidligere og viste papirer når vi kjøpte rådyrkort. Kopi fra M67 har jeg. Dette er utrolig viktig. Mvh Bård

 

Bump. :wink:

Bump II

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

I morgen formidag reiser jeg opp til Teldalen I Tynset. Skal møte gutta der oppe etterhver. Det er ikke med bare glede jeg drar. Forstå meg rett, ikke pga. gutta på laget, men pga alt jeg ikke vet. Som jakleder for et helt ukjent lag er det ikke bare fryd og gammen. Men jeg har hatt gleden av og være der oppe sammen med 6 av dem og det var over all forventning. Hvis resten er bortimot like ok karer er det barte fryd og gammen. Sitt jakt til resten av KAMMERvennene og vi snakkes etter 5/10. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Dere får ha god tur oppover da gråhund, jeg tar gjerne samme seng som sist om det er noe første mann til mølla, så får dere ringe om det er noe dere kommer på at man trenger, Tenkte jeg skulle innom en jaktbutikk i morgenkveld og gjøre de siste innkjøpa.

 

Takk, takk.

Når det gjelder senger, er det førstemann til mølla osv... :-)

 

Dersom det er noe vi ser vi trenger hører du fra oss. Det kan vel være du hører noe selv om vi ikke trenger noe. Du vet det er det med stæsh...

 

Gleder meg til i morgen! Bare jobben blir gjort i morgen, så bærer det oppover!

:-) :-) :-)

 

 

Gunnar

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Tenker du på en sånn vanlig gassflaske til å bruke på gasskomfyr?

 

Det kan jeg ta med. Den er ikke proppfull, men sikkert full nok.

 

U

 

Det er det han mener. Fint om du tar det med. graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jaha folkens !! Nå reiser jeg :D:D . Hjertebarnet mitt JAKTLAGET 2008 er faktisk blitt en realitet. Har vel vært det en stund også, men det er nå selve jakta begynner :D:D . Hvem hadde trodd dette for noen måneder siden ? Trodde vel ikke så mye sjøl heller, men hadde ett håp om at det ville gå i orden. Gunnar og jeg blir der oppe fra i dag og resten av gjengen kommer i morra. DET gleder jeg meg til. Og få hilst på Ulf Woodleigh Pels Stuttfeiten og m67, de kara har jeg kun snakka med på tel. Nok prat, ha det godt alle sammen, vi snakkes her på KAMMERET om 1,5 uke. Da skal det skrytes noe jævlig :lol::lol: .

Link to comment
Share on other sites

Har litt problemer med det strømagregatet jeg skal ha med oppover. Sliter med å få start på det. Det er ingen andre som har tilgang på et strømagregat? I tilfelle jeg ikke får det igang utover kvelden

Som nevnt har jeg med inverteren og det blir mye kjøring så vi kan lade via bilene, men hvis noen har overgang til 12volten i hytta får vi mer å spille på.

 

Svein

Link to comment
Share on other sites

TIlbake i sivilisasjonen etter 5 dager med jaktlaget.

Hadde en flott tur med en veldig fin gjeng. Mye moro og fleip både i hytta og i terrenget. Kombinasjonen av ukjent terreng og ukjente mennesker gjorde at jakten nok ikke ble så effektiv som man kunne ønske.

Vi har to elg og fire hjort på kvoten. Vi har skutt en elg på 136 kg slaktevekt så langt og jeg tror vi har gode muligheter til å få en elg til.

Når det gjelder hjortejakt tror jeg vi har gode muligheter til å få noe der også, men dette er nok noe mer krevende. Vi har en drever der oppe som jobber som en helt og hadde en fantastisk hjortelos i går morges på flere timer som slet ut hundeføreren, men ikke bikkja, men det er klart at hjorten er smartere enn elgen og stiller større krav til jegeren.

Uansett ble det en flott tur for meg og jeg håper å få tatt i hvertfall en tur senere etter hjorten og eventuelt rådyr, men jeg rekker neppe en runde med elg til før det er over for i år.

Link to comment
Share on other sites

Ja nå har Gunnar og jeg fått kronhjorten din i kjøla Hans Kristian ! Dette måtte bli en meget spennende jakt så lenge hunden hadde stålos på den over så lang tid og innen et så begrenset område. Må bare gratulere med en skikkelig 13 ender , er ikke bare og hente en slik en :!: Var synd du måtte dra dra pga. av sykdom da , du sitter vel og kjører du nå mens jeg skriver dette .

Du må se til og legge ut bilder så raskt som mulig så alle får se ditt flåtte trofe .

Skal hilse fra gutta , de sitter og 'gomler' bacon nå og stemningen var meget god. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for bukken gutter!

Har sendt et par bilde som MMS til M67 og håper han snart poster dem i denne tråden!

Min første hjort var ikke så allerværst :wink:

 

Skal ta meg en dram av 50-110 hylsa Fra "salongrifla" som jeg felte hjorten med!

 

Takk for sist ! Syns du skal forgjylle denne jeg :!: Om du lader den om så kan det ta tid før du får et slikt objekt i siktet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...