Jump to content

JAKTLAGET 2008 med informasjon


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund
Nå har annonsen kommet Bård ! Se i innboksen din ! har litt problemer med emailadressa de !

 

Har lest over de forskjellige terengene og det er jo det med elg og hjort som er det mest atraktive for oss. Det som er litt synd er at anbudsfristen for alle tre terengene går ut på samme dag. 18/6 Så jeg må ha en bindene liste i god tid før det. Min etterhvert gode venn Peacemaker har lagt ut en frist og den håper jeg dere holder ellers så glipper nok disse terengene. Jeg må by i mitt navn så derfor MÅ alle formaliteter være i orden fra jaktlaget. Men det er ikke verdens undergang om det glipper heller, det blir hvert år utlyst flere terenger så mulighetene er der. Men et tereng med både hjort og elg er vel en drøm for de fleste. Så la oss gå for det så sant det er mulig. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 475
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er klar og har allerede overført min del av pengene. Sendte PM til apelars med dataene, men vet ikke om han har fått gjort noe. Kanskje du kan ta en prat med ham. Viktig at informasjonen blir sirklulert fort så folk rekker å sette inn penger.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg er klar og har allerede overført min del av pengene. Sendte PM til apelars med dataene, men vet ikke om han har fått gjort noe. Kanskje du kan ta en prat med ham. Viktig at informasjonen blir sirklulert fort så folk rekker å sette inn penger.

 

Han har fått din pm og har snakket med meg. Ba han vente til tirsdag, da fristen for og gi endelig beskjed er i morgen. Mvh Bård

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Påmeldingsfristen går ut i kveld og de som har meldt seg som sikre er:

Gunnar Kjeller

Woodleigh

Pels

Carl-gustav 12

Ulf

samleren

Hans Kristian

Apelars

Springer (betalt)

Jeger 22

graahund (betalt)

M67

Tar med takk imot en tre fire til. Det nødvendige kontonr. vil bli sendt til dere i morgen eller onsdag.

VIKTIG, for og kunne bli med på budrunden på det aktuelle terenget må pengene være Springer i hende SENEST

søndag 15/6. Da fristen for og komme med bud er 18/6 og jeg må vite hvor mye jeg har før jeg i det heletatt legger inn et bud på et tereng. Håper dette er klart for alle. Hvis jeg har uteglemt en eller annen venligst send en Pm. Mvh graahund

 

Nb. de som har satt seg på reserveliste til neste år er ikke glemt og de er lagret på pm hos meg.

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da ser det ut som om laget begynner og ta form, 12 mann er helt ok. Og hvis alle betaler innen fristen den 15/6 har vi økonomi til og gå for det terenget vi i første omgang prøver oss på. Detta kan bli virkelig gøy. Mvh graahund :D:D

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu artig å se at dere klarer å organisere dette. Og flott at dere gir plass til førstegangsjegere. Lykke til. Jeg håper dere får tak i et bra terreng, og at det IKKE er dere jeg driver og byr mot akkurat nå... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det er jaggu artig å se at dere klarer å organisere dette. Og flott at dere gir plass til førstegangsjegere. Lykke til. Jeg håper dere får tak i et bra terreng, og at det IKKE er dere jeg driver og byr mot akkurat nå... :wink:

 

 

Vi har da valgt og holde kortene litt tett til brystet fordi vi vet at det er andre som muligens kan fristes til og overby oss på et tereng vi syns er bra. Vi har et begrenset antall kroner og rutte med. Derfor. Kan du ikke heller bli med oss ? Det kunne vært artig det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu artig å se at dere klarer å organisere dette. Og flott at dere gir plass til førstegangsjegere. Lykke til. Jeg håper dere får tak i et bra terreng, og at det IKKE er dere jeg driver og byr mot akkurat nå... :wink:

 

 

Vi har da valgt og holde kortene litt tett til brystet fordi vi vet at det er andre som muligens kan fristes til og overby oss på et tereng vi syns er bra. Vi har et begrenset antall kroner og rutte med. Derfor. Kan du ikke heller bli med oss ? Det kunne vært artig det :wink:

 

:)

Jeg er ingen krøsus jeg heller, men slik det ser ut akkurat nå er invitasjonen forlokkende. Hvor melder jeg meg?

 

Edit: Ble litt svett her, men nå ser det ut til at det går i boks likevel. Håper det ordner seg for dere også. Ta bilder og notater, kunne være hyggelig å lese om erfaringene deres når jakta er overstått. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Slenger meg på med lykkeønskninger til dere, ser ut til å bli bra 8)

Angrer litt på at eg ikkje er med :roll:

 

Lykke til med tereng å jakt!

 

 

Det er jo ikke forsent enda :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Påmeldingsfristen går ut i kveld og de som har meldt seg som sikre er:

Gunnar Kjeller

Woodleigh

Pels

Carl-gustav 12 (betalt)

Ulf

 

Hans Kristian (betalt)

Apelars

Springer (betalt)

Jeger 22

graahund (betalt)

M67

Tar med takk imot en tre fire til. Det nødvendige kontonr. vil bli sendt til dere i morgen eller onsdag.

VIKTIG, for og kunne bli med på budrunden på det aktuelle terenget må pengene være Springer i hende SENEST

søndag 15/6. Da fristen for og komme med bud er 18/6 og jeg må vite hvor mye jeg har før jeg i det heletatt legger inn et bud på et tereng. Håper dette er klart for alle. Hvis jeg har uteglemt en eller annen venligst send en Pm. Mvh graahund

 

Nb. de som har satt seg på reserveliste til neste år er ikke glemt og de er lagret på pm hos meg.

 

Foreløpig er det kun Springer og graahund som har betalt, er mange dager igjen, men minner dere på fristen den 15/6 en gang til alikevel. :D

Dette går jo fremover, nå er det 4 som har betalt. Og fristen for betaling er i morgen :? graahund

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
igjen, men minner dere på fristen den 15/6 en gang til alikevel

Jeg må være blind eller noe, for jg har ikke sett noe kontonr., en liste med medlemmenes fulle navn, telefon /mail på PM hadde og vært greit. Iallefall kasserer og jaktleder.

en pekepinn om hvor terrenget er, størrelse, antall dyr etc. (på PM) hadde også vært utmerket..

 

K

 

Det ble sendt ut fra "Apelars sist mandag. Du ble jo litt forsinket pga en danmarkstur tror jeg det var så derfor mulig at du ble uteglemt. Men det skal vi fort rette på. Jeg tar kontakt med "Apelars" og du får det som alle andre på pm i dag om han er tilgjengelig. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hvordan takler de hundene som skal være med andre hunder? Har foresten ført over penger idag så de bør vel være på konto i løpet av et par dager.

 

Mine hunder er normalt ikke agresive, men aldri noen fordel og dra med seg for mye bikkjer heller da. Det er nok med de vi vet vi skal bruke. Må du ha med din hund finner vi nok på noe, det bør du ikke være redd for.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Påmeldingsfristen går ut i kveld og de som har meldt seg som sikre er:

Gunnar Kjeller (betalt)

Woodleigh

Pels

Carl-gustav 12 (betalt)

Ulf

 

Hans Kristian (betalt)

Apelars

Springer (betalt)

Jeger 22

graahund (betalt)

M67

Tar med takk imot en tre fire til. Det nødvendige kontonr. vil bli sendt til dere i morgen eller onsdag.

VIKTIG, for og kunne bli med på budrunden på det aktuelle terenget må pengene være Springer i hende SENEST

søndag 15/6. Da fristen for og komme med bud er 18/6 og jeg må vite hvor mye jeg har før jeg i det heletatt legger inn et bud på et tereng. Håper dette er klart for alle. Hvis jeg har uteglemt en eller annen venligst send en Pm. Mvh graahund

 

Nb. de som har satt seg på reserveliste til neste år er ikke glemt og de er lagret på pm hos meg.

 

Foreløpig er det kun Springer og graahund som har betalt, er mange dager igjen, men minner dere på fristen den 15/6 en gang til alikevel. :D

Dette går jo fremover, nå er det 5 som har betalt. Og fristen for betaling er i dag :? graahund

 

Bump !

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Påmeldingsfristen går ut i kveld og de som har meldt seg som sikre er:

Gunnar Kjeller (betalt)

Woodleigh (betalt)

Pels (betalt)

Carl-gustav 12 (betalt)

Ulf (betalt)

 

Hans Kristian (betalt)

Apelars

Springer (betalt)

Jeger 22

graahund (betalt)

M67 (betalt)

Tar med takk imot en tre fire til. Det nødvendige kontonr. vil bli sendt til dere i morgen eller onsdag.

VIKTIG, for og kunne bli med på budrunden på det aktuelle terenget må pengene være Springer i hende SENEST

søndag 15/6. Da fristen for og komme med bud er 18/6 og jeg må vite hvor mye jeg har før jeg i det heletatt legger inn et bud på et tereng. Håper dette er klart for alle. Hvis jeg har uteglemt en eller annen venligst send en Pm. Mvh graahund

 

Nb. de som har satt seg på reserveliste til neste år er ikke glemt og de er lagret på pm hos meg.

 

Foreløpig er det kun Springer og graahund som har betalt, er mange dager igjen, men minner dere på fristen den 15/6 en gang til alikevel. :D

Dette går jo fremover, nå er det 9 som har betalt. Og fristen for betaling er i dag :? graahund

 

Bump !

 

Bump

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja, da har 8 stk. bettalt så langt og det er veldig bra. Da skal vi nok få tak i no jakt ja. Jeg må inrømme at jeg var litt pesimist en kort periode, men vi har da altså gjort alle dystre spådommer til skamme. Vi er et lag og når de tre siste får betalt da har vi økonomi til og kjøpe oss jakt som kan bli bra for alle deltagerne. Nå begynner det virkelig og krible litt i magan her ja :lol::lol: Snakket med Carrl_gustav 12 i går og der var det bare lutter smil og glede. Morro det. Hvis det er en eller to som nå ser at dette blir virkelig og har lyst til og bli med så kan nok det la seg ordne sånn helt på tampen. Dett er kombijakt, elg og hjort vi går for i første omgang. Men, får vi ikke det terenget da prøver vi noe annet. Det dukker alltid opp noe. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Stor takk til dere som organiserer, dere gjør en fin-fin jobb :D

Håper alle som var på møte har betalt, det var hyggelige karer og jeg tror vi får et hyggelig lag!

 

Nesten alle har betalt. En fra møtet har jeg ikke fått bekreftet, men det bør ikke bety at han ikke har betalt. Det kan jo ta litt tid fra Springer får oppdateringer fra kontoen. Jeg mangler bekreftelse fra 2 av de som har meldt seg som sikre. Men som sagt, vi får vente på beskjed fra kasserer. Fikk melding fra Ulf akkuurat nå og han har betalt. FLOTT :D

 

Nb, takk for rosen. :oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Nå får jeg så mye ros at jeg blir helt flau :oops::oops: Men på en annen side kan jeg ikke si annet enn at det varmer. Veldig artig at Kammerledelsen (har fått ros av Bamrud og) synes om det vi har satt igang. Det er virkelig lengesiden jeg har følt den kriblefølelsen i magan i bare pur forventning, men den er der nå. Riktig som "Apelars" skriver at vårt første anbud er sendt. Jeg har god kontakt med lokale skyttere der og har fått et hint om hva prisen bør ligge på. Til dere medlemmene på laget vil "Apelars" sende kopi av anbudsbrevet til alle etterhvert. Mvh graahund

Nb. det er bare en ting som er synd og det er at "Espen Faale" ikke kunne være med. Det var han som satte det hele i gang på SL.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Håper inderlig at dere får tilslag, det hadde vært fryktelig moro!

 

Synd at jeg ikke får hvert med, men sånn er det, selv om jeg har fryktelig lyst!

 

I alle fall: Lykke til kara. Jeg håper jaktlaget også vil bestå til neste år!

 

 

Peace

 

Det vil det om det går bra i år. Hvorfor skulle vi legge ned Jaktlaget ? Vi får satse på at det blir et årlig tiltak dette, det hadde vært veldig artig. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

I dag går anbudsfristen ut, noen som er spente her eller ? Jeg for min del er helt løv om dagen. Skjelven. Detta er sapanade gut, som det heter :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Etter at de har hatt møte. Fristen for anbud går som sagt ut i dag og da drøyer det ikke lenge tror jeg. Men jeg vet ikke noe særlig mer enn deg. Dere blir oppdatert umiddelbart etter jeg har fått høre om vi får terenget eller ikke. Du sier at det skjer lite, ja det gjør nok det når jeg nesten er alene om og holde tråden ved like :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

En ting er ihvertfall sikkert, anbudet er sendt. Jeg har tilogmed snakket med grunneierlaget der oppe og gitt beskjed om at anbud er underveis i tilfelle sommel med posten. Det tar de hensyn til og tar vårt anbud med når det kommer. graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg har ingen erfaring med Lafayet jaktradio og vil derfor ikke ta no standpungkt til den. Men har hatt icom ihvertfall i 15 år uten problemer. Og de har fått prøvd seg ja, i all slags drittvær. Så det er den radioen jeg vil anbefale. Har jakta med andre som bruker andre typer radioer og opplever vel at det er lite problemer med de fleste kjente merker. Så jeg tror det sikkert går bra om du kjøper den du har lyst på M67 :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har Lafayette, den micro 3 eller kva den heiter. Sånn skogspakke med litt større batteri, 6W sendeeffekt ei ekstra halvmeterantenne som er grei å ha i sekken i alle fall.

Eg er knallfornøgd med radioen. Spesielt batterikapasitet! Det eg ikkje er fornøgd med er ekstrautstyret, særleg mic'en med øyreplugg. Den varer knapt ein sesong i vestlandsver. Det gjer for so vidt ingen andre av dei merka eg har prøvd heller.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg bruker konsekvent lang antenne. Helt klart stoe fordeler. Særlig i kupert tereng. Det er ihvertfall mine erfaringer. Noen bruker mobiltelefon endel, men det er ikke min greie. Alt for dårlig dekning i utkantstrøk og det er jo stort sett der vi jakter. Borsett fra rådyr utenfor stueveggen da. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

NÅ ER DET ETT FAKTUM: vi har fått jakta i Tynset. :D:D:D Har snakket med sjefen i grunneierlaget netopp nå og vi hadde fått tilslaget på terenget. Jeg har og vært i kontakt med en skytter der oppe og han er villig til og være med som kjentmann en dag eller tre. Han er godt kjent i terenget og det ser jeg på som en ubetinget fordel.

HELE JAKTLAGET, gled dere, nå går vi en kjempetid i møte. Jeg er nesten så jeg skjelver i henda her forde vi virkelig greide det. Jeg må inrømme at det nok var endel tvilere til dette. Så nå er det bare og slipe kniver og og forberede seg på beste måte. Kommer med mer info om boforhold ol når jeg har det på det rene. Vi får leie en seter rett ved terenget, men vet ikke mer enn det. Hilsen en glad gubbe :D:D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Gratulere til "jaktlaget 2008".

 

Veldig bra initiativ. Og ikke minst kjempemorro at det ble noe av.

Hørtes spennende området ut også som dere fått tilslag på!

 

Artig tråd og følge dette....også videre!

 

Lykke til med jakta også!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg må få lov på vegne av meg selv og resten av laget få takke for alle gode lykkeønskninger så langt. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da jeg fikk vite i sta at vi hadde fått terenget hadde jeg akkurat snakket med min kjentmann der oppe og han kunne fortelle at det går bukker (hjort) i terenget på både 12 og 14 takker. Men jeg var så susen i hue at jeg helt glemte og fortelle det. Det er jo og en sukkerbit syns jeg. Har selv skutt en slik sværing og fy te rakkern for en oplevelse det er. Så der er jo og noe og hige etter for dere som er relativt ferske på dette her. graahund

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...