Jump to content

JAKTLAGET 2008 med informasjon


Guest graahund

Recommended Posts

  • Replies 475
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratulere Graahund :D . Dette var morro. Vi var heldig i helga vi også. fikk endelig tilslag på ett tereng vi også. vi har hatt mye motgang. blitt overbydd 2 ganger og ikke blitt trekt ut på staten sitt på 14 terreng. Men det ordnet seg til slutt for oss også :D.

 

Hva er tildelinga på deres vald. skjønte det var litt hjort også der.

 

Det har blit veldig dyrt med terreng rundt. Det gikk ett her nede i sør nå for 142000 pluss felinngsavgift på 6(7) elg og 3 hjort :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Gratulere Graahund :D . Dette var morro. Vi var heldig i helga vi også. fikk endelig tilslag på ett tereng vi også. vi har hatt mye motgang. blitt overbydd 2 ganger og ikke blitt trekt ut på staten sitt på 14 terreng. Men det ordnet seg til slutt for oss også :D.

 

Hva er tildelinga på deres vald. skjønte det var litt hjort også der.

 

Det har blit veldig dyrt med terreng rundt. Det gikk ett her nede i sør nå for 142000 pluss felinngsavgift på 6(7) elg og 3 hjort :shock:

 

Hyggelig at det løste seg for dere og da. Vi har 2 elg og 4 hjort. Heldigvis ikke slike galematias priser som du nevner her nei. Ja, detta skal bli både spennende og morro håper jeg, ikke allerminst bli kjent med de du bare har møtt en gang eller prata med på telefon. Skitt jakt. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da er det en ny melding på gang : Det blir en jaktsamling i Tynset før ordinær jakt. Det blir en tur for sosialt samvær og ikke aller minst for og gjøre oss litt kjent i terenget. Dato er satt til 29-30-31- august. Flest mulig bør bestrebe seg på og møte her da det er særdeles viktig og gjøre seg litt kjent i terenget. Vi bør vel også samarbeide litt når det gjelder og kjøre oppover slik at ikke alle stiller med vær sin bil. Møtested og klokkeslett vil bli kungjort senere. Skal prøve og få leid den setra vi skal bruke undre jakta, men må først se hvor mange som kommer. Springer og jeg er klare. Håper på godt fremmøte på denna særdeles viktige turen. NB alle får en pm om dette av "Apelars".

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Snadder snadddder, jeg gleder meg så jeg blir helt sjuk.

I fjor Kunne jeg ikke få stilt meg feil samme hvor jeg sto, det kom altid dyr til meg :D

Håper der samme draget vedvarer, har alt sett ut et passe sted til storbukken i stua 8)

Gleder meg til å treffe dere igjen gutter.

 

Hyggelig og høre, jeg må bare melde meg på begeistringen. Men, desverre måtte et medlem trekke seg av økonomiske grunner som jeg forstår. Derfor har laget plass til en til som muligens ikke har jakt i år. Vi HAR det. Så derfor er det en som ønsker jakt, har vi det. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da vil jeg på vegne av laget ønske vårt nyeste medlem velkommen på Jaktlaget. Han tok da en plass som var lyst ut, da to trakk seg gr. problemer. Vårt nye medlem er "Stuttfeiten". Det er forsatt en plass ledig om en kunne tenke seg den. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med tilslag, jeg har fulgt dette fra SL og synest det er artig og følge med.....

Håper det blir lagt ut resultater fra årets elgjakt her på kammeret!!!!

Har du graahund forresten kjøpt deg en bukåpner som jeg tipsa deg om på SL.... jeg hette forresten Tullball på SL

Link to comment
Share on other sites

Snadder snadddder, jeg gleder meg så jeg blir helt sjuk.

I fjor Kunne jeg ikke få stilt meg feil samme hvor jeg sto, det kom altid dyr til meg :D

Håper der samme draget vedvarer, har alt sett ut et passe sted til storbukken i stua 8)

Gleder meg til å treffe dere igjen gutter.

 

Må nok desverre skuffe deg. Den storbukken kommer nok aldri så langt som til din post. :lol:

Har nemlig fikset et helt rom i 2 etasjer til mine trofeer og utstoppa dyr. Og der er det nok akurat plass til en stor bukk.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Snadder snadddder, jeg gleder meg så jeg blir helt sjuk.

I fjor Kunne jeg ikke få stilt meg feil samme hvor jeg sto, det kom altid dyr til meg :D

Håper der samme draget vedvarer, har alt sett ut et passe sted til storbukken i stua 8)

Gleder meg til å treffe dere igjen gutter.

 

Må nok desverre skuffe deg. Den storbukken kommer nok aldri så langt som til din post. :lol:

Har nemlig fikset et helt rom i 2 etasjer til mine trofeer og utstoppa dyr. Og der er det nok akurat plass til en stor bukk.

 

Si meg en ting gutter, har dere glemt at jeg og er med :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Gratulerer med tilslag, jeg har fulgt dette fra SL og synest det er artig og følge med.....

Håper det blir lagt ut resultater fra årets elgjakt her på kammeret!!!!

Har du graahund forresten kjøpt deg en bukåpner som jeg tipsa deg om på SL.... jeg hette forresten Tullball på SL

 

Det blir resultater og bilder i fleng her på Kammeret når den tid kommer, vær ikke redd for det. Må jo lage en skryteside om hvor flinke vi er vet du :lol: . Ja, jeg kjøpte den bukåpneren. Takk for tipset, den var virkelig fin. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jaktlaget har skiftet på noen folk, som har trekt seg etter eget ønske.

 

Slik er laget i dag :

 

graahund (jaktleder) Akershus

Gunnar Kjeller (nestjaktleder) Oslo

Springer (kasserer) Oslo

Woodleigh Sandeid

Pels Sandeid

M67 Kristiansand

Carl-gustav 12 Østfold

Jeger 22 Steinkjær (mulig Kritiansund innen jakta beg.)

Stuttfeiten Akershus

Ulf Akershus

Hans Kristian Sundvollen.

sako_35 Akershus

 

12 mann og fullt lag. Fantastisk :D:D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Når må du ha svar på om vi kan være med å se på terrenget eller ikke? Har jo lagt datoen for det midt i skuronna jo. Er det bare jeg som er bonde her eller? Skuronna er faktiskt litt mere hellig en jakta. Finnes det en oversikt på hvor folk er ifra eller? Kunne ha vært morro å vist hvor de andre var ifra.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Når må du ha svar på om vi kan være med å se på terrenget eller ikke? Har jo lagt datoen for det midt i skuronna jo. Er det bare jeg som er bonde her eller? Skuronna er faktiskt litt mere hellig en jakta. Finnes det en oversikt på hvor folk er ifra eller? Kunne ha vært morro å vist hvor de andre var ifra.

 

Se litt bakover i tråden så ser du det, men jeg kan legge det ut her jeg. Se på inlegget over her så ser du det.

Her hvor jeg bor har de fleste slått ved de tider, men det varierer fra område til område. Behøver ikke ha beskjed fra deg før uka før vi drar. Håper det er ok. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da vil jeg få lov til og ønske det tolvte og siste medlem velkommen til Jaktlaget. Det er sako-35, håper vi får det hyggelig i sammen alle 12 og at dette blir noe vi kan forsette med i fremtiden. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
bare jeg som er fra verdens navle jo. Da er vel egentlig alt i boks til høsten da. Har idag sagt opp plassen min i det elglaget som jeg har vært med i før.

 

Vi bor så nære værandre Carl_gustav 12 at vi får dele den navlen :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Nå har jeg lest igjennom hele tråden, men finner det ikke noe sted. Starter jakta den 25.09 eller 05.10

Må sette meg opp på noe ferie se. Som jeg ikke har igjen. :roll:

 

Den starter 25/9 og det har du fått på pm av "Apelars" så hvidt jeg vet. Mvh Bård

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja, jeg får virkelig håpe at forventningene ikke blir gjort til skamme. Men, det ser jeg ingen grunn til at de skal bli. Med bare hyggelige folk på laget må det bare bli topp. Nb jeg har snakket med alle. Får si som sako_35 sa, jeg gleder meg som en unge jeg og. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg skylder vel og komme med litt opplysninger ang. jaktlaget . Jeg har ikke fått et papir derfra enda og det kommer rett og slett av at de er veldig opptatt med silolegging og da har det første prioritet. Har snakket med min kjentmann der i dag og han sier at vi bare kan ta det med ro. Alt er i boks som det heter. Han syns forøvrig det var fint at vi kom oppover i august for og gjøre oss litt kjent i terenget. Han hjelper oss med det meste så sant han ikke er dårlig. Han plages til tider veldig med ryggen, og det er ikke godt. Så dere får smøre dere med tolmodighet så kommer de nødvendige papirer. Nb. til opplysning så har alle 12 betalt og pengene står på lagets konto, som "Springer" har opprettet for laget. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg skylder vel og komme med litt opplysninger ang. jaktlaget . Jeg har ikke fått et papir derfra enda og det kommer rett og slett av at de er veldig opptatt med silolegging og da har det første prioritet. Har snakket med min kjentmann der i dag og han sier at vi bare kan ta det med ro. Alt er i boks som det heter. Han syns forøvrig det var fint at vi kom oppover i august for og gjøre oss litt kjent i terenget. Han hjelper oss med det meste så sant han ikke er dårlig. Han plages til tider veldig med ryggen, og det er ikke godt. Så dere får smøre dere med tolmodighet så kommer de nødvendige papirer. Nb. til opplysning så har alle 12 betalt og pengene står på lagets konto, som "Springer" har opprettet for laget. Mvh graahund

 

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra grunneierlaget der oppe. Men reiser om 8 dager i dag til NM Tynset og da oppsøker jeg sjefen for grunneierlaget og får en orden på dette om det da ikke kommer i posten før den tid. For de på jaktlaget som ønsker info eller lignende fra og med 10/7 og et ukjent antall dager fremover får kun tak i meg på mobil. Men må være hjemme den 23/7 gr. div ting. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har snakket med sjefen for grunneierlaget nå i dag . Til alle utolmodige sjeler, meg inkludert papirene på terenget blir sendt meg nå over helga. Med karter og det heler. (jobb for deg Sako_35). Håper på og få lagt ut info før jeg reiser på NM. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det var noen av dere på jaktlaget som manglet jaktradio, Winge våpen har nå tilbud på en type som heter Albecom. Til 1900,00 Kjenner ikke til det merket, men de hadde kostet ca. 3500,00 før de ble satt ned. Sikkert ingen dårlig løsning dette. Mye ekstrautstyr var det også. Bare nevner det sånn i farta da vi krever jaktradio på laget. Mvh graahund

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hei.Her er et tips på et kjempe tilbud :http://www.jaktogfriluft.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=18300&prodid=1764

 

 

Icom til 1690,00 ja. DET var tilbud det. Takk for tipset "Drever_Jan". Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Bare hyggelig :D Bruker icom F34 selv og er utrolig fornøyd med den.

 

Jeg og bruker Icom, har to stykker. Den ene blant de første som kom og en ny en. Husker ikke nr.betegnelsen på den men det et den vanntette eller vannavstøtene heter det vel. Aldri hatt noe tull med de radioene der.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jaktlaget har skiftet på noen folk, som har trekt seg etter eget ønske.

 

Slik er laget i dag :

 

graahund (jaktleder) Akershus

Gunnar Kjeller (nestjaktleder) Oslo

Springer (kasserer) Oslo

Woodleigh Sandeid

Pels Sandeid

M67 Kristiansand

Carl-gustav 12 Østfold

 

Stuttfeiten Akershus

Ulf Akershus

Hans Kristian Sundvollen.

sako_35 Akershus

 

Da er vi 11 mann og ok det. :D

 

Da er det en som har unlatt og betale og det så vi ikke før i dag på kontoutdraget. Veldig synd at slikt skjer. Men det truer ikke jakta vår, vi har nok penger og litt til. Vi greier oss utmerket godt med 11 mann, men det er klart at hvis en skulle få lyst til og bli med nå på tampen så greit for meg. Jakta blir betalt nå en av dagene, regner med at papirene er hos meg i dag eller i morgen. Han lovte ihvertfall og sende dem over helgen som han sa da jeg pratet med ham på fredag. graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg tar dette en gang til. Jeg reiser på ferie i dag og blir ikke og treffe på annet en mobil fremover. Skal bla annet opp og se på terenget vår i forb. med NM på Tynset. Skal ta mye bilder og legge ut når jag er tilbake.

Ha en god ferie alle i hop så seès vi om et par uker. :D:D Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest graahund

Da har jeg vært en tur i Tynset og fått sett på terenget sammen med grunneierlagets formann og ikke allerminst "shooter 2". Han hadde jakta der før og var et hav av opplysninger. Skal prøve og formidle alt når tiden kommer. Snakket med formann i grunneierlaget i går på tel. og det har blitt noe forsinkelser med papirene som skal sendes til oss (meg). Kommer tilbake så fort jeg vet mer. Skal også få junior til og hjelpe meg med bilder så dere får se hvor fint det er der. (har tatt endel :D ) Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da har kontrakten på jakten kommet. Den var grei uten for mye "forbudt er det osv". De forlanger de helt vanlige jaktpapirerer som er vanlig over hele landet og ikke noe hokus pokus. I det hele en grei kontrakt. Nærmere inhold i kontrakten tar vi den siste helgen i august da vi har et treff der oppe.

Vi leier da en seter midt i området, men ca 200 m fra terenget noe som er overkommelig spør du meg !!

 

Flest mulig møter på Tynset den siste helgen i august håper jeg, men har forståelse for at det blir vel langt for noen bare for en helg slik. De vil selfølgelig få all informasjon når vi har vært der.

 

Skyteprøver og betalt vilttrygdavgift sender dere til meg så snart det er i orden (kopi). De som ikke har min adresse send en pm.

 

Kjølelager og slakter har jeg ordnet via vår kjentmann der oppe også ettersøkshund som kreves.

 

Karter vil en av gutta "sako_35 " som driver med slikt mangfoldiggjøre og laminere for oss noe som er helt perfekt :!:

 

Seteren og en hytte like ved er leid for en billig penge under jakta. Dette blir mye trivligere enn ei kampinghytte syns nå jeg da. Og ikke allerminst mye billigere. Seteren og hytta ligger kun 150m fra hverandre.

 

En sukkerbit :D:D jeg har ordnet med noen rådyrkort den helgen vi er der oppe for og se over terenget så det blir mulihet for litt jakt da og :D:D Det er slik at 2 mann kan jakte på samme kortet slik at 6 stk får jaktet, men jeg har tigget og håper på et kort til.

 

Håper svært mange av dere blir med og gjør dere litt kjent før jakta og ikke allerminst så blir vi litt kjent :wink:

 

Er det ellers noe dere lurer på så bare spør i vei, skal svare så godt jeg kan.

 

Bildene jeg har legger jeg ut her så fort jeg får tak i junior (barnebarnet) :oops:

 

p7150046wl5.th.jpg

 

Den u unngåelige veibommen er der og

 

p7150047hj6.th.jpg

 

Inn til terrenget.

 

p7150052de5.th.jpg

 

Sætra vi skal bo i under jakta.

 

p7150054zp3.th.jpg

 

Dassen og uthuset :) :)

 

p7150051lv3.th.jpg

 

Sætra fra en annen vinkel.

 

p7150055od7.th.jpg

 

Oversiktsbilde over noe av terrenget vårt.

 

p7150053ab4.th.jpg

 

Dette er den private ørretdammen til eiern av sætra. Sikkert ikke populært om vi bruker'n. :P

 

p7150059mu1.th.jpg

 

Dette er et av jordene vi kan jakte på. Desverre kan vi ikke jakte på alle jordene i terrenget.

 

p7150057ti7.th.jpg

 

Dette er hytta som vi også skal bo i under jakta. :D

 

Barnebarnet har lagt ut bilder for meg så nå kan dere se litt av hærligheten. Ikke spør meg hvordan han gjorde det :oops: Men et lite utsnitt av hærliheten er det jo. Mvh graahund

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
dette ser da jo bra ut. Håper nesten at det blir dårlig vær den helgen vi skal opp å titte på terrenget, så det ikke blir noe tresking. Du ordner det opp med det meste du gråhund. Dette skal du ha en stor takk for. Er det foresten bilvei helt inn til setra eller?

 

Det er bilvei helt inn til sætra, + mye veier i terrenget som er tilgjengelig for oss! Takk for en hyggelig tilbake melding :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da er jakta betealt, har overført den summen vi fikk terenget for i dag. Det var betalingsfrist 1/8 så det var jo godt innenfor fristen. Så nå er det bare og smøre seg med tolmodighet og vente på den 25/ 9. Kopi av innbetalingen tar jeg med den siste helgen i august så de som måtte ønske og se den får det der. Eller om ønskelig kan jeg sende den i posten, :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Veldig fine bilder, de gir jo et godt inntrykk av omgivelsene. Desverre så jeg ikke noe bilde av budeia, er derfor setra er så billig?

Jeg er imponert over jobben du legger ned sjef!

 

Budeia er ikke med i prisen, men mulig vi kan møte et skautroll. Hvem vet ? :D Det er trolske skoger oppi der. Gleder meg som en unge til helga i august, med rådyrjakt og det hele. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

PÅMELDINGSLISTE for turen den siste helgen i august.

 

graahund

Gunnar Kjeller

Springer

Hans Kristian

Sako-35

Carl gustav 12 (hvis været er dårlig)

 

Trenger og vite hvem som vet de kommer med sikkerhet. Dette for og vite om jeg behøver og tigge til meg flere rådyrkort. Send en pm eller legg inn et inlegg her.

 

HUSK skyteprøve og betalt vilttrygdavgift, ellers blir det ingen jakt. Mvh graahund

Nb. dette trur jeg kan bli en knalltur :lol::lol:

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...