Jump to content

JAKTLAGET 2008 med informasjon


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Jeg sitter her og pusler litt på pcèn og får beskjed om at en av gutta på jaktlaget har vært og sett på terenget i ferien. Han ringte meg på forhånd og fkk endel opplysninger og dro avgårde. Det kaller jeg og være ivrig. Håper vi er mange av den sorten, det er virkelig koslig og høre om folk som viser slik initiativ. Det var Gunnar_kjeller, nestjaktlederen. BRA !!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 475
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest graahund

Vel vel, kan vel ikke akurat si at det er min feil at du trakk deg frivillig, men skjønner godt at du gjerne ville vært med. Men kansje det går flere tog ? :D

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, kan vel ikke akurat si at det er min feil at du trakk deg frivillig, men skjønner godt at du gjerne ville vært med. Men kansje det går flere tog ? :D

 

He he!!

Har ikke påstått det heller da :)

Hardt presset økonomi har skylden for det.

Får se om jeg kan hive meg på toget ved neste avgang ;)

 

Uansett ønsker jeg alle lykke til med det som ser ut til å bli høstens vakreste eventyr!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Vel vel, kan vel ikke akurat si at det er min feil at du trakk deg frivillig, men skjønner godt at du gjerne ville vært med. Men kansje det går flere tog ? :D

 

He he!!

Har ikke påstått det heller da :)

Hardt presset økonomi har skylden for det.

Får se om jeg kan hive meg på toget ved neste avgang ;)

 

Uansett ønsker jeg alle lykke til med det som ser ut til å bli høstens vakreste eventyr!

 

Takk for det. :D

Link to comment
Share on other sites

Hardt presset økonomi har skylden for det.

Får se om jeg kan hive meg på toget ved neste avgang ;)

 

Uansett ønsker jeg alle lykke til med det som ser ut til å bli høstens vakreste eventyr!

 

Hei Apelars.

Hvordan går det med skapet ditt?

Har du noe å jakte med nå i høst når jakta begynner?

 

 

 

--

Gunnar

Link to comment
Share on other sites

Hardt presset økonomi har skylden for det.

Får se om jeg kan hive meg på toget ved neste avgang ;)

 

Uansett ønsker jeg alle lykke til med det som ser ut til å bli høstens vakreste eventyr!

 

Hei Apelars.

Hvordan går det med skapet ditt?

Har du noe å jakte med nå i høst når jakta begynner?

 

 

 

--

Gunnar

 

Hei!

Joda, skapet har kommet opp etter mye møe og stort besvær, så nå er jeg (nesten) nyskilt, men med mine kjære (våpen) ved min side igjen :lol:

 

Noen kikkerter som fikk litt medfart pga slipestøv og gnister, men det er ikke verdens største tap så lenge økonomien ikke tillater kikkerter i thermosformat med lange tysktklingende navn på (enda) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg kan nesten ikke gi beskjed før like før helgen, må nesten ha regn før jeg har tid til å dra oppover, så intil videre så er jeg uaktuell. Men de bukkekorta gjelder under elgjakta og eller? om vi ikke får brukt dem i august?

 

Vet at du må slå hvis været er slik og som hobby bonde forstår jeg det godt. Helt ok at du sier ifra noen dager før. Men noen rådyrjakt med bikkjene mine i terenget er helt uaktuelt. Det må bli hvis vi er tidlig ferdig med ordinær jakt, da kan vi bruke rådyrkortene hvis vi har noen igjen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
PÅMELDINGSLISTE for turen den siste helgen i august.

 

graahund

Gunnar Kjeller

Springer

Hans Kristian

Sako-35

Carl gustav 12 (hvis været er dårlig)

 

Trenger og vite hvem som vet de kommer med sikkerhet. Dette for og vite om jeg behøver og tigge til meg flere rådyrkort. Send en pm eller legg inn et inlegg her.

 

HUSK skyteprøve og betalt vilttrygdavgift, ellers blir det ingen jakt. Mvh graahund

Nb. dette trur jeg kan bli en knalltur :lol::lol:

 

Savner et par navn her som jeg har snakket med på telefonen ?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hvor lang tid bruker du opp dit da? Kan hende jeg får luret inn i skjemaet å komme opp en svipptur

 

Drøye fire timer, +-. Kommer litt an på hvordan du kjører. (fort) ikke lurt. Mye kontroll. Hadde vært veldig gøy og hatt deg der. Du var en usedvanlig hyggelig kar og prate med på tel. graahund

Link to comment
Share on other sites

Du må huske på at når vi prata på telefonen så var jeg i god form da, hadde jo vært i utdrikningslag hele dagen. :lol: Skal prøve så godt jeg kan å få bli med på dette, tror jeg hadde vært utrolig morro. Kankje bare komme opp for en natt eventuelt. Lover deg gråhund, har jeg mulighet så kommer jeg. 4 timer er jo ingen ting. så håper nesten på litt regn den helgen. hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Du må huske på at når vi prata på telefonen så var jeg i god form da, hadde jo vært i utdrikningslag hele dagen. :lol: Skal prøve så godt jeg kan å få bli med på dette, tror jeg hadde vært utrolig morro. Kankje bare komme opp for en natt eventuelt. Lover deg gråhund, har jeg mulighet så kommer jeg. 4 timer er jo ingen ting. så håper nesten på litt regn den helgen. hehe

 

Bra unge mann, sånn skal det låte :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
kan eventuelt kjøre og har plass til to eller tre mann til!

 

Når kjører du isåfall?

 

K

 

Må jo bli når det passer for de som vil være med, men det kunne jo vært fint å vært oppe så vi fikk postert litt i kveldinga!

Tidligste jeg kan reise er kvelden onsdag 27 :D

 

 

Hvis dere reiser onsd. 27 så si ifra. Jeg må jo høre om det er ok med setra fra den 27, men det er jeg sikkerpå at lar seg gjøre. I tilfelle så drar også jeg da. (tror jeg) Vi må bare holde igjen kort til de som event kommer på fredag :D Hva mener resten om dette foresten ? At vi drar et par dager før vi som kan ?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hei jeg skal være med på august turen, helt sikkert, "er taima og tilrettelagt".

Jeg kan eventuelt kjøre og har plass til to eller tre mann til!

Skal jeg ta med drevertispa om vi skulle få noen ettersøk på rådyr?

 

Vi har ettersøks hund der oppe så det er strengt tatt ikke nødvendig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
PÅMELDINGSLISTE for turen den siste helgen i august.

 

graahund

Gunnar Kjeller

Springer

Hans Kristian

Sako-35

Carl gustav 12 (hvis været er dårlig)

M67 (kanskje)

Stuttfeiten (kanskje)

 

Trenger og vite hvem som vet de kommer med sikkerhet. Dette for og vite om jeg behøver og tigge til meg flere rådyrkort. Send en pm eller legg inn et inlegg her.

 

HUSK skyteprøve og betalt vilttrygdavgift, ellers blir det ingen jakt. Mvh graahund

Nb. dette trur jeg kan bli en knalltur :lol::lol:

 

Savner et par navn her som jeg har snakket med på telefonen ?

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
27'ende var mest ment som fleip, men er godt mulig for meg. Vi har satt 29-31 å da synes jeg vi holder oss til det!

 

Fikk en pm fra Gunnar_kjeller og vi opptrer som lag og reiser den 29. Det er det mest retferdige :D graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
PÅMELDINGSLISTE for turen den siste helgen i august.

 

graahund

Gunnar Kjeller

Springer

Hans Kristian

Sako-35

Carl gustav 12 (hvis været er dårlig)

M67 (kanskje)

 

 

 

 

Trenger og vite hvem som vet de kommer med sikkerhet. Dette for og vite om jeg behøver og tigge til meg flere rådyrkort. Send en pm eller legg inn et inlegg her.

 

HUSK skyteprøve og betalt vilttrygdavgift, ellers blir det ingen jakt. Mvh graahund

Nb. dette trur jeg kan bli en knalltur :lol::lol:

 

Savner et par navn her som jeg har snakket med på telefonen ?

Nå kom Ulf med, bra greier. Veldig synd at Woodleigh og Pels bor så langt unna. Skulle veldig gjerne hatt med dem og. Men, sånn er det bare desverre :(

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Nei det er ikke strøm på hytta. Eller kanskje i hytta heter det vel :roll: Derfor hadde det vært fint om en på laget hadde hatt et agregat og tatt med seg. Tenker også litt på at jeg til tider bruker mye forstøver, særlig hvis det er mye råvær og det er det jo ofte på de tider av året. Så om en på laget disponere agregat, venligst ta det med. Hadde gjort lading og lignende mye lettere også som Hans Kristian sier.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Har en kamerat som har noen agregater stående, kan høre med han om å låne de.

bråker litt men om det settes litt vekk fra hytta er det ikke noe problem.

 

Kjempefint, hadde holdt med ett da kanskje, men får du låne to så har vi et i reserve. Jeg kan ta med en par kveiler med skjøteledning så får vi de en 40-50 m fra setra, det er nok. Får si som en bekjent sier, HELT perle :D:D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fåt endelig svar på mine muliheter for å være med opp på Augustturen, og det var desværre negativt. Det var synd, da det hadde vært hyglig å hilse på resten/deler av eljlaget samt og fått inspisert terenget.

 

Det var synd.

Uansett så er vi noen som kommer til å reise, så vi kommer sikkert med noen tilbakemeldinger om terrenget og miljøet oss i mellom.

 

 

Gunnar

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja nå begynner ting og flaske seg her gitt. "Carl-gustav12" har ordnet med agregat og 4 hjuling til og dra ut æljen med. Kjempefine greier. Det begynner og ligne et lag detta nå gitt. :D:D:D

Stor takk til "Carl-gustav12". Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja da nærmer augustturen seg for alvor. Vi sitter igjen med 5 sikre av 11. At folk ikke kan plotte inn den helgen med så langt varsel, over en måned syns jeg er skuffende :( . Jeg hadde virkelig trodd på litt større entusiasme av folk som skal delta på et jaktlag i et tereng hvor vi atpåtil er ukjente de fleste av oss. At de som har 40 mil og kjøre før de kommwer til Oslo for så og reise videre syns det blir forlangt, har jeg full forståelse for. MEN, vi som bor i nærområdene til Oslo kunne ha reist. Håper bare at en bonde blant oss blir ferdig med og slå, så vi blir 5 ihvertfall. En skuffet graahund

 

RETTELSE: jeg beklager vi blir 5 :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det er værst for de som blir hjemme. Jeg gleder meg stort. Dette blir en knalltur.

 

Det er helt klart. Fikk et par forespørsler om hva vi tar med som mat på turen. Vi tar med det vi trenger vær mann, setter det på bordet og hversågod :D Ellers hadde jeg tengt på pizza fra Tynset på lørdageskvelden.

Men en ting dere må ta med er en MASSE godt humør :D Vi sees. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Graahund, du skal ikkje ta det så tungt. Eg er sjølv ein av dei som gleder seg til jakta om høsten og med stort mot og begeistring, plotter inn alle helgene eg ikkje er på jobb. Men når jakta er over og ein kan sjå tilbake på kor mange helger ein eigentlig jakta, så skjønner eg ikkje kor den tida har blitt av.

Det er alltid ett eller anna som skjer, og helgene er desverre den tida det meste skjer på. I tillegg til at ein kanskje blir sjuk, ungene blir sjuke, ekstremt dårlig vær osv....

 

Så ta til takke med dei du får, og kos dekan, det blir nok utvilsomt morro om dere er 5 eller 10 stk... :D

 

Lykke til iallefall !!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Graahund, du skal ikkje ta det så tungt. Eg er sjølv ein av dei som gleder seg til jakta om høsten og med stort mot og begeistring, plotter inn alle helgene eg ikkje er på jobb. Men når jakta er over og ein kan sjå tilbake på kor mange helger ein eigentlig jakta, så skjønner eg ikkje kor den tida har blitt av.

Det er alltid ett eller anna som skjer, og helgene er desverre den tida det meste skjer på. I tillegg til at ein kanskje blir sjuk, ungene blir sjuke, ekstremt dårlig vær osv....

 

Så ta til takke med dei du får, og kos dekan, det blir nok utvilsomt morro om dere er 5 eller 10 stk... :D

 

Lykke til iallefall !!

 

Joda, er helt klar over hva du sier her, men det er vel lov for en enkel sjel og bli litt frustrert en gang i mellom. At vi får en fin tur nå er jeg ikke et sekund i tvil om :D:D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Så om jeg tar med denne wiskeyflaska skulle det jo bli nesten 1 liter wiskey til hver mann..... :lol:

Da blir det fest .....

og børsa blir hjemme..... :roll:

 

Si det sånn, gleder meg til å komme opp å besiktige terrenget i helgen. :)

 

Mvh

 

 

Sako_35

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jobber døgnet rundt nesten om dagen for å få gjort mest mulig før helgen, er ennå litt usikker, spørs litt på været fram mot helgen, men veit kanskje litt mere i morgen.

 

Ser da ut som du får bra vær til slåtten nå ! Håper du får slått deg ferdig, hadde vært hyggelig og hatt deg der da :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har nå desverre gått på en ny runde med kols, var hos legen i dag og ble anbefalt og holde meg hjemme fra denna turen. Ble satt på en hestekur med kortison for og derive infeksjonen tilbake. Men den anbefalingen gir jeg blaffen i, har enda ikke hørt om noen som har daua av frisk luft. Må bare sørge for og holde meg varm og tørr så går nok det bra. Er så heldig at jeg skal kjøre med Gunnar Kjeller oppover og da kan jeg slappe av og vile den tiden. Men, og det er et men, dere kan ikke vente for mye av undertegnede på denna turen av fysisk aktivitet. Men sitta på rådyrpost det gjør jeg så sant det ikke høljregner, råvær er noe dritt for kolspasienter.

Og vise dere terenget det går nok bra det og, bare ha litt tolmodighet med meg. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som jeg skal få kommet meg oppover, veit ikke helt når jeg får dratt enda. Når skal dere dra gråhund? Men må ha med meg bikkja da, om ingen har noe imot det.

 

Hei.

 

Jeg kan ikke se grunn til at du ikke skulle kunne ta med bikkja.

Så vidt jeg har oversikt over regner jeg med at vi drar fra Oslo rundt klokka 13.

 

Dersom noen av dere andre som skal oppover ikke har oversikt over hvor setra er, regner jeg med at dere kan ta kontakt med enten meg eller graahund på telefon. Mangler dere nummeret er det bare å sende en PM så skal dere få det.

 

 

Gunnar

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Til deg Carl-gustav så er jeg enig med Gunnar. At du tar med deg hunden er ok, men du må ha den i ro under selve bukkejakta. Men det vet vel du like godt som meg.

 

VEIBESKRIVELSE : Kjør fra Tynset retning Røros. Dere kommer da først til et skilt med Telneset, kjør videre til dere ser skiltet Tela sag og høvleri. Ta til høyre der, kjør over Glomma og over et jernbanespor og hold rett frem hele tiden. Kjør forbi sagbruket (på venstre hånd) til dere kommer til den selvbetjente veibommen som jeg viste bilde av tidligere i tråden. Ring når dere er der så kommer vi og møter dere. Hadde tengt en middag på Tynset før vi drar til setra, men det skal vel noe till at alle kommer dit nogenlunde samtidig.

 

Nb. hadde vært greit og visst når dere dro nednifra. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke helt moden enda for å bli med på bukkejakt, han sitter ikke stille nok. Så tenkte han skulle få bli igjen på hytta. Regner med at jeg får dratt sånn ca 13-14.00. Spørs litt hvordan ting går. Tror kanskje jeg har fått fri fra jobben så da blir det å begynne tidlig på gården. Tar også med meg agregatet oppover så om noen trenger strøm til jaktradioer og mobilladere så er det mulig. Vil det bli mye kjøring på dårlige veier der oppe eller? eller ligger terrenget slik at man stort sett går ut ifra setra?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...