Jump to content

Hvem har vert på besøk i kråke fella!


ravnen

Recommended Posts

Hei, har opplevd det rareste i kveld når jeg skulle se til kråke fella, når eg og min sønn kom opp til fella så viste eg att jeg hadde 4 lokke fugel i fella fra før, men når oss kom til fella var det helt dødt, jeg tenkte att dem hadde kommet seg ut, men min store forbauelse så låg det barre død fugel i fella, jeg gikk inn i fella og begynte og plukke opp fugel det var 5 kråker og 12 ravn, NÅ kan derre få jette på va det var som har hvert på besøk :-):D

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er hønsehauken som har vært på besøk. ;)

Nix, dette er ett dyr som er uten vinger, her er hauk i fella sammen med kråker, og den tørr ikke gjøre noe når den er i mindretall.

Dette er helt typisk mår, lystmorderen slår til og klatrer ut.

 

image5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er mår hos Ravnen, men vi har ikke mår her, så det er litt vanskelig å skylde på den, når det i tillegg er observert hønsehauk, samt fanget flere individer..... Som sagt, sist satt det 5 kråker i fella på kvelden da den ble sjekka. På formiddagen etterpå var det bare fillebiter igjen og hauken satt god og mett i bunnen av fella.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke komme på noen dyr som ikke alt er nevnt og som opplagt ville klart å ta seg ut igjen jeg, men fuglene har vel neppe arrangert sin egen "mexican stand-off" eller noe rituellt selvmord, så noe må det jo være :!:

Får legge skylda på reven i mangel på bedre alternativer inntill du avslører den egentlige morderen :wink:

Link to comment
Share on other sites

kordan skulle ei gaupe ha kommet seg inn i kråkefella da? hehexD

Hvordan kommer ravn seg inn tro?

Hvis gaupa har tenkt seg inn i ei kråkefelle kommer den inn, og den greier helt sikkert å komme ut også.

Om det skulle vert gaupe ville jeg tippet en unge, men tror jeg det... neppe!

Er det teknisk mulig... ja!

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden skulle du venta med litt utpå våren, når det er kø på alle utfartsvegar frå dei store vegane. Den tida då alle fjell er fylte opp av folk som ikkje har hatt på seg ski sidan forrige år på omtrent same tid. Dessutan er det mange dagar i denne perioder der jakt er forbode. 8)

Påskekrim... :D

 

Ellers så har eg vel mest tru på "son med salong" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...