Jump to content

Hva feiler folk?????


jaktlykke

Recommended Posts

F#¤"N MEG FOR EN TULLING :evil::evil::evil:

 

Dette er vel nok et bevis på hvor "syke i skallen" folk kan være.

 

Går jo bare ikke an å gjøre noe slik, men bra han ble tatt og kommer til å bli dømt.

Hva feiler folk? tja godt spørsmål men må jo være "klikk i skallen" for å gjøre slik.

Link to comment
Share on other sites

I en verden hvor folk blir voldtatt, barn blir misbrukt, folk blir drept, osv....

Så er kansje det egentlig ikke en overraskelse at noen kan finne på å gjøre dyr noe?

 

Jada vet at folk blir provosert av dette. Men desverre er det mye rart som skjer her i verden uten at vi skriker opp av det.

Å husk på at enkelte dyrevernere tenker akkurat likedan om jegere som vi tenker etter å ha sett "hund fly" på youtube.

 

Ville vi reagert likedan om noen kasta et marsvin utenfor broa?

Link to comment
Share on other sites

Ville vi reagert likedan om noen kasta et marsvin utenfor broa?

Ja. Du behøver ikke filosofere så mye. Her handler det om et grusomt menneske, ikke hvilket dyr.

 

Håper den jæveln blir dømt til å jobbe med mishandlete hunder som gir ham kjærlighet og tillit, så han kanskje begynner å tenke! Hvis ikke: Kast han til bikkjene. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ville vi reagert likedan om noen kasta et marsvin utenfor broa?

Her handler det om et grusomt menneske, ikke hvilket dyr.

 

er du helt sikker på at reaksjonene ikke hadde noe å gjøre med at det var en hund som ble kasta over broa?

har hørt om folk som drukner kattunger ved å sette de i en sekk med stein i å kaste det i elva. er det bedre enn å kaste en hund i elva?

hva med folk som skyller hamsteren ned i do? har hørt om det og...

 

forresten synes jeg ikke hassel sin sammenligning er usmakelig.

 

vi dreper dyr i massevis. endel av oss innrømmer at vi dreper dem for spenningens skyld tilogmed.

Link to comment
Share on other sites

 

er du helt sikker på at reaksjonene ikke hadde noe å gjøre med at det var en hund som ble kasta over broa?

har hørt om folk som drukner kattunger ved å sette de i en sekk med stein i å kaste det i elva. er det bedre enn å kaste en hund i elva?

hva med folk som skyller hamsteren ned i do? har hørt om det og...

 

forresten synes jeg ikke hassel sin sammenligning er usmakelig.

 

vi dreper dyr i massevis. endel av oss innrømmer at vi dreper dem for spenningens skyld tilogmed.

 

Enig med deg her høggern. Jeg synes det er grusomt uansett om det er en hund, ei katt eller et marsvin. Å drukne dyr, legge de i en pose for så koble til eksos osv... DET er usmaklig og brutalt grusomt! Men, det er MIN mening.

Link to comment
Share on other sites

Sant det Høggern, men mener du at det justifiserer hva denne personen gjør? "Alle andre gjør det - så da kan vel jeg og?"

det har jeg ikke sagt.

jeg snakker om reaksjonene vi har her eller kan få på slikt på kammeret.

kommer gjerne reaksjoner som (dette er eksempler jeg har laget, eller tror jeg har lest i denne tråden) :

"syk fyr", "måtte han brenne i helvette", "skulle kasta han fra en bro", "skulle mata hunder med han", "hva feiler han?"

 

er det greit når jaktmotstandere sier det samme om oss?

Vi jegere dreper jo dyr, noen innrømmer jo at de ikke engang bryr seg om kjøttet å at det kun er spenningen som er målet. kan jo være jaktmotstanderne mener følgende om jegere(dette er eksempler jeg har laget) :

"syk fyr", "måtte han brenne i helvette", "skulle skutt han litt", "skulle mata ville dyr med han", "hva feiler han?"

 

edit: skriveleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig reagerer jeg fordi det var en hund, tilfeldigvis fordi det var en hund. Jeg reagerer også på andre dyr, og mennesker, som utsettes for grusomhet (men det er ikke det tråden handler om), mine følelser er ikke nødvendigvis de samme som dine der.

 

Jeg må da få lov til å reagere isolert på det jaktlykke legger ut her, uten å dra ut på de store filosofiske betraktninger om menneskehetens historiske grusomheter og diskutere hva som er best eller ikke best av folk og ulike dyrearter?

 

Som sagt, jeg reagerte på et grusomt menneskes handling, det kan du ikke ta fra meg.

Link to comment
Share on other sites

:arrow: Usmaklig sammenligning Hassel.

 

Her var jeg høyst sannsynlig for rask. Om Hassel sin sammenligning er for å sette dette i perspektiv, så er den virkelig på sin plass. Og, etter å ha tenkt meg om – så skulle det ikke forundre meg om det er akkurat det han prøver på.

 

I første omgang tolket jeg mer dette som at å kaste en hund utenfor en bro, var å sammenligne med Auschwitz. Det ville jeg oppfattet som særdeles usmaklig.

 

Å kaste en hund utenfor en bro er helt idiotisk, men det finnes andre, og mye verre ting som skjer hver eneste dag.

Da blir jeg overrasket over en del av uttalelsene her inne.

Link to comment
Share on other sites

Sant det Høggern, men mener du at det justifiserer hva denne personen gjør? "Alle andre gjør det - så da kan vel jeg og?"

det har jeg ikke sagt.

jeg snakker om reaksjonene vi har her eller kan få på slikt på kammeret.

kommer gjerne reaksjoner som (dette er eksempler jeg har laget, eller tror jeg har lest i denne tråden) :

"syk fyr", "måtte han brenne i helvette", "skulle kasta han fra en bro", "skulle mata hunder med han", "hva feiler han?"

 

er det greit når jaktmotstandere sier det samme om oss?

Vi jegere dreper jo dyr, noen innrømmer jo at de ikke engang bryr seg om kjøttet å at det kun er spenningen som er målet. kan jo være jaktmotstanderne mener følgende om jegere(dette er eksempler jeg har laget) :

"syk fyr", "måtte han brenne i helvette", "skulle skutt han litt", "skulle mata ville dyr med han", "hva feiler han?"

 

edit: skriveleif

 

Fra deres side er det selvsagt like greit som at noen skriver dette fra "vår kant". Er det ikke nettopp dette som skaper debatt? Å unnlate å si sin mening fordi noen kanskje kan si noe tilsvarende stygt om hva jeg gjør - det er jo i beste fall å leke struts å stikke hodet i sanden.

 

At det dessuten er en forskjell her i lovligheten av hva man utfører skal heller ikke stikkes under en stol, selv om det isolert sett blir en annen del av debatten.

Link to comment
Share on other sites

for det første har jeg ikke noen steder skrevet at det fyren gjore var riktig.

det er veldig dårlig gjort. å jeg regner med at han får svi for det han gjore.

 

men til alle som hisser seg opp så de får høyt blodtrykk av videoen, det skjer mye værre ting i verden enn det der.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bra det han karen gjorde der nei. Men tenk dere litt om nå. De fleste kommentarene i denne tråden minner meg litt for mye om de fjortis kommentarene en ser i VG,Dagbladet og andre plasser hver gang det er en artikkel om jakt. Jeg vi skal holde oss for gode til det . Å synke ned på deres nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bra det han karen gjorde der nei. Men tenk dere litt om nå. De fleste kommentarene i denne tråden minner meg litt for mye om de fjortis kommentarene en ser i VG,Dagbladet og andre plasser hver gang det er en artikkel om jakt. Jeg vi skal holde oss for gode til det . Å synke ned på deres nivå.

 

Det er en stor forskjell mellom det vi bedriver og denne hendelsen. Vi prøver så godt vi kan å avlive på en rask og human måte. Detter er tortur utført for oppmerksomhet eller egen fornøyelse( da er mannen syk).

Link to comment
Share on other sites

Detter er tortur utført for oppmerksomhet eller egen fornøyelse( da er mannen syk).

 

Detter en typisk kommentar som en finner igjen i kommentarfelta i avisene når jakt er omtalt og avbildet. Og da er vi raske, her på kammeret, til å påpeke alle de tåpelige kommentarene fra såkalte by-fjortiser.

Link to comment
Share on other sites

Å kaste en hund utenfor en bro er helt idiotisk, men det finnes andre, og mye verre ting som skjer hver eneste dag.

Da blir jeg overrasket over en del av uttalelsene her inne.

Jeg vet ikke hva Hassel tenkte på med posten sin, siden den var såpass kortfattet. Men det er et poeng med den: Ved å begå grusomheter mot andre levende vesener, har man tråkket over en grunnleggende grense. Hvis jeg kan finne på å torturere et dyr, skal det faktisk ikke så forbannet mye mer til for å gjøre noe tilsvarende mot et menneske. Dette vet en del umoralske mennesker utmerket godt, bare se på måten "den andre parten" ble dehumanisert i konflikten i Rwanda. Selv om det er vanskelig å drepe et medmenneske, er det lett å drepe ei rotte. Det samme skjedde i den epoken som Hassel henviser til; De som ble plassert i konsentrasjonsleirer var "untermenschen" og kunne dermed behandles som dyr. Jeg kunne kommet med mange flere eksempler, også fra vår egen nære historie, men jeg tror jeg har illustrert poenget mitt.

 

Dersom man derimot har som grunnholdning at ethvert levende vesen avkrever respekt og human behandling, er faren for å begå grusomheter mindre. Det er en av grunnene til at jeg -- som de fleste andre her -- reagerer ekstremt sterkt på grusomheter mot dyr. Faktisk synes jeg slikt er såpass ubehagelig at jeg ikke følte noen trang til å gå etter linken.

 

Og, bare for ordens skyld: Jeg ser ingen motsetning mellom å respektere andre levende vesener og gjøre mitt ytterste for å unngå lidelse, og å spise dem til middag :lol:

Link to comment
Share on other sites

:evil: Hadde det vært 30m ned og en sikker død så hadde det vært rått men bare for å skade :twisted:

 

Når man snakker om å være jæ..... så er denne noe av det værste jeg har sett.

http://www.peta.org/feat/chineseFurFarms/

 

 

den filmen der var helt syk! værste jeg har sett.. hvor mye enklere hadde det ikke vert å bare avlive dyret skikkelig ? og for en behandling :shock: i bur 24 timer i døgnet i solsteik til pissregn.. groteskt. Dyret var faktisk i live ETTER at pelsen var av :shock: fikk først nå intrykk av hvor hjelpesløs dyrene der egentlig var, og mot mennesker generelt!

 

Fikk meg til å tenke på en torturfilm , bare denne gangen med dyr.Blir frustrert.......

Link to comment
Share on other sites

Enig med G.Larson tåpelige kommentarer,med innblanding av konsentrasjonsleire og skambanking etc etc.

 

Forstår ikke hva denne Jaktlykke vil oppnå med en slik video,den hører ikke hjemme på kammeret overhodet!

Hva blir det neste som blir lagt ut? Vi vet at det er mye rare mennesker som går rundt om, skal en derfor legge ut alt dritten en finner,bare for å få en haug med kommentarer?Hva med å legge ut et klipp fra Kina der de spiser hunder?

 

Er ikke Jaktlykke med i Dyrevernsnemda? Burde hun ikke nettopp derfor holde seg for god for å legge ut slike linker i dette forumet?Talentløs vurderingsevne oppleves dette som. En annen tråd etterlyste hvor alle de gamle brukerene ble av,det er nettopp slike tråder som gjør at folk forsvinner. Selv synes jeg nivået har sunket betraktelig etter at sluttstykket ble lagt ned.

 

Og hvor i HELVETE er moderator når det blir dratt sammenligninger med Nazister og oppfordring/trusler om vold??????Er det slik Jaktlykke vil at utenforstående skal oppleve hvem det er som bruker kammeret.no? Her er hun med på å ødelegge for mange ved å tillate slike innlegg i sin egen tråd. Hadde jeg skrevet noe slikt i en annen tråd hadde jeg fått advarsler og blitt truet med utstengelse pronte.

Men siden Jaktlykke tydligvis atter engang skal demonstrere sin makt lar hun dette stå til almen beskuelse og bespottelse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Enig med G.Larson tåpelige kommentarer,med innblanding av konsentrasjonsleire og skambanking etc etc.

Forstår ikke hva denne Jaktlykke vil oppnå med en slik video??

 

En annen tråd etterlyste hvor alle de gamle brukerene ble av,det er nettopp slike tråder som gjør at folk forsvinner.

 

Selv synes jeg nivået har sunket betraktelig etter at sluttstykket ble lagt ned.

 

Jeg må virkelig si at nivået her på kammeret har sunket kraftig når jeg ser på de andre kommentarene mot de som faktisk reagerer på dette faenskapet. Hva faen er galt med å bli forbanna av å se en slik ugjerning som linket viser? Jeg driter i hva som skjedde i konsentrasjonsleirene til sammenligning, har ingenting med denne saken å gjøre. Jeg blir forbanna på denne AKKURAT DENNE handlingen som videoen viste, at det skjer andre grusomheter rundt om kring i verden har absolutt ingenting med dette å gjøre, det er helt annet story. Jeg hadde garantert fyrt meg opp over andre handlinger også om jeg hadde fått det servert i fleisen slik jeg gjorde i dag.

 

For å ta holdningen til Høggern, hvis alle hadde tenkt som deg, så hadde de aldri sporet opp drittsekken som jeg håper blir straffet hardt. Og de som sammenligner dette med hva vi jegere gjør i skogen, våkne opp, har ingenting til felles med dette, absolutt ingenting. :evil:

Link to comment
Share on other sites

For å ta holdningen til Høggern, hvis alle hadde tenkt som deg, så hadde de aldri sporet opp drittsekken som jeg håper blir straffet hardt. Og de som sammenligner dette med hva vi jegere gjør i skogen, våkne opp, har ingenting til felles med dette, absolutt ingenting. :evil:

siden du trekker fram hva jeg har sagt i denne tråden, har jeg noen steder sagt at han ikke bør straffes? har jeg noen steder sagt at det er greit å pine dyr?

 

jeg har vel heller ikke sammenlignet det som skjedde i filmen med at vi går på jakt, men sagt at noen kan gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

:( Jeg har prøvd å formulere et svar siden tråden ble startet.. Men jeg får det ikke til. Dette er helt sykt og kan ikke forsvares på noen måter. Jeg håper forøvrig at linken fjernes jaktlykke? da den ligger i hundegården hvor så mange hunde-elskere leser.
Link to comment
Share on other sites

Slike folk burde straffes når det kan påvises . Er de ikke syke burde det være skuddpremie på slike . :twisted:

 

Hvem tror du får mest straff? Han som kastet hunden, eller han som skyter han som kastet hunden? Blir for dumt å si "ÅÅH HERREGUD HAN SKULLE VÆRT TORTURERT OG DREPT" osv osv, som fjortisser pøser ut under filmen.

En streng straff hadde vært på sin plass, men desverre får han vel bare noen skarve tusenlapper i bot(?)

Link to comment
Share on other sites

For å ta holdningen til Høggern, hvis alle hadde tenkt som deg, så hadde de aldri sporet opp drittsekken som jeg håper blir straffet hardt. Og de som sammenligner dette med hva vi jegere gjør i skogen, våkne opp, har ingenting til felles med dette, absolutt ingenting. :evil:

siden du trekker fram hva jeg har sagt i denne tråden, har jeg noen steder sagt at han ikke bør straffes? har jeg noen steder sagt at det er greit å pine dyr?

 

jeg har vel heller ikke sammenlignet det som skjedde i filmen med at vi går på jakt, men sagt at noen kan gjøre det.

 

Igjen Høggern, med de holdningene der så hadde folk trukket på skuldrene "ja ja, skjer da værre ting i verden" og mest sannsynlig gitt faen.

Link to comment
Share on other sites

Nei, at det skjer værre ting i verden betyr ikke at man skal la vær å anmelde lovbrudd.

 

Det er jo ikke det du har skrevet, du har jo tydeligvis ett poeng du ønsker å få frem, jeg har skjønt poenget ditt for lenge siden, sikkert mange andre også, Som Ranger skrev allerede på side 1, dette er reaksjoner "isolert" sett på den linken som ble postet her. Men tok du poenget mitt med å dra slike slutninger som at det skjer værre ting i verden?

 

Om det hadde vært ett marsvin, ja da skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde ikke engasjert meg så veldig, men når det kommer til dyreplageri av hunder, da blir jeg forbanna, jeg ser rett og slett rødt. :evil: Hadde dette vært ett hesteforum, og noen hadde vist slike grusomheter mot en hest, hadde kommet sterke reaksjoner da også, det er helt naturlig, og det er fullstendig lovlig å vise avsky.

 

Og jeg mener fremdeles at fyren fortjener skambank... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Lystmord og totalt meningsløs tortur av enten dyr eller mennesker virker totalt irrasjonelt på de av oss som velger å tro vi er noenlunde normale.

 

Slike handlinger som denne tråden tok opp minner mest om noe Dahmer eller Gacy ville gjort om vi skal overføre det til en ekvivalent handling mot mennesker.

 

Selv naziene hadde et forkvaklet rasjonale for det de gjorde mot jøder, sigøynere og handicappede osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva Hassel tenkte på med posten sin, siden den var såpass kortfattet. Men det er et poeng med den: Ved å begå grusomheter mot andre levende vesener, har man tråkket over en grunnleggende grense. Hvis jeg kan finne på å torturere et dyr, skal det faktisk ikke så forbannet mye mer til for å gjøre noe tilsvarende mot et menneske.

 

Gjelder det samme for oss som skyter dyr? Sånn bare for å sette det på spissen.

 

Den neste er ikke til deg Sako, tror du er klokere enn som så :) Er en stor motstander av innlegg hvor folk vil skade, torturere eller drepe mennesker som har mishandlet dyr eller mennesker. Staten har faktisk monopol på hevn/straff i Norge og slik må det være for at rettstaten skal fungere. Å bruke vold mot sånne mennesker gjør oss ikke bedre enn de. Vold som selvforsvar er lovlig og greit, men ikke som hevn.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke det du har skrevet, du har jo tydeligvis ett poeng du ønsker å få frem, jeg har skjønt poenget ditt for lenge siden, sikkert mange andre også, Som Ranger skrev allerede på side 1, dette er reaksjoner "isolert" sett på den linken som ble postet her. Men tok du poenget mitt med å dra slike slutninger som at det skjer værre ting i verden?

 

Om det hadde vært ett marsvin, ja da skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde ikke engasjert meg så veldig, men når det kommer til dyreplageri av hunder, da blir jeg forbanna, jeg ser rett og slett rødt. :evil: Hadde dette vært ett hesteforum, og noen hadde vist slike grusomheter mot en hest, hadde kommet sterke reaksjoner da også, det er helt naturlig, og det er fullstendig lovlig å vise avsky.

 

Og jeg mener fremdeles at fyren fortjener skambank... :evil:

Akkurat.

Her viser du ett av poengene mine. Enkelte hisser seg opp på kammeret fordi det er en hund. Er ikke alle dyr like mye verdt?

 

Jeg prøver ikke noen steder forsvare fyrens handlinger, de er ikke moralsk forsvarlige i mine øyne å han gjør noe totalt idiotisk.

Men jeg mener det hadde vært akkurat like ille om det var et marsvin, en kanin, eller en katt det gikk utover.

Link to comment
Share on other sites

Den neste er ikke til deg Sako, tror du er klokere enn som så :) Er en stor motstander av innlegg hvor folk vil skade, torturere eller drepe mennesker som har mishandlet dyr eller mennesker. Staten har faktisk monopol på hevn/straff i Norge og slik må det være for at rettstaten skal fungere. Å bruke vold mot sånne mennesker gjør oss ikke bedre enn de. Vold som selvforsvar er lovlig og greit, men ikke som hevn.

 

 

Så hvorfor sletter du ikke disse innleggene og tråden med link,siden Jaktlykke ikke forstår at dette er upassende?????

Er du Moderator bare når det passer deg?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...