Jump to content

Beste film fra Clausen


Beste film fra Clausen  

219 members have voted

  1. 1. Beste film fra Clausen

    • I skogsfuglens rike 2
      22
    • Elgjakt
      11
    • Rådyrjakt 2
      36
    • Hjortejakt 2
      24
    • Tiurjakt
      14
    • Rådyrjakt
      23
    • Småviltjakt
      16
    • Drømmen om storoksen
      17
    • Reinsdyrjakt
      31
    • Revejakt
      25


Recommended Posts

Stemmen min går til "Drømmen om storoksen"....dette fordi det var den første Clausen filmen jeg så og ble imponert av. En flott film om elgjakt synes jeg.

 

Ellers har jeg de leste av hans filmer.....og ser de om igjen og om igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde gleden å få se revejakt filmen og sier bare wow!jeg har sett flere forsøk på å lage filmer om revejakt både i Danmark og sverige og kan bare bekrefte at denne nye revejaktfilmen som clausen har produsert er den beste som jeg noengang har sett!må spesiellt skryte av sekvensene med lokking på rev :shock: super filming og ikke minst lokking kan sterkt anbefales!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hjortejakt 2 den syntes eg var utrolig skuffende!

1.Her eg jakter hjort er de sjelden vi ser flere bukker sammen på den årstiden som de er i brunst men de var de både 3 og 4 sammen hmm.

2. Eg syntes også at der han fikk skutt hjort var de lite og spise på for hjorten lite gress litt lauskog var de jo.

 

Eg skal ikkje dømme noen her men eg syntes de luktet litt hjorte oppdrett av den filmen eg da men de er min meining.

 

Men så kom bukkejakt Nr 2 jo de var en helt grei film den var faktisk så fin eg har sett den mangen ganger.

 

De andre filmene har eg bare sett klipp av så dem vil eg ikkje dømme.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at den er innspilt i hegn, tror jeg, jeg må ombesteme meg :roll: da må det bli drømmen om storoksen eller tiurjakt . Kansje du Kristoffer kan avkrefte eller bekrefte om dette stemmer selv, regner med du er inne og leser på denne tråden. Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg hadde fått en slik tråd :P

Link to comment
Share on other sites

Fra en annen tråd:

 

Jeg synes det er helt ok at Aker kritiserer at jeg ikke har opplyst om at Hjortejakt 2 er filmet i hegn. Jeg har full respekt for at noen er imot hegnjakt og det må være lov å si meningen sin her på forumet.

Det er ikke den første filmen jeg har spilt inn i hegn og det blir helt sikkert ikke den siste.

All jakten i filmen Afrikafeber foregår også i hegn og det har ikke vært noe hemmelighet at Hjortejakt 2 er det.

 

Jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å oppgi hvor filmene mine spilles inn og jeg kommer heller ikke til å begynne med det i fremtiden.

 

Det er nå engang slik at hvem som helst kan filme, produsere og selge jaktfilmer og det stilles ingen krav om at det skal opplyses hvor filmen er spilt inn.

 

Kristoffer Clausen

www.jaktogdvd.no

Link to comment
Share on other sites

Jaja filmen er jo gode for det om di er filmet i hegn, men det blir ikke helt det samme syns jeg. Hadde jeg ikke vært klar over det hadde jeg jo ikke merket forskjell men :oops: Men men fuglefilmene er ihvertfall ikke filmet i hegn å de er jo helt råe! må få somlet meg til å bestille i skogsfuglens rike 2 snart :roll:

Link to comment
Share on other sites

Bestilte den nye Revejaktfilmen til Clausen igår og har nå hatt geleden av å se den.

En utrolig spennende og lærerik film som tar for seg de fleste måter å jakt rev på.

 

Selv om den ikke står som noe alternativ i avstemningen så kommer den høyt opp på lista mi over de beste filmene til Clausen.

 

Anbefales!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Synes filmene til Claussen er veldig bra! Har ikke sett alle, men de jeg har sett synes jeg viser fine opptak. Kanskje spesielt den siste rådyrjaktfilmen og da delen om jakt med hund. Mange rå situasjoner!

Problemet for meg er at jeg synes han har et troverdighetsproblem! Hvis det er greit å filme i hegn, hva så med året i villmarka. "Et år i hegn med K. Claussen"?

Kan vi stole på at dette er et reelt villmarkstunt eller er det tatt snarveier her også?

Link to comment
Share on other sites

Kan vi stole på at dette er et reelt villmarkstunt eller er det tatt snarveier her også?

 

 

Kva meiner du med reelt villmarksstunt?

 

Filmen Hjortejakt (I) er i alle fall spelt inn i ekte norsk natur. Vi får nok sjå meir derfra om vel eit år.....

Link to comment
Share on other sites

Churchill

 

Positiv kar du!

 

Han har gjort opptak av en film i hegn og han har kommentert det i denne tråden.

 

Hvis han sier at han skal bo et år ute så gjør han vel det?

 

Lurt å være skeptisk, men ikke forhåndsdøm.

 

 

Ønsker Clausen god tur og jeg misunner ham ikke alt ved turen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner godt at Churchill er skeptisk. Greit nok at hegn-jakt ble innrømmet når det ble tema på Kammeret, men det hadde vært på sin plass om det kom frem på coveret eller i "rulleteksten" på filmen. Det fremgår jo i andre filmer hvor de er tatt opp, og når det ikke fremgår i "hjortejakt 2", så får man lett inntrykk av at produsenten prøver å holde det skjult. Personlig tror jeg at det var hensikten også. Jakt i hegn klinger ikke særlig godt i de fleste nordmenns ører.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om butikker i Oslo-området som har filmen "Revejakt" finnes på lager ?

 

Av de jeg har sett ( de fleste ), likte jeg "Rådyrjakt 2" best. Han unge karen ( Martin ? ) virker som en hyggelig fyr, og en dyktig jeger.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til å spille inn en film i hegn er selvfølgelig fordi det i utgangspunktet er lettere enn å filme jakt på vill hjort. Jeg må bare beklage hvis noen føler seg lurt av at det ikke er opplyst om dette på filmen og jeg har lært at slike "snarveier" ikke nødvendigvis er det lureste;)

 

Jeg kan imidlertid røpe at jeg har ferdigstilt min tredje hjortejaktfilm og den er i sin helhet spilt inn i rå Norsk vestlandsnatur:) Jeg har ikke fastsatt noen dato for utgivelse av denne filmen, men det blir i løpet av høsten elle våren. Tittel på filmen vil være "I hjortens rike" personlig er jeg veldig fornøyd med denne og håper seerne blir det også:)

 

Kristoffer Clausen

Link to comment
Share on other sites

Synes filmene til Claussen er veldig bra! Har ikke sett alle, men de jeg har sett synes jeg viser fine opptak. Kanskje spesielt den siste rådyrjaktfilmen og da delen om jakt med hund. Mange rå situasjoner!

Problemet for meg er at jeg synes han har et troverdighetsproblem! Hvis det er greit å filme i hegn, hva så med året i villmarka. "Et år i hegn med K. Claussen"?

Kan vi stole på at dette er et reelt villmarkstunt eller er det tatt snarveier her også?

 

Hvem er Churchill egentlig?

 

Har gått igjennom skriveriene dine, og det som forundrer meg er at du virker sykelig opptatt av å markedsføre Pierre Aker, samtidig som du er ivrig på å kritisere Clausen..... At du i tillegg bruker masse utropstegn, samt har lik setningsoppbygging, får meg til å undres litt....

Er Churchill egentlig Pierre,eller snakker vi bare nære slektskap?

At Pierre sitt nick,har stilnet samtidig som ditt øker, får meg til å undres ennå mer....

 

 

Les og døm selv folkens, lukter svidd...

(Viss du "Churchill" føler deg forulempet,kan du ringe 35 595832 5. august,(tilbake fra ferie) så tar vi en prat om det)

 

Churchill, venn eller fiende…… ? Her er dine uttalelser frem til siste:

 

Utsagn 1:

Glem Buttolofilmer for ikke å si "notene" som følger med buttolon når du kjøper den! På "Lokkjakt på rådyr" går de rett på sak og du vil få en masse gode tips! At det funker er det ingen tvil om! Beviset er festet til film!! Den mest "matnyttige" jaktfilmen jeg har sett!

 

Utsagn 2:

Vil dere se den beste jaktfilmen må dere se Pierre Akers "Lokkjakt på rådyr" Her får du jaktscener fulle av nerve og får du ikke pulsøkning av denne skjønner jeg ikke noe! Ikke noe juks med smyging filmet rett forfra, som tydelig er filmet etter skuddet og så klipt inn! En dønn ærlig film med masse tips og råd om lokking på rådyr! Glem notene som følger med buttolo'n. Her lærer du å gå rett på sak! Du får også se norges beste rådyrlokker som gjenskaper alle rådyrets lyder fra sin egen strupe?! Helt rått! Burde vært obligatorisk for alle rådyrjegere!

 

Utsagn 3:

Deer drag har jeg brukt og den fungerer meget bra! Man må bare justere lengden på snora slik at man løfter hodet litt opp fra bakken! Dere kan se den i bruk i filmn til P.Aker "Lokkjakt på rådyr" og får her også et par råd om festet til selve dyret! Både filmen og Deer Drag får du kjøpt på www.brunst.no

 

Utsagn 4:

Men er fortsatt opptimist til at været kan bli nogenlunde bra i helga slik at jeg får prøvd den nye lokkefløyta fra Mikal Tham, Nordik Predator

 

Utsagn 5:

Har nærmest sittet med oppskriften som følger med Buttolo'n på fanget og lokket rådyr i mange år. Og det har til tider funket, men det er først når jeg har gått bort fra de at det virkelig har løsnet! Filmen "Lokkjakt på rådyr" av Pierre Aker er den filmen som bekrefter dette best! Kontaktlydene kan virke, men i veldig mange tilfeller er de resultatløse. Bruker man de andre lydene, som hets og angsskrik så blir det oftere resultater og på en helt annen måte. Da kommer dyrene ofte fort og du får virkelig igang pulsen. Og det gjelder både bukker og geiter! Men husk å være klar, med rifla nærmest i annlegg.....

 

Utsagn 6:

Har nå sett filmen Rådyrjakt 2 jeg også og går inn i rekken av gratulanter til en meget fin film!

Likte spesielt delen med rådyrjakt med hund bra. Bra filmet og spennende å høre losen nærme seg og formelig følte nervene til gutta på post!

Ang lokkejakt føler jeg at jeg har sett bedre filmer før med mere matnyttige og konkrete råd og tips! Hadde vel hørt det meste som blir sagt i filmen før! Men for all del det ble jo felt bukker i fine situasjoner!

Mange fine trailere om nye filmer så vi får følge med!

 

Utsagn 7:

Som tidligere medlem av Biofoto og rimelig opptatt av foto og film må jeg være enige med alle som reagerer på at det utgis en film som er filmet i hegn hvor dette ikke oppgis!!!!!!!!!

 

Det er naturfotografer som er blitt ekskludert av foreninger og nærmest har mistet sitt levebrød for mindre og jeg synes det er rart at ikke alle reagerer på dette!!!

 

Det skal jo ikke mer til enn at man nevner det i teksten så er saken uten av verden!

At Claussen ikke har skrevet på sine tidligre filmer hvor de er tatt opp har jo ingenting med denne saken å gjøre!

Vi går jo alle ut i fra at det er opptak fra den frie naturen vi ser og det må jo være unntaket fra denne regelen som det skal opplyses om!!!!! Det kan jo ikke være slik at det under et hvert natur/dyrebilde skal stå: "dette bildet er ikke tatt under kontrolerte former" !?

 

Utsagn 8:

Tips: På villmarksmessa i Vikingskipet i helga har Pierre Aker besøk av P-A Ahlen, mannen bak Nordic lokkene! Her kan vi alle få endel tips og kjøpe forskjellige lokkefløyter! Aker står på en stand i tilknytning til Villmarksbutikken på Jessheim.

 

Utsagn 9:

Synes filmene til Claussen er veldig bra! Har ikke sett alle, men de jeg har sett synes jeg viser fine opptak. Kanskje spesielt den siste rådyrjaktfilmen og da delen om jakt med hund. Mange rå situasjoner!

Problemet for meg er at jeg synes han har et troverdighetsproblem! Hvis det er greit å filme i hegn, hva så med året i villmarka. "Et år i hegn med K. Claussen"?

Kan vi stole på at dette er et reelt villmarkstunt eller er det tatt snarveier her også?

 

Personlig velger jeg å tro at du på en eller annen måte har en økonomisk interesse her...

Foreslår at kammeret sjekker opp ip-adressen og evt undersøker nærmere omkring Churchill viss dette fortsetter.

 

Bjørnar/ Bransjetilknyttet via www.jaktfall.no

Link to comment
Share on other sites

Kan forsikre dere 100 % om at det ikke finnes økonomiske interesser bak mine innlegg på kammeret! (Kan du si det samme "Jaktfall"?)

Kan også forsikre dere 100 % om at jeg ikke er Pierre Aker!

Skriver mine meninger på Kammeret akkurat slik som vi alle kan!

Ellers begynner vel denne tråden å skli litt ut?

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Endelig noen som tok bladet fra munnen :wink: har selv reagert på denne personens veldige engasjamang for akers filmer og lokker!! 8) jeg holder meg iallefall til clausens filmer som jeg anser for å være de beste Norsk produserte jaktfilmene!! ingen over ingen under.
Link to comment
Share on other sites

DEN luktet det svidd av!

 

bra resumering jaktfall....jeg hadde ikke blitt obs på dette,på egen hand.

 

synes det er en idiotisk måte å drive konkuranse på,hvis det er tillfelle.å harselere med clausen,gjør i allefall at jeg ikke kommer til å kjøpe noe pierre aker produkter....en annen grunn er at clausen sine filmer er fengende,i forhold til snutter jeg har sett av andre jaktfilmer....tipper at clausen ikke gjør en hegnfilm tabbe igjen,men vi er da bare mennesker,og derav ikke feilfrie heller....

 

stå på kristoffer!å lag mange jaktfilmer frammover,slik at vi jegere har noe å se på i fredningstida :D ...ps,revejaktfilmen er blitt sett så mange ganger her i huset,at tilogmed kjerringa kan den utendatt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan forsikre dere 100 % om at det ikke finnes økonomiske interesser bak mine innlegg på kammeret! (Kan du si det samme "Jaktfall"?)

Kan også forsikre dere 100 % om at jeg ikke er Pierre Aker!

Skriver mine meninger på Kammeret akkurat slik som vi alle kan!

Ellers begynner vel denne tråden å skli litt ut?

 

Nei det kan jeg ikke svare det samme på Churchill, jeg driver en nettbutikk, så det å ha interesse for å selge vil være helt naturlig.....

(Tråden begynte å skli ut med de anklagene som kom fra deg, så det der ba du om....)

Det at jeg har benevnt Churchill i apostrof, tilsier at jeg setter spørsmålstegn ved nicket ditt, ser at du bruker apostrof på jaktfall, tror du jeg er noen andre :?:

Det jeg ønsker å få frem i lyset er urene måter å fremheve visse aktører på ,samtidig som man drar ned andre, det er det et ord for: Bedritent.....

Nicket mitt er ekte,står frem med dette da jeg ikke gidder å se all drit Kristoffer skal måtte ta imot uten at det blir ropt.

Og JA Churchill, jeg har et tett samarbeid med Jakt&Dvd, vi begynner etterhvert å ligne et team :wink:

Og for å si det rett fra levra: Det ser jaggu ut til at man må følge med for han mens han er i skauen også- han lever nemlig av det han driver med, og er etter min mening en anelse snill mot de som prøver å dolke han i ryggen.

Grunnen har mange skjønt: Kristoffer Clausen fremstår som en svært sympatisk og ordentlig kar, og det er i grunn det jeg reagerer på at noen prøver å sverte.

 

Bjørnar/ www.jaktfall.no

 

 

 

Viss man aldri sier det man mener, hva skal man mimre om på gamlehjemmet da? ...............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...