Jump to content

Bilder av Sauer...


jämthunden1487686693

Recommended Posts

Kunne jeg fått lov til å spørre hvilke sauere som har kommet i hus, Ole?

 

i dag står der 2 stk 200 str (ene er kona sin og da orginal DFS, min har jeg to stokker til 8) ) og 2 stk 202, en jaktmatch (den på bildet her) og en clasic (måtte nesten handle nå før prisen gikk så opp)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke, men modellen som heter Sauer 205 Sport ser ut som å være helt lik til 200 str, med unntak av en litt modifisert stokk

- men jeg er ingen ekspert i det hele tatt!

 

Fortsatt ingen som vet prisen på den i første post? Den heter visstnok Sauer S205 MBR (Moose Biathlon Rifle....?)

Link to comment
Share on other sites

Du ER Sauerfrelst du Ole. Har samme ide i hodet jeg også men er ikke sikker på om jeg vil ha Sauer eller Blaser. 223, 308 og 8x68 og kanskje en 375. Men så var det den Merkel rifledrillingen da. Pokker ikke lett å bestemme seg :(

Link to comment
Share on other sites

Sauer 205 har to-delt stokk. Som Sauer 202.

Sauer STR 200 og 205 har samme låskasse. Forskjellen er stokk og stokkmonteringen.

Pris på 205 ca. 30000,- for kun våpen. Sauer STR ca. 15000,-.

Jeg syns det er enkelt å velge. Betaler ikke 15000,- for to-delt stokk som er den største forskjellen.

Utover det er det våpnen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her selges Sauer 205MBR, men prisen står ikke oppgitt. Den er imidlertid ganske lik 205 Sport. Denne går til 18600 Danske kroner. Ser ikke store forskjellen på de to jeg, bortsett fra at den ene er satt opp med kikkert og lyddemper på bildet.., ja også har kanskje 205MBR finere treverk enn 205Sport.. Kanskje det er der prisen går opp.

 

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=2506

 

Edit: her er noen flere bilder:http://s95.photobucket.com/albums/l133/Qulle/Sig%20Sauer%20205/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sauer 205 har to-delt stokk. Som Sauer 202.

Sauer STR 200 og 205 har samme låskasse. Forskjellen er stokk og stokkmonteringen.

Pris på 205 ca. 30000,- for kun våpen. Sauer STR ca. 15000,-.

Jeg syns det er enkelt å velge. Betaler ikke 15000,- for to-delt stokk som er den største forskjellen.

Utover det er det våpnen.

 

tror ikke det er samme låsekasse og 205en har mye mindre kalibervalgmuligheter.

mangne landrø selger sig sauer og sauer 205 tror det er 27-28 tusen for en med plastik stokk

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er samme låsekasse og 205en har mye mindre kalibervalgmuligheter.

 

Sauer STR har 2 kal. å velge mellom. 6,5x55 og 7,62x51. Kal. 223 er vist kommet så det blir 3 forskjellite da.

Sauer 205 har 4 valgmuligheter. 6mmBR, 6,5x55, 7,62x51 og en til. Tror det var 6,5-284.

Sauer 202 jaktløp kan etter en liten modifisering monteres på Sauer STR. Bortsett fra magnumkal.

Tror jaktløpene kan monteres på Sauer 205 også. Er usikker.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at STR er billigere er vel ganske enkel.. Den er sponset av DFS.. Hadde den ikke vært det hadde den nok ligget nærmere SIG'n som er "identisk"...

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at STR er billigere er vel ganske enkel.. Den er sponset av DFS.. Hadde den ikke vært det hadde den nok ligget nærmere SIG'n som er "identisk"...
"Sponsa" er nok ikkje heilt korrekt. Men DFS sel denne rifla til kostpris, og prisavtala med Sauer er sannsynlegvis god for kjøparen. Den "identiske" blir selt gjennom vanlege salskanalar og dei driv sjelden veldedighet.
Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt 205 sport stokken. Må vel la seg gjøre å få den ned i en 200 str :D

Hmm... Hvor i en 200 str er det plass til en 205-stokk???... :shock:

 

Skjønner hva du mener, men, beklager; kunne ikke dy meg. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Hvor i en 200 str er det plass til en 205-stokk???... :shock:

Skjønner hva du mener, men, beklager; kunne ikke dy meg. :mrgreen:

 

Søndag, dårlig vær, pinse, lite å gjøre, skjønner hva du mener, men klarte ikke å dy meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt 205 sport stokken. Må vel la seg gjøre å få den ned i en 200 str :D

 

Som en før meg sa er 205 stokken to delt. Men det billigste er vel å modifisere STR stokken til å se ut som 205 Sport.

Fjerne treverk under forskjeftet, legge tre inn i "STR hulla", frese spor til fingergrep og montere kolbekappe i tre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...
Grunnen til at STR er billigere er vel ganske enkel.. Den er sponset av DFS.. Hadde den ikke vært det hadde den nok ligget nærmere SIG'n som er "identisk"...
"Sponsa" er nok ikkje heilt korrekt. Men DFS sel denne rifla til kostpris, og prisavtala med Sauer er sannsynlegvis god for kjøparen. Den "identiske" blir selt gjennom vanlege salskanalar og dei driv sjelden veldedighet.

 

Hvor får man kjøpt billig Sauer 200 STR???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...