Jump to content

Frontmontert demper i 5/8"-24 ?


MorganKane

Recommended Posts

Takker for tips!

 

Krank; Ase Ultra hadde vært perfekt! De er slik jeg har fortstått den i stål også, så tåler nok en del varmskyting. Men man må vel importere den fra ett eller annet sted?

 

Gjengeadapter har jeg vurdert.. dvs tatt ett kjapt søk på ebay. Da endte man opp med enda særere gjenger, så slo fra meg den tanken. Men finnes kanskje en vettug løsning der ute ett sted.

 

Gjenge om ja Chiefen.. har jo en frontmontert ALM ståldemper liggende, så kunne kanskje hørt om en børsemaker kan gjenge om den. Men ikke helt fornøyd med dempingen på den.. gah.. vanskelige valg her i livet!

Link to comment
Share on other sites

Schou våpen hadde ase utra før. Vet ikke om det er noe norsk agentur nå. Har kjøpt ase utra demper til rett fra finsk nettbutikk. Husker ikke hvilken. Litt vanskelig å navigere finke nettsider. Den kom med feil gjenger, og måtte returneres. Fikk tilbake ny som passet. Virket ikke som toll var et problem i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Står på deres sider at de søker etter norsk distributør, så man må nok finne seg i importere. Men fra hvor mon tro?

 

Edit; så ikke svaret ditt Torf før jeg skrev.. jaha..da er vel kanskje lurt å vente litt å se da. Oktober er litt sent riktignok.. blir i den tid A-Tec X-Mod også muligens skulle komme i .30.

Link to comment
Share on other sites

B&T Rotex iia er fin. Problemet er å få tak i en. Pluss at den er dyr. Jeg har bestilt en for leeenge siden med tanke på å bruke på min Ruger Precision Rifle, men servicen til den norske importøren er elendig. Demperen dukker aldri opp og jeg får aldri noe svar på når den eventuelt vil dukke opp heller.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Hausken på min Ruger Scout, frontmontert.

Kan du bruke de åpne siktene med den demperen montert, eller er den i veien så du ikke ser forsiktet?

 

 

Det går så vidt, jeg har malt toppen av forsiktet rødt så det blir lettere å se. Nå bruker jeg primært våpenet til isbjørnbeskyttelse og har da åpne sikter og uten demper. Bruker mest demper på bane og da med kikkert montert på picatinny`n.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da har det løst seg angående Brugger & Thomet. SK Guns er ny importør til det sivile markedet. De kan levere flere typer dempere.

 

https://www.facebook.com/SK-Guns-1770254369909550/

 

Selv har jeg nå fått en Rotex iiA med rekylkompensator. Lyddemper tres utenpå kompendator og festes med hurtigkobling. Jeg har kjøpt demper til 338 LM, med to kompensstorer. Da bruker jeg samme lyddemper på begge rifler. Demperen er laget i Inconel/Thermax og tåler det meste. Den kan derfor brukes hele tiden, også med miragetrekk.

 

Her er bilde av demper og kompensator montert på Rugeren.

 

017dab1367f553b9075e5a5bee049d2f.jpg

e60e097e401d6deb25155dcd98e1b288.jpg

0c8d81c49e90be0cf62f132ce1666669.jpg

Link to comment
Share on other sites

KydeX-

 

Bare som et spørsmål, er du på noen måte sponset av eller i samarbeid med B&T? Med tanke på hvor mye du skriver om B&T i tråder både hvor det er 100% relevant og 100% utenfor temaet så begynner jeg å lure. Kan nesten oppfattes som annonser med ordleggingen :)

 

Igjen, bare som et spørsmål, ingen beskyldning om skjult reklame.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske å ha skrevet opp og ned i mente angående BT, men kanskje jeg har det. Det finnes jo ikke allverdens av denne type dempere på markedet. I denne tråden var det mest som et tips da, siden jeg skrev om det tidligere, men at det da var problemer å få tak i.

 

Så, til spørsmålet ditt. Jeg er på ingen måte sponset eller er i samarbeid med BT. Jeg kjenner han som nå er norsk importør via langholdsmiljøet, men jeg kjenner etterhvert de fleste i miljøet på vestlandet. Jeg har betalt full pris for produktene og det er ikke ment som noe reklameinnlegg.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

KydeX-

 

Bare som et spørsmål, er du på noen måte sponset av eller i samarbeid med B&T? Med tanke på hvor mye du skriver om B&T i tråder både hvor det er 100% relevant og 100% utenfor temaet så begynner jeg å lure. Kan nesten oppfattes som annonser med ordleggingen :)

 

Igjen, bare som et spørsmål, ingen beskyldning om skjult reklame.

 

Hva er problemet ditt ?

 

Skal ikke skyttere få lov til å nevne ett produkt på nettet ?

Er alle som nevner B&T eller ATeC eller Hausken / Sai/ Tronrud potensielle mottakere av sponsormidler?

 

Istedenfor å klage . Vær heller glad for at nye produkter er å få tak i . Det kommer en dag der alt blir forbudt :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Permanent montert komp (litt stor som funker) med QD for demper er gull, sitter og titter etter det selv om dagen

Da for 5/8-24 (ar 30 cal standard)

 

får man den i .30 ikke bare 338? matriale på kompen?

 

Hei , ren 308 demper , er med 2 port QR brems , men større 3 port brems kan og leveres , men enn må da bruke 338 demper på . Som og er blitt gjort , men blir litt økt vekt/lengde selvfølge.

(Bransje svar)

Link to comment
Share on other sites

KydeX- takk for svar. Mener ikke at du har skrevet kun om BT, men har bitt meg merke i at du til tider nevner det en del i tråder hvor det ikke var tema. Bare ut av nysgjerrighet.

 

BThomet- flott stikk fra deg. Til opplysning har jeg ikke et problem, men lurte på om det var noe som ikke ble nevnt. Det avkreftet Kydex og da er det for min del ute av verden..

 

Jeg skal også ha en frontmontert ståldemper, men da på 1/2"x28 til 5,56, og det blir sikkert en X-Mod, Dragon, eller en fra Suomi.. dere på Moi skal få slippe å selge meg en Rotex.

Link to comment
Share on other sites

Men da også større kulehull i kompen?

 

hva med 6.5 komper? kommer noen 3 baffla der? kanskje man kan reame opp noe?

 

noen av oss har litt.. ehh sære greier ;)

 

Jeg skyter 99% med kompensator da lyddemper stortsett ikke er så venner med mange skudd på kort tid, , så en effektiv kompensator er første pri, men av og til er det greit å få ned lyden.

 

har skutt stooooor 338 hausken på 6,5, det demper jo det også, men det er jo litt ideelt å ikke ha så "stor" glippe :)

Link to comment
Share on other sites

KydeX- takk for svar. Mener ikke at du har skrevet kun om BT, men har bitt meg merke i at du til tider nevner det en del i tråder hvor det ikke var tema. Bare ut av nysgjerrighet.

 

BThomet- flott stikk fra deg. Til opplysning har jeg ikke et problem, men lurte på om det var noe som ikke ble nevnt. Det avkreftet Kydex og da er det for min del ute av verden..

 

Jeg skal også ha en frontmontert ståldemper, men da på 1/2"x28 til 5,56, og det blir sikkert en X-Mod, Dragon, eller en fra Suomi.. dere på Moi skal få slippe å selge meg en Rotex.

 

Ingen problem , vi lever i ett fritt land med egne bestemmelser. Du slipper å skrive ,dere, sia eg er alene på SK Guns . Flott mine kunder liker produktene de betaler av egen lomme . Finnes mange forskjellige ønsker av kunder , fint å hjelpe noen.

Bransje svar.

Link to comment
Share on other sites

Men da også større kulehull i kompen?

 

hva med 6.5 komper? kommer noen 3 baffla der? kanskje man kan reame opp noe?

 

noen av oss har litt.. ehh sære greier ;)

 

Jeg skyter 99% med kompensator da lyddemper stortsett ikke er så venner med mange skudd på kort tid, , så en effektiv kompensator er første pri, men av og til er det greit å få ned lyden.

 

har skutt stooooor 338 hausken på 6,5, det demper jo det også, men det er jo litt ideelt å ikke ha så "stor" glippe :)

Hva kaliber brukes og våpen ? B&T's Rotex dempere kan skytes "røde" om enn vil. Så flere "gruppe" brukere , setter demper på for permanet brukt av demping . Men ditt behov er vel mest bruk av rekyldemping ? ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er gira på demper til min RPR selv, og Rotex med brems er slik jeg ser det, den ultimate. Men det koster å være kar :-)

 

Spontanhandlet en Hausken .223 på konkurssalg en gang, uten egentlig å sjekke hvordan den var laget. Etter at en hel sommercamp med kids fikk skyte 5 skudd hver gjennom den var den gåen. Lesson learned, buy it once.

Link to comment
Share on other sites

Det koster ja. Men jeg skulle ha demper til begge børsene mine, så da ble det ikke så galt når jeg bruker samme demper på begge to. Også er den laget av materialer som gjør at den vil tåle mye mer skyting enn typiske aluminiumsdempere. Hvis en tar levetiden også med i beregningen så synes jeg ikke regnestykket er så galt.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er gira på demper til min RPR selv, og Rotex med brems er slik jeg ser det, den ultimate. Men det koster å være kar :-)

 

Spontanhandlet en Hausken .223 på konkurssalg en gang, uten egentlig å sjekke hvordan den var laget. Etter at en hel sommercamp med kids fikk skyte 5 skudd hver gjennom den var den gåen. Lesson learned, buy it once.

 

Her er en QR demper en kompis av meg monterte på sin mini 14. Enkelt å ta av og på. Slipper å skru og skru :D

Dette er en Rotex V Compact/Inconel.

Sliter den aldri ut. Han er kjempefornøyd.

 

normal_20161206_145654.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...