Jump to content

T3 Hunter, Lite eller Lite SS?


SmåviltJeger

Hva ville du kjøpt av disse tre Tikka T3-modellene?  

113 members have voted

  1. 1. Hva ville du kjøpt av disse tre Tikka T3-modellene?

    • Hunter
      34
    • Lite
      19
    • Lite Stainless
      60


Recommended Posts

Skal kjøpe min første rifle og har bestemt meg for 6,5x55.

Lest mye og funnet ut at det passer meg best, så vil ikke høre forslag på andre kaliber. Kaliberet er bestemt 8)

Åtejakt på rev og toppjakt er det den kommer til å bli brukt mest til, men kanskje noe storvilt engang i fremtiden.

Tror nok det blir en Tikka T3.

Har lyst på Sako, men bruker mest hagla så trenger egentlig ikke ei dyr rifle (som jeg blir redd for å bruke i dårlig vær osv.)

Tenkte først på Varmint-modellene men med vekta på dem så blir dem uaktuelle, siden jeg kommer til å gå lengre avstander med rifla.

 

De jeg står igjen med da er Hunter (7990,-), Lite (6190,-) og Lite Stainless (7490,-).

Hunter er noe tyngre enn de to andre så det er litt minus...

Lite SS er 1300,- dyrere enn den vanlige Lite`n. Og har jo hørt/lest at noen har problemer med rust på sine SS(?) :roll:

Klarer meg kanskje med den vanlige utgava?

 

Litt i tvil nå ja... Hva ville dere kjøpt av disse tre?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Når det gjelder rust har jeg ikke vært borti dette selv. Men det var en på forumet som hadde opplevd det.

Tror de hadde trekt det inn hvis det var et utbredt problem, hvilket jeg forstod også var blit gjort tidligere.

 

Når det kommer til stokker, så har jeg laminatstokk og litestokk.

Personlig synes jeg laminatstokken er best. synes litestokken har dårlig balanse, og skulle jeg ha dårlig anlegg, så hopper rifla opp og ned i forhold til den som er tungere.

Så skulle jeg valgt idag ville jeg valgt Laminatstokken en gang til.

 

Hunterstokken har ejg ikke prøvd, men den gir jo det hele et mere klassisk preg.

Tror det ender opp på smak og behag. Det viktigste er at du er komfortabel med rifla når den skal brukes.

Link to comment
Share on other sites

Ville kjøpt det samme som jeg kjøpte sist,- T3 Light SS i 6,5 x 55

 

Hvis jeg ikke skulle hatt den, hadde det blitt (i prioritert rekkefølge):

 

T3 laminated SS

T3 Light

T3 Hunter

 

Kort fortalt stain less (= rust mindre) har førsteprioritet, og som andreprioritet ligger synt. skjefte. Skulle jeg hatt våpen med ved, hadde det blitt laminat. Vrir seg mindre,- hvis det i det hele tatt skulle vri seg. Plastikk er dødt materiale - en faktor mindre å tenke på når det kommer til presisjon, vedlikeholdsutgifter, bedding o.l.

Link to comment
Share on other sites

Ville kjøpt det samme som jeg kjøpte sist,- T3 Light SS i 6,5 x 55

 

Hvis jeg ikke skulle hatt den, hadde det blitt (i prioritert rekkefølge):

 

T3 laminated SS

T3 Light

T3 Hunter

 

Kort fortalt stain less (= rust mindre) har førsteprioritet, og som andreprioritet ligger synt. skjefte. Skulle jeg hatt våpen med ved, hadde det blitt laminat. Vrir seg mindre,- hvis det i det hele tatt skulle vri seg. Plastikk er dødt materiale - en faktor mindre å tenke på når det kommer til presisjon, vedlikeholdsutgifter, bedding o.l.

 

+1

Skulle du ville bytte ut syntstokken med en Litestokk, så vet du hvem du skal spørre!

 

Det kommer helt opp til smak og behag når alt kommer til alt. Prøv de forskjellige, så føler du på det selv.

Link to comment
Share on other sites

Har selv Tikka T3 Lite SS i .223win.

 

Ang. rust så er det slik at rustfritt er rustfritt til det blir forurenset (dvs. i praksis kommer i kontakt med den minste partikkel fra rust eller fra mindre edel legering stål, som f.eks. svart stål / karbonstål el.).

 

Har fått enkelte små lokale prikker på min rifle som jeg rett og slett pusset bort med pussefille dynket i WD40, som er et skikkelig godt middel til rengjøring av rifla etter en våt dag. Billig er det også. Se http://www.theboxotruth.com/ for videre anbefaling.

Har enda ikke hatt "rust" som ikke har forsvunnet!

 

Jeg synes stokken, magasinet og alt er kjempemessig bortsett fra to ting;

 

Vi har en tråd gående om boltmuffa på Tikka, det er det svakeste lededet på rifla. Men det er etter min erfaring, sålangt, ikke noe kjempeproblem. Hadde iallefall ikke stoppet meg fra å kjøpe en så god og kjekk rifle!

 

Sikringen er ikke min favorittype da denne er plassert på siden av låskassen. Det er flere årsaker til at jeg ikke liker det best. En er at det blir en grop for oppsamling av dritt, det er lettere å henge noe opp i den og avsikre under bæring, den gir fra seg et klikk ved bruk og det er mer tungvint å operere den, for mine labber, der enn f.eks. oppå kolben eller bakpå sluttstykket som finnes på andre rifler.

 

Husk: SS løp trenger olje like mye som andre typer løp, en lapp med WD40 som rengjør alle overflater etter hver tur er alt som skal til, rent bortsett fra å pusse løpet etter litt bruk også da.

 

Lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med Lite SS selv fordi jeg synes laminat er helt utrolig stygt, og at trestokken til T3 ser kunstig og fabrikert ut, SS simpelten fordi den sikkert er litt mer værbestandig en den sorte.

 

Gratulerer med ny børse :D ! Hyggelig hvis du vil dele dine erfaringer med den etterhvert som du tester den ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med Lite SS selv fordi jeg synes laminat er helt utrolig stygt, og at trestokken til T3 ser kunstig og fabrikert ut, SS simpelten fordi den sikkert er litt mer værbestandig en den sorte.

 

Gratulerer med ny børse :D ! Hyggelig hvis du vil dele dine erfaringer med den etterhvert som du tester den ut.

 

Nå begynner det jo å bli en stund siden jeg kjøpte min da, men jo, den fungerer helt etter forventningene den ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med Lite SS selv fordi jeg synes laminat er helt utrolig stygt, og at trestokken til T3 ser kunstig og fabrikert ut, SS simpelten fordi den sikkert er litt mer værbestandig en den sorte.

 

Vel, trestokken på min Hunter Delux ser alt annet enn kunstig ut... Mulig jeg har vært heldig!

 

Nei, Deluxmodellen ser jo bra ut den, det er den valige jeg ikke liker stokken på, det er spesielt nettskjæringen jeg synes ser veldig fabrikkert ut, og det er den sikkert også.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har selv tikka t3 lite ss med Zeis 3-12 56, tofot og BR-refleks demper og svært fornøyd med den.

 

Alle er brae valg, men skal du ha det beste kommer det ann på noen småe detaljer.

Valget av rifle kommer ann på om du skal ha demper på, stor kikkert og hva du skal bruke den til. Disse tingene påvirker egenskapene børsa har i felt.

 

Har du tengt på demper?

Skal du ha tofot?

Skal den brukes til skyting på vilt i bevegelse?

Link to comment
Share on other sites

Tikka rifler har vel ikke rustfrie rifler vel?? Er dem ikke bare matt crom belagt løp og kasse? :?:

Uansett rustfri våpen er aldri rustfri helt igjennom, avtrekk og slike små deler er alltid i stål! Rustfri er for grovt og sprøtt til og fungere i avtrekk , en annen grund til att jeg personlig ikke er særlig glad i rutfrie rifler er pipene tåler mindre en vanlig stål pga høyt crom/carbon innhold!

 

Har T3 Lite selv i stål den er en grei nok rifle men savner Saueren 202, den hadde en balanse som passet meg utrolig bra! Men Disse Sauerene har blitt så dyre att det utgår desverre, 202 synt ol hadde vært noe! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder rust har jeg ikke vært borti dette selv. Men det var en på forumet som hadde opplevd det.

Tror de hadde trekt det inn hvis det var et utbredt problem, hvilket jeg forstod også var blit gjort tidligere.

Ja, kommer nok an på hvordan man pusser osv. Passer man litt på så tviler jeg på at det er noe problem.

Uansett, så tror jeg det blir ei SS-rifle.

 

Når det kommer til stokker, så har jeg laminatstokk og litestokk.

Personlig synes jeg laminatstokken er best. synes litestokken har dårlig balanse, og skulle jeg ha dårlig anlegg, så hopper rifla opp og ned i forhold til den som er tungere.

Så skulle jeg valgt idag ville jeg valgt Laminatstokken en gang til.

Ok, skal ta med laminatstokken i vurderinga. Men den ligger vel opp mot maks av hva jeg vil/kan bruke på ei rifle.

 

Jeg ville valgt Huntern, fordi jeg synes det er langt penere med blånert stål, og trestokk!

Men synth stokk er jo selvfølgelig lettvint, med tanke på vedlikehold, og man føler kanskje at man kan behandle rifla litt røffere..

Ja, skulle jeg hatt ei pen rifle så hadde det nok blitt trestokk. Men da hadde jeg nok kjøpt ei som er dyrere enn Hunter`n.

Nå er jeg ikke så veldig opptatt av utseende da rifla skal BRUKES. Ei som jeg ikke trenger å være så redd for.

Derfor vurderer jeg ei med syntetisk stokk som ikke koster allverden. Jo billigere rifla er, jo mer har jeg til optikk :)

Kommer selvfølgelig til å ta godt vare på den med puss osv, men vil ikke ha ei som jeg nesten ikke tørr å bruke i dårlig vær.

 

Jeg har selv tikka t3 lite ss med Zeis 3-12 56, tofot og BR-refleks demper og svært fornøyd med den.

 

Alle er brae valg, men skal du ha det beste kommer det ann på noen småe detaljer.

Valget av rifle kommer ann på om du skal ha demper på, stor kikkert og hva du skal bruke den til. Disse tingene påvirker egenskapene børsa har i felt.

 

Har du tengt på demper?

Skal du ha tofot?

Skal den brukes til skyting på vilt i bevegelse?

 

Blir vel som rifla di omtrent. Stor lysåpning på kikkert ja, pga mye åtejakt på rev + endel forstørrelse til lengre hold.

 

Demper: Ja, men ikke i første omgang.

Tofot: Nja, det vet jeg ikke enda. Kommer i såfall etter demper.

Skyting på vilt i bevegelse: Blir mest jakt på skogsfugl, kråker og åtejakt på rev. Så kan vel ikke akkurat si det er så mye bevegelse på viltet det skal jaktes på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv tikka t3 lite ss med Zeis 3-12 56, tofot og BR-refleks demper og svært fornøyd med den.

 

Alle er brae valg, men skal du ha det beste kommer det ann på noen småe detaljer.

Valget av rifle kommer ann på om du skal ha demper på, stor kikkert og hva du skal bruke den til. Disse tingene påvirker egenskapene børsa har i felt.

 

Har du tengt på demper?

Skal du ha tofot?

Skal den brukes til skyting på vilt i bevegelse?

 

Blir vel som rifla di omtrent. Stor lysåpning på kikkert ja, pga mye åtejakt på rev + endel forstørrelse til lengre hold.

 

Demper: Ja, men ikke i første omgang.

Tofot: Nja, det vet jeg ikke enda. Kommer i såfall etter demper.

Skyting på vilt i bevegelse: Blir mest jakt på skogsfugl, kråker og åtejakt på rev. Så kan vel ikke akkurat si det er så mye bevegelse på viltet det skal jaktes på.

 

 

Har jeg vært deg ville jeg ha valgt ei Light rifle. Selv om du ville ha brukt den på vilt i bevegelse er ei lett børse med demper, nesten like god å skyte med ei tung børse uten demper. Jeg testet forkjellen med å uten demper i Light/synt stokk på løpende elg100m, og jeg skøt ca 10 cm bedre samling med demper pga den blir stødigere.

 

Tygdepunktet flyttes fremover på børsa med demper, og enda mer med tofot. Derfor blir du nødt til å bære børsa oppned i terrenget, noe som er litt tungvint siden løpet kommer nært bakken og det kan komme dritt i løpen= bruk teip på munningen.

Har du ståldemper(eks BR-Refleks t8) vil den lage unødvendig støy når den kommer borti kvist osv. PLING sier det! = Bruk en sokk over demperen, eller fest en krympestømpe(gummi) over demperen. dette tar vekk støyet.

 

Velger du S/S trenger du ikke pusse børsa di like mye som om du ikke har S/S. Men skal børsa være uten rust etter 1 års bruk, må den pusses/oljes!

 

Presisjonen er på ca 1,3 cm på 100m og børsa mi har aldri flytta treffpunkt på 1,5 år selv om jeg har falt med børsa. Bra våpen!

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Har vel bestemt meg for ei Lite SS-rifle.

Var i den lokale butikken idag og hørte på pris på denne pakka:

 

Tikka T3 Lite Stainless 6,5x55

Meopta Meostar R1 3-12x56 m/lys

Hausken lyddemper

 

Rundt 20990,- skulle jeg få alt for. Men usikkert når han fikk inn på lager, kanskje ikke før etter nyttår syns jeg han sa. :roll:

MEN, han fikk inn .223 og .308 snart som det skulle være tilbud på. Med samme pakke så ble prisen litt over 18000,-

 

Da ble jeg litt usikker igjen...

Vet andre slår prisen og kanskje har rifla på lager, men da må den sendes i posten.

Syns liksom det er greiest å handle av den lokale butikken. Tilfeldig det blir noe feil med den osv.

Og for det andre, skal jeg velge .308 i stedet for 6,5x55?

Blir .308 litt i meste laget på småvilt?

Rifla skal hovedsaklig brukes på småvilt, men må klare storviltkravet så .223 blir ikke aktuelt.

Kan nevne at jeg ikke lader selv, men .308 er vel ikke det verste å få ferdigladd til?

 

Så da har jeg valgene:

 

1. Bestille 6,5x55 og vente lenger enn det jeg har lyst på.

2. Bestille fra et annet sted i landet (noe jeg egentlig prøver å unngå)

3. Kjøpe .308 som jeg ikke trenger å vente så lenge på

Link to comment
Share on other sites

Bare husk å demontere hele tikkaen og saus inn samtlige ikke-avtrekksdeler med våpenfett. Jeg, som av erfaring ikke pleier å skru fra hverandre bilen min når jeg hentern hos nybilforhandler for å rustbehandle den, gjorde ikke dette og nå flere mnd etter kjøp var alt rustet under stokken hvor jeg ikke har kommet til fra utsiden, hipp hurra :P og dette var såklart "stainless" i store fotnoter *host*

 

Det rare er at forhandler så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg ville pusse under stokken allerede 1 mnd etter at rifla var kjøpt, når jeg spurte etter pusseanvisninger.

Link to comment
Share on other sites

Bare husk å demontere hele tikkaen og saus inn samtlige ikke-avtrekksdeler med våpenfett. Jeg, som av erfaring ikke pleier å skru fra hverandre bilen min når jeg hentern hos nybilforhandler for å rustbehandle den, gjorde ikke dette og nå flere mnd etter kjøp var alt rustet under stokken hvor jeg ikke har kommet til fra utsiden, hipp hurra :P og dette var såklart "stainless" i store fotnoter *host*

 

Det rare er at forhandler så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg ville pusse under stokken allerede 1 mnd etter at rifla var kjøpt, når jeg spurte etter pusseanvisninger.

 

Litt stilig, jeg har fortiden 2 stk T3 SS, og begge blir brukt i områder med nær tilgang til saltvann, feks ved båttransport under gåsejakt og sjøfuggeljakt etc. En av dem på sørlandskysten og en på Finnmarkskysten. En er Supervarmint i 6,5x55 og en Lite 243W. Ingen ruster, ikke i det hele tatt jeg steller normalt med dem, men ikke panisk.

Pussig dette.

Link to comment
Share on other sites

Bare husk å demontere hele tikkaen og saus inn samtlige ikke-avtrekksdeler med våpenfett. Jeg, som av erfaring ikke pleier å skru fra hverandre bilen min når jeg hentern hos nybilforhandler for å rustbehandle den, gjorde ikke dette og nå flere mnd etter kjøp var alt rustet under stokken hvor jeg ikke har kommet til fra utsiden, hipp hurra :P og dette var såklart "stainless" i store fotnoter *host*

 

Det rare er at forhandler så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg ville pusse under stokken allerede 1 mnd etter at rifla var kjøpt, når jeg spurte etter pusseanvisninger.

 

 

MEN, ikke glem avtrekket. Dette setter du inn med egnet olje,- forutsatt at du ikke skal boltre deg i en tørr/støvete ørken eller i veldig mange minus-grader. Vet enkelte bannlyser alt av smøremidler i avtrekket, men selv ville jeg ikke jaktet høsten igjennom på Vestlandet uten et "vannbestandig" avtrekk,- et sted det virkelig er mye lemikk som ikke er SS.

Link to comment
Share on other sites

Ang. rust så er det slik at rustfritt er rustfritt til det blir forurenset (dvs. i praksis kommer i kontakt med den minste partikkel fra rust eller fra mindre edel legering stål, som f.eks. svart stål / karbonstål el.).

 

Sånn er det med billigvåpen, man vet aldri hva man får.

 

Tingen er nok den at ingen produsenter lager løp i 100% rustfritt stål. Det blir for sprøtt. Dermed er alle stainless rifler disponibel for rust, uavhengig av pris eller forurensing.

Link to comment
Share on other sites

Har selv 3 våpen fra før og blir vel å hente en t3 stainless i morgen i .223 men jeg har aldri demontert noen av de helt. Så spørsmålet er jo om jeg demonterer ny rifla er det noe jeg må passe på? Hvilke skruer drar man til først, brukes det moment?

 

Ta ut sluttstykke og magasin

 

Finn frem Torx(?) nøkkel i riktig størrelse. Skru ut de 2 skjefteskruene, og løsne av skjeftet.

 

Fremme i skjeftet står det en rekylklakk i aluminium, som skal inn i spor i låskassen igjen når du setter det sammen.

 

For å sette sammen igjen, sjekk at rekylklakken står på plass. Legg låskassen i stokken, og pass på at rekylklakk/låskasse er der de skal i forhold til hverandre.

 

Skru sammen igjen. Skru jevnt på begge skruene, men skru den fremste skjefteskruen fast først, før du tar den siste tørnen på den bakre skruen til slutt.

 

Ellers ville jeg vurdert å frilegge løpet helt inn hele veien, hvis våpenet ikke er levert med 100% frittliggende løp.

 

Når det gjelder hvor stramt du skal skru sammen,- "passe". Tydelig motstand, men ikke "bånnteite". (Noen andre har sikkert et mer nøyaktig svar).

 

Når du har skjeftet av, er det også enkelt å justere vekta på avtrekket.

 

 

Forøvrig sendte jeg en gang tidligere i år en fax til Finland for å få svar fra fabrikken på noen av disse spørsmålene. Her er mine spørsmål, fulgt av Tikkas svar under;

 

A couple of questions regarding my brand new Tikka T3 Light SS rifle

(number: )

 

 

 

Hi

 

 

I´m one of your norwegian customers, and have just received my brand new Tikka T3

Light SS rifle. There are just 3 questions that I´m wondering about regarding my rifle;

 

 

1. The barrel is in contact with the fore-end of the synth. stock, in a distance

covering approximately 9 cm measuring from the front of the receiver. Is this

normal/ok, considering it says in your manual that the barrel should be

free floating? Should I have a gunsmith do something about this?

 

2. What momentum (Nm) do you recommend/(is used at the factory) for

tightening the two screws binding the receiver to the stock?

 

3. What is the production year of my rifle?

 

 

Please write your answers to my questions on this paper, and return it by fax to my

faxmachine which has the number: +47

 

 

 

1)

 

The barrel channel is very tight on these rifles with synthetic stock about 9-10 cm from the receiver

 

end and this is normal. The front part of the barrel must be freely vibrating.

 

If you want, the barrel channel can be opened wider so, that only the receiver is bedded,

 

but this has no effect on accuracy.

 

 

 

2)

 

There is no definite momentum that we use. This is due to the tight tolerances and good

 

bedding of the stock. If there would be a binding surface that would bend the barrel upwards

 

in this rifle, the momentum would have an effect on accuracy, but in this rifle it has no

 

effect.

 

 

 

3)

 

Your rifle T3 # was produced on the .

 

 

 

 

 

Best regards

 

 

 

Pentti Louhisola

 

Sako Ltd

 

Aftersales Manager 10th of March 2008

Link to comment
Share on other sites

Bare husk å demontere hele tikkaen og saus inn samtlige ikke-avtrekksdeler med våpenfett. Jeg, som av erfaring ikke pleier å skru fra hverandre bilen min når jeg hentern hos nybilforhandler for å rustbehandle den, gjorde ikke dette og nå flere mnd etter kjøp var alt rustet under stokken hvor jeg ikke har kommet til fra utsiden, hipp hurra :P og dette var såklart "stainless" i store fotnoter *host*

 

Det rare er at forhandler så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg ville pusse under stokken allerede 1 mnd etter at rifla var kjøpt, når jeg spurte etter pusseanvisninger.

 

Litt stilig, jeg har fortiden 2 stk T3 SS, og begge blir brukt i områder med nær tilgang til saltvann, feks ved båttransport under gåsejakt og sjøfuggeljakt etc. En av dem på sørlandskysten og en på Finnmarkskysten. En er Supervarmint i 6,5x55 og en Lite 243W. Ingen ruster, ikke i det hele tatt jeg steller normalt med dem, men ikke panisk.

Pussig dette.

 

Jeg burde luktet lunta når jeg hentet rifla i butikken og det allerede da var ørsmå rustflekker lengst foran på løpet på undersiden.. Men neida, den gang ei, var jo bare å pusse bort med en fille så har jeg ikke sett mer til av de, nå derimot... :\ Men satser på at alt våpenfettet som ligger under løpet og kammeret holder vannet unna nå :) Rustflekkene forsvant fort med hjelp av en liten .22 kobberpusser jeg hadde liggende, bedre enn stålull o.l. som folk anbefaler :)

Link to comment
Share on other sites

Ble en T3 lite SS på meg idag. 8500,- for links børse med montasje, futeral, reim med hurtigkopling og noe ammo. Synes det var en god deal. Ellers har jeg satt på en bushnell 3-12x56 og førsteinntrykket er kjempe bra. Blir pussing i kveld og innskyting imorgen eller fredag. Lørdag håper jeg første fugl eller rev har fått nærmere bekjentskap med kalibret! :-)

Link to comment
Share on other sites

Så du har vært på fauske? :D Gratulerer med ny børse. :D

Håper du blir like fornøyd som jeg er med min. Etter å ha ekperimentert litt med ladningene samler den nå rette kulene på et kronestykke. Mi børse må ha fart for å samle ordentlig med de lette kulene, og moderat fart på de tyngre. Har og på en Bushnell, men det er en 4200 6-24*40. Rypa blir STOR ppå 100 meter :)

Kjøpte den for 2 år siden og etter å ha lest denne tråden gikk veien rett ned i våpenskapet og av med stokken, som jeg ikke har hatt av siden rifla kom i hus. Den har tross alt fått luftet seg litt på jakt i drit vær og.

Spenningen var til å ta og føle på da stokken forlot resten av børsa, men ikke en liten brun flekk var å se. PUHHHH!!!! Det lå derimot en grei oljefilm på mesteparten av stålet. Dog ikke løpet i hele sin lengde frem til stokken slutter, men nå gjør det det :D

 

ps. Min er og i 223 rem.

Link to comment
Share on other sites

Så du har vært på fauske? :D Gratulerer med ny børse. :D

Håper du blir like fornøyd som jeg er med min. Etter å ha ekperimentert litt med ladningene samler den nå rette kulene på et kronestykke. Mi børse må ha fart for å samle ordentlig med de lette kulene, og moderat fart på de tyngre. Har og på en Bushnell, men det er en 4200 6-24*40. Rypa blir STOR ppå 100 meter :)

Kjøpte den for 2 år siden og etter å ha lest denne tråden gikk veien rett ned i våpenskapet og av med stokken, som jeg ikke har hatt av siden rifla kom i hus. Den har tross alt fått luftet seg litt på jakt i drit vær og.

Spenningen var til å ta og føle på da stokken forlot resten av børsa, men ikke en liten brun flekk var å se. PUHHHH!!!! Det lå derimot en grei oljefilm på mesteparten av stålet. Dog ikke løpet i hele sin lengde frem til stokken slutter, men nå gjør det det :D

 

ps. Min er og i 223 rem.

 

Svarte! Nå ble jeg imponert! :D

 

Forøvrig brukte jeg 20 skudd på å prikke den i dag på banen i benk. Etter det skjøt jeg 5(!) skudd i ett 7.62 kulehull på blinken!! Har aldri hatt det så gøy med krutt før. Tror jeg skal bytte alt det andre jeg har i Tikka!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...