Jump to content

Er det noen grunn til å ikke velge tikka?


Olsenm

Recommended Posts

Jeg har tenkt å begynne å skyte aktivt med 22lr, og kommer nok til å skyte noe i kikkertklassen i dfs med 22, ihvertfall på trening. Har også lyst til å utforske andre skytegrener med 22. Har dessverre ikke sauer i budsjettet, så jeg har egentlig tenkt å kjøpe en tikka t1. Man hører jo bestandig noe om hvor gode de er, og den er jo god å klå på. Bortsett fra den lille stokken som satt på den jeg kjente på ihvertfall, men kunne få annen stokk. Er det noen som har noen negative erfaringer med tikka t1, eller som mener det er andre børser i samme prisområde som er bedre? 

Link to comment
Share on other sites

Har du lyst på Tikkaen, så kjøp den.

Men hva mener du med å skyte aktivt? Som konkurrere i NSF? Siden du sier "skyte noe i kikkertklassen"? 

 

En Anschütz (som er billigere enn Tikkaen, på Finn) er nok bedre egnet til frihånds, eller skyting med reim slik du vil gjøre i konkurransegrenene. Det samme er forsåvidt CZene. Tikkaen er vel mer ei "trene til jakt" rifle enn ei konkurranserifle, og skal du ha en ordentlig stokk er den jo ikke billig lenger heller.

Mitt forslag er vel egentlig at du prøver skytinga du skal i gang med først, før du kjøper rifle. Alle skytterlag har lånerifler. Normalt både Anschütz og Sauer.

Til det du snakker om, om jeg forstår rett, altså klassisk konkurranseskyting - men forsåvidt også moderne (PRS) så ville jeg personlig ikke engang vurdert Tikkaen. Men det er meg.

 

K

Edited by M67
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (7 minutter siden):

Jeg har tenkt å begynne å skyte aktivt med 22lr, og kommer nok til å skyte noe i kikkertklassen i dfs med 22, ihvertfall på trening. Har også lyst til å utforske andre skytegrener med 22. Har dessverre ikke sauer i budsjettet, så jeg har egentlig tenkt å kjøpe en tikka t1. Man hører jo bestandig noe om hvor gode de er, og den er jo god å klå på. Bortsett fra den lille stokken som satt på den jeg kjente på ihvertfall, men kunne få annen stokk. Er det noen som har noen negative erfaringer med tikka t1, eller som mener det er andre børser i samme prisområde som er bedre? 

 

Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min T1x, godt avtrekk og ikke minst at den er kompatibel med alle stokker man får kjøpt til T3x, så jeg fikk tak i en GRS berserk stokk på finn til en T3x som var bolt-on på min T1x :)

 

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (Akkurat nå):

 

Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min T1x, godt avtrekk og ikke minst at den er kompatibel med alle stokker man får kjøpt til T3x, så jeg fikk tak i en GRS berserk stokk på finn til en T3x som var bolt-on på min T1x :)

 

Ja, det er jo rett og slett litt genialt. Enig i at avtrekket kjentes veldig fint ut. Jeg tror jo det blir en sånn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Byttet en Weirach 66JM med en T1X, med det samme den kom.

Årsaken og tanken var at den skulle være lik min Tikka T3 Sporter i 6,5x55. Hadde på forhånd slått kloa i en T3 Sporterstokk, så jeg løste ikke ett skudd med den med original stokken montert.

Er godt fornøyd med å kunne trene rimelig med 22lr i ett våpen som er likt med 6,5x55 børsa. Har ingen ting å utsette på T1X.

 

Rett ut av esken er det ikke mye som slår Weirachen til konkurranse bruk, i allefall ikke til den prisen,  så det er nok ett bedre gevær enn Tikka T1x. 

 

Største fordelen med T1X er helt klart valget du har i stokker som er ferdig tilpasset.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (1 time siden):

Har du lyst på Tikkaen, så kjøp den.

Men hva mener du med å skyte aktivt? Som konkurrere i NSF? Siden du sier "skyte noe i kikkertklassen"? 

 

En Anschütz (som er billigere enn Tikkaen, på Finn) er nok bedre egnet til frihånds, eller skyting med reim slik du vil gjøre i konkurransegrenene. Det samme er forsåvidt CZene. Tikkaen er vel mer ei "trene til jakt" rifle enn ei konkurranserifle, og skal du ha en ordentlig stokk er den jo ikke billig lenger heller.

Mitt forslag er vel egentlig at du prøver skytinga du skal i gang med først, før du kjøper rifle. Alle skytterlag har lånerifler. Normalt både Anschütz og Sauer.

Til det du snakker om, om jeg forstår rett, altså klassisk konkurranseskyting - men forsåvidt også moderne (PRS) så ville jeg personlig ikke engang vurdert Tikkaen. Men det er meg.

 

K

Kikkertklassen i DFS. Er ihvertfall det som er "lett tilgjengelig" her som jeg vet om. Men kunne godt tenkt meg å prøve ut PRS. Har skutt dfs når jeg var yngre, men hele familien la opp skyting det året jeg skulle begynne som junior. Nå har jeg lyst til å skyte mer aktivt som hobby, og delta på noe konkuranser. Men vanlig dfs skyting blir for kostbart i forhold til økonomien jeg har idag, derfor vil jeg skyte med 22lr i kikkertklassen. Hva gjør at du ikke ville vurdert tikkaen?

Link to comment
Share on other sites

Alle anbefaler det de har selv. Og siden jeg har en T1x, så går jeg god for den. Men jeg valgte den fordi jeg mente,  og mener fremdeles, at det var/er et bra valg. Ble ikke skuffa. Den hadde dog forferdelig tungt avtrekk fra fabrikk, men det justerte jeg lett ned. Satte etterhvert i lettere fjær, og da ble det nydelig. Men holder ikke 1 kg kravet til jaktfelt.

Har også brukt et trykkpunktavtrekk fra Timney. Det er enkelt å skru rett på. Koster noen kroner, men det finnes i hvert fall. Men om du ender opp med å bytte både stokk og avtrekk, så er kanskje Anschutz et bedre valg? Blir ca. samme pris, 20k.

 

Jeg har en T3x også, og det er kjekt å kunne bytte avtrekk, stokk, grep etc. fram og tilbake. Det kommer seg an på bruksområdet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Casey Jones skrev (2 minutter siden):

Alle anbefaler det de har selv. Og siden jeg har en T1x, så går jeg god for den. Men jeg valgte den fordi jeg mente,  og mener fremdeles, at det var/er et bra valg. Ble ikke skuffa. Den hadde dog forferdelig tungt avtrekk fra fabrikk, men det justerte jeg lett ned. Satte etterhvert i lettere fjær, og da ble det nydelig. Men holder ikke 1 kg kravet til jaktfelt.

Har også brukt et trykkpunktavtrekk fra Timney. Det er enkelt å skru rett på. Koster noen kroner, men det finnes i hvert fall. Men om du ender opp med å bytte både stokk og avtrekk, så er kanskje Anschutz et bedre valg? Blir ca. samme pris, 20k.

 

Jeg har en T3x også, og det er kjekt å kunne bytte avtrekk, stokk, grep etc. fram og tilbake. Det kommer seg an på bruksområdet.

Jeg kunne få en annen stokk uten tilleg i pris, da sikkert en t3 stokk. Stokken på t1'en var ihvertfall kort. 

Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (2 timer siden):

Men vanlig dfs skyting blir for kostbart i forhold til økonomien jeg har idag, derfor vil jeg skyte med 22lr i kikkertklassen. Hva gjør at du ikke ville vurdert tikkaen?

Den er for lett, har for dårlig balanse, ikke trykkpunktavtrekk - jeg visste ikke at du kunne få en ordentlig stokk til samme pris - og en gammel Anschütz er bedre på alle måter. Til å skyte i DFS-kikkertklassen - ikke til alt mulig annet. 

Alternativt ville jeg lånt en Sauer av skytterlaget. Små lette jaktrifler er ikke ideelle til baneskyting. Men til jaktrelatert trening er de jo det, så det spørs litt hva du vil. Tikkaen er ei utmerket rifle, men kanskje ikke den beste i segmentet "banerifle til liggende skyting med reim"

 

Olsenm skrev (2 timer siden):

Men vanlig dfs skyting blir for kostbart i forhold til økonomien jeg har idag, derfor vil jeg skyte med 22lr i kikkertklassen

Dette argumentet burde vi slått gubbene i DFS med - foran, bak og på begge sidene... Man bruker jo prisen, altså at kikkertsikter er så utrolig kostbare, og mye dyrere visstnok, enn vanlig DFS-utstyr, som argument mot kikkertklassen...

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (5 minutter siden):

 

Dette argumentet burde vi slått gubbene i DFS med - foran, bak og på begge sidene... Man bruker jo prisen, altså at kikkertsikter er så utrolig kostbare, og mye dyrere visstnok, enn vanlig DFS-utstyr, som argument mot kikkertklassen...

 

K

Joda, kikkertsikter koster jo litt. Men jeg er nå relativt fornøyd med den billige hawke kikkerten på jakt rifla. Så tenkte egentlig å gå for hawke 6-24x50 med justerbar paralakse til salongen også. Og i tilleg kan man konkurere med et våpen man allerede har. 

 

Er det noen fordeler med cz457 over tikka da? Hvis jeg virkelig skal strekke budsjettet mitt, så kan en bergara b14r være innafor, om jeg skrur på overtids timene litt. Men da kan man snart være heldig å finne en brukt sauer til ca samme pris. 

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (11 minutter siden):

Dette argumentet burde vi slått gubbene i DFS med - foran, bak og på begge sidene..

Hvorfor i all verden slå de både fremme, bak og på begge sider. Det er ikke der problemet sitter, det sitter i toppetasjen. Skal det ha noen effekt må nok slagene treffe der. Når du først slår så slå litt ekstra for å få innført 5,56 som lovlig patron i DFS, det vil nok kunne redusere kostnader det også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Denne Anschutz Fortner skiskytterrifla til 18K er et eksempel på hva man får under 20K, og de slår knockout på alle CZ, Tikkaer, etc. (hvis ikke hadde man sett CZ'ene og Tikkaene på TV..)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=328154733

 

Skytbarheten er i en helt annen klasse, spesielt avtrekket. (Til DFS må avtrekket bygges om slik at det blir tyngre)

OK retrekkere har jeg sett ned til 12K og boltriflene ( med samme kvalitet ) ned til 5-6K.

 

Glem store tunge kikkerter. Bruk lette 1" kikkerter. Feks Leupold 6-18X40 Target. De ødelegger ikke balansen i rifla.

Ta av skiskytterutstyr/diopter og bruk Sportsmatch forlengingsmontasje i sporet til baksiktet:

 

image.png.7749316df9710155347e78a2b548b8ce.png 

 

Sportsmatch kikkertmontasje som nesten ikke veier noen ting.

(Hvis man vil ha solid montasje er feks Valmet/Tikka 412 montasje snudd bak fram perfekt)

image.png.d5e00e65c653f3d9e4c25db17b1e94eb.png

 

Og noen ganger dukker det opp noen raringer på finn som denne Krico'en som lå ute til 6500.-.

 

image.png.7db8ec6b0a19652e60b25c839850202b.png

image.png.10d222c1959672b9b3f9be969f1d57a9.png

 

 

Edited by Torf
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (19 minutter siden):

Er det noen fordeler med cz457 over tikka da? Hvis jeg virkelig skal strekke budsjettet mitt, så kan en bergara b14r være innafor

Begge disse er utmerkede salongrifler. Jeg har hatt CZ og Anschütz (flere) og har Sauer og Bergara i dag. Det går >10 000 skudd i året gjennom dem.

Som sagt så spørs det hva du skal. Til lek og moro, jakttrening og plinking - CZ, Tikka, Sako, Bergara bevares... Tikka og Bergara vinner på at du kan bruke hhv Tikka og Rem700 stash på dem, og hore dem opp alle veier (til PRS f.eks) 

 

Men til baneskyting, Anschütz er fintunet til baneskyting i generasjoner, og det er det som fungerer til baneskyting. Jeg har skutt "vanlig" DFS med med både Anny og Sauer, og kikkertklassen med Anny, Sauer, og Bergara. Bergaraen (siden jeg er vant til Sauer) gav meg bare "aldri mer"-følelse...  Men det var nå i 10kg PRS-utførelse da... Og en diger langholdskikkert oppå, og selvsagt alt for langt bak, siden kikkerten blir det, når en skyter med reim i samme konfigurasjon som med anlegg eller tofot.

Alt er ikke best til alt, og hva som best av allroundriflene vet jeg ikke - de er bra alle sammen, til det - men at Anschütz er best til baneskyting, det vet jeg.  Avtrekkene er så sykt mye bedre. De er 110% pålitelige, og selv om de andre er veldig presise, så går nok den også i favør Anschütz. Og man får nå PRS-stash - chassi osv. Til Anschütz. Fabrikk PRS-Anschütz tilogmed - men den tror jeg er dyr.
Anschütz banerifler er kjedelige, triste å se til, tunge, lite sexy - men skal du skyte med reim, på ei rund skive - så er de ikke til å slå.

 

Per-S skrev (26 minutter siden):

Det er ikke der problemet sitter, det sitter i toppetasjen

Ja jeg glemte oppå

 

Torf skrev (2 minutter siden):

6-18X40 Target

På 15m? Min vil bare til 50 yards.

 

De billige "langholdskikkertene" er uansett ikke veldig tunge. Det er mye luft inni dem..

 

Olsenm skrev (5 timer siden):

Jeg har tenkt å begynne å skyte aktivt med 22lr, og kommer nok til å skyte noe i kikkertklassen i dfs med 22, ihvertfall på trening. Har også lyst til å utforske andre skytegrener med 22.

Jeg har litt dårlig samvitighet for å snakke ned rifla du har lyst på, og rifla som passer utmerket til @Casey Jones og hans behov. Men du skriver tydelig nok konkurranseskyting, DFS og andre skytegrener. 
Du kommer til å like Tikkaen - og så kommer du til å ønske deg ei mer optimal rifle... Men det gjør man alltid, og man skal jo ha mer enn ei rifle uansett. 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ahh.. Det er 6,5-20X40 Leupold som går til 10yds/9m.

 

B&L/Bushnell 6-24X40 går også ned til 10m.

Disse ligger også på finn med jevne mellomrom. 

Disse er lette og er bygget i titan.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Har Tikka T1x rett nokk i 17 HMR. Kjempebra rifle til sitt bruk, men noe banevåpen er det ikke. Alt for lett og skranglete med original bøtteplast stokk. Ubrukelig avtrekk. Skal du skyte på bane så gå for et eller annet match våpen med dertil avtrekk og stokk. Skal du delta i DFS kikkertklase inne bør du ha et enkelt sikte som kan justere Parallakse ned til 15m.

Edited by bardp
Link to comment
Share on other sites

Det er forskjellige årsaker til riflene man velger.

Min grunn, som nevnt ovenfor, var å få 22lr rifla mest mulig lik den jeg skyter løpende elg med. Kanskje da spesielt avtrekket.

Er fornøyd med løsningen for all del.

 

Kan ikke forstå annet enn at rifla på bildet under passer godt til trådstarters spesifikasjoner.

Du får ett nytt eksemplar til 15-16k. Av og til hender det at en Noldus (som undertegnede🙄) legger ut en tilsalg på Finn til en megt gunstig penge.

Kjøpet min brukt og solgte den for det samme som jeg kjøpte den for.

Min hadde enkelt, justerbart match avtrekk og jeg gjenget den for demper, uten å kappe løpet.

Her har du en rifle klart til bruk. Kjøper du T1X må du supplere med en stokk som egner seg bedre til konkurranse og da er de ganske like i pris.

Avtrekket på T1X er greit det men trykkpunktsavtrekket på Weirachen er bedre.

 

Om jeg angrer litt, tja kanskje...

image.png.50412a9f6c0706f843ac87596966e3dd.png

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (43 minutter siden):

Jeg har litt dårlig samvitighet for å snakke ned rifla du har lyst på, og rifla som passer utmerket til @Casey Jones og hans behov. Men du skriver tydelig nok konkurranseskyting, DFS og andre skytegrener. 
Du kommer til å like Tikkaen - og så kommer du til å ønske deg ei mer optimal rifle... Men det gjør man alltid, og man skal jo ha mer enn ei rifle uansett. 

 

 

K

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det, var dette jeg spurte etter, og du har ikke skremt meg helt vekk fra tikkaen. Men kan hende jeg undersøker muligheten for en sauer jeg vet står og støver i et skap.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Olsenm said:

@RoarN den ser absolutt ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve. Men er det snellert på den? Ser ut som det er to avtrekkere.

 

Usikker på hva greia med to avtrekkere er. Mulig to forskjellige avtrekksvekter og/eller direkte og trykkpunkt??

Er forskjellige oppset som leveres.

 

Min hadde 1 avtrekker med justerbart trykkpunktsavtrekk

 

image.png.6e0dcb02a770698d63970ea5bcecfc9f.png

Edited by RoarN
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Torf said:

Nei, slik ser de ut:

 

Takk for svar. 

Beklager off topic. 

 

Hva er hovedforskjellen? Ser den jeg linket til har tårn under lokkene samt Parallaksejustering ned til 10yds. Er den brukandes?

Edited by CRC
Noen kom meg i forkjøpet og plukket den opp..
Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (17 timer siden):

Men er det snellert på den? Ser ut som det er to avtrekkere.

i 2024 er snellert bare noe man skal styre unna. Tyskerne er veldig konservative og tror de må ha det for å få et lett avtrekk. Manmåtte det på 1800-tallet. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

De er utmerkede, men kan være litt korte og lette for voksne. Med et mellomstykke under kolbekappa, og noen 100 gram bly inni fortreet er det nærmest perfekte. I kikkertklassen bedre, siden pipa er litt kort for diopter.

 

K

Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2024 at 9:40 PM, bardp said:

Har Tikka T1x rett nokk i 17 HMR. Kjempebra rifle til sitt bruk, men noe banevåpen er det ikke. Alt for lett og skranglete med original bøtteplast stokk. Ubrukelig avtrekk.

 

Ubrukelig avtrekk i konteksten banerifle du mener da, vel? Tikka er jo kjent for gode rene (direkte)avtrekk fra fabrikk. De tre Tikka-ene jeg har eid har hatt veldig bra avtrekk. Og alle andre Tikka-er jeg har prøvd også.

Men jeg foretrekker trykkpunkt, så jeg kjøpte et fra Timney. Det er ikke perfekt, men bedre enn direkteavtrekk. Jeg satte forøvrig persen min i jaktfelt med dette, så helt håpløst er det ikke. Aller helst vil jeg ha et lett direkteavtrekk. Trykkpunkt er bare et smutthull for å få følelsen av lett avtrekk og samtidig klare 1 kg-kravet.

Min T1x er også i 17 HMR. Den er veldig presis rent teknisk. Men det aller beste er at den er så lett å skyte godt med. Nær null rekyl, moderat smell, like flat kulebane som "de tre store". Vindavdrift kan vi snakke om en annen dag ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tikka T1x i KRG X-ray, fordi jeg vil og den er bygd lik Tikka T3 i 260rem til allround. Topper stort sett med en PM2, og gøy prøve seg på lange hold… 

guttetælpen er modell med en litt mindre kikkert for dagen.. 

IMG_8234.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Marvil skrev (28 minutter siden):

Tikka T1x i KRG X-ray, fordi jeg vil og den er bygd lik Tikka T3 i 260rem til allround. Topper stort sett med en PM2, og gøy prøve seg på lange hold… 

guttetælpen er modell med en litt mindre kikkert for dagen.. 

IMG_8234.jpeg

Ja, muligheten for å tilpasse sånn som man vil er jo virkelig en av grunnene til at jeg ble interessert i tikka eller cz. Jeg hadde egentlig sett for meg krg bravo. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det blir anschutz eller tikka, eller cz for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

CZ 457 MTR i Bravo. Veldig fornøyd med den. Tight og fin, gir gode samlinger med rett ammo.

Skal printe meg en ny magasinbrønn eneste. Litt fomlete å få i nytt magasin slik den står nå og så har den «Match» kammer som gjør at den ikke kamrer alt av billigste billigammo.

IMG_7503.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vux skrev (1 time siden):

CZ 457 MTR i Bravo. Veldig fornøyd med den. Tight og fin, gir gode samlinger med rett ammo.

Skal printe meg en ny magasinbrønn eneste. Litt fomlete å få i nytt magasin slik den står nå og så har den «Match» kammer som gjør at den ikke kamrer alt av billigste billigammo.

IMG_7503.jpeg

Har alle cz 457 match kammer? Hvorfor kamrer ikke billig ammo i match kammer?

Link to comment
Share on other sites

Mener det kun var MTR som hadde når jeg kjøpte for noen år siden. Mulig det er andre modeller som har kommet til uten at jeg vet. Er vel unøyaktigheter under produksjonen av billigammoen som gjør at de blir for store til å passe i det trangere kammeret.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Endte med 3 stk tikka, 6 5 x55 til elgen og 17 hmr til kråka og 22 lr til mengdetrening. Avtrekk helt likt og samme stokk på alle 3. Har 3 kikkerter og har ikke testet om det bare er å flytte fra den ene til den andre. 6.5 har bredere skinne men de to andre har lik smal skinne. Det hadde vært drømmen å bare flytte kikkerten uten ny innskyting. Elgrifla har jeg hatt i 15 - 20 år og like den godt. De to andre er av nyere dato. Skyter links og måtte vente mange år før 22lr kom. Mener den kom 5 år etter den var presentert i katalogen den links utgaven av 22lr.

Tore

Edited by torese
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som det blir en anschutz 1827, med hevarm sluttstykke ikke rettrekker. Noen som har erfaringer med de? Våpenet er fra 1991, og ikke blitt brukt mer enn 5 sesonger på skiskyting. Er det relativt rett frem å få montert på kikkert på disse? Er avtrekket justerbart opp til dfs krav?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lurer på det samme egentlig. Er ute etter mengde trening for jakt. Har kun skutt 22 med finpistol aldri rifle. 
vil det være mengdetrening for jakt og kjøpe denneIMG_0592.jpeg.3eebaa23c0861b35b9a938500fddb8b2.jpeg

Får litt sånn barnslig lyst. Kan disse kjøpes på vanlig tillatelse for rifle forresten?

Eller skal jeg bare gå for denne

IMG_0593.jpeg.164811bb714fa7810ff329ce627c7dd8.jpeg
den er halve prisen og mere fornuftig

CZ 452 22lr salongrifle med org. magasin + 2 ekstra 10 skudds magasin, lyddemper - og det er påmontert eit Nikkon Stirling kikkertsikte, som er svært lite brukt, med 22lr kulebanekompensator og parallaksejustering - det følger også med ein kolbeforhøyer


jeg har som sagt ingen erfaring med kaliber 22 rifler. Når jeg var i pistolklubben kjøpte vi billig øvingsammo via klubben i parti på 5000 stk

Er det lagt opp til kaliber 22 på riflebanene ?

Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (På 6.2.2024 den 19.06):

Da ser det ut som det blir en anschutz 1827, med hevarm sluttstykke ikke rettrekker. Noen som har erfaringer med de? Våpenet er fra 1991, og ikke blitt brukt mer enn 5 sesonger på skiskyting. Er det relativt rett frem å få montert på kikkert på disse? Er avtrekket justerbart opp til dfs krav?

 

Ikke noe problem å få montert kikkert på disse. Avtrekket er trykkpunkt på rundt 550g.

 

006.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...