Jump to content

Hvor ble det av off topic?


PugC

Recommended Posts

Som vist i bildet er altså Off Topic ikke synlig for meg selv når jeg er innlogget. Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får tilgang til denne delen av forumet?

 

kammer off.jpg

Edited by PugC
La ved feil bilde
Link to comment
Share on other sites

On 10/15/2023 at 7:12 PM, slemmo said:

Jo nå husker jeg, vi satte at man må ha postet 50 postinger på forumet før man ser den, vil vil at folk bidrar med litt matnyttig før de poster fjas.

Jaja, får poste litt fjas her da, så jeg kommer meg opp på tilstrekkelig antall poster.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis det skjedde samtidig som vi luka ut flere tråder som hadde endt opp langt utfor forumets mente tematikk, så er det flere år siden. Hadde det vært sååå viktig med OT-tilgang så hadde vel de fleste som visste om det hatt tilgang allerede..? Altså hatt 50 eller flere innlegg i vanlig forum først?

Hvorfor være på et forum for jakt og skyting om det eneste en bryr seg om er OT, tenker nå jeg..

 

Ole

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Var det opp til meg hadde vi fjernet hele offtopicdelen, ser ikke helt poenget med å diskutere andre ting enn jakt og skyting på et forum for jakt og skyting. På samme måte som du ikke får prate om alt mulig utenom tema når du er på en facebookgruppe, men det hadde vel resultert i en storm av klager, så det får bare være 😅

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Ei tohi varjata said:

Hvis det skjedde samtidig som vi luka ut flere tråder som hadde endt opp langt utfor forumets mente tematikk, så er det flere år siden. Hadde det vært sååå viktig med OT-tilgang så hadde vel de fleste som visste om det hatt tilgang allerede..? Altså hatt 50 eller flere innlegg i vanlig forum først?

Hvorfor være på et forum for jakt og skyting om det eneste en bryr seg om er OT, tenker nå jeg..

 

Ole

Endringen skjedde rundt august i år, før det kunne jeg se og lese off topic, etter forrige innlegg runda jeg 50 poster og har nå lest meg opp på det som er skrevet i mellomtiden.

 

Det er, og i min mening; bør være mulig å lese forumet selv uten aktiv posting. Man kunne sette grense for å kunne publisere egne innlegg i off topic først etter ca 50 andre innlegg i ikke-fjasete deler av forumet. Det tenker jeg ville være en ryddigere fremgangsmåte. 

 

Men siden jeg nå igjen kan lese fjaset i off topic er balanse gjenopprettet og det er ikke behov for ytterligere fjas fra min side :-)

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, G.Larson said:

Så fjas er eneste grunnen til at du er her? 🙄Da foreslår jeg at du finner deg ett annet forum. Fjortis.no eller noe tilsvarende. 🙄

Oj så selvhøytidelig. Og du misforstod. Jeg forsøkte å påpeke at den regelen kunne medføre en økning i fjas for å få tilgang til off topic snarere enn å begrense fjaset. En helt naturlig respons på å knytte tilganger til antall publiserte poster kan være å lage mange poster der man kunne ha brukt en post i stedet. 

 

Det er også slik at jeg først og fremst bruker dette forumet som leser, ikke poster. Når admin i sin klokhet velger å gjøre deler av forumet som tidligere var synlig og tilgjengelig til skjult uten at de kommuniserer hvorfor blir det fort litt uro og kanskje noe mer fjas. Jeg vet ikke noe om forholdstall mellom lesere og postere her, men basert på erfaring fra andre forum vil jeg tro at gruppen som leser regelmessig men sjelden poster er større enn gruppen som poster ukentlig eller månedlig.

 

Som tidligere nevnt, tenker jeg at det ville være en bedre løsning om alle kunne lese alt, men at man måtte ha x innlegg / poster for å kunne legge ut noe selv på f.eks. off topic eller  bytte / salgstrådene

 

Men det er klart at å henvise meg til fjortis.no fordi jeg påpeker en svakhet i de voksnes regler har jo en deilig klang av mimring fra den gang da. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

slemmo skrev (2 timer siden):

Ca. 70% av de som besøker kammeret er uregistrerte brukere, de bruker vel kammeret som oppslagsverk og informasjonsbase enten direkte eller fordi de kommer hit pga. googlesøk. tror neppe de synes bortfallet av offtopic er noe stort problem.

 

Du klarer vel ikke skille dette fra registrerte brukeres lesing, de gangene de ikke gidder logge seg på.

Link to comment
Share on other sites

Ikke i forumsoftwaren, der kan vi bare se hvor mange innloggede og hvor mange gjester. På det meste i går var det 60 innloggede og 292 gjester. Men vi har google analytics også som tracker ren trafikk, og om trafikken kommer fra organiske søk, eller direkte via URL, så vi vet at den største andelen trafikk til forumet kommer fra personer som har søkt etter noe på google og deretter havner her. De siste 30 dagene har vi 99k sessions som kommer fra googlesøk, og 8,5k som kommer direkte til forumet.

 

image.png.78428db2bd2f3bc85b127430c0e01d40.png

 

Vil også anta at de fleste ikke logger ut, jeg er jo alltid logget inn i forumet, så jeg browser aldri denne siden uten at jeg er innlogget.

Link to comment
Share on other sites

slemmo skrev (3 timer siden):

Ca. 70% av de som besøker kammeret er uregistrerte brukere, de bruker vel kammeret som oppslagsverk og informasjonsbase enten direkte eller fordi de kommer hit pga. googlesøk. tror neppe de synes bortfallet av offtopic er noe stort problem.

Off topic er bare synlig når du er innlogget, så uregistrerte brukere har vel aldri sett denne delen av Kammeret?

Link to comment
Share on other sites

slemmo skrev (48 minutter siden):

Ikke i forumsoftwaren, der kan vi bare se hvor mange innloggede og hvor mange gjester. På det meste i går var det 60 innloggede og 292 gjester. Men vi har google analytics også som tracker ren trafikk, og om trafikken kommer fra organiske søk, eller direkte via URL, så vi vet at den største andelen trafikk til forumet kommer fra personer som har søkt etter noe på google og deretter havner her. De siste 30 dagene har vi 99k sessions som kommer fra googlesøk, og 8,5k som kommer direkte til forumet.

 

image.png.78428db2bd2f3bc85b127430c0e01d40.png

 

Vil også anta at de fleste ikke logger ut, jeg er jo alltid logget inn i forumet, så jeg browser aldri denne siden uten at jeg er innlogget.

Bruker selv ofte google når jeg söker på forumet da jeg synes det er lettere.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (34 minutter siden):

Off topic er bare synlig når du er innlogget, så uregistrerte brukere har vel aldri sett denne delen av Kammeret?

 

Jo, de har alltid sett det frem til jeg endret det i august elns.

 

Polardego skrev (20 minutter siden):

Bruker selv ofte google når jeg söker på forumet da jeg synes det er lettere.

 

Det kan nok hende, men det er ikke så mange brukere at det samsvarer med antall organiske sessions uansett, så at det er massevis av uregistrerte brukere som bruker forumet er det ikke noen tvil om egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er selvsagt noe sånne ting også i statistikken til forumet, men organisk trafikk i analytics er jo ikke det. Men at flesteparten av brukerene på et webforum i 2023 ikke er registrerte forumbrukere er jo uansett ganske åpenbart. Det er andre platformer som er mere populære. Det er en grunn til at det knapt eksisterer webbaserte diskusjonsforumer lenger ift. hva det gjorde for 15 år siden f.eks.

Forumet har jo en Discord f.eks, de fleste som er aktive der er ikke på forumet, og har ingen interesse av det heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...