Jump to content

Revejakten 2023-2024


znopi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det er bare meg. Synes det er merkverdig stille i denne tråden. Må da vel være noen kammer...ater som har vært ute i vinternatta på jakt etter revepels i det siste?

 

Nuvel...Får prøve å bidra litt jeg da.

Har vært ute 3 turer etter revepels, etter "åpnings-salutten" for ca 3 uker siden. For å begynne med slutten, så har det blitt 2 rever i bakken og en bomtur, meeen de sitter lengere inne nå dere. Mindre spor å se.

Begge eksponert seg på lagelig hold ved bruk av den elektroniske revelokken, men måtte ha noen repetisjoner før det ordnet seg utpå natta.

Hadde aldri i verden fått disse 2 uten å bruke lokken.

Prima jakt og skytefohold var det. Kunne se rev uten bruk av håndkikkert på flere hundre meters avstand. Helt topp.

 

Har ikke sett mye rev på turene mine, som allerede skrevet, men det har vært noen få rådyr inom posten.

Kjente imidlertid at det ikke har passet å velte rådyr, så de har gått skuddfri.

 

Førstemann, eller mer presist....ei flott tispe kom plutselig som en rakett etter gjentatte forsøk med revelokken.

Tok meg fullstendig på "senga" men derimot veldig behagelig hold da.

POFF la seg så fint atte. Dønn iht jegerprøveboka.

 

Slik så den ut.

20231120_024536.jpg.4826a80dc4e30794f07b4ee57d086916.jpg

(voksen) tispe...7,0 kg....60 meters avstand

 

 

Lot de få en lang og velfortjent vinterferie etter dette, inntil for et par kvelder siden. Fikk akutt anfall igjen av den berømte revekløa da vet dere. Måtte bare ut.

Hadde ikke den store trua. Har ikke har sett mye revespor i området i det siste, men noen få spor har man sett.

 

Skjedde ikke noen verden ting de første 2 timene, bortsett fra besøk av et rådyr på post. Lot det gå. Var ute etter rev.

Så plutselig så man rett på en rev 400 meter utpå jordet. På med den elektroniske revelokken. Revepelsen kunne ikke motstå forsiktige modulerte musepip. Fikk nok et bevis på at en rev hører rimelig bra.

Kom rett mot lokken i lett jogg. Man har god tid til å slå av sikringen når revepelsen er såpass langt unna....og så inni hampen spennende a gitt.

Slapp den inn på 70 meter og POFF.  La seg rett ned. Et par forsiktige vift med svansen, så var det over.

 

Slik så den ut. Prima kvalitet hannrev. Hvit og fin i bringa som dere ser. En flott rev var det.

20231208_035103.jpg.549fd48bae0a073bcd83db208693d082.jpg

hannrev...6,7 kg...70 meters avstand.

 

Nå skal de få juleferie hadde jeg tenkt, før neste økt.

Så spørs det på revekløa da. Kommer den er det bare en kur som hjelper vet dere.

Kommer nok helt sikkert flere revehistorier fra denne kanten utover😃

 

 

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Voksen hannrev skutt på tur til rådyrpost.

Hjemmeladd 120 gr Sako Blade 308 Win (gjetter v0 845 m/s). Reven kommer mot meg, men den stopper på 92 meter etter at jeg plystret på den.

Kula går inn forfra - hals/bryst og ut nakke/rygg. Stor ekspansjon, og ingen pels å ta vare på for å si det sånn. Reven går selvfølgelig rett ned.

20231212_140653.jpg.de268a8335bd3b85aa56ee41d2bbcc80.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (33 minutter siden):

Hvor får du 120 grs Blade i 308?

Jeg hentet kulene hos Hagemo, men jeg vet at også Nubben har.

Men jeg må bare gjøre oppmerksom på at kulene ikke holder sammen når anslagshastigheten blir veldig høy. Jeg ville ikke ladd disse kulene til høyere utgangshastighet enn ca. 850 m/s med mindre du bare skal skyte dyr på langt hold.

 

Nybegynn3r skrev (På 3.10.2023 den 22.25):

Her har vi den nye 120 gr Sako Blade-kula i kaliber .30 skutt i vannkanner:

20231003_205239.jpg.a2f1913691caf9a9b068e7c9b430235c.jpg

 

20231003_205421.jpg.fbc3bb467375376faa2d0e737cfb12b2.jpg

 

20231003_205352.jpg.4f4f9f298639ed428f2a941bf7339e0d.jpg

Kula til høyre: 

Antatt anslagshastighet: 893 m/s.

Restvekt på primærprosjektilet er 47,6 gr pluss fem løse fliker. Fant igjen den ene fliken som hadde stoppet etter bare noen cm. Penetrasjon (primærprosjektilet): ca. 38 cm.

 

Kula til venstre:

Antatt anslagshastighet: 767 m/s. Nær 100% restvekt. Penetrasjon: ca. 38 cm. Diameter: ca. 19 mm

 

Å lade denne kula til lavere hastighet vil derimot gjøre den brukendes til storvilt, men det går en grense hvor en ikke lenger oppnår 2200 Joule på 100 m.

 

Med det jeg vet nå, så hadde jeg nok heller kjøpt inn 150 gr Blade. Da får en utnyttet 308-en til sitt fulle potensial. Med sistnevnte kule får man bedre penetrasjon og BC, men også flatere kulebane siden jeg uansett må lade 120 gr-kula til en hastighet som er mulig å oppnå med 150 gr-kula - for å unngå at kula skal fragmentere.

BmWear har den på lager nå til billigere pris også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nybegynn3r skrev (4 timer siden):

Men jeg må bare gjøre oppmerksom på at kulene ikke holder sammen når anslagshastigheten blir veldig høy

 

Det der hadde jeg ikke vært veldig bekymret for til rev, rådyr eller hjort for den slags skyld.. de mister store fliker, og sannsynligvis langt nok inni dyret til at de gjør stor skade. 

Jeg har sett bever skutt med 110gr V-max i 30cal- Den dør noe voldsomt.. samme gjør grevlingen i møte med 110gr V-mx i 1100m/s.. det blir gjennomskudd for å si det pent.  

Samme kula legger ned rådyr om de ikke skal spises.. 

Den Sako'en i 1000m/s fungerer nok på det meste her i landet, selv om ett hakk opp sikkert er bedre til den største elgen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ospa skrev (18 minutter siden):

 

Det der hadde jeg ikke vært veldig bekymret for til rev, rådyr eller hjort for den slags skyld.. de mister store fliker, og sannsynligvis langt nok inni dyret til at de gjør stor skade. 

 

Hva med risiko for at flikene havner i vomma ?

Link to comment
Share on other sites

Gillen skrev (50 minutter siden):

Hva med risiko for at flikene havner i vomma ?


Den tror jeg er lav.

OM kula i det hele tatt mister en flik eller to, så er det vel ikke gitt at de går ut til siden? 
Det er jo alltid en risiko for å treffe vom, slik som sist bukk jeg skjøt og postet i tråden om rådyrjakt.
Om den blir øker veldig mye med nevnte kule i høy fart, tviler jeg på.

Lav BC hadde kanskje brydd meg mere på hold over 200m eller så..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/24/2023 at 11:58 AM, Vida said:

 

Høres ut som normal virkning da. Iallfall ikke for lang avstand m 25 meter, og på 10 m skulle gode treff ha revet opp pelsen mer trodde jeg, så noen hagl dro antakelig rett til skogs. 

På hare har jeg sett at til og med plastkoppen river pels på så kort avstand 10 m (avlivningsskudd) Bør nok normalt ut på lenger avstand for passe spredning og dekning, men 25 er vel allerede ganske passe da. 

Ingen ekspert jeg, riktignok, men har jaktet m hagle en mannsalder så noen erfaringer har det da blitt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har man vært ute i jaktområdet for å sjekke opp etter det massive snøværet og ikke minst kuldeperioden vi nettopp har vært igjennom.

Var 28 blå her i området på det værste. Brrrrr🥶

 

Joa det sto til liv så jeg.

Observerte 11 rådyr på rekke og rad, på veien oppover til åteplassen.

Var hverken mye utslag eller fart på de nå. Gikk kun i renslene de hadde/har tråkket opp.

 

På reveåta så det ut som en gravemaskin hadde vært på besøk, som dere ser😃

20240108_132427.jpg.ab90ab7a37a6df5f534d29a04c5f4bda.jpg

Må ha vært en veldig sulten og ikke minst målrettet rev

dette😃

Passet samtidig på og toppe opp med hundepellets, avskjær, innmat, skinn og beingrind, etter siste rådyrdrapet oppunder jul, så da er det klart for revejakt igjen. Må bare bli litt mildere i værdraget, så er det rett ut på revejakt. Har trua på revepels i bakken nå dere.

Passer bra egentlig, da det er en stund siden siste rev.... i bakken.

 

Det som derimot ikke var så bra, var at man så spor etter stor katte oppetter.......i lia.

Ikke bra i det hele tatt.

20240108_135251.jpg.1800e420a1239816e00c6674766310b4.jpg

Denne kommer til å tynne ut skikkelig i den lokale rådyrpopulasjonen, om den ikke håndteres på riktig måte dere.

Gudskjelov ikke så lenge i gjen til Gaupejakta.......så får vi se hva som skjer da.

Edited by Castor
Edit
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja da har man vært å inspisert og snust i jaktområdet igjen dere. Svingte samtidig innom reveåta og byttet minnekort i viltkameraet.

 

Etter ankomst heimen var det til å sjekke filer.

Det er jo dette man forventer å finne flest opptak av da.

Flott revepels på åta. Det er saker vet dere😃

Rev.png.55460cf500e4e39d64cc535bf088854a.png

Gammelt opptak som dere ser, da det ikke var nye opptak av revepels på viltkameraet. Ikke til å tro🫤

 

Det man derimot så på var dette.....

rn.png.f889216e9fee4feaa45c22d0b0f4a450.png

2X Kongeørn og ørtenogførtig Skjærefanter satt så fint på rekke og rad og fylte opp tarmtottene med rådyrsnacks og hundepellets. Nedslående, men åta forsvant kjapt den da😃

 

Etter sjekk av flere filer inneholdende Kongeøren og Skjærefant......hva var det som sto å gnafset rådyrsnacks da....joa dette🙄

Gaupe.png.a73472196fdabd4d746f935ebcb0b0d0.png

Dette er sjefen i lia nå dere. Har sett spor etter'n hver gang jeg har vært utom i det siste.

Solid plugg dette. Flott hanngaupe.

 

 

Tror dere ikke at sjefen pissa på meg også da, dvs den markerte på viltkameraet. Lenge og grundig.

GaupeH.png.3e4d1f4adfe1a8cc21fb104236af32bd.png

Flott svans på'n da😃

 

Men rev derimot. Demprimerende. Har vært ute noen ganger etter jul og sett lettskremt rev hver gang, men på for langt hold.

De går i svære buer rundt åta. Ikke noe merksnodig egentlig, når man ser på bildene over.

Sjefen vil ha reveåta for seg selv, ingen som helst tvil om det.

 

Kommmer nok flere oppdateringer fra denne kanten utover, forhåpentligvis med bilde av revepels i bakken.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har man vært ute på revejakt igjen da dere, eller dvs flere ganger ute på revejakt, etter angrep av livstruende revekløe...nok en gang. Som nevnt adskillige ganger før, bare en måte å kurere revekløa på og det er ut på jakt😄

 

Var innom åteplassen tidligere i dag og byttet SD kort i viltkameraet. Så det hadde vært aktivitet på åteplassen siden siste inspeksjon, så spent på hva som var å finne på SD kortet.

Joa var opptak av dette😵‍💫

Hubro.png.0224f6ac5cf4d822227424f5b2ebf0d7.png

Hva i all verderns navn er dette for noe da???

Når man trodde man hadde hatt besøk av alt som har interesse av å svinge innom og forsyne seg av åta, så dukket dette kreaturet her opp. Må da være en Hubro, for dette er ingen liten pippipp.

Vet ikke om mange ugler som spiser rådyr til frokost, eller hva mener dere???

 

Nuvel....nok om det.

Nevnte over her at det har vært aktivitet på åta, siden siste sjekk. Yes Sir

Denne krabaten her og flere andre hadde forsynt seg.

Hannrev.png.b08712279647b4dcf50f354f79c96fec.png

Se på den a dere. Dette må da være en skikkelig bøse bisk revirhevdende hannrev. Tjukk og feit som en tyristokk.

Sikkert den som har tatt for seg godt av rådyrsnaks og hundepellets, ved siden av gaupa som var innom 3 netter på rappen rett før jaktstart. Har forresten ikke fått flere viltkameraopptak av gaupe, så da er vel faren over for ei stund får vi tro.

 

Så var det revejakt....har vært ute 4 turer etter revepels i det siste. Har sett rev hver bidige gang, men på for langt hold. De har vært livredde for å svinge innom åta, så lenge man har har hatt gaupebesøk i området og travet i svære buer utenom. Livredde og lettstøkte. Har kun hørt de kauke inni tetta.

For et par netter siden lykkes man endelig.

Da ble det nærkontakt med denne nette revefrøkna dere ser på bildet under.

20240203_042356.jpg.d2e4a7afc304a19c960f7924a0cb8f6b.jpg

Tispe...4,2 kg...80 meter fra posten.

Sleten pels på denne, så den får ørna til frokost.

 

Kom som en rakett etter ca 15 sekunders lokking med den elektroniske revelokken. Må ha vært rett i nærheten denne frøkna her. Ble tatt fullstendig på senga, som det heter. Ikke nok med det, den sto pinadø med forbena oppetter bustgrana for å få tak i det den oppfattet som verdens største og feiteste mus (revelokken) Komisk å se på, men en fatal feil. Da ble det umiddelbart besøk av sinna V-MAX da vet dere. Ingen tvil om virkningsgraden, for å si det slik.

Var en uerfaren og veldig sulten (ung)rev dette.

Denne synes jeg jaggu var fortjent. Har brukt 25 timer eller noe, fordelt på flere økter på å få lagt ned denne her.

 

Revekløa midlertidig kurert for noen dager.

 

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

 

 @Castor, og alle andre her inne, gratulerer med rev(er) i bakken og flotte innlegg, alltid artig med revefall og tilhørende historier + bilder.

Her kommer en aldri så liten oppdatering fra meg også - revekløa var ikke til å holde ut stort lenger,

så i helga MÅTTE jeg bare bort fra hestehov i grøftekanten og 10 -12 plusgrader her nede i dalen og opp i høyden, på hytta!

Der er det gudskjelov fortsatt snø, klæss røtin, men dog. Har lagt ut åte (u)regelmessig i hele høst og vinter, for det er jo i gode tider en må sørge for de dårlige tidene.

Rundlurte en rev forresten der oppe selveste nyttårsnatta, den ble med hjem. 😉 Men det er en helt annen historie.

 

Nyttårsreven var ei tispe på 6 kg, med helt ok vinterpels.

image.jpeg.22978a7dee78ef651cfc8c8a3f57cb90.jpeg

 

 

Kjørte på med standard meny, stekt, sur kylling (er vel for reven som pekingand med sursøt saus, tenker jeg) Topping er self hundepellets, og til dessert rester av ei gammal eplekake som nesten hadde fått egne bein å gå på. Nå skal ikke jeg skrive kokebok, så tilbake til revejakt. Hørte revekauking rett nede i skogen allerede før jeg hadde inntatt min egen kveldsmat, så optimismen steg med 120% i løpet av sekunder. Rigga meg til ved kjøkkenvinduet rundt 22:00, ikke optimalt jaktlys, men holbart når det er snø. Nå skal det nevnes at jeg er veeeeldig glad i å fyre i ovnen, så etter hvert måtte både bukse og gensere vike for t-skjorte og shorts, hehe... Nesten litt flaut, men nå er det sagt. Revejakt i shorts....i februar. 🙈 Hadde også med meg tryllefløytene mine, men de fikk jeg ikke behov for, det ble simsalabim av seg selv, reven kom på åte på slaget 00:00 og takket for seg 00:02. Den ville ikke legge seg ned, men forsvant som en rakett ut i natta. Hørte at den skreik to ganger da det smalt, så jeg var rimelig sikker på at det var bra treff. (Selv om en, når det gjelder rev, aldri skal være sikker, utrolig hardskutte dyr.) For tidlig å krype i bingen, og jammen var det plutselig mår på åta. En kan jo bli stressa av mindre enn å se på mår, att-og-fram, opp-og-ned. Men endelig, etter ørten runder var det min tur, (fortsatt i shorts) opp med vinduet, rødpunkt på, PENG. Den var veldig godt oppdratt, tydeligvis,  for den la seg pent ned i smellen. I godt selskap går tida fort, og rundt 04:00 kom en slektning av mår nr. 1, med samme oppdragelse,  den la seg pent ned ved siden av slekta. Bikkja mi hadde da fått nok, det var hyling og jammer etter hvert skudd som gikk av, UTEN AT VI GIKK UT! På med klær og fjellstøvler igjen, og endelig ut. Mårene var jo greie, men fant ingen rev, var da så trøtt at jeg ikke gadd å ergre meg en gang, bom?? 😭

Men søndag "morgen" etter et par kopper kaffe tok jeg runden, og se der, den hadde sprintet over 50 meter ned i skogen, med et skudd som satt midt i maskinrommet. Hannrev, 6,5 kg med fortsatt fin vinterpels. Alle 3 ble skutt på ca. 70 m. med .17 hmr

Håper nå bare at vinteren kommer tilbake, litt, for revekløa melder seg helt sikkert igjen.

 

image.jpeg.37a4d79f483116e59cc722f90968ab9a.jpeg

Herr og Fru Mår, gjenforent. 😉

 

 

image.jpeg.13318d45e5ea9b7cbf72c4708d6369c5.jpeg

Hannreven som la inn en siste spurt før lyset sloknet for godt.

 

 

 

 

 

 

Edited by Brandlbracke
  • Like 11
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er stille for reveskrøner i denne tråden synes jeg, foruten Brandlbracke da, som har svingt seg skikkelig i valsen. Ingen jeg vet om har knertet både rev og mår....atpåtil 2x mår i løpet av samme posteringsøkta. Hats off og ærbødige gratulasjoner herfra.

Nuvel....nok om det.

Må da være noen kammer(ater) som har vært ute på revejakt i vinternatta i det siste??

Har nå vært ute noen ganger jeg da, men for å begynne med slutten, så går det svææært tregt synes jeg. Stang ut hver gang. Har enten sett snurten av de, eller hørt de på hver eneste tur, men man vil jo ha lønn for strevet og revepels i bakken da.

Reven er vettskremt og lettstøkt og går i svære buer rundt åta pga besøk av gaupe i området og på åta i en lengre periode nå, som allerede skrevet i forrige innlegg litt lengre opp i tråden.

Tror dere ikke at jeg hørte gaupekauking også da, forleden natt. Da fikk  man ståpels momentant dere. Oi Oi. Veldig spennende var det mens det sto på. Sikkert første og siste gang man hører det.

 

Vel helt håpløst har det ikke vært. Fikk knertet revepelsen dere ser på bildet under for noen netter siden.

Det var jaggu fortjent synes jeg. Har "slitt" adskillige timer for å få denne i bakken. 

20240210_020016.jpg.8bb619a2eb5d8897fb321ebee103d601.jpg

Ei nett revefrøknen....5,2 kg og på hold iht jegerprøveboka.

 

Det som derimot har imponert meg mest i det siste, er besøk av luftens baron på åteplassen. Ikke bare 1, men 2 stk der Kaiser har vært å se ganske ofte. Se på den størrelsen a. Fått denne på nakken så hadde man pinadø tapt basketaket. Dette er saker dere.

Kongern.png.86e5342b07bfdfc12d1827c9a8049f14.png

Sånn som de gafler i seg a gitt. La ut et inntakt/helt trafikkdrept rådyr for 3 dager siden. Kun beinrester igjen nå, så imponerende magemål på de. Feite og fine så ingen sultkatastrofe for de utover, men de bruker ganske lang rullebane på take off'en etter åtebesøk ser jeg😄

Som dere ser, er det kø-ordning. Når der Kaiser ruler på åta, må de andre gjestene stille seg i kø. I denne sammenhengen, er det størreslen det kommer an på i tillegg til nebb og klør.

Kommer nok et innlegg eller to til, før sesongen er over, fra denne kanten.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Fikk denne i natt og er oppe i syv stykker totalt siden juletider. Kjører på med åtejakt fra hyttevinduet som tidligere sesonger og lader med 6.5mm 85gr Sierra Varminter i litt over 1000m/s. Parkerer revene greit på stedet, men blir litt opprevet i pelsen 👍

IMG_8197.jpeg

IMG_7842.jpeg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

received_1434131950837566.jpeg.c3380db1e87778072bdd4f0720f9e559.jpeg

Det har blitt nokre jaktskot med åra. Ikkje alle har vore perfekte , dei fleste har vore bra. Nokre skot hugsar ein livet ut. Revinga på mandag ettermiddag gav nettopp eit slikt skot.

For mikkel kom klyvande oppi fjellet, jaktkompisane var lengre nede i dalføret, mogeleg dei skremde han oppover i dalen.  Eg la meg bak ein stor og bøsen stein , fann og jobba opp eit stabilt anlegg og venta til han skulle krysse over ei rasrenne. 
Langt nok opp, vel 200meter tenkte eg, og bratt oppover. Fytti so høgt oppi har kom.Teoretisk kuledropp på 4-5cm. 
22-250Rem er ein svært flattskytande og hissig satan.
Reven stoppar på ein knaus. Trådkorset i Zeissen ligg noko høgt i bogen, følelsen er god og eit deilig avtrekk sende avgårde ein 35grains V-MAX . 
Som slått av lynet. 
Reven klappa saman og kom deisande utfor hamrelaget, som ei flipperspelkule, før han stoppar ferda i skredrenna.

Og der vart han liggande. Vi vurderte det som altfor stor risiko å klatre opp i renna og hente han. 
Vi gjorde forsøk same kvelden, men kraftig vind, mørket, og overhengande fare for steinsprang, isnedfall og skred tilsa at det var lurt å snu i tide. Reving er viktig, men ikkje viktigast. 
Helse kjem først, alltid. 

I dag var hardhausen av ein kompis i klatrehumør og tok seg opp i skredet og henta ned reven. Trass sunn fornuft🫡 og det gjekk bra! 

 

Det var eit verdig punktum for ei minnerik reving og eit jaktskot eg aldri gløymer.

 

Rev nr 8 for sesongen.

  • Like 10
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er det noen som har gode tips for hvordan man kan lure en revirhevdende hannrev? Jeg og naboen har begge åter, vi bor 500m unna hverandre i luftlinje. Han har regelmessig aktivitet på åtet sitt, jeg har ingen reveaktivitet. Jeg har revespor i skogkanten rundt jordet åtet ligger på, så vet reven er der. Eneste forskjellen på åtene er lyset, han har en ledbar og jeg bruker 1000metring med omformer og skumringsrele. Har både mår og grevling på mitt åte, men reven vil absolutt ikke. Tror det i stor grad er samme reven pga fælene er større enn de andre vi ser. 

Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (1 time siden):

Er det noen som har gode tips for hvordan man kan lure en revirhevdende hannrev? 

Tenker at luktestoff kanskje kan  gjere susen. Markere med reveurin her og der. Han vil nok markere utpå rivalen.  Har tidligere brukt Buck Expert sitt luktestoff for rev foran viltkamera. Kan sjølvsagt ikkje utelukke at det var tilfeldig, men reven var innom fast ei lita stund.

 

Lykke til!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hjortefot.com skrev (21 minutter siden):

Tenker at luktestoff kanskje kan  gjere susen. Markere med reveurin her og der. Han vil nok markere utpå rivalen.  Har tidligere brukt Buck Expert sitt luktestoff for rev foran viltkamera. Kan sjølvsagt ikkje utelukke at det var tilfeldig, men reven var innom fast ei lita stund.

 

Lykke til!

Kanskje jeg skulle investert i det. Hva med å ta ut blæra på tispa naboen skjøt i går kveld, og spre rundt åtet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...