Jump to content

Bukkejakta 2020


Castor

Recommended Posts

12 timer siden, znopi skrev:

 

Nå bruker jeg disse kulene hovedsakelig i Norge, men tror du at skulle jeg tatt turen til de land du nevner, at det ville gitt meg problemer?

Til rådyrjakt? Blir kulene trukket ut av hylsa og kontrollveid, en og en? 

 

Tror grensen på 100grs gjelder hjortejakt og ikke rådyr. Jeg har ingen erfaring med riflelading, kun pistollading, å der er det helt vanlig at kulene veier mindre enn oppgitt, litt skummelt fordi kulevekt brukes til å beregne faktor som igjen avgjør om ammo er lovlig i konkurranse. Jeg aner ikke hvordan kontroll på jakt skjer i Norge eller Scotland, men på pistol så bankes en kule ut, å noen patroner prøveskytes over crono.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da har det skjedd at gamle Castor'n har fått seg bukk i bakken gitt.

Nesten ikke til å tro at man kan ha slik flaks.

Måtte ha noen forsøk, men plutselig lå den i lyngen.

Slik ser den ut. En skikkelig praktbukk vil jeg si og er den jeg hadde sett meg ut, siden tidlig i våres, da den dukket opp i jaktområdet.

20200811_194712.jpg.1ffbd5d8c5545abf3591d00a86a32e9f.jpg

 

 

Denne kvalifiserer til gull dere. Helt klart en sølvkandidat, for de som er opptatt av det. Jeg er litt ja takk begge deler. Nå jakter jeg bukk litt på grunn av kjøtt i fryseboksen, samtidig som jeg synes det er veldig grust, når man lykkes å får lagt et prakteksemplar, som på bildet over.....i bakken og geviret etter hvert, på veggen på gutterommet.

Under ser dere bilde av bukkefar, sammen med en bronsebukk, som så dagslyset for siste gang, for en god del år siden.

Ingen tvil om at bukkefar er ett hakk gildere. Mer masse, mer perling og en ørliten tøddel lengre, uten at jeg har målt lengden. Det skal gevirbedømmer få lov å gjøre, når man kommer så langt.

20200812_135617.jpg.da530992fbc15ebb8cf4eb3315f4bab1.jpg

 

 

Det som derimot ikke var så gilt, var at bukkefar hadde prestert å knekke bakre høyre gevirtapp, som dere ser, siden forrige fotografering. Ergelig, men slik er det.

Da så han slik ut, lys levende, med intakt gevir, for å si det sånn.

798370358_Rdyrbukk_1.png.deab85cb64a8a14ecb531de35b2688d1.png

 

 

Nuvel, nok om det. Var en helt udramatisk felling egentlig. Hadde ikke før satt meg til i jaktstigen, før han kom for å sjekke opp. Han hadde nok hørt lyder han ikke likte, da jeg klatret opp i jaktstigen. Slike stiger lager ofte lyder, vet dere. Også denne.

Plutslig sto han der og titta rett på meg. Måtte vente til han snudde bredsiden til.

KLAKK.......så lå han der.

Med Hornady SST i tuppen av patrona og høyt bogskudd, var en vesentlig årsak til at det ikke ble rare ettersøket ut av denne situasjonen. Rett ned på stedet hvil.....og hvil.

Akkurat slik man vil ha det og akkurat iht jegerprøveboka.

Det som skjedde etterpå var derimot helt uventet dere. Jeg fikk fullstendig bukkefeber. Har ikke hatt massivt angrep av bukkefeber på årevis. Trodde jeg var ferdig med slikt, men nei. Var med nød og neppe man kom seg ned jaktstigen uten å ramle i bakken og ut på hogsten for å inspisere fangsten. Når bukkefeberen setter inn med fullt trykk, ja da føler man virkelig at man lever.

 

Etter hjemkomst heimen var det til å flå og prekivere bukk umiddelbart. I denne varmen, som er utenfor stuevinduet her nå, må man få bukkefar fortest mulig ned i fryseboksen....OM man ikke har tilgang på kjølerom, ellers kan det fort vekk ende med surt og kassert kjøtt. Det vil man definitivt ikke.

Been there done that

 

Under flåingen ramlet flere av disse små-jævlene på bildet under, ut av pelsen. Satt drøssevis rundt om på bukkefar.

Pass dere for disse. En god behandling av mann og jaktdress med Permetrin før avreise bukkejakt anbefales på det varmeste og er bokstavelig talt en billig livsforsikring.

 

Slik ser småjævlene ut. FLÅTT.....fordømrade styggdom. Kjenner det begynner å klø, bare jeg ser på bildet.

20200812_133627.jpg.3f194ec1db5bb746aab26ce62debd908.jpg

 

 

Nå går man rundt med hendene på ryggen, sparker i smågrusen ute på gardsplassen og gliser fra øre til øre.

Veldig tilfredstillende å lykkes på bukkejakt, som dere sikkert vet.

 

Fokuset er brått over på den årlig reinsjakta som bare er et par klikk unna.

Pleier bestandig å skje noe på reinsjakta vår, så om det er interesse for det og skrivekløa ikke har sluppet taket, kommer det sikkert en rapport fra fjellheimen.

 

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Castor said:

FLÅTT.....fordømrade styggdom

Ja det virker som de er ekstra tallrike i år, sikkert gunstige forhold med varmt vær og med passelige regnskyll innimellom. Og gratulerer med flott bukk og takk for deling av artig jakthistorie (nok en gang :thumbup:).

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk årets første bukk i dag. Pen 6 tagger. Ingen medaljekandidat, men en pen bukk. 
 

tips: IKEA pose passer perfekt til å transportere rådyr i bil uten blodsøl. Solide og med håndtak. 
 

Bildene uten IKEA pose er fra fallet. Det var slik den lå. 

CAE1596A-FC3A-4510-8E6B-10B341A307F8.jpeg

8C00DC2E-9E9A-4A41-9727-BD9CF59EBA6A.jpeg

00E5757F-4723-4B02-B7B1-91CEBA9D8AA7.jpeg

7A444055-E9C2-40D4-B0FD-1D5AA683A6E0.jpeg

Edited by Skaubjønn
  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

På 3.8.2020 den 11.27, M67 skrev:

Ja, jeg har også hatt hund med på post. Både min egen og guidens Vorsteh-beist (Týr) Men gjør den noen nytte
 

Det vil jeg absolutt påstå. Nå er det lenge siden jeg har jakta bukk, men hadde stort sett hund med da og. Spesielt nytting var det i skogen på uoversiktlige poster. Hunden er et mer optimert sanseapparat enn oss, og spesielt når dyr kommer fra annet hold enn der man venter, og ser er hunden nyttig.  Har opplevd å få mange situasjoner pga jeg har gjort meg klar til skudd når hunden blir var dyr og markerer retning før det kommer til syne. Nå er det mulig jeg er en usedvanlig dårlig jeger siden jeg synes det er mer effektivt med hund enn uten ;)

 

For øvrig - gratulerer til alle som har fått bukk :)

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Skaubjønn skrev:

Fikk årets første bukk i dag. Pen 6 tagger. Ingen medaljekandidat, men en pen bukk. 
 

tips: IKEA pose passer perfekt til å transportere rådyr i bil uten blodsøl. Solide og med håndtak. 
 

Bildene uten IKEA pose er fra fallet. Det var slik den lå. 

CAE1596A-FC3A-4510-8E6B-10B341A307F8.jpeg

8C00DC2E-9E9A-4A41-9727-BD9CF59EBA6A.jpeg

00E5757F-4723-4B02-B7B1-91CEBA9D8AA7.jpeg

7A444055-E9C2-40D4-B0FD-1D5AA683A6E0.jpeg

Så genialt og samtidig så rart 😂 må lete frem ikea posene selv nå 😎

Link to comment
Share on other sites

Skjøt den 20:30:  hengte den ferdig flådd hjemme ca kl 23, og skal skjære den ned og partere den nå på formiddagen dagen etter.  Vakuumpakker den og mørner i kjøleskapet. Går fint det. Men den dyr kan ikke henge lenge på denne tiden. 

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, znopi skrev:

Det fine med IKEA posene ar at en kan flå ferdig i skauen og slippe skrotten rett i posen, rent og pent :thumbup:

Har minst 4-5 poser klare til bruk. Og de kan igjenbrukes. Bare skylle og tørke så er posen klar til flere runder

Deilig å ikke dra hjem pelsen. Mye flått og hjortelusfluer. De søker ny vert med en gang dyret begynner å bli kaldt. Jeg drar det til bilen og flår der om det går

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk en 4 tagger på morningen i dag. Helt udramatisk. Satt ca 20 minutter og "hvilte" før jeg lokket. Lokket ikke mer en 2-3 minutter. Kom som en rakett ut i en åpning i skogen på 50 meter. Sto med fronten rett i mot ett par laaaaaaange minutt, men var grei å snu bogen mot meg. Løp ca 40 meter etter skudd før den tryna.

Kaliber og patron:

6,5x55

Barnes 100gr TTSX

 

IMG_0594.JPG

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Seint i går kveld ble det action. Postet i ei kraftgate, med bra overhøyde. Hadde ei geit med 2 kje som opphold seg der på avstand mellom 30 og 250 meter. De spiste, slappet av og virret litt rundt om. Håpet det skulle komme bukk når ei voksen geit var på plassen. Det tok over 2 timer å vente på bukk, og den kom når det var ca 10 minutter med skytelys (med min optikk). Lokket litt av og til men siden geita ble veldig skeptisk og trakk lenger unna, så lot jeg det være etterhvert. Da bukken dukket opp hadde jeg ikke lokket på over 1 time.

Bukken stillet seg opp i en skytbar positur på 130 meter. Skuddet satt rett bak bog, lungeskudd, og bukken raste ut ca 30 meter i en liten bue, før den veltet om på siden. Geita med kje ble stående å undre seg på hva som hadde skjedd, og lusket bort i skjul av skogen etter noen minutter.

Fin 6 tagger. Beklager dårlig bilde men det var blitt helt mørkt, så bedre fikk jeg ikke til.

Kaliber og patron:

7x64

Barnes 140gr TTSX

 

20160728_212016.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bare å ta av seg hatten, evt caps'en og bukke dypt og ærbødig znopi og gratulere med nok et bukkefall. Veldig bra. Får bare håpe jaktområdet ditt tåler uttaket, uten at det går ut over tilgang og kvalitet på bukk, litt avhengig av hva slags mål en har med bukkejakta selvfølgelig.

 

Mitt jaktområde hadde ikke tålt et uttak på 3 bukk uten at det hadde gått ut over både tilgang og kvalitet, det kan jeg si med sikkerhet.

 

Nuvel......nok om det.......gratulerer nok en gang med bukk i bakken, kjøtt i fryseboksen og gevir på veggen. Tipper det henger noen der fra før😊

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Castor said:

Får bare håpe jaktområdet ditt tåler uttaket,

Takk for gratulasjon :thumbup:

Og terrenget tåler nok det, det er satt kvoter for hvor mange bukker som kan felles i hvert område. Vi har praktisert dette i over 10 år nå og det har vært en jevn bestand av rådyr, med noen svingninger innimellom, men ikke dramatisk. Vi er flere jegere som deler på jakta som har en felles interesse for at vi har en jevn og sunn bestand av rådyr.

Men nå er bukkejakta over for min del. Nå ser jeg frem til 25. september når hundejakta starter her.

Skulle gjerne jaktet villrein nå som dette starter om noen dager, men har konfirmasjon i år, og har noe oppussing på gang, så det må bli neste år 😉

I mellomtiden kan det hende det blir litt haglejakt på småvilt  :thumbup:

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kom meg først ut på torsdag 13. og etter å ha klatret og bråket meg frem til stigen jeg satte opp uken før tok det 5-10 min først med Buttolo, så Nordik Roe for å få litt mer trøkk før det kom en 4-tagger luskende i rolig tempo med sporadisk beiting på veien, han hadde vel ikke helt trua med en ganske dominerende medaljebukk i dette området. Tett og mørk post i 05.30-tiden så jeg oppdaget den først på kanskje 30 meter, brukte litt tid på å se hva det var, så rakk å få bra tenning.. Så kom den frem til meg hvor jeg skjøt den med bratt vinkel nedover sikkert på fem meters hold.
 

308 Partition 180gr. Inngang veldig høyt fremme nesten ved halsen og ut tilsvarende bak i brystkassa på andre siden, skulle ikke vært mye lengre bak før kontakt med vomma. Rullet 20 meter ned skråningen før buskas tok imot, så ut som forparten ble lammet.

 

Min Nordik Roe høres ganske dyp ut, er det bare min eller skal de være slik? Vanlige fløyta hadde gjemt seg så måtte åpne Nordiken jeg hadde liggende.


Brukte kajakksko, de gamle våtskoene var blitt litt slappe. Men glatt såle, den kunne godt vært av litt mykere gummi.
 

Ikke sett noe til medaljebukken, den har nok blitt felt av en av naboene før jeg kom på banen, kjedelig ikke å ha oversikt over det.

 

Bukken fikk noen timer i bilen i drøyt 20

grader og så hang den med frakken på i 24 grader resten av dagen, satte på en avfukter som fikk fuktigheten ned fra 65 til 49% men den varmer sikkert lufta med et par grader også. Det så helt fint ut ref diskusjonen om det, da jeg skar den ned på kvelden og la vakuumpakkene i kjøleskapet som vanlig, satte det på seks grader denne gangen.

 

Skinkevekt slik jeg skjærer av benet (der jeg synes det blir nok kjøtt til å få være med på steken) var 2.15 kg, midt på treet. De siste voksne dyrene jeg skjøt før jul i fjor lå på 3.1-3.2 kg, bukkene jeg skjøt i Danmark i juni ca 1 kg (...)

 

image.jpeg.e86411ce4f41f0c687d6325db3d3589f.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20200818_223432.jpg.96c6027d8574af8487c4731fbd5fada3.jpg

Da kan jeg og kalle med rådyrjeger 😎 brunsten er over her vertfall, brydde seg ikke om buttoloen min

 

Var en større en jeg hadde sett i området tidligere jeg egentli ville ta, men så sto denne lille karen så fint til att det ble denne :)

 

skutt med 165grs brenneke TOG i 3006 på ca 80 meter, hoppa inn i skogen ca 30 meter før det var bom stopp.

Edited by AsgeirK
.
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Forresten skuffende effekt med 308 win på denne bukken... selv med sønderskutt hjerte sprang den over 100 meter før den fant det for godt å legge seg ned. Jeg kommer nok til å gå tilbake til mauseren i 338 win mag som jeg har brukt før. Vedlagt bilde viser en litt mindre bukk skutt på nesten nøyaktig samme plass.

Rådyr_Aug_2019_12.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det har lite med kaliberet å gjøre. Det vil være variasjoner fra dyr til dyr. En kule fra 308 legger igjen det meste av energien i lyngen på andre siden av dyret. 338 legger igjen enda mer energi. 
Jeg har skutt tresifret antall rådyr i inn og utland med kalibre fra 223 til 458 lott. Grove kalibre for gøy. Dyrene detter de, men noen ganger (sjelden) løper de langt etter gode treff. Det er bare sånn det er. 

Edited by Skaubjønn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

oi, sorry at jeg ikke tok humoren. 

De peneste slaktene har jeg fått med 44 magnum i en bøylerifle, faktisk. Dunket rett igjennom, dyra gikk rett ned og det var ikke noe skuddskadet kjøtt. Men, kulebanen er jo som å kaste snøball. 375 weatherby  med 260 grains Accubond kule var ikke så bra... Funket fint på villsvin i Sverige og i Polen, men bogtreff på rådyr ble... alternativt... Jeg tror at det først og fremst er kulehastighet som bestemmer om slaktet blir stygt. Og at noen ganger er det bare sånn at dyret løper ganske langt, og ikke selv vet at det er dødt.   

Link to comment
Share on other sites

On 8/13/2020 at 2:32 PM, Castor said:

Plutslig sto han der og titta rett på meg. Måtte vente til han snudde bredsiden til.

Kikket akkurat på Clausen TV's siste bukkefilmer. Bredside-skudd er visst gammeldags, nå skytes det mye rett forfra og gjennom gress er visst heller ingen hindring

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Skaubjønn said:

Clausen har kommentert dette selv på facebook. Sier han bruker en kule som ekspanderer fort, og at hele maskinrommet blir til grøt ved skudd forfra, og ikke gjennomskyting til vom. Skjøt visst nesten bare forfra.

 

Jeg synes igrunnen at det er noe griseri med så mye grøt... Vet at Clausen sier at kulene ikke når til vomma, men jeg vet nå også hvor lite som skal til for at det blir høl i vomma på et rådyr. Det hele koker ned til hvor mye du har lyst til å skyte akkurat det rådyret, akkurat da, veid mot hvor mye du har lyst til å bale med griseri.
Det er ens eget griseri, og ingen vits i å diskutere for eller imot. Vil du ha dyret, skyter du - det dør, både forfra og bakfra. Vil du ikke ha griseri, så skyter du ikke.

 

26 minutes ago, Think! said:

Også gress vil føre til endret kurs på kula, spesielt på lette varmintkuler.

Dette er til en viss grad feil. Hvor lett kuler påvirkes av hindringer avhenger i stor grad av den gyroskopiske stabiliteten, og lette varmintkuler har masse av det. Jeg har skutt på blink, gjennom, under, rundt, over (GURO ;) )mye rart, og litt gress er stort sett OK. Kvist er ikke OK. Er de helvetes langt, så er ikke gress heller OK, men råbukk på lokk pleier ikke å være interkontinentale avstander akkurat...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Effektivt med skudd i stikkerhullet, detter vanligvis rett ned.... dette er ikke akkurat noe nytt..
 

når det er sagt, jeg gidder ikke skyte forfra, selv med lette varmintkuler blir det ofte griseri.  Man tar ofte hull på spiserøret og det blir gris selvom kula ikke når vomma..  

 

det viktigste for å unngå griseri er å skyte høyt så kula kommer i kontakt med ryggrad der den går ned mellom bogbladene..

Link to comment
Share on other sites

Filmene er fra jakt i Polen. Jeg har jaktet i Polen flere ganger. Så lenge dyret går ned er det ingen som har brydd seg om skuddplassering der i alle fall. De har enorme mengder med vilt. Jakta er organisert gjennom jaktklubber, som forvalter viltet på store områder. Klubben har også ansvar for viltskader, og må betale erstatning til bøndene for skader som for eksempel påføres avlingen og plantefelt av villsvin. Det er en viktig grunn til at de selger jakt til sånne som meg.

 

Klubbene beholder ikke kjøttet selv, det går til gamlehjem og diverse, såvidt jeg forsto. Jeg tror ikke de bryr seg så mye om det er skuddskadet kjøtt eller ikke. Claussen betaler trofeavgift per bukk, og han skyter godt og legger ned maaaaaange bukker. Jeg tenker klubben er godt fornøyd jeg! Han slakter ikke selv, det er det guidene som gjør, og han behøver ikke forholde seg til griseri. Bare betale for oppsatsen og ferdig med det. Dette er noe helt annet enn sånne som jeg som skyter ett rådyr eller to hver høst (ok da, noen høster mer enn det), og som slakter selv, og serverer kjøttet til venner og kjente. Jeg vil ikke håndtere et dyr som er vomskutt, eller hvor hele fremparten er boldfarse, dersom jeg ikke må. Jeg vil ha bogene til gryte eller kjøttdeig, og ikke skyte de sønder og sammen hvis ikke jeg må. Jeg vil helst plasserer kula rett bak bogen. Når jeg skriver hvis ikke jeg må så er det ikke fordi jeg skyter rett forfra dersom det er eneste sjansen, men fordi jeg har gjort det etter å ha avlevert et dårlig skudd. Jeg har også skutt rett bakfra etter det jeg trodde var et dårlig skudd. Kula gikk inn rett over rumpehullet, gikk gjennom hele dyret uten å skade filetene og uten å punktere vomma! Dyret datt som en sekk. Men altså. Den jakta Claussen driver i Polen er noe helt annet enn sånn vi jakter her hjemme, i mye mindre viltrike terreng, og hvor vi beholder kjøttet selv. 

Puuuh, beklager for et langt innlegg, det ble bare sånn :-)  

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ad Skaubjønns innlegg, som nok stemmer - og det er jo opp til enhver dette. Men i Tyskland og Skottland, så har jeg sett tildels sterk misnøye med slike skudd. Begge steder var det et poeng at kjøttet skal selges, men i Tyskland også en klar "slik gjør man ikke" kultur. Jeg fikk surmuling for både forfra og bakfra-skudd i Skottland, men ikke "bot", siden jeg ble reddet av den "dårlige" kula, som stoppet i tide. Og i Tyskland var det mye rynking på nesa da et dyr var skutt "feil" - og det er sikkert forskjellig andre steder i Tyskland...

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2020 at 10:40 PM, znopi said:

 

Har ikke veiet de kule jeg har ladet nei. Men siden du spør så har jeg ei eske liggende og veide 4 av dem:

1) 100,1 gr

2) 100,1 gr

3) 100,2 gr

4)  99,9 gr

Så de veier tydeligvis ikke nøyaktig 100,00 gr. Ikke de jeg veide på MIN vekt iallefall :thumbup:

Nå bruker jeg disse kulene hovedsakelig i Norge, men tror du at skulle jeg tatt turen til de land du nevner, at det ville gitt meg problemer?

Til rådyrjakt? Blir kulene trukket ut av hylsa og kontrollveid, en og en? 

Neppe.

Link to comment
Share on other sites

On 8/16/2020 at 1:56 PM, Castor said:

Mitt jaktområde hadde ikke tålt et uttak på 3 bukk uten at det hadde gått ut over både tilgang og kvalitet, det kan jeg si med sikkerhet.

Hvor mange bukker vil du la gå igjen i forhold til kvote da? Det spørs vel om man har det mest eller minst attraktive området sett fra bukkenes side? Hos meg skjøt jeg som nevnt en jeg aldri hadde sett før brunsten

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ble en treg start på bukkejakta her, mye stang ut, og mye geiter og kje. Har aldri sett så mye elg heller. 

Men i dag datt det en matbukk - eller rettere, den reiste seg aldri.

Folk her inne tilter vel over at jeg skyter bukk som ligger, men det var helt uproblematisk. 

 

62282978721__D2AE1B5F-7F3F-43E6-9FC9-74D5C551823B.JPG.3a00215b9e8695dea607162b815a0c5c.JPG

 

K

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da har man vært hos preparant og hentet geviret fra bukken knertet i bukkejakta i høst.

Slik så den ut, rett etter felling. En flott og staselig bukk var det, med prektig gevir.

867342063_2020-12-2714_18_11.jpg.185986dbbb584c63dd86d93d37e23a64.jpg

 

Fikk samtidig bedømt geviret. Det gikk svært så bra det. Hadde tippet at det lå på grensa mellom sølv og gull, men jaggu ble det gull ut av det gitt, med god margin.

134,3 poeng ble det ut av det til slutt, etter forskriftsmessig bedømning av preparant, som allerede skrevet.

 

Slik ser det ut nå.

DSCN2450.JPG.de16be11b5bb53a8e31f30aab0ec34f7.JPG

 

En skikkelig revirhevdende skogsbukk dette og veldig synd at den hadde prestert å brekke av den ene bakre gevirtappen som dere ser. Hadde muligens blitt litt mer poeng ut av det, om geviret hadde vært intakt, men spist er spist og gjort er gjort, sa Nasse Nøff, eller var det Ole Brum.

Uansett henger dette geviret sammen med "topp 3" på veggen på gutterommet nå. Gjør seg veldig bra der synes jeg😀

 

Har kommet inn en 4 tagger i området nå. Har opptak av den på viltkamera. Får håpe den holder seg der og at den unngår å bli gaupemat. Blir nok en flott 6 tagger dette etter hvert. Kan evt holde dere oppdatert jeg vet dere.

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Steike hakke ta. Den var grov Ehymaiin😳

Ærbødige gratulasjoner herfra.

Dette geviret må du definitivt ta godt vare på og få bedømt. 

Holder til gull garantert.

Han var nok ett hakk grøvre i knollen for ett år siden, for å si det slik, men igjen, dette var geviret sitt.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takktakk! Det var første året jeg har klart å fått den inn/hatt skuddsjangse! Den har travet fint i terrenget i flere år, men i år så datt den. 
 

Håper på medalje. Må få levert inn både dette og ifra den jeg skaut i 2019. ikke av samme kaliber på grovhet, men også de var veldig pene!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/17/2021 at 4:55 PM, Castor said:

Bare lurte på om dere har lyst til å være med på bukkejakt.

Hadde griseflaks rett og slett😀

https://youtu.be/iQJS4EhSvvM

Har ikke vært klar over deg på YouTube før nå, men takk for tips! Det ble en hyggelig (og lærerik) gjennomgang av filmer igår. To tomler opp for at du tar deg tid og bry til å lage filmene 👍👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...