Jump to content

jeger ønskes


stille 6,5x55

Recommended Posts

Dette virket svært sært! Den som søkes må ikke inneha våpen om jeg forstår teksten rett. Det i en kombinasjon med stor interesse for rådyrjakt. Tenker ikke det blir lett, da noen med stor intersse for rådyrjakt antagelig allerede har åpen.

 

 

SLUTT og les bibelen som FANDEN, ser du litt lenger ned kan du LÅNE våpen hvis du ikke har, du skjønner at det er ikke alle som har våpen eller har nettverk rundt seg til og få jaktet, dette gjelder spessielt nyinnflyttere, jenter, gutter eller andre som fant ut at dem kansje syns jakt er noe dem har lyst til og prøve.

 

 

men du kan gjerne ha jaktet i 40 år og være damemen i utgangspunktet er dette en mulighet for di overnevnte

 

Rolig nå stille 6,5x55, og prøv heller å ta imot litt konstruktiv kritikk... :D

 

Ser poenget til Waidmannsdank, eg forstod det au som at kun søkarar utan børse og hund var velkomne inntil eg las vidare. Du kunne kanskje ha skreve "du behøver ikke ha våpen eller hund", istadenfor det du skreiv; "du må ikke ha våpen eller hund"?

 

Ellers eit kjempeflott tiltak :D

Link to comment
Share on other sites

Dette virket svært sært! Den som søkes må ikke inneha våpen om jeg forstår teksten rett. Det i en kombinasjon med stor interesse for rådyrjakt. Tenker ikke det blir lett, da noen med stor intersse for rådyrjakt antagelig allerede har åpen.

 

MAKAN!!! Alle må begynne et sted Waidemannsdank.

 

Stå på Stille.

Har drevet med det samme selv de fire siste årene,

med både hjemmeavla og nye normenn.De som har blitt med har alle reist hjem med nye erfaringer og nye kompiser, og har kanskje fått det sparket bak de trengte for å komme skikkelig igang.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

[

Men vi har noen krav til deg :wink:

 

 

 

Du har tatt jegerprøven, du må ikke ha våpen eller hund, du må ikke være erfaren, du må være inntresert i rådyrjakt,

----------------------------------------------------------------------------------------

Dette må kun være for spesielt intr. ja :lol:

Hadde det kanskje hvert tekstet ut fra jegers vis hadde dere hatt henvendelser i fleng. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kunne supplert jaktlaget ditt med både mann og bikkje, men dere bor alt for langt sør! Har forresten ikke noe imot å gå som hundefører, for meg er hundearbeid mer prisverdig enn å være akkurat den som skviser på avtrekkeren. :wink: Men, skal dere ha meg med så får dere skrangle litt til reise og opphold. :)

Link to comment
Share on other sites

Bra tiltak :D , men jeg stiller spørsmål med kverrulantene som henger seg opp i hvorledes teksten er skrevet og kommer med kritikk :o .Må ha jævlig lite å gjøre fortiden!

 

Takk vår Herre og skaper for at jeg slipper å ha disse med meg i skogen, måtte blitt et styr uten like for eskalering/kverrulering av bagateller og fortolkninger av meldinger.Kommunalt/Statlig ansatt kanskje?? :lol::roll:

Link to comment
Share on other sites

Hadde vore moro å blitt med på noko slikt. Men med hjortejakt, rypejakt og skogsfugljakt så strekker ikkje tida til. Bur 35 mil fra Mjøndalen så avstanden set sine begrensingar i tillegg.

Tek de i mot ein gjestejeger ei helg så er det av stor inntresse.

 

Det forundrar meg om du ikkje vil få fleire henvendelsar om å vere med, dersom du kjem med samme spørsmål på ettersommaren. Det er tross alt på den tida folk byrjar å bli desperate etter jakt.

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg vi kan kutte ut kverulering og vrangtolking av tekst. Stille 6,5x55 har vel forklart at poenget var at jegerer ikke trenger å ha hund eller våpen. Dette er et så gullkantet tilbud til en fersk jeger at vi bør applaudere tiltaket heller enn å spikke fliser.

 

Fulmen

Link to comment
Share on other sites

trudde jeg skulle skrive til krampa tok meg men hittil er det kun 3 stk som er inntresert, kansje rådyrjakt ikke er gøy :roll::roll:

 

3 stk på 5 timer en lørdagskveld - er ikke så ille det! :)

 

Applauderer tiltaket, hadde jeg bodd i provinsen (=Østlandet 8) ) hadde jeg meldt meg !

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som mitt lille innlegg ble tolket som kverulering , da må jeg også si at tolkning kan bli utsatt til hvordan man leser det . Slik jeg leste teksten som var uthevet på direkten var at dere 'ønsket jeger uten både våpen og hund men med jegerprøve' ,prøv og forstå hvordan jeg tenkte da :D Jeg hadde heller en humoristisk tanke rundt dette eller hva dere svarer med .

Tiltaket er helt TOPP det og veldig viktig for nye jegere uten tilgang på jakt !

Så lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

og hvis du leser videre ser du at våpen kan lånes og at vi har hunder, er sikkert en del/noen som kvier seg da han/hun ikke har våpen og kansje ikke har råd eller er usikker på om dette er noe for dem..

 

vil si at for under 600kr med tilgang til 13 dyr og våpen, er dette som gratis og regne

 

Yes ! nå tror jeg du forstår hvordan jeg tenkte på den setningen i det samme jeg leste den :D

Ja ! kjempebra karer ! et kanontilbud til de som får plass. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjempebra initiativ dette! Har selv jakta fuglevilt i noen år, og har begynt å vurdere rådyrjakt. Det er ikke det enskelste å begynne med som ung student, siden jeg bor i leilighet og kun har tilgang til offentlig transport. Strålende at noen med erfaring åpner for å hjelpe de mindre erfarne med å komme i gang.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk initiativ det her.

Hadde eg hatt fleire år foran meg på austlandet hadde eg tatt kontakt. Syns rådyrjakt er konge! Har greit med bevæpning sjølv, og er over middels glad i å bli våt, kald og sliten. Cluet er at eg veit ikkje kor eg er frå hausten av. Blir eg fortsatt her på flatlandet, tar eg kanskje kontakt!!!

 

Dette tilbudet er nesten for godt til å vere sant, kanskje derfor interressen har vore litt laber... :D

Link to comment
Share on other sites

Det her hørtes jo serdeles spennende ut, jeg er selv oppvokst i røyken med avstamning fra nedre eiker. Desverre studerer jeg i trøndelag for tida så det kan være litt vanskelig å få ting til å gå opp. Kan liksom ikke si noe sikkert før jeg vet timeplanen for høsten:(

Er det noen påmeldingsfrist?

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk tiltak! Kan en erfaren jeger hive seg på? Jeg bor i Oslo annenhver uke, og jakter mest i Kristiansand der jeg leier terreng. Jeg spurte om noen ville ha meg med på jakt her på Østlandet, og fikk svar, så denne høsten har jeg vært med Graahund og kompisene hans på rådyrjakt i Østfold. Kjempegøy! Men, det ser litt vanskelig ut med terreng til neste høst så jeg vet ikke riktig hvordan det blir. Det var ikke veldig bra der vi kjøpte kort i høst, for å si det sånn... Du får si i fra om du heller prioriterer nye jegere, jeg skjønner godt det i tilfelle.

Jeg har også tatt med meg Jonathan på jakt sammen med Graahund. Jonathan er engelskmannen som averterte her på forumet og ville være med å se Norsk jakt. Han har tatt jegerprøven, og kommer til å kjøpe seg rifle i løpet av våren, og vil gjerne være med på rådyrjakt til høsten.

Bent

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Er ikke så mye og si. Er 23 år og har jakta litt småvilt uten å få dreisen på disse rådyra. Kjenner noen av folka på jaktlaget fra før av og resten blir man helt sikkert kjent med fort nok. Ser fram til høsten, samt bli kjent med en ny trivelig gjeng med jegere.

 

Ellers var jo ikke møtet så farlig. Var værst for blæra med all kaffen.

 

Så får man takke for tilliten og håpe at bikkja ikke blir alt for folkekjær over sommern. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...