Jump to content

Pris på engangsskutt 9mm hylser?


Atkleiv

Recommended Posts

17 timer siden, tornado skrev:

Hadde alle vært GFL, Norma eller Lapua så hadde det vært enklere. Er det mye S&B, så hadde ikke jeg kjøpt. De er håpløse å lade på...

S&B 9mm er da aldeles utmerket å lade på, litt annen metallurgi enn andre, dog ganske nærme GFL, men merkes kun om du prøver på 1-2mm kulehold og 31-32mm lange patroner. 

Hva opplever du av problemer med S&B i 9x19? 

 

til @Humbo norma og lapua headstamps får jeg ca 1 av hver hver, typ hver 10000 jeg sorterer igjennom. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett trykktesting av S&B 9x19 lader med 7-8gr N310, hylsa sprakk ikke engang, bare blåser ut bunnen for å matche breecface dimensjonene, dvs nesten ikke noe sidelengs, men litt opp og ned, også får du Large primer  i de.

Har 3stk, publisert bilde av de på kammeret somewhere om jeg leter. 

Link to comment
Share on other sites

S&B har årstall i headstamp, jeg lader på jevnlig basis hylser som er over 10 år gamle.

Noen S&B, spesielt i 11 og 13 årgangen har en halv mm kortere hylser tidvis, dette kan gjøre at utvidelsen for kuler ikke er optimal og en kule velter, jeg har si 5 sånne på 2500 patroner. 
 

Hettelommer er ikke ett issue, uansett om jeg lader med winchester, S&B eller federal hetter. 

 

Jeg har mark7 og helautomatisering på 1050 som primær lading. 

 

ymse mindre lotter med test ditt og datt skjer på 650, også her problemfritt. 

 

S&B har som du nevner endel rare hettelommer, men opplever det mer i 38 og 357, tidvis er ikke hullene runde engang! 

Link to comment
Share on other sites

S&B i 9mm har jeg ikke hatt problemer med annet enn at jeg kjenner at hettelommene er litt trangere. Derimot kaster jeg alt av CCI og blazer hylser i 9mm, klarer ikke få kulehold i disse.

 

Har forøvrig aldri vurdert å kjøpe 9mm tomhylser. Kjøper heller 9mm på xxl når de er på tilbud og plukker med meg de tomhylsene av disse jeg lett finner igjen på skytebanen..

Edited by TheEdge
Link to comment
Share on other sites

Enig her, kjøper 1.5K batch Fiocchi 9mm på xxl og lader på de en del. Kjøper så ny batch når de hylsene har blitt slitne...

 

Andre på banen skyter noen ganger S&B, og jeg husker når en av de smøg seg inn i 550 pressa. Knas & PANG... De går rett i søpla nå...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...