Atkleiv Posted February 6, 2019 Share Posted February 6, 2019 Jeg skal selge en del engangsskutte 9mm hylser. Ferdig polert. Noen tusen av diverse fabrikat, og noen av merket GFL. Kan en ærlig sjel her på kammerset hjelpe meg med hva jeg kan forlange i pris pr hylse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted February 6, 2019 Share Posted February 6, 2019 Jeg bruker å gi dem bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted February 6, 2019 Share Posted February 6, 2019 50 øre stk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipshot Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 For den prisen hadde jeg kjøpt alle. Men jeg har nok selv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Hadde alle vært GFL, Norma eller Lapua så hadde det vært enklere. Er det mye S&B, så hadde ikke jeg kjøpt. De er håpløse å lade på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Eg vil tru Norma og Lapua i 9mm er sjeldnare enn stein i hestemøk. Det meste er kurant å lade i 9mm, inkludert S&B. 50 øre pr. stk. for tromla hylser er ingen upris, og burde vere et greitt utgongspunkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 17 timer siden, tornado skrev: Hadde alle vært GFL, Norma eller Lapua så hadde det vært enklere. Er det mye S&B, så hadde ikke jeg kjøpt. De er håpløse å lade på... S&B 9mm er da aldeles utmerket å lade på, litt annen metallurgi enn andre, dog ganske nærme GFL, men merkes kun om du prøver på 1-2mm kulehold og 31-32mm lange patroner. Hva opplever du av problemer med S&B i 9x19? til @Humbo norma og lapua headstamps får jeg ca 1 av hver hver, typ hver 10000 jeg sorterer igjennom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Jeg har lada masse S&B i 9 major, null problem, men da rundt 29mm OAL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Jeg har sett trykktesting av S&B 9x19 lader med 7-8gr N310, hylsa sprakk ikke engang, bare blåser ut bunnen for å matche breecface dimensjonene, dvs nesten ikke noe sidelengs, men litt opp og ned, også får du Large primer i de. Har 3stk, publisert bilde av de på kammeret somewhere om jeg leter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 S&B hadde lenge veldig skarp entring på hettelomme, dette kan gi knot. Særlig i automatiske presser. Og selv om dagens lotter skulle være OK vet en aldri når en får med noen gamle, og de sier det fort knas og PANG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 3 minutter siden, Erlend Meyer skrev: S&B hadde lenge veldig skarp entring på hettelomme, dette kan gi knot. Det har de fortsatt på 6,5x55-hylser, en liten omgang med avgradingsverkøy reduserer problemene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 S&B har årstall i headstamp, jeg lader på jevnlig basis hylser som er over 10 år gamle. Noen S&B, spesielt i 11 og 13 årgangen har en halv mm kortere hylser tidvis, dette kan gjøre at utvidelsen for kuler ikke er optimal og en kule velter, jeg har si 5 sånne på 2500 patroner. Hettelommer er ikke ett issue, uansett om jeg lader med winchester, S&B eller federal hetter. Jeg har mark7 og helautomatisering på 1050 som primær lading. ymse mindre lotter med test ditt og datt skjer på 650, også her problemfritt. S&B har som du nevner endel rare hettelommer, men opplever det mer i 38 og 357, tidvis er ikke hullene runde engang! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheEdge Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 (edited) S&B i 9mm har jeg ikke hatt problemer med annet enn at jeg kjenner at hettelommene er litt trangere. Derimot kaster jeg alt av CCI og blazer hylser i 9mm, klarer ikke få kulehold i disse. Har forøvrig aldri vurdert å kjøpe 9mm tomhylser. Kjøper heller 9mm på xxl når de er på tilbud og plukker med meg de tomhylsene av disse jeg lett finner igjen på skytebanen.. Edited February 8, 2019 by TheEdge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Enig her, kjøper 1.5K batch Fiocchi 9mm på xxl og lader på de en del. Kjøper så ny batch når de hylsene har blitt slitne... Andre på banen skyter noen ganger S&B, og jeg husker når en av de smøg seg inn i 550 pressa. Knas & PANG... De går rett i søpla nå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts