Jump to content

7mm rem mag ladedata


fosse

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Låner tråden litt med et par spørsmål:

 

Skal lade opp noen treningsskudd med 168 grs Sierra Matchking.

Spørsmålet er, trygt å bruke startladningen til 170 grs Norma Vulcan?

 

Så til spørsmål 2.

Noen som har ladet 160 grs Swft A-Frame til denne? Og hvilket krutt egner seg best? Ser Norma opererer med 204, MRP og MRP-2. Noen som har testet de tre...

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt med et par spørsmål:

 

Skal lade opp noen treningsskudd med 168 grs Sierra Matchking.

Spørsmålet er, trygt å bruke startladningen til 170 grs Norma Vulcan?

 

Så til spørsmål 2.

Noen som har ladet 160 grs Swft A-Frame til denne? Og hvilket krutt egner seg best? Ser Norma opererer med 204, MRP og MRP-2. Noen som har testet de tre...

 

Jeg har lada med 170 grs vulcan, kommer med data til denne når jeg har pakka ut ladeutstyret mitt, midt i flytting nå skjønner dere. 2 grs forskjell fra A-frame til vulcan, tror ikke jeg har noe å si, hvis du holder deg mot minimum. Ca 50 bar trykkforskjell mellom disse ved 65 grs MRP.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

Har akkurat fått ei ny jente i hus (TC Icon i 7mmRM)

Tenker å bruke 120g V-max til papp og annet som ikke skal spises. Har funnet ladedata til denne!

Lurer på å bruke 139g Interbond til rådyr og hjort, eventuelt 120g TSX-polytip men den er jo ikke lovelig på hjorten.

Har funnet masse ulike ladedata (veldig varierende og litt forvirrende faktisk). Jeg har kjøpt rem-hylser!

Noen de ute som tørr oppgi min. og max. ladning med 139g-eren med N160 og MRP i rem eller norma hylser :?:

Kunne også gjerne tenkt meg noen data på MRP2 og 175g Nosler Pat eller Swift AF :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Noen som har ladedata til 7mm Rem Mag?

 

Har liggende tre typer kuler:

 

Sierra Varminter 100gr

Hornady A-Max 162gr

Remington Core Lokt PSP 150gr

 

Krutt: N160

Tennehetter til rådighet:

 

Federal 210

Federal 215 (magnum hetter)

 

 

Drar frem denne igjen jeg, noen som har noe å komme med idag? :)

Først og fremst A-Max kulene jeg trenger data til nå...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Låner tråden litt jeg også i stedet for å starte en ny. Skal lade noen Barnes X av den gamle typen, ikke TSX, for en kompis som har en 7mm rem mag, og lurte på om noen andre har gjort dette før meg og har noen ladedata de kan dele... Kulene det gjelder er 140 og 150 grs Barnes X. Aller helst med N-160 krutt... Gjerne også c.o.l. Anyone??

Link to comment
Share on other sites

Trenger litt hjelp til ladedata.

 

Kaliber: 7mm rem mag

Løpslengde 47cm

A-tec demper

Kule: Oryx 10,1gram

 

forslag til ladedata?

Har N160, N110 og Norma 202 + MRP for hånden

Ønske om å begrense stikkflammene mest mulig og samtidig få god nok fart...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Jeg har prøvd mye forskjellig i 7mm.R.M. jeg skulle ønske at jeg hadde noe å fare med.

Jeg har stort sett holdt meg til Norma-15 krutt og MRP-2. Da snakker jeg om kuler fra 120 - 175grain.

Hvis jeg ikke husker feil, ligner ikke NovaGrom litt på Swift? Alle de kulene du nevner er enkle å starte en ladning med hvis du bruker MRP eller Norma 15. Norma-15 er jo rimelig i pris.

For tiden er jeg en lykkelig eier av en boks med IMR-7828, endelig fikk jeg sving på en boks med Speer 175 grain DeepCurl. Speer oppgir en startladning på 59,5 grain. Jeg fyker over oppgitt hastighet, jeg måler 837m/s. Av hensyn til pene slakt løfter jeg ikke opphastigheten, jeg får sjelden over 100 meters skuddsjanser. Homogene kuler har jeg lite erfaring med, men ellers har jeg testet mye kuler med Norma-15, krutt i MRP klassen.

Link to comment
Share on other sites

Du burde tenke på at konstruksjonen av ABC og Grom kulene likner veldig til dagens Rhino, North Fork og Trophy Bonded. Eneste forskjellen er bondingen av de siste 3 nevnte! Rene kopperkuler (tombak) hvor frontdelen (HP) er fylt med bly, og resten er massiv. Da kan du uten videre anvende ladedata til f.eks. Rhino og North Fork kuler.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hei. Har mye laddedata men man bør bruke egene data. Til sierra 100.gr. er withaury N560 et veldig passende krutt som tåler å ladde kraftige ladninger, bare å følg tabellene, laddeboken har mye bra. Selv ladder jeg ca 3 gr over maks, men jeg har et våpen som tåler veldig kraftige ladninger, ikke bruk andre sine ladninger, prøv deg frem,så du ikke får noen overraskelser. Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...