Jump to content

Jakt og Friluft og veiledende priser


OIH

Recommended Posts

Jeg synes at det som presenteres som tilbudspriser på "Elleville dager" ser ordinært ut. Må innrømme at jeg er forutinntatt når det gjelder f.eks Gamo luftgevær, men er det virkelig noen som har betalt kr 6.316,66 for et Gamo luftgevær noen gang? Selv et påkostet et som CFR? Står på tilbud til kr 3.790,- med 40% avslag...

 

Synes også det ser ut som om de selger Leupold til Zeiss-pris. Ihvertfall iflg veiledende pris.

Link to comment
Share on other sites

Veiledende pris er en pris som prosdusent, importør eller grossist anbefaler som utsalgspris overfor sine forhandlere. Dette betyr imidlertid ikke nødvendigvis at den enkelte forhandler virkelig benytter denne prisen i sine tilbud videre til sine kunder.

Link to comment
Share on other sites

I det siste tiden kjøpte jeg på Jakt og Friluft i Arendal en KKC stokk, 5 kg krutt og nytt kombi våpen og på alt dette fikk jeg god pris, kanskje flaks eller tilfeldigheter men jeg er veldig fornøyd så langt :-).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror mange sider kan skrives om gode priser før og nå, ikke minst om denne butikken. Men butikker som gir, i våre øyne, gode priser på alt alle trenger overlever sjelden lenge i denne bransjen.

Jeg bruker Jakt og Friluft Asker som min hovedleverandør. De skaffer/har det jeg trenger og jeg oppnår faktisk ganske gode priser. For meg er det viktig og ha en forhandler som stiller opp for meg og det har de gjort. At jeg muligens kunne funnet varene noen kroner billigere ett eller annet sted på nett kan godt være. For meg er det mye viktigere å ha en forhandler i nærmiljøet. Jeg betaler gladlig litt for at disse skal overleve og generere ett overskudd til eierne. Leverer de varene fortjener de det.

Link to comment
Share on other sites

I brøkregning er det like viktig å holde rede på nevneren som på telleren.

 

Jeg tror en rett og slett skal se bort fra alle tilbud ala "Elleville dager" og andre gimmicker som både J&F og andre steller i stand for å øke salget. Når man teller prosenter må man vite "prosenter av hva". Dette fordeler seg etter min mening nokså likt utover tilbyderne (med noen få unntak, der man i "Kupphjørnet" faktisk kan gjøre noen kupp - hvis man ikke kjøper ting man ikke har bruk for bare fordi det er billig da :mrgreen: )

 

Det som faktisk provoserer meg mer enn "Elleville dager" som viser seg å ikke være så elleville likevel, er de forbannade nettauksjonene som Jakt & Friluft kjører med ujevne mellomrom. Før-pris og utkjøpspris er jo i mange tilfeller høyere enn nettprisen for den samme varen i egen butikk, og grenser således til svindel. Antakelig er det i strid med markedsføringsloven også.

 

På den andre side er det vel ikke så mange kundegrupper som er så godt oppdatert på gjengs pris enn den vi utgjør, så da får man jo svi for egen dårlig research.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Man gjør ikke gode kjøp hos J&F lenger - sånn er det bare.

 

Det er fakta f..n..

De startet opp som et friskt pust, med priser som tvang konkurrentene (les monopolistene) til å senke fantasi prisene sine. Nå.. Er de dessverre en av de verste på markedet.

Jo, man kan fremdeles, hvis Georg er i humør, få en grei pris, men den er ikke sensasjonelt bedre enn den lokale sjappa...som man i bunn, og grunn bør støtte.

Man får ikke en kopp kaffe, og en god drøs pr. mail :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...