Jump to content

rådyrjakt med hund..


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

titta litt på ei resultat liste nå og fant detta:

 

 

 

(Tittel & Navn: Akki's Lc Labben 2, 23.06.06, 21020/07, dachshund strihåret - hann

Far:Akki`s AD Lotto

Mor:Akki`s DM Corny

Oppdretter: Aksel G. Skjervheim, Slåstad 2100 Skarnes

Eier: Stein Reinholt Jensen, GML.Kirkevei 16. 4885 Grimstad

Resultat: 1. premie rå, 50 poeng. 2.prøvevinner)

 

klart at detta sier jo ikke mye om oppdrettern, men her har du jo litt foreldre informajon å gå ut ifra :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pratet med han som er grunneier, på rådyrjakt terrenget i dag.

Listene over de som hadde søkt var tatt inn for ca 2 uker siden.

Hadde tenkt på rådyrjakt i høst, men har liksom ikke blitt så jeg har søkt.

Før jeg evt. ringer og hører med han. Er det helt umulig, eller er det forsatt en mulighet til å ha fått kjøpt et kort? / søkt? Jakta starter 11. Oktober

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kjenner til Aksel Skjervheim, og som vet hvordan dachsene hans er ? Vurderer en valp derfra nå i disse dager .

 

Har vel i og for seg en del bra hund, men å handle med han er risokofylt spør du meg. Kjenner fler som aldri har fått papir på hunder de har kjøpt. Krev ihvertfall å få stamtavla før du gir fra deg pengene. Han holder til i Odalen.

 

Husk at du har krav på å få tilbake halve kjøpesummen hvis du ikke mottar stamtavla innen 6 måneder etter kjøpet. Har bekjente som har hatt noen runder med han pga dette, men alikevel ikke fått verken penger eller stamtavler.

 

Men hundene er det sikkert ikke noe å si på. Så sant du har sansen for dachser da...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kjenner til Aksel Skjervheim, og som vet hvordan dachsene hans er ? Vurderer en valp derfra nå i disse dager .

 

Har selv ei tispe fra ham og alt gikk greit med handelen. MEN... Jeg ble advart mot rot med papirer og det tok sin tid... Jeg ble også gjort oppmerksom på at enkelte av hundene hans kunne ha litt dårlig hårlag, men maken til pels på min tispe, er det lenge siden jeg har sett.

På jakt fungerer hun helt greit, men er jo ikke som den forrige jeg hadde. Men nå er det jo gjerne slik at bikkjene bare blir bedre og bedre etter sin død... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er vi endelig ferdige med elgjakta, siste elgene ble slept inn på låven for litt siden. Nå er det bare å finne fram drevern og kombien. Etter 6 dager med elgjakt, så skal det bli ordentlig godt med litt rådyrlos igjen!

 

skjønner deg godt.. sitter å venter sjøl her i indre østfold også.. SKITT JAKT!!!!

Link to comment
Share on other sites

har sjøl en dachsvalp på 6 mnd, og som dissa andre kara har sagt er det bare å smi seg med tolmodighet... hver gang vi er på tur har jeg med minst 20 jaktblader, og vi går ikke hjem før alle er lest ut.. :D og det funker for ho begynner å få et nogelunde greit søk, men som alderen tilsier så er jo sopp like morsomt å jakte på som rådyr :wink:

 

Hei,

Var ute i helga i ei fjellbygd her i trøndelag, lørdag satt jeg 1 1/2 - 2 t og hunden var maks 15 - 20 m unna meg, søndag var det en liten tilbakegang satt i 1 1/2 t og hunden var maks 10 m unna meg.

Ikke mye søk enda.

Hva mener du?

Er klar over at jeg må være tålmodig og høsten er lang......

Link to comment
Share on other sites

må legge til at valpen min har vært utrolig tidlig ute både med selvtillit og utvikling, så ho er kjempe tøff og stikker ut helt uten videre. når jeg starta å gå med ho i skauen så var det heller den 10- 20meter avstanden jeg forventa, så blei positivt overraska. så jeg vil si at det er bikkja di som følger "fasitten" best :D kan jo si det samma til deg som alle gamle kara sa til meg.. det var at jeg ikke skulle forvente noe søk eller noen ting før nærmere jul i år :D

Link to comment
Share on other sites

må legge til at valpen min har vært utrolig tidlig ute både med selvtillit og utvikling, så ho er kjempe tøff og stikker ut helt uten videre. når jeg starta å gå med ho i skauen så var det heller den 10- 20meter avstanden jeg forventa, så blei positivt overraska. så jeg vil si at det er bikkja di som følger "fasitten" best :D kan jo si det samma til deg som alle gamle kara sa til meg.. det var at jeg ikke skulle forvente noe søk eller noen ting før nærmere jul i år :D

 

Takker for støtten....smiler....

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur i dag, med dachsen. Tok ut et dyr som tura vannvittig fint i 35 min, så dyret 2 ganger, men fikk ikke reint (nok :o ) skuddfelt. Det hele var veldig morro, helt til losdyret ble støkt av noen turgåere. Så var det bare å hente bikkjefaenskapet 3 vald unna, at han ikke snart lærer å legge av :oops:

Men fint vær var det :D

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur med dachsen min på lørsdag. Slapp bikkja og hun dro ut på søk med en gang, etter et par minutter var sirkuset i gang, losen gikk for full musikk. Dessverre kom losdyret litt "brått på" kompisen som ikke rakk å skyte før det ble litt for "urent" med buske og kratt. Losen fortsatte et par kilometer i en ganske rett linje før bikkja la av. Losen forsvinner rett vest, ingen turing der i gården nei dessverre. Det samme skjedde sist gang også, men da var strekket ca. 3 km. På lørdag lå bikkja et par minutter etter i løypa, så det kan ikke være hennes skyld at det drar sånn avgårde.

I og med at bikkja (og jeg) ikke har all verdens erfaring, så er jeg veldig usikker på om jeg skal stole på om hun finner veien tilbake eller stikke etter og blåse henne inn.

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser enklete har har planer om å kjøpe seg en dachs, og til det kan jeg si gratulerer :D du kommer sikkert til å få masse fine jaktturer i skogen med din fremtidlige jaktkompis.

I et åpent forum skal man være ytterst varsom med å gå ut med forspørsler på personer med fullt navn og adr og særlig hvis det spørres om evt negative ting om vedkommende. Så jeg gir ingen spesifike råd vedr navngitte oppdrettere, men kan gi gode råd om valg av valp.

 

Det er noen grunnregler som bør følges, og hvis de ikke er oppfyllt; styr unna !

 

Basisregler er som følger :

Registrering i NKK er en selvfølgelighet.

 

Hvis du skal ha en dachs til drivende jakt feks. rådyr, sørg for at du velger en valp som kommer fra drivende linjer (drev) en stor andel av de mer "profilerte" oppdreterene avler på hi-linjer og er jaktprøvepremiert på kunsthi. Hvis du får en valp fra slike linjer til å jage (drev)har du utrulig flaks ! mest sansynelig forblir dette en "stumjager" dvs driver uten losføring.

Hvis oppdretteren ikke kan dokumentere at begge avlsdyra (faren og moren) samt en del generasjoner bakover er fra drevlinjer -styr unna ! som regel er det en grunn for at en oppdretter ikke fører en hund frem til jaktpremiering hvis den skulle ha potesialet som det påstås...

 

Uansett hvor hyggelig en oppdretter er; ikke stol på vedkommende, selv om snakketøyet aller helst skulle ha sittet på en bruktbilselger med spesialitet på " lav kilometerstand" -Å fremlegge dokumentasjon på jaktprøver samt registreringsbevis er en grei måte å skille klinten fra hveten.

 

Vær klar over at for noen er dette "big business" og at de driver med dette for pengens skyld ,er dårlig skjult.

Desverre for rasen er dette noe som har påvirket i negativ rettning for rasen og de jaktlige egenskapene.

 

De oppdrettere som registrer 10 kull i året, bruker ikke så mye tid på genuint hundearbeid som de som har et kull hvert 10 år... jeg vet hvem av disse som jeg hadde kjøpt valp fra !

Link to comment
Share on other sites

I og med at bikkja (og jeg) ikke har all verdens erfaring, så er jeg veldig usikker på om jeg skal stole på om hun finner veien tilbake eller stikke etter og blåse henne inn.

Noen forslag?

 

nei døm skal jo helst finne ut av det sjøl da.. det som hadde vært det mest i dielle hadde jo sikkert vært å sleppe, latt ho dra ut og etter det bare sitta med peilen å vente. regner nok med at`n finner ut av det sjøl.. veit ikke hva andre her trur :?

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur med dachsen min på lørsdag. Slapp bikkja og hun dro ut på søk med en gang, etter et par minutter var sirkuset i gang, losen gikk for full musikk. Dessverre kom losdyret litt "brått på" kompisen som ikke rakk å skyte før det ble litt for "urent" med buske og kratt. Losen fortsatte et par kilometer i en ganske rett linje før bikkja la av. Losen forsvinner rett vest, ingen turing der i gården nei dessverre. Det samme skjedde sist gang også, men da var strekket ca. 3 km. På lørdag lå bikkja et par minutter etter i løypa, så det kan ikke være hennes skyld at det drar sånn avgårde.

I og med at bikkja (og jeg) ikke har all verdens erfaring, så er jeg veldig usikker på om jeg skal stole på om hun finner veien tilbake eller stikke etter og blåse henne inn.

Noen forslag?

 

Jeg regner med at denne situasjonen er avklart nå? Hva gjorde du, og hva har du gjort ved tidligere anledninger? Hvis hunden er dårlig til å finne tilbake, ville jeg ha bedt kameratene om å finne seg i å bli tilsidesatt en del jaktdager framover, og jakta alene. Vært beinnøye med å finne gode poster hvor sjansen for å støkke dyret var minimal, og latt hunden jobbe selvstendig. Sjansen for gode loser som turer blir mye bedre da, og det vil bli enklere for hunden å finne tilbake. Når hunden klarer den jobben greit hver gang, er det på tide å dra med seg poster.

 

En hund som lærer dette godt fra starten vil etterhvert begynne å imponere med evnen om å finne tilbake, og etterhvert - evnen til å ta snarveier når den kommer inn.

 

Hvis du har begynt med å blåse inn hunden, hente den med peiler osv allerede nå, kan løpet være kjørt. Men generelt sett så er det sjelden kilometrene som er det største problemet. Egentlig er det verre om hunden passerer hindre som er enkle under los, men som den ikke tør/gidder på returen. F.eks bekker/elver som er litt drøye eller veier hvor hunden under los går rett over mens på returen blir det for fristende å følge veikanten istedet for bakspora... Sistnevnte spesielt problematisk med hunder som er litt seige på returen, og dette koster jegernorge et forholdsvis bra antall jakthunder årlig. Det er da de ryker i trafikken - under los går det som regel bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at denne situasjonen er avklart nå? Hva gjorde du, og hva har du gjort ved tidligere anledninger?

En hund som lærer dette godt fra starten vil etterhvert begynne å imponere med evnen om å finne tilbake, og etterhvert - evnen til å ta snarveier når den kommer inn.

 

Hvis du har begynt med å blåse inn hunden, hente den med peiler osv allerede nå, kan løpet være kjørt. Men generelt sett så er det sjelden kilometrene som er det største problemet. Egentlig er det verre om hunden passerer hindre som er enkle under los, men som den ikke tør/gidder på returen. F.eks bekker/elver som er litt drøye eller veier hvor hunden under los går rett over mens på returen blir det for fristende å følge veikanten istedet for bakspora... Sistnevnte spesielt problematisk med hunder som er litt seige på returen, og dette koster jegernorge et forholdsvis bra antall jakthunder årlig. Det er da de ryker i trafikken - under los går det som regel bra.

 

Takk for tips, det er godt mulig at der er jeg som er for "utålmodig" og bør heller sette meg ned å vente å se hva som skjer. Håper ikke hun har tatt noe skade av å bli hentet opp et par ganger. Det er heldigvis ingen naturlige hindere i terrenget som elver osv, slik at det er egentlig bare strake veien "hjem".

Virker på meg som om denne hunden er et veldig godt emne, veldig bra jaktlyst og godt søk.

Link to comment
Share on other sites

 

Hei,

Var ute i helga i ei fjellbygd her i trøndelag, lørdag satt jeg 1 1/2 - 2 t og hunden var maks 15 - 20 m unna meg, søndag var det en liten tilbakegang satt i 1 1/2 t og hunden var maks 10 m unna meg.

Ikke mye søk enda.

Hva mener du?

Er klar over at jeg må være tålmodig og høsten er lang......

 

Jeg var også "plaget" litt med samme problemet. Satt rolig i ganske åpne områder og dachsen virret bare rundt omkring noen få meter fra meg. Det kan selvsagt være tilfeldig, men min dachs ble kjapt mere selvstendig da jeg begynte å oppsøke områder med mer tett vegetasjon (f.eks. plantefelt). Jeg holdt meg fortsatt i ro selv, men dachsen kom ikke mange meter avgårde før den mistet øyekontakt med meg. Slik ble den kjapt vant til at den kunne bruke nesen for å finne tilbake til meg. Selvtilliten og motet vokste kjapt og da jeg senere oppsøkte åpne områder igjen søkte den adskillig lengre ut fra meg.

 

Ikke sikkert dette fungerer for deg, men det kan ihvertfall være verdt å prøve....

Link to comment
Share on other sites

Har min første Dachs. Han er ca. 8 mnd. Som jakthundeier mangler jeg mye erfaring.

Har vært mye ute med hunden. Og særlig nå etter den 1. elgjaktuka var slutt.

Veit ikke helt hvordan han tegner, men jaktlysta er det i hvert fall ikke noe å si på. Har hatt mange små korte loser (5-10 min) og ett par litt lengere (35 min). Kommer fint inn på baksporet sitt. Synes vel at han kunne søkt litt lengere ut, men det kommer vel kanskje etterhvert.

Håper å få skutt rådyr for han i høst.

 

Det som jeg imidlertid synes er en uting, er at jaktlysta ikke bare gjelder klovvilt, men også fugl. Han holder ett svare leven med alt fra trost til tiur. I dag kunne jeg faktisk skutt en tiur i beste spets-los.

Er dette normalt for en unghund? Hvordan bør jeg gripe saken an?

Link to comment
Share on other sites

All tillæring av hund bunner i en eller annen form for belønning, hvis du ønsker en spesiel adferd fremhevet slik som SØK så må du tenke deg om hva er belønningen for søk ? og hvorfor oppholder hunden seg i umiddelbar nærhet ?.

En annen ting som folk flest ikke tenker på er språket du kommuniserer med hunden på. Nå skjønner ikke hunder flest Norsk eller Svensk, men på en merklig måte har vi mennesker og hunder et felles språk og det kan vi godt kalle "koder" Når vi ønsker en bestemt adferd så befaler vi feks. "SITT" den forstår selvsagt ikke en dritt av dette, men på en eller annen måte siger dette inn i hodet og hunden setter seg og da kommer hele poenget ; belønningen :D pølsebiten er nøkklen til hele suksessen.

 

Hvordan kan jeg belønne søk ? vel; for min egen del så synes jeg den ultimate belønningen for denne adferden er et rykende ferskt spor som hunden finner på eget initiativ.

Jeg vet andre har sittet stille og ventet på at hunden skal søke ut selv og kan hende den finner et spor selv, denne metoden fungerer, men tar hinsides lengre tid enn hva jeg har tolmodighet til.

 

Hvordan kan jeg befale hunden å søke? ved å ha klare rutiner på hvordan og hva du fortar deg " snakker" du med hunden din. Ved å være konsekvent på kobble og slippe hunden oppfatter den ganske raskt at du ønsker adferden "jakt" motsatsen er å gå og "dasse" med hunden løs og ikke gi noen tegn til en spesiell adferd. Da her du ikke noe kommunikasjon med hunden din.

 

En anne vanlig "bommert" er å ta med en valp som egentlig ikke har så mye i skogen å gjøre -ennå, det er bare det at far vil så gjerne jakte....

Link to comment
Share on other sites

Hei, har selv en dachs som loset på alt mulig som valp.

Bor ved sjøen og det hendte til og med at han hev seg på vannet og loset på båter som kom forbi. Jeg kan nevne katter , harer, kanin, elg, mink, orrfugl, tiur, og ekorn hvis jeg husker rett.

Nå jager den bare rådyr og intett annet, dessverre.(hjorte los hadde vært knall)

Tolker det som at valpen har stoor jaktlyst og den jaget tidlig.

De pleier raskt å legge av med å lose annet enn rådyr.

Positivt med slike hunder er at det altid skjer noe i når den er på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Det sies at det eneste du kan til en hvis grad utvikle på en dachs, er søket. Og det gjøres gjerne ved at man begynner å sleppe valpen når den er 7-8 mnd gammel. Da er det 3 ting som er greit å ha. Stolsekk, kaffe og tålmodighet :wink: Selv drar jeg da gjerne på steder der jeg vet det ikke pleier å stå dyr, og slepper bikkja. Så er det bare å ta livet med ro, og la bikkja drive med sitt. Det er viktig at bikkja er trygg på at du ikke drar, så bli på stedet. Mister bikkja interessen for stedet, kan man rusle litt videre når bikkja evt. kommer inn, for så å sette seg ned igjen. De første ukene kan være en tålmodighetsprøve av de sjeldne, spesielt hvis bikkja er av det litt pysete slaget :) Men en dag finner bikkja en fot , og du får høre den første losen, og da er det ofte gjort, og los tidene vil ofte øke.

Selv har jeg fått til 3 dachser på den måten. Den første var ganske treg i starten, den andre jaga rådyr en 1/2 time førsten gangen, og den tredje utvikla seg sånn passelig fort. Jeg har også vært borti en del dachser, som har vist seg å være helt ubrukelige, men det tror jeg er eierens skyld. De har vært så redd for valpen, at de nesten ikke har turt å slippe dem, og da lærer de seg ikke det viktige søksarbeidet i ung alder.

 

Slipper du den ikke før den er 7-8 mnd? Hva gjør du før den tid da, kun dressur? Er vel en fordel at den kommer seg så tidlig som mulig ut i skogen og blir skogsvant skulle jeg tru..eller?

Link to comment
Share on other sites

Dobbeltpsot, men det var da to tråder å skryte i så...

 

hareth251008_1.jpg

Så løsna det endelig littegrann for oss.

Drevtidene har sakt med sikkert blitt lenger, og jeg håper på fortsatt fremgang.

I dag ble det felt et rådyr for Keski-Maan Hareth.

hareth251008_3.jpg

Det var flere drev tidligere på dagen, i et annet terreng.

Sterk vind gjorde posteringene til en kald fornøyelse, og det var veldig vanskelig å høre losen.

Vi startet med en Petit Basset Griffon Vendeen, som etterhvert fikk nøsta opp et rådyr. Disse tok turen 1,5 km vestover - langt utenfor lovlig område.

Etter en stund returnerte hunden og vi kunne få leet litt på beina og fyrt opp litt varme.

Etter mat, kaffe og noen historier gjorde vi noen omposteringer.

Nå gikk vi både med basseten og korthårsdachsen Hareth.

En av postene fikk se geit med killing, og hundene tok etterhvert opp dette sporet. Mest sannsynlig klarte de å drive hvert sitt dyr, for de endte opp i hvert sitt hjørne av terrenget. Det ene dyret var innom flere av postene, men fikk lurt seg over postrekka og på trygg grunn i vest.

Det andre dyret fikk etterhvert ristet av seg forfølgeren.

(Med to astro'er i sving hadde vi full kontroll på hvor bikkjene var til en hver tid)

Så ble det frafall fra noen, før vi skulle prøve et lite terreng i Ås.

Her skulle Tom være hundefører, og gikk mot den nederste delen av terrenger. Resten satte seg på post i motsatt ende.

Når siste mann fikk meldt ifra at han var på post, så kom det kjapt fra hundefører at han allerede hadde sluppet hunden og skutt dyr.

Den ene post karen hadde såvidt hørt litt losing og et skudd.

Det viste seg at dyret var skutt så og si i uttaket.

Uansett - grunneieren kan se frem til mye deilig mat utover høsten.

 

hareth251008_2.jpg

Skal dere stikke av med dyret mitt?

Link to comment
Share on other sites

var ute med dachsen(6mnd) idag for første på 3 uker pga løpetid... Jeg slapp i kanten av ei flate, og ho dro rett ut i støting etter slepp,så blei litt overraska. Visste seg at dyret hadde hoppa over grenseskille som er en bekk. Den var litt for stor for en liten dachs, så der ente det etter bare 30 sekunder :? Vi båla, og slapp i gjen. Ho dro da ut no veldig, og tok ut. Jeg hadde plassert min ene postskytter litt feil, så bikkja dro over akkurat der jeg først hadde tenkt :cry: (losen varte forøverig i bare 5 min, men det holder lenge på det lille terrenget der). Vi har i hvertfall fått en ny erfaring før neste hælj, så da får vi tru :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da var Bøjentans kamerat Otto sitt første rådyr felt (25.10.08). 5 dager før han fyller 1 år :) . Vi har hatt en del fine turer i høst, å han viser stadig fremgang. Han blir tryggere og tryggere for hver tur vi er ute, å drevtiden øker stadig :)

Kom gjeit og kje på post etter ca 1/2 times los. Skjøt kjeet, og slapp gjeita videre. Kjempedag for både hund og eier :)

 

Ottosittfrsterdyr251008016.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jakter med ei usannsynlig løs drevertispe, har hatt to tilfeller i år der det har vært rimelig jevn "los" på nattspor. Vi som har jakta litt hører at det er støting på spor, resten av laget tror det er los og sutrer over at bikkja kommer på post i los uten at det har gått dyr der. Men så blir det uttak, og litt mer fart over sakene. Har begynt å få lostider godt over timen allerede, så dette tegner godt. Rådyr over heile mæ, plenty. Søndagen tok det en halvtime å finne første dyret, etter det hadde vi tre loser etter hverandre med maks 5 min opphold. Siste losdyret lurte bikkja i et kratt, og i tapet tok hun ut hare - og jagde hare i over en time, tapsfritt foran postene. Lørdagen hadde vi over en time los på en bastbukk som gikk rundt samtlige poster, passerte hundefører (meg) på 20 meter, før den stakk ut forbi en post med skytevegring.

Link to comment
Share on other sites

Har jakta med drever siden 1994, og tør ikke tenke på hvor mange loser jeg har i marka heime. Det er tresifra, men hvor stort det tresifra tallet er, vet jeg ikke. Det er snakk om et område på et par-tre tusen mål som henger sammen med mer skog på nordsida. I vest ligger derimot bygda, E6 og jernbane. Siden 1994 har jeg aldri opplevd at rådyr og hund har passert E6 og jernbane. I dag skjedde det for første gang.

 

Og det gikk, heldigvis og bank i bordet - bra. Vi oppfatta heldigvis situasjonen og fikk henta hunden før den begynte å prøve seg tilbake igjen.

 

Refleksvesten jeg bruker på bikkja synes å være en god investering. En drever ruver ikke spesielt i terrenget...

Link to comment
Share on other sites

var ute en tur i dag, hadde med valpen på snart 6 mnd. hun har ikke jaget noe enda, men går løs i drevet, hun er vel litt skogredd enda for hun holder seg i nærheten hele tiden. Fikk også se rådyrbukk, men bukken komme ikke på hold :( samt 2 elgkalver og ku som stilte seg opp som blinker foran meg :roll:

Link to comment
Share on other sites

Igår debuterte Spike som jakthund! :D

Ble ikke noe los, og ikke noe utbytte, men du all verden så gøy å se hvordan han fulgte spor,

kom tilbake for å se hvor vi var, snuste videre og lette etter dyr.

Så til sammen 10 dyr, men de er svært vare nå.

At der i tillegg lå litt tilfrosset snø som knaser godt når man går i det

gjorde det umulig å snike seg inn på noen av dem.

Var vel 200m som var det nærmeste, og det var selvfølgelig innpå naboterrenget :(

Har aldri sluppet Spike på jakt før, så det var verd hele turen bare å se han jobbe, snuse og løpe rundt.

Deilig høstvær hadde vi og!

Link to comment
Share on other sites

En av årets højdare i dag! Skjøt det første dyret i los for dachsen min Odin. Julekvelden, nyttårsaften og alt på en gang. Dette var stas!

 

Ti minutter foting, uttak og smell på første runden! Lite smaldyr skutt med Sako 375H&H 300gr Trophy Bonded.

 

1225624700.jpg

 

1225624716.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gratis Ladden, slikt varmer en dachseeiers hjerte :D

Første fall for bikkja er alltid noe spesielt.

 

Takker. Ja, det er helt spesielt. Det er en ubeskrivelig følelse når man står ved dyret og bikkja kommer for full musikk på sporet.

 

 

gratulerer ladden.. 375 ja.. dissa rådyra begynner å bli hardskøtne

 

Ja her i Våler preller 30.06 av som snø på varm stekeplate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...