Jump to content

rådyrjakt med hund..


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

Var en tur ute med Basseten idag, nydelig vær og med fall.... Blei en spissbukk og et kje.

Gratulerer! Ser småfornøyd ut han der ja!

 

Flott historie Ranger! Bra at ettersøket fikk en lykkelig slutt, selv om veien til målet kanskje var litt uortodoks for å si det slik.

Artig at det går så bra med bikkja da, jager med en unghund selv og følelsen når det går bra i skogen er bare helt ubeskrivelig. Rådyrfall eller ikke. Må vel innrømme at vi har hatt en del dårlige dager i skogen også, men all frustrasjon er glemt etter en god rådyrlos!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette at basseten tar opp nye spor når den er på eget bakspor, er det vanlig hos alle basseter, et unghundfenomen eller en individuell greie som det tilfeldigvis er noen tilfeller av her på Kammeret? Mine drevere har avstått fra dette såvidt jeg vet. De hopper ferskspor og går rett tilbake - men når de har vært innom kan det neste søket bære preg av at de har en viss peil på hvor de skal.

 

Har sett hunden et par ganger i det den passerte ferske spor som krysser hundens eget bakspor (i den grad hunden følger eget bakspor, de tar jo mer eller mindre snarveier hele turen....), og det har blitt en liten stopp, et håpefullt blikk i retning der dyra har gått (kanskje det er "lov" hvis man får øyekontakt") og hunden har fortsatt tilbake til fører.

 

Vet en del som har oppdaga at "heldagsjegeren" i prinsippet var en heldagsjeger som jakta på 3-4 forskjellige dyr i løpet av dagen. Uten at "far" fikk være med (eller han fikk henge på så godt han bare kunne)...

 

Jeg vet ikke helt om jeg vil legge dette i boksen "god jaktlyst" eller "dårlig kontakt"... Jeg heller mest mot det siste, i og med at jeg aldri har hatt problem med å få hundene til å jage. Og ser det forsåvidt også som en stor fordel at hunden kommer innom før den starter med noe nytt. Kanskje har losen vært på naboterrenget en svipp, og det er jo litt surt om ny los starter der. Men det høres jo ikke så ulogisk ut at en jakthundrase som er fremavlet i områder med betydelig større vilttetthet har slike egenskaper, dvs altså basset-rasene.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo snakke for mine hunder, har to tisper 16 mnd og snart 5 år, har aldri sett at eldste bikkja har tatt opp dyr på tur hjem etter endt los, nå er den så grei når den legger av at den uler, så det skulle være lett å oppdage, nå er jo den en erfaren hund som det er jakta masse med og skutt en god dunge med dyr for, det kan jo ha noe å si.

 

Ellers er det jo stor sjanse for at bikkjene går seg på fersk fot på tur inn her ute da det er en rimelig tett bestand med dyr.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at jeg har vært borti at min BAN har tatt ut dyr på vei tilbake, han er 4,5 år nå... Jakter med en strihåra dachs og den hadde 3 loser før den kom inn her en helg, men det har vært et engangstilfelle de gangene jeg har vært med den å jaga....

 

Jakt lyst heter det :D:D:D Noe annet enn disse dorske Bassetene :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at jeg har vært borti at min BAN har tatt ut dyr på vei tilbake, han er 4,5 år nå... Jakter med en strihåra dachs og den hadde 3 loser før den kom inn her en helg, men det har vært et engangstilfelle de gangene jeg har vært med den å jaga....

 

Jakt lyst heter det :D:D:D Noe annet enn disse dorske Bassetene :lol::lol::lol:

 

 

Hjelper ikke med jaktlyst når du står å spinner i snøen som har kommet her hjemme nå....... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Under mer normale forhold vil vel basseten og komme rett hjem, det er jo en egenskap rasen faktisk er kjent for. Tror, som Custer sier, at rådyrtettheten er så innmari stor der vi jaktet (har bare sett mer klauvdyr og spor på et begrenset område innenfor gjerdene på en hjortefarm) at det faktisk ikke er en overdrivelse at bikkja krysser 6-7 nye ferskspor, og garantert en hel del overvær av dyr like i nærheten. At en unghund i paradis kan rampe og starte ny los da synes jeg ikke er så rart. Bikkjene hadde jo de fleste slippene med korrekt opptreden, hjem til far.

 

Var faktisk inne på tanken om at dette ikke var noen god plass å fortsette å jage inn unghund på pga for mye dyr, de bør jo og få bryne seg mer på søk og fot før de tar ut.

 

Til Makkieboy, da vi møtte de med dachsene der ute så stod de lettere rådvill med dachsen på armen og klødde seg i huet pga 10 cm snø med et tynt skarelag på toppen, slikt vører ikke basseten! :wink:

 

Skjønner ikke at dachsfolk og drevereiere er så negative til basseten? Jeg har jakta over både drever og beagle og annet, og greier ikke annet enn å både beundre og fryde meg over samme hva slags bikkje når den jobber godt.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja om det er jaktlyst eller dårlig kontakt som Jibrag er inne på det er jo spørsmålet.

Mener jo det er flere ulemper enn fordeler, det handlere jo om å ha kontroll.Ei rådyrbikkje skifter jo stadig losdyr sies det, så hvis det da er tilfelle er det jo vanskelig for bikkja å vite når det er nok.

Er og en stor forskjell på jaktlyst å heit i toppen, dette er noe som er lett og se på fuglbikkjer, de kan pusse sko hele dagen og når det letter fugl har de plutselig jaktlyst :roll:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dachsfolk og drevereiere er så negative til basseten? Jeg har jakta over både drever og beagle og annet, og greier ikke annet enn å både beundre og fryde meg over samme hva slags bikkje når den jobber godt.... :roll:

 

Du må ikke la deg fyre så lett :lol: jeg liker også godt hunderarbeid uansett rase og kategori.

Alle andre hater jo dachse eiere, hvorfor kan ikke dachse eiere hate alle andre :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Min har funnet seg nytt losdyr på veien hjem ved et par annledninger. Men det var den første høsten. Har ikke opplevd det etter det. Kommer innom og sier hei før det eventuelt bærer ut igjen. Men jeg er super nøye med at bikja kommmer inn til meg etter endt drev. Postkarene får ikke lov til å gi bikja noe oppmersomhet eller ta henne inn. Hun skal hjem til meg. Den som slipper bikja i drevet skal ha med seg bikja hjem. Har en kompis som låner henne litt. Selv om han er med og jakter. Krever jeg at hun skal komme til meg. Tror det er greit å være konsekvent på det. Så kanskje man slipper å få ei bikje som søker ned til veier og hus når den slipper. Men det funket vel helt til ei gammal tante tar bikja inn og gir den vafler med syltetøy på.

 

Var ute med dachsen for en del år siden. Bikja jaga som bare det, og losen dro ut av terrenget. VI satte oss til for å fyre bål og vente på bikja og etter 1.5 time ringer telefonen. "Hei, jeg har tatt inn en bikje og det sto ditt navn på bånnet. Du savner det ikke vel. Han så veldig sulten ut så jeg har gitt han litt mat." Tanta fikk klar melding. Se og få den bikja ut.

 

Kjipt når folk plukker inn bikjene. Mye bedre med de som tar telefonnr og slipper bikja så den kan finne hjem. Og ringer og sier at nå er bikja vært innom her.

 

Men det er klart. Med garmin astro er det der en saga blott. Kommer til å få en hel haug med bikjer som aldri søker hjem men blir vant til alltid og bli henta.

Link to comment
Share on other sites

Enig Melvin, jeg er og nøye på å få bikkja tilbake til slippet, det er en egenskap bikkja har vist fra starten av, og den vil jeg bygge videre på. Har henta bikkja noen få ganger under spesielle omstendigheter, men hater å gjøre det. Trur tvert imot at en Astro ville gitt meg større utholdenhet på stolsekken, håper det iallfall. Så lenge man vet hvor bikkja er, liksom...

 

Min erfaring er at basseten kommer inn til den som slapp den, og da er det mulig for andre å låne bikkja uten eier tilstede.

Link to comment
Share on other sites

Må bare få si en ting, man låner ikke ut ei bikkje, er dere klar over hvor mye den som låner den kan ødelegge for både deg å bikkja :!:

Jeg og mine bikkjer er en ekvipasje og den går å låne ut :!:

Har lånt bort bikkja en gang, aldri mer, var en Gordonhanne som var lovende på storfugl, hva han hadde gjort han som lånte den veit ikke jeg men jeg fikk ikke tilbake det jeg lånte ut, hadde mange timers jobb for å få ting på plass igjen.

Link to comment
Share on other sites

Må bare få si en ting, man låner ikke ut ei bikkje, er dere klar over hvor mye den som låner den kan ødelegge for både deg å bikkja :!:

Jeg og mine bikkjer er en ekvipasje og den går å låne ut :!:

Har lånt bort bikkja en gang, aldri mer, var en Gordonhanne som var lovende på storfugl, hva han hadde gjort han som lånte den veit ikke jeg men jeg fikk ikke tilbake det jeg lånte ut, hadde mange timers jobb for å få ting på plass igjen.

 

 

Enig....blir som å låne bort dama.

Link to comment
Share on other sites

Til gode kompiser som kan hund og kjenner bikja godt har jeg ikke noe problemer med det.

De vet hvor mye job som ligger ned i ei bikje. har hunder selv og veit hvordan jeg gjør det og vil ha det med mine hundet.

No problem

Gode kompiser som kan hund, har gjærne hund selv.

Nei der firer jeg ikke en tomme, så gode kompiser finnes ikke :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig.

 

Tirsdag var Dachsen på utlån til kamerat, Onsdagen var Beaglen, Torsdag var Dachsen på tur igjen...Lørdag skal jeg selv med Dachsen og Beaglen på søndag.

 

Helt topp og få trent og drevet hundene når jeg selv er på jobb.

 

Jeg vet at de som låner er 100% fordi jeg jakter med dem ellers i helgene.

Link to comment
Share on other sites

Så Generalen.

Du har aldri bikjene dine på kennel eller satt bort til venner og familie når du er bortreist heller.

Er enig med snipern. Konge at bijken blir brukt når jeg ellers er opptatt.

Hvis bikjene kunne valgt veit jeg hva de hadde foretrukket. :lol:

Joda hender de blir passa av andre men aldri jakta med.

Jeg jakter såpass mye med bikkjene at ei hvile helg har de bare godt av,har hatt ei frihelg siden 10/9 dvs er helger jeg bare har jakta en dag :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sagt at jeg automatisk vil låne bort bikkja mi heller, iallfall ikke i innjagingsfasen, jeg beskrev bare en situasjon der det var MULIG for andre å låne bikkje. Skal jeg låne ut bikkja så blir det til folk jeg jakter mye med og som kjenner og respekterer min filosofi om hunden min, uansett om de er helt enig eller ikke. Men ikke før han er innjagd og erfaren!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dachsfolk og drevereiere er så negative til basseten? Jeg har jakta over både drever og beagle og annet, og greier ikke annet enn å både beundre og fryde meg over samme hva slags bikkje når den jobber godt.... :roll:

 

Det var bare et spørsmål opp mot en nevnt problemstilling og ikke ment som kritikk - denne gangen... :wink: Jeg kjenner forøvrig til drevere som har vært kjive på dette også, bl.a et par utgaver som nabolaget brukte.

 

Nå skal jeg selvsagt ikke garantere at det ikke har skjedd med mine hunder, men jeg har som sagt aldri opplevd noe som skulle indikere at det har skjedd, men derimot sett flere eksempler på det motsatte. Ellers er jeg vel stort sett enig i at å jage inn hund i veldig rådyrtette områder blir ris til egen bak. Morsomt når det står på, lett å få bikkja i gang og lett å få skutt for selv en uerfaren hund. Likevel mister hunden en del av det erfaringsgrunnlaget med søk og kontakt den ellers ville ha fått. Den har godt av å søke av et terreng uten å finne dyr i ny og ne, og lære seg til å returnere til hundefører også da.

Link to comment
Share on other sites

Da er vi enige Jibrag! :wink: Ingen vet hvor haren hopper, losen går, bikkja er hen osv. :lol:

 

Heldigvis er jeg ikke i så ekstremt rådyrrike områder mer enn en eller to ganger om høsten, så bikkja får brynt seg på å søke fot. Kanskje blir den ennå mer ivrig når den har hatt ei langhelg i Paradis, når den kommer hjem til hverdagen. :D Når Ares ligger og sover og lager smålyder mens det rykker i ben og kropp, ja da tror jeg bestemt at han drømmer om fine loser i li og hei! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja da har vi vert ute å jakta litt i dag, en kjempefin dag med sol og varmt (-1) i skyggen...

Vi skulle ta ett lite snardrev midt på dagen, max to timer.

Jeg hadde et rådyr tilgode på¨nabovaldet for ettersøksavtalen med dem, og nå hadde vi sett rådyrspor som gikk ut på ei halvøy. (sikkerstikk) :D

Jeg fikk som vanlig posten i sjøbakken, dette er en plass dyra vanligvis kommer i bra fart..

Ble tatt mange bilder i dag faktisk, så det er bare å scrolle over hvis det blir kjedelig, ellers får dere ta det som ei oppvarming til jakthelga dere skal ha... :)

 

Her sitter jeg klar som et egg å hører los i det fjerne... Spenninga er høy nå 8)

 

image2.jpg

 

 

Har ikke vert på post mer enn 20 min. før jeg hører at losen nærmer seg fort, Vidar tok hunden med mot enden på halvøya og slapp, da vet jeg at dyra kommer i større tempo enn om de hadde tura først... Sitter klar med kolben i skuldra å hører på jaktradio'n "Egil, dyr på tur mot deg" :D

 

Like etter ser jeg to dyr komme løpende ned åsen til venstre i bildet, det går i god fart med lange hopp ut på den åpne bakken på skrå nedenfor meg.

Jeg roper ett halvhøyt Øøh, men ingen reaksjon, sikter på det første dyret men det har altfor stor fart, roper en gang til, ØØH, enda høyere.

Da stopper det bakerste dyret og virrer med hodet, børsa svinger og skuddet smeller i det krysset i kikkerten når brystet på rådyret. Jeg registrerer i sidesynet at det første dyret er kommet over jordet, og dyret jeg skjøt på får rakettfart etter det.

Ser at en framfot ikke er i orden, den virker ikke som den skal...

Med nytt skudd i kammeret prøver jeg å sikte på nytt, men det går så fort at jeg får ikke til å trekke av før dyret er inne i skogen forbi meg.

Jeg springer da opp og 50 meter bak der jeg satt, stopper... ser ett dyr komme i fullt sprang oppover ca 50 meter fra meg, det er uskadd etter det jeg kan se, kommer jo i lange hopp oppover, og forsvinner videre opp ei bratt li.

Venter.... venter litt til.... nei, nå hører jeg hunden komme mot der det smalt, og regner med att noe kommer til å skje, men Elvis snur å tar en liten runde inne i skogen på samme side som dyra kom fra. Pokker tenker jeg, har dyret snudd å gått tilbake igjen, jeg går da nedover mot der jeg så rådyret forsvant inn i skogen, samtidig kommer Elvis utpå jorda å har stø kurs etter sporet mot meg, det er mye blod der dyret har hatt kurs mot skogen, og da sjønner jeg at treffet var der jeg sikta....

Vi finner dyret dødt i kanten to meter fra jordet....

 

Gjett om det var gøy for hunden :D:D:D

 

image6.jpg

 

Hei sjef, var du nærvøs nå din slumpskytter??? Ja ja... brukbart lell da, bare jeg får godbiten min :mrgreen:

 

image8.jpg

 

Gratulerer Elvis, du er flink du, å godbit skal du få....

 

image10.jpg

 

Nå skal vi vomme ut, tar spiserøret først, ranger kjøttet tilbake å knyter knute med hår i.

 

image11.jpg

 

Så drar vi kjøttet tilbake over knuten.... da er det tett her...

 

image12.jpg

 

Etter vomming må tarmen sikkres, to knuter burde holde etter at den er tømt helt for rådyrbæsj..

 

image15.jpg

 

Da Elvis, kommer det du venter på, varm rådyrlever a'la nabovald... :D

 

image13.jpg

 

Bildet lyver litt for skuddet ser lavt ut, inn i brystet og ut i medgardfestet, nesten vommskudd (den var hel)

 

image16.jpg

 

Vidar klapper Elvis å gratulerer med fin los og dyr.

 

image21.jpg

 

Da var vi hjemme igjen, dyret henges med skinnet på når det er kalt, på dette viset.

 

image23.jpg

 

Da ønsker vi alle ei god helg, og skitt jakt...

Link to comment
Share on other sites

Grattis Egil og Elvis, sånne historier og bilder trigger jaktlysta ja, avgang 0600 i morgen tidlig.

Var det skarpt føre i bindalen, her er et drittføre, kjærringa produserer sokker så det ryker av maskinen :D

 

Skitt jakt Custer, samme sted som forrige helg?

Ja de sokkene ble det bare filler av på føret der vi var sist, men de gjorde jobben til det siste! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker å bukker! :)

 

Skarpt føre, ja men det er såpass at jeg selv går oppå skarelaget delvis... :shock:

Må vel si islag, glatt som glass oppå nå...

 

Hunden går det bra med, og jeg har ikke brukt sokker på han, det har jeg faktisk aldri gjort, men det blir jo korte dager å nå.

I morra skal vi prøve en ny plass, og jeg skal følge godt med på Elvis så han bærger fota.

 

En ting dere sokkegutter, hvordan tar hunda det i starten, Elvis er snart 9 år nå og det er kansje for seint å sokkelere han :?::D

Link to comment
Share on other sites

Takker å bukker! :)

En ting dere sokkegutter, hvordan tar hunda det i starten, Elvis er snart 9 år nå og det er kansje for seint å sokkelere han :?::D

 

Jeg har starter med å venne de til sokker når jeg er ute og går på ski.

Da venner de seg til å løpe med de på. Også får du korrigert uønsket oppførsel som biting og herjing med sokkene. Det er utrolig hvor lett det har gått med de jeg har gjort det på.

 

Det var en påsek det var skikklig is og klisterføre. Men siden vi gikk i oppkjørt løype tenkte jeg vel at det gikk greit for bikja. Så greit ut hver kveld, men når vi kom hjem tredje dagen begynte bikja og bli litt sårbeint. Når jeg gikk over labbene på kvelden så det ikke bra ut. Neste dagen og resten av uka kjørte jeg på med sokker. Kunne ikke merke eller se på måten bikja løp på at hun var sikkelig sår.

Funker som smurt

Link to comment
Share on other sites

image10.jpg

 

 

Årets bilde på kammeret! Som dachseier får jeg frysninger på ryggen av dette bildet! :lol: Det er noe HELT spesielt å eie en dachs. Dette bildet sier mer enn tusen ord!

 

picture.aspx?id=13173704

 

Selv en "søt" petit forteller det meste med litt blod i bartene! :wink:

PBGV Cita til en kompis av meg

Link to comment
Share on other sites

Jaktet alene med min PBGV idag...og det ble en bukk på oss! LYKKE! :D

 

Bukken tura godt inne i tettskogen, og kom tilbake til uttak etter et kvarters tid....med klingende los i hælene....:)

 

n566571082_2161449_3080.jpg

 

...og et stemningsbilde fra den fine dagen i dag

 

n566571082_2161450_4381.jpg

 

...ennda et...arti med speilrefleks ja! :D

 

n566571082_2168627_2834.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skaut ei gjeldgeit i dag for CowboyLaila :D Etter en kort los smeller det på første posten, dyret kommer tilbake til uttaket å jeg ser i kikkerten at det er blod nederst i bogen, skyter to skudd etter nakken på det da det står i kvist men dyret springer videre.

Får kobbla bikkja og venter 30min før jeg begynner å spore, sporer 400meter før vi tar ut dyret som springer forbausende bra synes jeg og en av postene som sitter sånn til at han ser det hele.

Etter nøye vurdering slipper jeg bikkja som etter nye 400meter starter å støyte på foten,ser av sporet at det blir mindre og mindre blod.

Etter 5min drar losen utfor en bratt skråning som er bevokst med sitka,losen følger nerkanten av skråninga,jeg følger etter i øverkant og etter ca 10min hører jeg at losen står stille på samme plass :shock:

Jeg går mot der jeg hørte losen sist ( den stoppa etter 3-4min) ser over kanten og hører bikkja i sitkaen nedenfor meg, så kommer den opp, ser meg i øynene og løper ned igjen, jeg følger etter og får se bikkja imellom noe graner og der ligger rådyret, setter ett skudd i nakken på det og CowboyLailas fjerde rådyr er ett faktum :D

 

Joda jeg har lært noe i dag også :D Jeg tar den lærdommen med meg og priser meg lykkelig for ei god bikkje og at det endte godt :D

Link to comment
Share on other sites

Skaut ei gjeldgeit i dag for CowboyLaila :D Etter en kort los smeller det på første posten, dyret kommer tilbake til uttaket å jeg ser i kikkerten at det er blod nederst i bogen, skyter to skudd etter nakken på det da det står i kvist men dyret springer videre.

 

I etterpåklokskapens lys - såfremt kvisten er nært dyret og ikke deg, ville jeg helt klart heller ha skutt mot kropp enn nakke i en slik situasjon. Ok, så kan kula skjene ut og treffe andre kroppsdeler enn akkurat rundt bogen, men erfaringsmessig er rådyra rimelig enkle å få av beina om en får en treff et eller annet sted mellom framkant av lårbein og framkant av bogbein.

 

Men det er som sagt etterpåklokskap, og som kjent en eksakt vitenskap.

 

Ellers må jeg jo få nevne det kjente uttrykket - på kroken er alle geiter gjeld... :twisted:

 

Men uansett - Grattis med vellykket jakt/ettersøk. Aldri så givende å få livet av noe som de gangene en virkelig må.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg hatt en av de fineste dagene på rådyrjakt med Elvis, utrulig godt vær og hørbar los hele tia.

Vi starta med sying av sokker til framfotan for føret er skarpt her for tia, og med kyndig hjelp fra "elsklingen" og symaskina blei det ordnings på sakene. Sko er fiksa og her kulle det jaktes...

Vidar ville slippe å jeg skulle på post i en hogst ett stykke ovenfor fjæra, der dyra kansje ville komme.

Når han får slippe Elvis "blir det dyr" bruker han å si, å dyr blei det... :D

 

Hvilken jeger har ikke lyst å jakte i sånt vær som dette?

 

image20.jpg

 

Her er et bilde jeg tok når jeg kom på post..

 

image0.jpg

 

Hunden blei sluppet å losen starta like etter, den kom hitover.

Det blei turing ei stund i granskogen til venstre for meg, og jeg hørte losen gikk mot et flatparti ovenfor der jeg satt, derfra fortsatte det rundt, og en time etterpå kommer det mot skogbeltet i hogsen rett nedenfor meg.

Jeg hører dyr i skaresnøen nede i tetta, så blir det stille.... losen nærmer seg... der ser jeg dyret i granskogen mellom fjæra og meg, dyret kommer i gange mellom storgranene å stopper mellom greinene, bogen er synlig men ikke hodet...PANG...

Samtidig som nytt skudd gjøres klart ser jeg at dyret farer framover, der.. pang igjen å dyret er vekk...

Det neste som skjer er at losen kommer etter sporet, og der ser jeg en liten og ivrig hårete plugg som finner "NOE" nede i tetta. He he he... Er det noen som har sett en dachs finne vilt før? halen går som den er løpsk....

 

Da er det bare å trampe ned å sjekke.... oj... bukk... Fin var den ja!

 

image2.jpg

 

Årets bukk blei det faktisk, ikke dårlig denne nei men horna datt av etterpå, de var helt løs...

Her er Elvis i sitt ess...

 

image3.jpg

 

Etter vomming og godbiten til Elvis er fortært blir det jammen henting, ikke mye å si på vegstandarden her nei...

 

image4.jpg

 

Da blei det nytt slipp på spor, dyr var sett tidligere like ved hogsten i andre enden fra der jeg satt, og losen ljomet med det samme.

På nytt kom det dyr nede i skogreima til min post, og denne gangen gikk det fort, heldigvis stoppa det for å lytte når det hørte ..ØH... PANG...og dyret bråsnudde i superfart, det var tydeligvis ikke klar over at det hadde hull gjennom begge bøger, men så skjønte det alvoret å datt etter 15 meter.

Da var det bare å rusle ned igjen... til en overivrig liten energiklomp av en hund...

 

image5.jpg

 

Et par til tåler dere vel... :lol: ... E han ikke tøff?

 

image12.jpg

 

Ikke farlig å være hårete når man er liten og tøff!

 

image13.jpg

 

Da vil vi igjen få ønske god helg og skitt jakt fra Bindalingene, Elvis og Egil...

Og gratulasjoner til alle som har fått i dyr...

 

image15.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grattis Egil og Elvis :D Fine bilder også, kjøpt deg nytt kamera?

 

Hadde jeg vært deg Egil ville jeg prøvd å sette gangvad etter rådyra :mrgreen:

Gangvad! he he.. han heter Elvis.. :D

Sliter enda med gamlekameraet, den første ixus modellen som kom i 2000...

Blir sikkert bare ett nytt batteri til nå, men til sommer'n skal det bli noe som tåler vann.

 

Da kom broder'n på besøk... nå skal vi ha restn av rakfisken med tillbehør, og hvis det blir lite sper vi på med syltelabber...

Mmmm, nå gleder jeg meg.... god helg.. og skitt jakt Custer gutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...