Jump to content

rådyrjakt med hund..


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stakkars Malvin, tror det har gått opp for han :D

 

A-Tec_002_%5B800x600%5D~0.jpg

 

Drillingen står klar i gangen, sekken er pakket, og bikkja står og piper, det er jaktstart det :wink:

Har hatt en 5-6 loser på rådyr med han allerede i år, men jeg tror han skjønner allvoret når børsa også skal bli med.

 

Lykke til alle dere andre, som ikke er etter elgen. Her starter ikke den før 5 okt (heldigvis).

Link to comment
Share on other sites

Det blir rådyrjakt med hund på meg i morgen tidlig også! Dachsen har ikke fått være med meg på jobb i dag fordi han må lade opp til i morgen. Jeg jobber som skogsarbeider, noe dachsen syns er sabla bra :mrgreen: . Men i da måtte han slite hundegården for å være pigg til i morgen. Lykke til folkens!

Link to comment
Share on other sites

Da var den store dagen kommet, hvertfall for oss med kortbeinte drivende hunder, med rådyr i snuten :D

Siden det er arbeidsdag for de fleste, og for alle i mitt jaktlag. Men jeg hadde fått lov å ta en tur alene, for å sprite opp Dachsen før helga. Med lovnad om og bare felle ET dyr. Og det gikk greit.

Jeg og Dachsen Malvin, som er 2,5 år nå, dro hjemmenfra kl 0730, og var i terrenget kl 0800. Første slippet var ved en liten hei, der det bruker å stå dyr. Malvin søkte godt ut på vant måte, men losen lot vente på seg. Han gikk og småstøytet nede i lia, og fant liksom aldri ut av det :? . Så jeg koplet han etter ca 1,5 time med dette tullet.