Jump to content

Schultz & Larsen Legacy Mini i 223


358 Win

Recommended Posts

Var innom J&F i dag og ville se på en Sako i 223 men de sa at Shultz kom med en kasse tilpasset 222/223 . Er det noen som har opplysninger om denne??

Edited by Ei tohi varjata
Fikset skriveleif - Ei tohi varjata, mod
Link to comment
Share on other sites

Var å besøkte Schultz & Larsen her i slutten av November og fikk da sett på den nye rifla (80% ferdig). Den er helt genial. Stilig mini Schultz & Larsen rifla. Den kommer med samme løpsbyttesystem som vanlige riflen. Kommer til å lage piper i 222, 223, 6x45 og 300 whisper, starter vel med 223 og de andre kommer etterhvert.

Alt er laget av Schultz, skjærte piper (samme som Border, Krieger, Bartlein), like avtrekk, samme sluttstykke, magasiner, alt kun skalert ned. Blir au mulig å få den med junior kolbe som da er klar for ungdom, kortere og slankere.

 

Eg tror det blir den "nye" ettersøkte Sako Vixen :-)

Link to comment
Share on other sites

Synd de velger 300Whisper i steden for 300BLK.

 

Spørsmålet blir da om det er 300whisper lisensiert fra J.D. Jones eller om det er ett 300-221 kammer de bruker.

 

Skjønner ikke at det velges en patron som finnes i flere ustandariserte utgaver, fremfor den standardiserte utgaven av samme patron.

Link to comment
Share on other sites

om den er like deilig lading på som storesøstra så er det der virkelig et godt våpen . fikk min SL i høst. og makan til glatt lading. nesten så en blir K*t når en tar ladegrep :D

men "kragen er dog den beste", F.N

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei C.S.T. ;

Gidder du høre om det foreligger noen planer om å levere den i links også? S&L har jo vært rimelig flinke på dette tidligere, så må være lov å håpe.

 

Siden jeg har meldt overgang til links, er utvalget mildt sagt begredelig når det gjelder rifler i rimelig prisklasse, og ikke minst, i .222, som jeg vil ha. Derfor sendte jeg epost til S&L og spurte om den kommer i links. Fikk svar rimelig kjapt, og ja, planen er at den kommer i links neste år, mars 2015, som han sa.

 

Det passer meg utmerket, for å si det pent! Da kan jeg bruke Fox'en min et år til og har godt tid på å bestemme meg for om jeg vil eller ikke. Tross alt er Fox'en, selv om den har hanken på feil side for meg, blitt et bra våpen (Boyds-stokk og Timney-avtrekk) nå. Er jo kjedelig å selge den nå, som den snart koster det samme som en Blaser...

 

Litt mer om rifla: http://www.huntershouse.dk/kat1692-S-L-Legacy/

 

Den ser virkelig fin ut. :-)

 

Interessant er det også for .222-fans at riflestigningen blir på 1:10. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg kjøpte ny Legacy i dag på Jakt&Friluft i cal 300 Whisper.

 

De hadde ikke løp i 223 med 1:8 twist på lager.

 

Magasinlengden målte jeg til 61mm så da bør det fungere med 80gr Amax når jeg får 223 pipa..

 

Pipa var gjenget 1/2-20 UNF på grunn av løpstykkelsen (det står 14x1 på nettsiden)

 

Jeg har bestilt "Lee Pacesetter 3-Die Set 300 AAC Blackout" på Midway, så jeg håper at dette die-settet vil fungere med 300Whisper-løpet..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 years later...
  • 4 weeks later...
På 27.1.2020 den 17.42, gordon setter skrev:

Noen som har denne i 6x45?

Nei! Men har jævlig lyst på en med alle løpene🤩. Bare så synd at «staten» ikke er enig... Den (antagelig hun) tullingen som har funnet på begrensning i antall, og en garderobeløsning, skulle som straff ha fått lovt til kunn å kjøpe akkurat like mange par sko som vi får kjøpe rifler 🥵

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

30 minutter siden, Bly skrev:

Nei! Men har jævlig lyst på en med alle løpene🤩. Bare så synd at «staten» ikke er enig... Den (antagelig hun) tullingen som har funnet på begrensning i antall, og en garderobeløsning, skulle som straff ha fått lovt til kunn å kjøpe akkurat like mange par sko som vi får kjøpe rifler 🥵

Men har det kommet begrensninger på antall løp? Er det ikke bare på antall våpen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 months later...

Gammel tråd dette,men prøver likevel. Jeg kjøpte en ny Legacy i kaliber. 223 for en tid tilbake. Har skutt lite med den enda,da jeg har syslet med andre ting. Dette er "ny" type,der avtrekker ligger mer riktig enn på de første modellene etter min mening. Problemet er at den klikker. Med to typer Norma,men ikke med Hornady. Jeg snakker her om fabrikk ammo. Er det fjøra til tennstiften som er litt slapp? Noen som har erfart dette?

Link to comment
Share on other sites

Har samme rifla i 223 og den har jeg skutt en del med. Har aldri opplevd klikk. Jeg har til og med skutt en god del militær miljøammo som jeg har byttet kulene i. Disse har jo hare tennhetter men funker som bare det i min Legacy. Ta kontakt med J&F så fikser de nokk dette uansett hva det nå en skyldes.

Link to comment
Share on other sites

Du kan finne bilde av nyeste versjonen på nett. Se på plassering av avtrekker. På noen sto den nesten midt i bøylen,på nyere utgaver er den flyttet bakover,eller er bøylen flyttet forover??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...