Jump to content

Beslag av våpen


usikker

Recommended Posts

Hei, jeg har fått meg selv opp i en kinkig situasjon hvor mine våpen har blitt beslaglagt. Litt om meg selv så er jeg midt i tjueårene og har aldri vært beskyldt for uvettig omgang med våpen. Jeg har et utpreget fokus på sikkerhet i alle sammenhenger, og spesielt når det kommer til omgang med våpen. Jeg har vært aktiv jeger og skytter i ca. 10 år.

 

Nå har det seg altså slik at jeg har blitt siktet for, og tilstått brudd på brann- og eksplosjonsvernloven. Jeg har lenge hatt en hobby som jeg bestandig har vært klar over at det har vært en risiko ved, da det ikke finnes mulighet for å utøve den på noen lovlig måte i kongeriket Norge. Denne hobbyen er altså at jeg har laget og skutt opp fyrverkeri, og andre eksplosiver uten tillatelse. Alle kjemikalier jeg har fremskaffet til denne hobbyen er altså lovlig hver for seg, men det er brudd på nevnte lov å produsere og bruke fyrverkeri/sprengstoff uten godkjennelse fra DSB. Det er altså dette jeg har tilstått å ha gjort.

 

Som en reaksjon på dette ble alle mine våpen, ammunisjon og ladekomponenter beslaglagt. Nå har jeg tre uker på meg å komme med eventuelle innsigelser til politiet. På brevet jeg har fått står det altså: "På bakgrunn av at du er siktet for å ha produsert fyrverkeri har politiet grunn til å tro at du for tiden ikke er skikket til å inneha skytevåpen."

 

Jeg vil naturligvis prøve å formulere et brev til politiet i et forsøk på å overbevise om at jeg ikke er uskikket til å inneha skytevåpen. Jeg er altså siktet for brudd på brann- og eksplosjonsvernloven, som har en lavere strafferamme en brudd på eksempelvis vegtrafikkloven, for å sette det i perspektiv. Mine aktiviteter har aldri vært til fare for meg eller andre, og sikkerheten har alltid vært det viktigste også her. Dersom jeg mister muligheten til å utøve den viktigste hobbyen i livet mitt, som er jakt og skyting, så vet jeg ærlig talt ikke hva jeg gjør. At jeg ikke kommer til å utøve den andre hobbyen min mer er jeg inneforstått med, men uten jakta blir livet fattig.

 

Er det noen som vet om det i det hele tatt er noe poeng i å komme med innsigelser til politiets varsel om innkalling, ut fra det jeg har gitt opplysninger om her? Evt. om det finnes advokater med god kunnskap om våpenloven og saker som dette som kunne vært til hjelp ved formulering av et brev?

 

MVH

Angrende synder

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne ha navn og telefonnummer på PM ja, det er i en annen landsdel, men jeg regner med at det ikke gjør så mye, kommunikasjon via telefon og mail fungerer fint. Driver å søker på lignende saker på forumet her, man har ikke funnet noen forslag til gode advokater foreløbig.

Link to comment
Share on other sites

......, da det ikke finnes mulighet for å utøve den på noen lovlig måte i kongeriket Norge......

 

Her er selve kjernen i problemet ditt og dette i seg selv skal medføre tilbakekall av våpenkort...

 

Selve holdningen ...man vet det er ulovlig...men gjør det ... Våpenlovens bestemmelser om pålitelighet er selve kjernen for tillatelsen i hele våpenloven...

 

Advokat burde du hatt før du forklarte deg...våpenkortet vil jeg tro ee tapt uansett for 2-5 år.

Link to comment
Share on other sites

Det var da en enkel og grei formulering, så dersom man kjører for fort, eller bryter andre deler av vegtrafikkloven med overlegg, så er en automatisk reaksjon av dette beslag av våpen? Så lenge man visste at det man gjorde var ulovlig mener jeg. Eller dersom man som eier av et bygg område eller transportmiddel blir dømt etter brann og eksplosjonsvernlovens § 6.Forebyggende sikringstiltak og vedlikehold, for eksempelvis ikke å ha hatt tilstrekkelig brannvarslingsanlegg eller slukkeutstyr tilgjengelig, så vil en direkte konsekvens av dette være beslag av våpen?

 

Jeg ser hvor du vil hen og delvis poenget ditt, men dersom det hadde vært så sort på hvitt hadde vi ikke trengt hverken advokater eller rettsvesen. Jeg tar kontakt med en advokat og lar han/henne bedømme hvilke muligheter som foreligger. Erverv av våpen krever at man er edruelig og pålitelig, dette åpner i stor grad for skjønn i hver enkelt sak, og jeg mener ikke at det er en direkte sammenheng mellom et overlagt brudd på lovverket og om man er edruelig og pålitelig. I så tilfelle så ville et stort antall våpeneiere blitt fratatt sine våpen for å kjøre for fort med overlegg.

Link to comment
Share on other sites

Det er folk som har blitt fratatt våpen og mulighet til å drive jakt grunnet brudd på veitrafikkloven!

Men da er det som regel snakk om kjøring i påvirket tilstand, slik at man bryter med kravet om edruelighet for å erverve og inneha våpen.

Link to comment
Share on other sites

Usikker: Man kan gjerne være uenig med Grevlingen, men han gir også en god indikasjon på hvordan politiet tenker. De ville nok gjerne ha det slik han beskriver det, det er nok bare et tidsspørsmål før de prøver samme argumentasjon på skattesnusk eller å betale noen polakker svart.

 

Det er (eller bør i det minste være) en forskjell på ulovlig og uvettig omgang med eksplosiv vare, på samme måte som det skilles mellom å være litt hard på gasspedalen under oversiktlige forhold og hasardiøs kjøring som utsetter andre for stor fare. Førstnevnte resulterer sjelden i liknende reaksjon, mens det siste lett kan gjøre det.

 

Ellers kan jeg bare støtte rådet om advokat og ønske deg lykke til. Jeg unner ingen slike problemer, og det var vel også grunnen til at jeg pensjonerte meg som pyrotekniker. Jeg så ingen praktisk mulighet til å gjøre det lovlig, og i lengden ble det for mye bry å snike seg rundt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser i skrivende øyeblikk, og så vidt jeg forstår så er det snakk om preventiv tilbakekalling som har lav terskel, ikke endelig avgjørelse om det forblir sånn for fremtiden. Men dette skal altså en advokat få lov til å kikke nærmere på uansett. Absolutt interessant å høre alles meninger, men hvorvidt det er en sak eller ikke overlater jeg til noen som jobber med det daglig, og som kanskje også har lignende tilfeller å vise til.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Lei knipe å komme opp i, men dette er og blir enda være virkelighet for Våpeneiere framover og i framtida.. Som nemt over er det flere som har mistet sine våpenfor saker der det er gitt bøter og så kommer inndragning som straff nr 2.

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av meninger om rett og galt i denne saken, er det noen som vet om det foreligger regler om hvem våpnene evt. ikke kan selges/gis bort til, dersom det kommer til det? Det jeg mener er selvfølgelig å overlate våpnene til noen jeg kjenner og stoler på, for ved senere anledning å kunne søke om å få de tilbake. Og vet noen hvordan det eventuelt er med amunisjon, ladekomponenter og krutt? Vil dette kunne gis bort/selges?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fyrverkeri er som våpen, en harmløs og svært rikholdig geskjeft så lenge en vet hva en gjør og behandler det med fornuft. Desverre har det pyrotekniske miljøet aldri hatt de frihetene vi skyttere har, en grad av frihet under ansvar. Det er faktisk mulig å ha en seriøs interesse for fyrverkeri, vi snakker ikke bare om unger som sprenger postkasser men om folk som kan håndlage bedre fyrverkeri enn du kan drømme om å kjøpe i desember. Mennesker med en genuin lidenskap for håndverket, kunsten og magien som går inn i fyrverkeri. Desverre ser DSB mer ned på de enn POD ser ned på oss, og har i all sin visdom bestemt at dette ikke er aktverdig.

Man kan selvfølgelig si at lov er lov, men hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at de hadde sagt seg fornøyd med det om det var deres interesser som var forbudt?

 

Å være så dogmatisk i en tid hvor vi selv er under hardt press er skuffende lesning.

 

At våpenkortet blir midlertidig tilbakekalt i en slik sak er det nok vanskelig å komme utenom, anklagen kan i utgangspunktet være alt fra harmløs moro til bombeproduksjon ala ABB. Og om det blir permanent tilbakekalt og de ikke har vært brukt til noe ulovlig skal du få anledning til å avhende de. Kjøper må søke som vanlig, men du kan jo slev velge hvem du selger til og betingelsene for det.

Link to comment
Share on other sites

Pyrotekniker sertifikat får man på "lik" linje med våpenkort.

 

http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/Farlige-stoffer/Fyrverkeri-og-pyroteknikk/Opplaring/

 

Trådstarter har i det han selv skriver forsettelig gitt "f..." i lover og regler og det er denne "holdningen" i tillegg til lovbruddets art som vil danne grunnlaget for "tapt" våpenkort.

 

Som hovedregel vil våpnene i en slik sak kunne overdras/selges.

Link to comment
Share on other sites

Du får være glad du ikke ble kastrert: :winke1:

 

postr_l.jpg

 

 

Jeg er ikke enig i at man er uskikket til å å eie våpen, selv om man synes det er gøy å lage noen kinaputter. Men det er ikke jeg som lager loven...

 

Konge bok! Leverte inn særemnet mitt i Norsk før jul som omhandlet denne boken :)

 

Jeg har da også sprengt noen hjemmelagede bomber og fyrverkeri i mitt liv ( tidligere vel og merke, da jeg er blitt så gammel og redd for fingre og øyne) og kan ikke huske at dette gav meg særlig lyst og bruke mine våpen på en uvettig og farlig måte. Avogtil må jeg tråkke litt ekstra på gassen for og rekke jobb etter og ha kommet hjem fra skole og fått middag i barna mine, jeg VET at dette IKKE er låv men det er ikke ensbetydende med at jeg kommer til og utføre en terroraksjon eller skyte naboen når han freser snø inn på min eiendom.

Link to comment
Share on other sites

...Ie det å sende opp mini-scuds er ikke lov. ...

 

Selvsagt har pyroteknikk regler og lov/forskrift som skal følges...som med skytevåpen. Og det å få T (scenepyrotekniker) har vel omtrent samme "krav som skytevåpen".

 

http://www.brannvernforeningen.no/novus/upload/file/varmearbeider/FyrOversi100114.pdf

 

...men tråden handler om en klipp. G.Larson som gir f...i loven...og som da får lovverket mot seg....

Link to comment
Share on other sites

Ja det har vel lite med saken å gjøre, men det grevling1 opplyser medfører altså ikke riktighet. Det finnes i praksis ingen mulighet for å produsere å sende opp eget fyrverkeri for private pyroteknikere i Norge. Det eneste man kan er å ta et kurs for å få lov å kjøpe og bruke kommersielt fyrverkeri i klassene over det man ellers får kjøpt i desember. Men dette er i praksis ikke mulig for private, da det er krav om at man skal være med på 10 profesjonelle oppskytninger. Man må med andre ord være ansatt hos et firma som driver med dette på daglig basis.

 

klipp. G.Larson

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

forsettelig gitt "f..." i lover og regler og det er denne "holdningen" i tillegg til lovbruddets art som vil danne grunnlaget for "tapt" våpenkort

Så du mener at samme regel gjelder / bør gjelde for annen kriminalitet som feks økonomisk utroskap?

 

Ikke at jeg forsvarer lovbrudd eller mener det er helt uvesentlig for våpenhold, men hvor går grensen? Hvis trådstarter har levd etter kardemommebyloven, altså sørget for at hans handlinger ikke har utsatt andre for risiko eller ulempe, er han fremdeles uskikket til å eie våpen? Er loven så hellig at et hvert brudd gjør en til en "juridisk kjetter"? Eller er det virkelige spørsmålet hvorvidt han oppbevarer og behandler våpnene sine som han skal? Det er faktisk mulig å skille mellom snørr og barter her, at man bryter én lov betyr ikke at man gir fullstendig faen i alt som heter lov og orden.

 

Og som TS og MagnusM påpeker er det stor forskjell på amatørpyrotekniker og scenepyrotekniker. Jeg har kursing i scene, og det lærte meg ingenting om å lage fyrverkeri eller brenne av et utendørs show. I en del land er det faktisk mulig å drive som amatør, men ikke her på berget.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mulig å skille mellom snørr og barter her, at man bryter én lov betyr ikke at man gir fullstendig faen i alt som heter lov og orden.

 

Mulig det, men det er en veldig god indikasjon på at man har et lemfeldig forhold til norsk lov ...

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt moderatorene om å fjerne denne tråden og tatt denne saken stille og rolig med advokaten du har/skal hyre for å representere deg.

 

Personlig syns jeg du fortjener å bli fratatt våpenkortene, men hva jeg mener spiller ingen rolle. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å svare litt generelt og ikke mot denne saken direkte.

 

I mange sammenhenger hvor man må søke om ting, hvor det skal foretas en menneskelig vurdering foretatt av mennesker så kan dette fort slå veldig "feil" ut etter hvilken sin side man ser det i fra. Spesielt gjelder dette hvor man snakker om "skikkethet", "egnethet" og om man "har tillit" til en person.

 

Eksempler her er jo han gutten som drakk så inn i granskauen (men aldri kjørte i fylla), de tok i fra han lappen pga ikke skikket etter samfunnets normer for normal drikking. Man anså faren ved at han drakk seg sanseløs som så stor at man antok det var et tidsspørsmål før han kjørte i fylla.

 

For de av dere som er/ har vært sikkerhetsklarert så vet dere at man først får klareringen for så å gjennomføre en autorisasjonsamtale. Her skal foresatte vurdere om man har tillit til personen til å få den autorisasjonen som kreves til å få innsyn i gradert informasjon. Dette er en tillit som er under konstant vurdering. En som kjører for fort vil ikke ta noe skade av det rent autorisasjonsmessig. Men blir du tatt hele tiden, så gir dette en pekepinne på at vedkommende ikke har respekt for de lover og regler som samfunnet har satt. I ytterste konsekvens så kan det føre til at man ikke får autorisasjon/ blir fratatt autorisasjonen, man fyller ikke lengre krav til stilling og kan heller ikke jobbe i den jobben man har fått.

 

Jeg tror det er mange som ikke tenker over konsekvensene av å bevist foreta handlinger som man mener ikke har så stor betydning, men som samfunnet ellers har nedsatt lovverk på med strafferammer. Her kommer tro inn i bildet, kulturelle forskjeller, utlending - ikke utlending, byfolk - bygdafolk med mer.

 

Når det gjelder loven du har forbrutt deg på - brudd på brann- og eksplosjonsvernloven - så er dette en lov som mange land ser alvorlig på, spesielt det siste ordet. Eks så skal du ikke se bort - hvis du blir dømt etter den - at det vil bli stilt spørsmål til din skikkethet til eks visum til USA. De er helt nasi på alt som kan lukte terrorpotensiale.

 

Ønsker deg lykke til med saken. Fint om du holder oss oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mulig å skille mellom snørr og barter her, at man bryter én lov betyr ikke at man gir fullstendig faen i alt som heter lov og orden.

 

Mulig det, men det er en veldig god indikasjon på at man har et lemfeldig forhold til norsk lov ...

 

Ok. Så dersomjeg bevisst ligger 10-15 kmt over fartsgrensen så er det farvel til jakt og skyting?

 

Blir ikke det litt i samme gate ?

Link to comment
Share on other sites

Om du gjør det såpass ofte at du blir tatt fler ganger ja.... Men nå lukter det litt av at det er viktigere å være uenig med grevling1 en å diskutere sak. Jeg håper jo det ordner seg til det beste for trådstarter. Men jeg tror det er dumt å sammenligne allmen nyttige ting som biler og kjøring, med rene hobby interesser som i tillegg har stort fare potensialet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jaja, så kan man bare konstatere at ordensmakten har forspillt sine sjanser til å produsere en lovlydig borger av trådstarter.

 

Siden de allerede nå har plukket vekk de siste holdepunktene som trådstarter hadde til det lovlydige samfunn så har de jo på sett og vis gitt ham en oppfordring til å fortsette med lysskye aktiviteter som f.eks. å lage fyrverkeri.

Nå kan de jo ikke gjøre stort annet enn å gi ham en bot og beslaglegge gjødsel og evt. kjemikalier.

 

Har han gode kamerater får han fortsatt muligheten til jakt, så da er jo tiltakene egentlig bortkastet.

Han har jo ikke noe mer de kan ta fra ham. :?

Link to comment
Share on other sites

Ja...... Det er vel på tide å slutte å leke seg med colaflasker og Pyrodex nå. For oss som vokste opp i en tid, da det var vanlig å reise over til Svinesund og handle fulle bæreposer med kinaputter, er det vanskelig å forstå at samfunnet har forandret seg drastisk på svært få år. Men slik er det altså blitt... og det ser ut til at de gode tidene er tapt for alltid.

 

Vi som har kommet halvveis i livet, kan iallefall trøste oss med en ting: Vi rakk å leve i den tiden, som alle fremtidige generasjoner kommer til å anse som den beste tiden å leve på i dette landet.

 

Bare å stikke fingeren i jorda. All lek og moro, som kan utgjøre fare (eller bare virke skremmende) for en selv eller andre, er ikke lenger akseptert.

Link to comment
Share on other sites

Om du gjør det såpass ofte at du blir tatt fler ganger ja.... Men nå lukter det litt av at det er viktigere å være uenig med grevling1 en å diskutere sak. Jeg håper jo det ordner seg til det beste for trådstarter. Men jeg tror det er dumt å sammenligne allmen nyttige ting som biler og kjøring, med rene hobby interesser som i tillegg har stort fare potensialet.

 

Mener du virkelig det? Hvis jeg blir tatt i fotoboks 2-3-4ganger 10kmt over grensen så bør våpen inndras? Man får ikke prikker på førerkortet engang...stikk fingeren i jorda. Det er klart at et sted må grensen gå, jeg mener det bør være der hvor personen åpenbart blir til fare for seg selv og andre. Da f.eks ifbm trusler, vold og narkotika.

Link to comment
Share on other sites

Mener du virkelig det? Hvis jeg blir tatt i fotoboks 2-3-4ganger 10kmt over grensen så bør våpen inndras? Man får ikke prikker på førerkortet engang...stikk fingeren i jorda. Det er klart at et sted må grensen gå, jeg mener det bør være der hvor personen åpenbart blir til fare for seg selv og andre. Da f.eks ifbm trusler, vold og narkotika.

 

 

Nå er det ikke hva vi synes er riktig, det er faktisk bare lovverket som regulerer og ingen kan gjøre noe med det. Eneste vi kan gjøre er å hjelpe trådstarter med tips for å komme fra denne hendelsen på riktig måte ifm ordensmakten sin håndtering av saken.

 

Vi kan ikke gjøre en dritt med resten uansett om vi synes han aldri skal få våpen igjen eller ei...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser problemstillingen, og i mange tilfeller har dere mye rett. Det finnes en del som har et svært lemfeldig forhold til sprengstoff, de fleste har vel hørt om slike personer. Sprenging av fiskevann, utedasser, postkasser, knuste ruter, fylla etc. Og der er jeg helt enig, en del mennesker burde ikke hatt tilgang på fyrstikker. Men det finnes andre mennesker også, folk med genuine, faglige interesser for ting som folk flest ikke bør ha tilgang på. De har ofte god teknisk bakgrunn (feks kjemikere) og jobber sikkert og forsvarlig. Desverre er kravene for slikt lagt så det i praksis ikke er mulig å gjøre det lovlig, men det betyr ikke at de ikke tar det de driver med eller loven alvorlig. Man er veldig selektive med hvem man deler kunnskap og utstyr med, og jobber for å tilfredsstille lovens egentlige mål; at ingen blir skadelidende.

Det er jo ikke snakk om at fenomenet er tabu, det er ikke slik at det er forbudt å brenne av krutt i dette landet. Gud og hvermann brenner av billig kinesisk drit hver nyttårsaften, gjerne i brennevinsfylla med null forståelse av eller respekt for hva de holder på med. En dedikert amatør vil gjerne ha langt strengere krav til kvalitet og sikkerhet, faktum er at det for 20 år siden fantes overraskende mange aktive amatører som man måtte være pyrotekniker selv for å møte. Få om noen av de havnet i lovens søkelys, rett og slett fordi de var så forsiktige at det aldri skjedde noe galt. De aller fleste hendelser jeg har fått med meg har skyldes grov skjødesløshet fra unge eller umodne unger, ikke seriøse folk. Folk som jobber gratis som riggere på show for å få et ben innenfor bransjen, slik jeg gjorde. Jeg frøs feks ræva av meg i 3 dager i Oslo for millenniumsshowet, en av de store opplevelsen i mitt liv.

 

La nå tvilen komme gutten til gode, tror dere virkelig at vi skyttere er de eneste som tar det vi driver med på alvor? Er det bare frykten for straff som styrer oss eller mener vi at vi har et moralsk ansvar å oppfylle? Og er vi skyttere og jegere alltid så gullende rene? Alle som har hengt i miljøet en stund vet hva jeg snakker om, det skjer mye som ikke er heeeelt etter boka hvert eneste år. Ikke nødvendigvis regelrett kriminalitet, bare litt i gråsonen. Ting som ikke er lov men som kvitter ut i et i praksis, kanskje ting som burde vært lov eller noe slikt. Det skjer, vi hører om det men sier ikke noe fordi vi egentlig ikke synes det er noen stor greie. Noen ganger er forbudet nok til at omfanget ikke gir noe problem, feks noen forvekslingsarter på sjøen? Shit happens...

 

Jeg sier ikke at det er riktig, men det er litt forskjell på lovbrudd og umoral...

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med deg MagnusM, og hvis moderatorene er fornuftig her så stenger de tråden, TS har fått svar om at han bør kontakte advokat snarest! Er rett og slett en del personangrep på TS her som ikke bør høre til et fornuftig forum slik som kammeret, og skjønner godt at TS har gjort noe ulovelig men ser at han er en angrende synder så synes folket bør la ham være fram til loven dømmer han!

Link to comment
Share on other sites

Hvis lovbruddet har vært å lage kinaputter og festfyrverkeri, er min oppfattning at det er helt greit å bli straffet for det, men at dette, på ingen måte, er værre enn mange andre forseelser, som ikke ville endt med at våpnene blir inndratt.

 

Hva med det alle vi andre har gjordt med viten og vilje? Kjøre for fort er nevnt. Hva med kjøring med snøscooter utenfor løyper? Ta med litt for mye drikkevarer på harrytur?

Link to comment
Share on other sites

Med et ørlite forbehold om omfanget her, som ikke er godt forklart, så er jeg 100% enig i det overstående. Er man virkelig jeger og skytter er inndragelse av redskapene til dette en svært hard straff.

Link to comment
Share on other sites

MagnusM:

Selvfølgelig er du til fare for deg selv og andre når du kjører bil, men det er også alle andre som kjører, som jo er hovedparten av den voksne befolkningen i Norge.

 

petrol:

Nja, lovverket sier vel noe om egnethet, pålitelig og edruelighet. Uten at jeg er noen jurist så vil dette faktisk være opp til de som skal vurdere våpeninnehaveren. Ellers er jeg særs enig med deg, vi kan ikke gjøre noe og jeg bidrar heller ikke til trådstarter sin sak. Om han skal beholde våpen eller ikke har jeg ingen formening om da jeg ikke kjenner saken.. Er han en fyr som Erlend M skildrer bør han få våpnene tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Skyld og konsekvens er det ikke kammeret.no som skal avgjøre (heldigvis). Ikke minst fordi vi da neppe sitter med alle delene av den hele og fulle sannhet, og ei heller er en institusjon som har slik rett.

 

Dog illustrerer saken en av de punktene jeg lenge har ønsket å snakke om når det gjelder forslaget til ny våpen lov, men som ofte drukner i forhold til de andre litt mer "sexy" sakene. Hva skjer etter beslaget/inndragelsen? Hva skal til for å utløse slike, hvor lenge skal ting ta osv.

 

Det er jo viktig å huske at trådstarter fortsatt har sine våpen i behold, og har 3 uker på å protestere og motargumentere et et rutinemessig forvaltningsvedtak. Det er altså ikke sikkert at det blir inndragelse, selv om jeg frykter at Grevling1 har oppsummert det hele ganske greit.

 

Det å nedtone saken for å sverte myndigheten (å snakke om 10 km for fort og kinaputter) er hverken saklig eller løsningsorinetert (og jeg har sett og lest beslagssaker hvor det å snike i bomringer er en del av innkallingen i forhold til pålitelighet).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...