Jump to content

Leveringstid Ebay


hjortejegeren2

Recommended Posts

Regner med du har brukt PayPal. Da lar du det gå ca 30 dager, send imellomtiden en mail til selger med beskjed om at du legger inn en dispute om du ikke har fått varene innen en uke.

Hvis han svarer og kommer med gull og grønt så legger du fortsatt inn en dispute før fristen din med PayPal går ut, tror det er rundt 40 dager eller noe sånt.

Så får det gått noen runder mellom Paypal og selger, hvis den ikke dukker raskt opp så får du refundert fra PayPal. Har fått 2 refunds fra PayPal, ikke fra handel på Ebay men et par Hong Kong butikker...

 

Hvis du ikke bruker Paypal, vel da er du vel S.O.L :roll: Lag en konto, veldig greit hvis du handler på nett.

Link to comment
Share on other sites

ville ikke bekymret meg enda, etter 4 uker kan du sende dem en mail.

bestilte meg pistolbelte, det kom aldri frem, sendte mail, par uker senere kom det.

så ebay selgerne vel helst ordne opp, de sender heller en ekstra vare enn å få negativ tilbakemelding

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke ha blitt så fryktelig bekymra om det tar over en måned. Jeg har venta 7-8 uker, og glemt hele pakken før den plutselig dukka opp. Sporingsnummer som de gir deg fra Kina viser vanligvis ikke noe som helst.

 

Bare en gang på 300+ kjøp på ebay måtte jeg bruke paypal dispute, og da var det fordi selgeren slettet seg fra ebay, og ingen pakke var komt etter ca 40 dager. Jeg fikk pengene tilbake etter et par dager, bare med å vise til at selgeren var slettet og ikke svarte på mail.

 

Dispute må startes innen 45 dager hos paypal.

Link to comment
Share on other sites

Skulle sendes fra Hong kong. Noen som vet hvor lang tid det normalt tar?

 

Kommer an på fraktalternativ, dhl express bruker rundt 1.5-2 uker. Men av og til tror jeg de benytter seg av den gamle esel- og kamel-ruta over de Persiske fjell, og da går dagene fort unna...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte fra en selger som kaller seg eachdesk.

 

14-21 dager er ikke uvanlig fra HongKong eller Kina, de sender på billigst mulig måte, og da tar det som regel litt lang tid. Ofte litt lenger enn det de oppgir.

 

Du får nok sikkert settet. Hvis du betalte med PayPal er det vel 60 dager som er grensen for å kreve pengene tilbake via dem.

 

En plano kasse jeg kjøpte fra kanada tok 67 dager, men den dukka opp til slutt.

 

Har handla sjit på ebay i mange år og på nesten 400 kjøp er det bare en gang jeg ikke fikk varen, og det var noe fiskeutstyr fra malaysia til ca 60 kr. Får tolerere det.

 

Ha is i magen noen dager til, så dukker settet nok opp snart.

 

M C

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på fraktalternativ, dhl express bruker rundt 1.5-2 uker..

 

Det kan da ikke stemme? Det burde ta to dager. Jeg har både sendt og mottatt pakker fra Hong Kong, DHL og UPS. Det tar 1,5 døgn ned. Det meste jeg kjøper fra ching chong dukker opp i løpet av et par uker. Noen ganger 3-4 uker.

Link to comment
Share on other sites

har sikkert kjøpt snart 100 ulike ting på ebay, hittil bare gode erfaringer.

 

Hadde 1 kniv som tok sin tid fra USA, sendte mail til selger og ba de sjekke opp, de ba meg "file dispute" med paypal så skulle de refundere pengene uten videre spørsmål. Men så dukket kniven opp før jeg kom så langt.

Ellers er normal leveringstid fra USA 10-16 dager med USPS.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort hundrevis av kjøp på Ebay, noe kommer fort, andre ting kan ta flere uker.

 

Har kun hatt ett problem med vare som ikke kom og selger som ikke svarte, dette var en selger fra England nå i februar-mars.

Åpnet en dispute hos Ebay og fikk refundert pengene etter et par dager. Betalte med Paypal men trengte altså ikke å åpne en case der, vet ikke om Ebay refunderte pengene eller om de ordnet det med Paypal.

 

Mener Ebay og betaling via Paypal er tryggere enn f.eks. Qxl og Finn, blir man svindlet der finnes det ingen enkel måte å få refundert pengene på.

Link to comment
Share on other sites

Det er settet som ble testet i Jeger eg også har bestillt for 19 dager siden.Er sikkert blitt lurt.Sporingsnr fungerer ikke.Første og garantert siste gang eg bestiller på Ebay.Svindel? :twisted:

 

Neida, det er bare at ting tar tid noen ganger fra disse stedene.

Har over ørten handler og tingene dukker alltid opp, det er bare litt tid...

Link to comment
Share on other sites

Var uheldig med en svindel fra Kina.. (GoPro 2) Bare at det ikke var en GoPro. En Falsk mynt..

Men den kom F... meg fort? Noe av det rareste jeg har vært med på.

Alt andre som jeg har kjøpt fra Kina.. Har gått TREEEEGT.

 

Uansett..Bare å smøre seg med tålmodighet.

Har du ikke det, ikke kjøp på ebay, fra Kina.

Link to comment
Share on other sites

Stod nok ikke fremst i køen når det ble utdelt tolmodighet nei.

I min kontoutskrift fra banken står det at det ble betalt via PayPal,men når eg søker etter transaksjoner på PayPal er ingen transaksjoner registrert.Står noe om at eg er gjestebruker hva det måtte vere?

Selgeren kaller seg for etinggirl2000.

Link to comment
Share on other sites

Når du handler på ebay, så er jo det ikke en fast selger. Derfor er det som alle andre steder, noen rottne epler i kurven.

Heldigvis så har de et karaktersystem som fungerer utmerket, og betaler du med kredittkort og paypal er du helt sikkret.

Har opplevd leveringstid fra hongkong på 5 dager til 6 uker.

Link to comment
Share on other sites

Altså..det er svært usannsynlig at selgeren på ebay prøver å lure deg. Alle som selger varer på ebay har en "track record" der kundene vurderer hvor fornøyde de var. De fleste har solgt tusenvis av varer og har 99.8-99.9 % fornøyde kunder. Er jo bare å sjekke selgeren din, noe du burde gjort før du kjøpte fra ham. De fleste "klager" som kommer på en selger fra kina gjelder kvalitet på varen de bestilte. Du burde nok også lest betingelsene til selgeren, som normalt sett anslår estimated delivery time på minst 1 mnd med billigste fraktalternativ.

Spander på deg dyrere frakt neste gang hvis du ønsker "norsk" leveringstid, prisen du betalte for knife Sharpeneren er sikkert mindre enn en norsk butikk ville tatt bare for frakten :winke1: Det er også verdt å nevne at Tollen kan holde på en vare ganske lenge før den kommer til Posten norge. Er ganske normalt at det tar minst en uke fra den ankommer tollen til du har den i hendene.

Link to comment
Share on other sites

Litt OT. Men drister meg siden det handler om Ebay..

 

Er merkevarer som Blackhawk og 5.11 Tactical fra Hong Kong og Kina "the real deal" eller er det forfalskninger av dårlig kvalitet. Ser at en del av disse selgerne opererer med fri frakt.

 

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...