Jump to content

Negative meldinger på hjemmesider


mork

Recommended Posts

Har ei, for meg, interessant men beskjeden hjemmeside. Som det seg hør og bør har jeg ei gjestebok også. Ved et par anledninger har jeg fått negativ kritikk i gjesteboka. Jeg syns ikke noe om dette, men jeg "står han av". Det jeg lurer på er om det er flere som opplever dette, eller er min side mer provoserende enn normalt? Noen som har mottatt kritikk av samme person?

 

http://home.nktv.no/peregmo

 

 

PS! Legg denne tråden der den hører hjemme.....

 

Klipper ut kritikken og avsender:

 

Dato: 8/23/2008, 21:52:16, GMT +2

Navn: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nummer: 90

Får det å skyte stakkars forsvarsløse dyr deg til å føle deg som en mann? Ble direkte uvel da jeg kom over siden din. Syns synd på datteren din som må vokse opp med slike verdier.

 

Dato: 5/19/2008, 21:25:52, GMT +2

Navn: xxxxxxxxxxxxxx

E-post: xxxxxxxxxxxxxx

Nummer: 83

Hei din forbanna dyrehater. hva er problemet ditt? spiser du reven, kråka eller måren?? eller bare liker du og drepe dyr? skjønner deg om du jakter elg, rådyr eller annet som er spiselig, men kråker? respekt for naturen eier du tydligvis ikke hilsen Nicolai

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skal vi bli enige om å ikke kalle de "dyrevernere"? Tror de fleste jegere er mer glade i dyr en disse folkene. Hvem steller best med bikkjene sine? Hvem driver ettersøk for å avlive påkjørt vilt? Hvem føler stor respekt for det viltet de avliver med ett bamhjertig skudd? Det naturlige alternativet er jo somregel å dø av sult, alderdom eller rovdyr. Hvem er sterke forkjempere for villreinen? Tipper enkelte av disse folkene har hytte i hyttefelt på fjellet som engang var villreinterreng.

 

Er ellers helt enig i at man ikke skal diskutere med dem, og på den måten hjelpe de med å få den publisiteten de ønsker. Og lar man seg først friste til en diskusjon så opptre saklig som gode representanter for jaktnorge.

Link to comment
Share on other sites

Folk har forskjellige meninger (og noen tar det kanskje litt vel langt). Husker en episode mens jeg bodde på studenthybel, kom i småsnakk med en av hybelnaboene min og nevnte da at jeg holdt på å ta jegerkurs. Hvorpå jeg mer eller mindre ble utskjelt (med mer eller mindre de samme tingene som står i kommentarene dine). Jeg prøvde å komme med et par innlegg hvor man så på det fra et annet standpunkt men da fikk jeg like greit til svar at dette var hennes mening som hun hadde full rett til å ha (mens jeg hadde tydeligvis ikke rett på min mening :roll:).

 

Syntes det kanskje ligger noe i tiden at man liksom skal se ned på jegere som noe stygt, er jo veldig vanlig i tegnefilmer bla. å ha dyr som oppfører/snakker som mennesker og jegerne er da alltid en ond person.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, dette hørtes ut som typisk drittslenging fra dyrevernere. Som Jaktlykke sier, så bare drit i det, og sleng det i søplekassa di. Og til deg 7 mm, så har du rett idet du sier om at det faktisk er vi jegere som bryr oss om at hunda våre skal ha det bra, og dyra i skauen skal ha det bra, og at vi har all mulig respekt for det viltet vi feller. Det er med ærefrykt hver gang et vilt går i bakken. Bedre at dem dør sånn, enn av sult og sjukdommer, som div. ikke nevnbare PR kåte dyrevernere har uttalt på TV midt i beste sendetid mer enn 1 gang.

 

Hvis noen syntes dette var et støtende/ skadende innlegg for jegerstanden, så får dere moderere det så mye dere vil, men jeg står for det jeg har skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Takker for støtten! Jeg velger å fortsette min lidenskapelige hoppy både i cyberspace og i vestlandslia! :):D

 

Men jeg er forbannet på de som ikke skjønner sammenhengen i naturen...

Har sett på sidene dine tidliger og må bare si at det ser bra ut.

 

At enkelte ikke har fått med seg hvor fra og hvordan mat produseres før den er i butikken, er ikke din skyld.

 

Mener bestemt at dyra i det fri som dør raskt av velrettede skudd, har hatt et bedre liv en de som oftest resulterer i produsert mat.

 

Norske skoler er ikke de beste, så ingen grunn til å bli sint over folks manglende kunskap.

 

Da min elste gikk i 4. klasse(etter omleggingen 5.klasse) inviterte jeg og den lokale JFF klassen på rådyrjakt, det har ettervert blitt tradisjon, elsteman blir 21 i år og enda har vi ikke fått negativ tilbake melding fra foresatte eller skolen(skolen liker dette tiltaket meget bra). Bare et rådyr har blitt skutt, men en del grantrær har blitt perforert som demo og mengder med pølse har blitt forklart, grillet og spist.

Link to comment
Share on other sites

For en del år siden da jeg gadd å oppdatere en hjemeside fikk jeg tilsvarende idiotposter fra mannemenn og damedamer som syntes våpen var fy-fy. Hjemmesiden min hadde over 5000 treff om dagen på den tiden DC sniperen var løs i 2002.

 

Jeg pleide å klippe ut disse postingene for å flytte dem over til en "Hall of Shame" der jeg kommenterte postingene deres på de mest nedverdigende, ufyselige og usakelige måtene jeg kunne komme på. Så lenge man har en pervers humoristisk sans er det utrolig hvor mye moro man kan lage for sine likesinnede på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleide å klippe ut disse postingene for å flytte dem over til en "Hall of Shame" der jeg kommenterte postingene deres på de mest nedverdigende, ufyselige og usakelige måtene jeg kunne komme på.

 

Ja det bidrar jo sikkert til å heve jegeres anseelse :roll:

Link to comment
Share on other sites

Når man skriver i offentlige rom blir sure oppstøt, spy og drapstrusler en del av livet. I løpet av tre år på VGblogg har jeg fått høre mye rart.

 

f.eks:

 

#16 Kommentar fra Anonym [uregistrert] (svar):

 

Spar oss for dine usaklige og naive meninger er du snill. Blir lei av å se deg i vgnett - virker som du prøver å unnskylde deg for det du gjør. Hobbyen din med å drepe er din svakhet - innrøm det, for et godt menneske er du ikke. Det å drepe andre uskyldige er det eneste som opptar deg. "

 

 

 

Drapstrusler melder jeg, det andre pjattet argumenterer jeg mot.

Link to comment
Share on other sites

Når man skriver i offentlige rom blir sure oppstøt, spy og drapstrusler en del av livet.

 

Fikk en trusseltelefon etter et oppslag i vår lokale avis om en fellesjakt på rådyr... Lite hyggelig med tanke på at vedkommende nevnte min sønn, som den gangen var 10 år, i samme åndedrag.

Jeg skulle "taes", og det var flere som var "ute" etter meg etter den artikkelen.

Trøster meg med det at de fleste som ringer inn slike trusler kun har det i kjeften. Og har et markeringsbehov.

Selvfølgelig ble det ringt fra skjult nummer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleide å klippe ut disse postingene for å flytte dem over til en "Hall of Shame" der jeg kommenterte postingene deres på de mest nedverdigende, ufyselige og usakelige måtene jeg kunne komme på.

 

Ja det bidrar jo sikkert til å heve jegeres anseelse :roll:

 

Hvem sa at det var en jaktside?

Hvorfor skulle man tilegge meningene dine større vekt enn den elendige leseforståelsen din?

 

Ser du hvor lett det er å latterliggjøre raringer (dvs. deg) som kommer med sure oppgulp nå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil først og fremst si at hadde jeg vært deg hadde jeg ikke syntes noe om å få sånne meldinger.

 

Men det er noen små ting jeg vil si: Når man legger ut en hjemmeside på nettet er den åpen for alle. Både dem med meninger for og imot jakt. Dermed må man regne med at det kommer både positive og negative meldinger. Dette med jakt er en diskusjon som fortsatt er stående, dermed vil nok mange komme med meninger mot. Selv om det er dumt å komme med direkte personangrep så må man på en måte bare leve med det. Når man driver med jakt er det alltid noen som er imot. Det er en del av ytringsfriheten vi har å ha lov til å si (evt. skrive) de menningene man har.

 

Forresten: fin hjemmeside. Keep up the good work :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleide å klippe ut disse postingene for å flytte dem over til en "Hall of Shame" der jeg kommenterte postingene deres på de mest nedverdigende, ufyselige og usakelige måtene jeg kunne komme på.

 

Ja det bidrar jo sikkert til å heve jegeres anseelse :roll:

 

Hvem sa at det var en jaktside?

Hvorfor skulle man tilegge meningene dine større vekt enn den elendige leseforståelsen din?

 

Ser du hvor lett det er å latterliggjøre raringer (dvs. deg) som kommer med sure oppgulp nå?

 

Ser helt klart at det ikke burde stått jegere i mitt innlegg, men det forandrer ikke prinsippet jeg prøvde å få fram. Synes ikke det er noe god ide å møte dritt med dritt. Når tullinger legger inn sånne meldinger på trådstarters hjemmeside, trur jeg det er bedre at de ignoreres eller anmeldes (hvis det er snakk om trussler). Både som jegere og våpeneiere bør vi framstå som seriøse, stødige jenter og gutter i forhold til omverdenen. Derfor trur jeg ikke løsningen er å

kommenterte postingene deres på de mest nedverdigende, ufyselige og usakelige måtene jeg kunne komme på.

 

For øvrig synes jeg trådstarter har flott hjemmeside :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har og opp gjennom de siste 2 årene fått en del stygge hilsner i gjesteboka men har ignorert dem og slettet de, men her i vår kom der slike hilsner raskere enn jeg rakk å slette, kunne se ut som alt var fra to personer ut fra skrivemåten så jeg gjorde det så enkelt som at jeg fjernet gjesteboka for å slippe det spetakkelet, men er jo synd at folk ikke kan oppføre seg når det enn driver med er godt innenfor det som både er norsk tradisjon og godt innenfor regelverket.

Link to comment
Share on other sites

:cry: Får slike meldinger og emails hver uke jeg!!pga hjemmesiden min!på villmarksmessa i lillestrøm kom det tilogmed en bort og lurte på om jeg hadde fått noen hyggelige meldinger i det siste fra ham og venna hans og må si at han forsvant fort fra messa etter litt fortelling om hva jeg kom til å bruke ham til (har ikke hørt noe siden :lol: masse dritt emails fra utlandet men ikke alle har samme interesser som meg og det må man jo respektere :lol:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...