Jump to content

hva bruker du for bedre grep?


Centerklase

Recommended Posts

Tenk på den som flytende "talkum", den trekker fuktigheten ut av huden, og etterlater en hvit pudderaktig overflate som er svært "tacky".

 

Vi kaller den for "sed" på flaske (ingen poeng for å gjette fargen :wink: ), noe som til tider løfter noen øyenbryn på bana når medskyttere kommer bort og ber om å få en skvett sed i handa. :D

 

Seriøst så kan jeg si at jeg ikke kommer til å gå tilbake til tiden før Progrip, har stoffet i belte og skytesekk (Appropo skytesekk, for praktisk og feltskyttere kan jeg virkelig anbefale å ta en titt på DAA/CED Range Pack Pro).

 

Etter bruk av ProGrip bør en vaske hendene, og gjerne sette de inn med fuktighetskrem/lotion.

Link to comment
Share on other sites

Ang håndballklister ville jeg brukt den gamle haprikstypen. Den nye som skal være snill med parketten er helt forferdelig. Ser ut som sæd den og (ref: vingemutteren). Problemet er at den trenger mye behandling før den klistrer skikkelig, fordelen er at den er lett å få vasket bort.

 

50-50 blanding med whitespirit og spenol er forresten en god måte å få av seg klisteret på.

Link to comment
Share on other sites

Ser du skriver "griptape", men har du brukt skateboard tape? får på f.eks session etc. Den røffeste varianten skraper opp håndflaten, men fyttirakkern å godt hånda sitter!

 

På min Trojan har jeg byttet til slette alumagrips og festa på groveste "MOB"skateboard teip. funker fett.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Husk at man skal håndtere patroner som skal ned i magasinet også, kjipt om man drar med seg skitt og lort inn i kammeret.

 

Ellers er jeg ikke helt sikker på om man har lov til å ha noe på grepet som kleber (type handballklister?), mener Helge Olden tok opp dette på ett dommerkurs en av klubbens andre dommere var med på for en tid tilbake.

 

Grepstape er lov, alle varianter som tørker ut huden er lov, håndballklister er jeg som nevnt usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Vulketeip. Gir en klebrig overflate, men man blir ikke skitten på hendene. Man kan også øke radiusen på skjeftet litt. Selv bruker jeg grepstape som er ferdig kuttet til en 2011-ramme. Hårføner samt lynlim med gummi der tapen slutter, sitter som fjell, og grepet er storveis.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

PlastiDip på sprayboks
Er dette lett å fjerne fra skjefte / våpen?

Prøvde å finne butikk i Lillehammer men nærmeste forhandler er på Elverum, omtrent 90 km å kjøre..

Har aldri prøvd å fjerne det. Det gir en gummiaktig overfalte som sitter godt i handa og som slites vekk over tid. Det kan sannsynligvis fjernes med tynner el.l. men jeg har aldri hatt behov for det. Maskinforretninger eller verktøyforhandlere bruker å selge det, høres rart ut at ingen på Lillehammer har det. Jeg har alltid forestilt meg at Lillehammer var et større sted enn Elverum, men jeg kan jo ta feil.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en registrert forhandler på Lillehammer men da butikken ble besøkt (Jernia) hadde de ikke varen i butikk og de visste ikke at de sto som forhandler!

Ser nå at byen ikke står på forhandlerlista til Plastidip.

Får vel passe på å kjøpe en boks neste gang jeg er på 'sydentur'! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...