Jump to content

Samkjøp av .223 rem og andre kaliber.


Mas-36

Recommended Posts

Vell da det virker som flere er intresert i å kjøpe masse 223 rem ammo felles og kanskje få en hyggelig pris så starter jeg denne tråden så vi kan finne ut hvor mange og hvor mye ammo vi vil ha.

 

Hva vi ender opp med å kjøpe kan vi finne ut felles og frakt må vi finne ut av senere.

 

Først og fremst antall så tar vi det derfra.

 

Selv tenker jeg meg 2-3000 skudd.

 

Edit: Etter ønsker tar vi også å inkluderer kaliber som:

 

9x19

40S&W

45ACP

 

Noen flere?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja pris spiller jo en rolle, men er vi mange nok kan vi presse prisen ned til en pris der noen tusen skudd ikke vil gå ut over matbudsjet og lignende. Men for å presse pris må vi også være villige til å kjøpe mye. Kvaliteten vil uansett ikke være dårligere enn Remington UMC og tilsvarende. Men dette må vi diskutere når vi har nok påmeldte.

 

Men enda så er vi ikke mange nok til å kjøpe nok til å presse prisene spessielt mye. Ca 12000skudd om jeg har regnet rett. Det er jo ikke mere enn en praktiskskytter handler det :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke hvordan vi skal løse dette logistiskt. Det er noe vi må finne ut av etter hvert. I første omgang tar vi å ser om interessen for å kunne kjøpe ammunisjonen er der(hvor mye folk vil ha, hva folk vil ha) så må vi på en eller annen måte finne ut av levering henting av ammunisjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pris og hva vi kjøper vites ikke kommer ann på hvem som gir oss best pris til best kvalitet. Men vi sikter oss inn på alt bedre enn Barnaul og wolf. Men vi satser på pris godt under 3 kr hvertfall.

 

Vet du om noen så hør med de jo flere patroner som skal bestilles jo bedre pris håper vi å få.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk hatt bedre erfarinf (på 100m) med russisk stålhylse ammo, (tula, wolf, barnaul) en med "billig" amerikansk fabrikk i messing.

 

Samme her, Hassel. Barnaul 62 grs går ikke så ille på 100. Både Remington og Federal (sort eske) går tett oppunder r*vva. Men føler meg ikke helt vel med å dytte stål i nybørsa. Faktisk så går ikke S&B og Partizan så ille, og disse burde det være mulig å få til under 3 kroner smellen.

Link to comment
Share on other sites

Dvc: Det vet eg ikkje, men sender en mail no, og så har eg svar i morgen å legger det ut her :)

Spennende! Hvis det er et OK merke, og du har fått 2,70 pr tusen, så er det jo verd å spørre på 25-30000 som vi vel nå er oppe i. Jeg gjetter på Partizan :wink:

Link to comment
Share on other sites

Både Remington og Federal utgår for min del. De samler så dårlig at det nesten er en skam i begge børsene mine. Og det er ikke bare jeg som har den erfaringen. Jeg har sett samlinger fra disse i flere våpen, og det er virkelig ikke noe å rope hurra for.

Jeg handlet Partizan idag. De koster 3,49 ved småkjøp. Disse går ganske bra i mine våpen, og det bør være et forhandlingsgrunnlag ved 40 000 stk. Jeg er spent på hva vi kunne få Geco for. Gmax selger jo disse. Tror de lå på 3,70 ved 1000. De kom i ladeskinner også :P

Link to comment
Share on other sites

For å få opp antallet patroner så foreslår jeg at vi kan kjøpe litt annet av ammo samtidig. Regner med at det er endel som skyter 9mmP, .38/.357M og .45ACP også. Vi er jo nå oppe i ca 30 000 .223R. Kan vi få tilsvarende i de andre kalibrenen så burde det hjelpe på prisen.

Link to comment
Share on other sites

Må ønske logistikk ansvarlig her lykke til av hele mitt hjerte.

 

Det kan nok bli en liten utfordring, ja. Men jeg regner med de som bor nærme den butikken vi velger henter ammoen sin selv på en avtalt dag. Ellers så får vel den enkelte skytter sende inn bestilling og kopi av våpenkort direkte til butikk innen samme avtalte dato, etter det blir det butikkens oppgave med logistikk.

Det som eventuellt kan bli et problem er vel hvis noen ombestemmer seg og velger å ikke kjøpe det som er bestillt. Hva skjer med prisen for oss andre da?

 

Jeg tar forøvrig 2000 9mmP.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...