Jump to content

tar sjansen...SHIRA?


Wolverine67

Recommended Posts

Kan eg få spørre ka dette gjelder? Kjenner eg ble litt nysgjerrig no.
Shira-saken, rømt Halden-støver, opptatt av Falken, overlevert til omplasserings-organisasjon, omplassert på rekordtid, eier får ikke vite hvor -

 

- og slikt påkaller sterke følelser, som resulterer i innlegg godt over streken, brukerne tar ikke hensyn til oppfordring fra moderatorene - og tråd etter tråd er blitt stengt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Oppdatering på Shirasiden i kveld:

 

Denne meldingen legges ut på FODs sider nå i kveld:

Til FOD!

Nå gir jeg dere en mulighet til å rydde opp, og samtidig få en rose i hatten og god omtale på TV2 Hjelper Deg. Som sagt vet jeg hvor Shira er, jeg har hatt folk til å sjekke dette ut og at dette stemmer. Nå sitter jeg med reg. papirene fra NKK, og kommer til å kontakte politiet og få hjelp fra de til å hente Shira om ikke dere selv kommer til fornuft, dette også med TV til stede. Om det skjer, så vil TV også være med sammen med politiet og meg når vi henter Shira, og da vil "nye" FOD tape anseelse - noe jeg håper jeg slipper fordi det er en viktig forening som jeg støtter fullt ut, men det har vært mye grums og nå har dere hvert fall en mulighet til å få en god start på "nye" FOD. Vi håper dere kommer til en fornuftig løsning, og dere kan når som helst kontakte meg her eller på mail ekaelve@online.no, slik at dere kan få tlf. nr. mitt og vi kan ordne en avtale. Dere har 14 dager fra idag.

 

Mvh.

Lars Erik Elven(Shira`s eier)

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3236124370" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg ble overraskende oppringt av "besitter" av Shira i går kveld. Dessverre hadde jeg lagt meg med yngstemann for å få han til å sove, men fikk noen ord med han. Det første han påstod var at han hadde skrevet mange ganger her på Shira-siden at vi gjerne måtte komme å besøke han, og sendt mail osv. Han hevder også videre at jeg aldri fikk Tv2 Hjelper Deg til å bli med å hente Shira med makt, fordi han var en god venn av Solveig Barstad. Videre fortalte han at han nå var lei av at småbarn kastet stein på huset og lastebilen hans, selv om jeg aldri har nevnt hvem disse "besitterene" er, ei eller hvor de bor, annet enn Ringerrike.

 

Vel... Disse personene som hevder de har Shira, er herr og fru Dahl(Den ene bosatt i Sandvika i Bærum kommune, og den andre bosatt på Ringerrike etter hva som vi har forstått - og sistnevnte langt inn i skogen). Så hvor mange som går 1-2 mil for å kaste stein, må gjøre det av en annen grunn enn Shira.

 

Vi fikk fortalt at Shira hadde det så bra, at hun fikk sove i sofaen og i sengen - og at eneste gangen hun var i bur var når han tok henne med seg på fuglejakt(!) på Finnskogen - sikkert en morsom variasjon for en harehund...

 

Er det noe jeg har oversett selv her på Shira-siden, eller stemmer det at personen dette gjelder flere ganger har tilbudt meg og min familie til å komme og besøke Shira? Er det noen som har gjort det?

 

Jeg har også idag vært i kontakt med politiet igjen, og anmeldt disse to personene og skal møte en politijurist senere denne uken ang. saken.

 

Det at jeg har satt denne fristen, utløste trolig det at de plutselig tok kontakt. Antageligvis fordi de vet at de ikke har sitt på det rene og derfor frykter å miste Shira! Han nevnte også at han slet med å få papirer på Shira, og det er jo ikke så rart, når jeg sitter med de her. Han mener at jeg må gå til FOD for at de skal hente Shira fra der hun befinner seg, men jeg mener vi bør gå direkte til dem fordi det har tatt alt for lang tid gjennom FOD. Dette er ikke en sak for retten - for saken er klinkende klar så lenge det aldri ble fattet noe omplasseringsvedtak, og hunden er registrert på meg, og dermed min hund! Men boller og kaffe samtidig som vi får tilbake Shira, hadde jo blitt nesten som julaften ;-)

 

Mvh.

Lars Erik Elven(Shira`s eier)

 

Ref samme FB som side som Jegerjente referer til....

Link to comment
Share on other sites

Han hevder også videre at jeg aldri fikk Tv2 Hjelper Deg til å bli med å hente Shira med makt, fordi han var en god venn av Solveig Barstad.

 

Blir interesant å se om noen tar tak i denne; det stemmer nemelig rimelig bra med ting jeg hører fra andre kilder; nemelig at "TV2 hjelper deg" er langt fra "upartisk" i tildels mye av det de presenterer på skjermen.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen, her kommer rapporten som dere har ventet på!

Beklager at det tok litt tid, men har koset oss så mye med hundene i dag.

 

Jeg har hatt en del kontakt med både frivillige og ansatte hos FOD en god stund nå, som har fortalt at de har støttet meg og synes at Shira skal hjem. Det har vært et trekløver i det gamle styret som har hatt flere avstemninger ang. Shira, hvor det alltid har endt opp tre mot tre. Styreleder har hatt dobbelstemme, og derfor har Shira blitt bestemt at hun skal bli der hun er, og de ville kjøre en prinsipp-sak osv… Denne saken var jo i forliksrådet i Oslo, men de mente at dette var en sak som var så klar at det ikke var noe poeng i å ta dette videre, og eventuelt så måtte opp i en sivil rettssak. Det har vært stille en stund, men det er fordi vi har hatt denne kontakten med disse personene innenfor FOD og jobbet «bak kulissene».

 

Vi hadde aldri gitt opp denne kampen, og når det da endte med en generalforsamling hos FOD og de gjorde et forsøk på å fjerne disse enkeltpersonene i det gamle styret som ikke ønsket Shira hjem, så fikk vi et håp om at vi kunne få en enkel løsning på dette. Men det tok litt tid før vi hørte noe mer fra FOD etter dette styremøtet, annet enn hva som har blitt offentliggjort. Derfor valgte jeg å stille et ultimatum om at de fikk 14 dager på seg til å levere Shira tilbake, eller så kom jeg til å kjøre denne saken helt ut. Samme dag som jeg la ut dette på Shira-siden, mottok jeg en telefon fra Shira’s besitter om at nå var han lei av all hets og «barn som kastet stein» osv., og derfor bestemte jeg meg for å anmelde de. Og samme kveld som jeg la ut om at jeg ønsket å gjøre det på Shira-siden, ringte nye styreleder i FOD meg. Han ba meg gi han en uke, og vi skulle holde kontakten underveis. De la ut en pressemelding om at et styremøte skulle opp 5. februar, og i går – den 7. februar – fikk jeg endelig en gladmelding på telefon om at Shira var på vei hjem. En time etterpå stod Shira på døra her og styreleder i FOD kom inn og satt her en god stund, og jeg fikk et meget godt inntrykk av at han var veldig lei for det som har skjedd, og at forandringer i FOD er i gang. Han leverte også Shira med en sekk fôr og veterinærattest fra d.d.

 

Jeg fikk et veldig godt inntrykk av FODs nye styreleder, og synes han virket som en oppriktig mann. Jeg har nå full tillit til FOD, og skulle det skje noe så ille at jeg selv måtte gå til omplassering av dyra mine, så ville jeg valgt dem.

 

Hele veien har jeg vært veldig opptatt av og ikke kritisere det som FOD står for, fordi jeg er svært opptatt av dyrevelferd og vet at FOD gjør og har gjort veldig mye bra.

 

Vi har kjempet en tøff kamp, hvor det har blitt skrevet mye stygt og vonde ord om meg og min familie. Men vi har i det beste prøvd å overse dette, men må innrømme at det har vært sårende iblant. Det har vært mange søvnløse netter, og mye tenking. Det samme gjelder jo FOD også, de har fått veldig mye hets gjennom denne saken og er sikker på at de har følt det samme som meg. Jeg har valgt å la det stå, og i det lengste valgt og ikke kommentere slike innlegg.

 

Jeg er utrolig glad for all støtte jeg har fått av dere. Som jeg har nevnt mange ganger tidligere, så varmer det helt inn i hjerterota. Jeg fikk inn 11.700kr i støtte fra dere, og for meg er det helt utrolig at jeg kunne få så mye. Disse pengene har gått av til advokatutgifter, og har hjulpet meg mye.

 

Når Shira kom hit i går, var hun kjempeglad, og selv om de hadde kalt henne Doris i nesten et år, så lød hun navnet Shira med en gang. Når vi slapp henne ut i hagen, så gikk hun med en gang bort dit hvor hun alltid gikk på do før og tisset. Laban var selvfølgelig helt i hundre da han fikk se henne, og de to går kjempegodt overens allerede. Men litt småkrangling er det jo, for Laban er veldig innpåsliten til tider, men Shira er en dame med tæl som sier i fra om det blir for mye!

Shira bærer heller ingen preg av å ha hatt det dårlig der hun har vært, og er like god og snill som hun var når hun forsvant.

 

Ang. denne siden, så vil vi slette «Hjelp oss å finne Shira» - men det vil bli opprettet en ny side om Shira og Laban slik at dere kan fortsette å følge med på oss om dere ønsker det! Mer om dette kommer så fort vi bestemmer oss for hvordan vi skal gjøre det, men antageligvis vil denne siden bli stående i ca. en uke til.

 

På vegne av meg og min familie: Tusen, tusen, TUSEN hjertelig takk til alle sammen, uten dere hadde vi nok ikke klart oss gjennom denne saken ♥

 

Med vennlig hilsen Lars Erik Elven :o)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...