Jump to content

ulovlig jakt


kaasa

Recommended Posts

hei, noen som kan hjelpe meg med denne??!

har vært så dum at jeg har skutt ei orrhøne utenom jakttid og er annmeldt for dette!!:(

noen som vet hva straffen kan bli for dette?

hørte noe om at jeg kan bli fratatt jaktrett i opp til to år og ei saftig bot! bota tar jeg gjerne i mot men vet ikke helt om jeg liker det med to år uten jakt, i og med at det er det jeg driver med fra juli til mars!!!

Link to comment
Share on other sites

Vet at folk er blitt fratatt retten til å eie våpen og bedrive jakt i inntil 5 år!

 

Fra lovdata:

Strafferammen ved første gangs forseelse for ulovlig jakt eller kjøp/heleri av ulovlig felt vilt er 3 års fengsel og ved gjentagne straffbare handlinger seks år.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hei, noen som kan hjelpe meg med denne??!

har vært så dum at jeg har skutt ei orrhøne utenom jakttid og er annmeldt for dette!!:(

noen som vet hva straffen kan bli for dette?

hørte noe om at jeg kan bli fratatt jaktrett i opp til to år og ei saftig bot! bota tar jeg gjerne i mot men vet ikke helt om jeg liker det med to år uten jakt, i og med at det er det jeg driver med fra juli til mars!!!

 

Da skulle du tenkt på det før du skjøt orrhøna. Livet er en lang og hard skole, (gammelt kinesisk ordtak) Egentlig skal du være glad det ikke var ei Røy....

Link to comment
Share on other sites

Utenfor jakttid skriver du? Er det noen rammer grunneiere har satt eller snakker du om de ordinære tidene? Hvis det er førstnevnte så tror jeg ikke det er rare straffen du får, svir nok litt mer om du har skutt utenfor de ordinære jaktidene. Miste jaktrett har jeg ingen tro på at du gjør, men en bot får du nok

Link to comment
Share on other sites

Tenker purken som får den der på pulten sin nå i julestria kaller deg inn til ett intervju, gjesper høyt og tenker på at han enda ikke har fått kjøpt gave til kjerringa.

 

Du får si at du var bombesikker på at det var ei kråke og beklage deg så meget.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

en ting e no å jakt utafor jakttida, men når du attpåtil klare å bli tatt for de, ja da får du bare stå for det du har gjort, å ta straffa du får.

 

Dette er ikke en kommentar som er deg verdig, er det vel?

 

Æ si itj at det e greit å jakt ulovlig, men de færreste hadd væll sagt ifra, om dæm hadd gjort det hær ved et uhell???

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at dette var et uhell, kanskje til og med feilvurdering av hva slags dyr du skjøt på.

Det jeg lurer på, er hvordan i alle dager ble du tatt for det?

 

Når det er sagt, så er jeg i mot krypskyting. Jeg vet det foregår mye av det rundt her. Har mange ganger hørt skudd på min eiendom og det er kun meg som lovlig kan skyte på denne eiendommen sånn til vanlig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lukter trolling laaaaang vei... :roll:

Ikke utenkelig du har rett her nei :oops:

Brukers første innlegg, 4min etter registrering, og siden ikke vært å sjekket tråden. Lukter litt troll ja :?

Beste er vel å tie tråden i senk til ts kommer med flere opplysninger...............eller :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var uheldig på andejakt helt i starten av min jegerkariære. Jeg brente til en ærfugl, å det er det ikke jakt på i trøndelag :winke1: . Jeg ble nervøs etterhvært, og tok kontakt med politiet. Han jeg snakket med var forståelsesfull og grei. Et halvt år senere kom det ei bot på 5000,- og færdig med det. Nå skal det å sies at jeg ikke lenger jakter ender, for når jeg ikke greier å se forskjell på ærfugl og stokkand kan det være det samme :winke1: .

Link to comment
Share on other sites

Produktet av sannsynlighet x konsekvens er vel sentrale, underbevisste stikkord her i denne debatten...med hensyn til hvordan folk velger å opptre ved feilskyting :? Det døde "individet" blir ikke mer levende selv om ringer politiet og ber om en sjelsrensende faktura pålydende 5000,- spenn eller det som værre er. Misforstå meg rett, ikke driv med tjujakt,- men når skaden først er skjedd, er det ikke mye å gjøre for å rette den opp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...