Jump to content

Adgangskontroll til klubbens pistolbane?


M&P79

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke hiver ut politiet når de fremsetter en slik melding, og når de får lov til å holde på som før bekrefter jo egentlig teorien om du muligens farer med løgn.

 

Har jeg sakt at politiet ikke blir kastet ut da ?

Dessåuten er det ikke de få ungdommene i politiet som er skyteinntreserte som sitter på politikammeret å ringer til klubber med helt syke og absurde soloutspill.

 

Jeg er klar over at jeg i kampens hete skrev at dem burde bli kastet på hode og ræva ut. Noe dem kanskje blir også men det er ikke opp til meg.

 

Hassel hadde egentlig mye rett i det at det dreide seg om en missforståelse, da grunnlaget for reaksjon var til stede men sanksjonene var et urimelig utspill over TLF som ikke rimte med hva politimesteren hadde uttalt til vedkommende politimann som tok kontakt med oss.

 

I bunn og grunn/ Kort fortalt, har vi skrevet på forumet det vi har fått muntlig fra politiet.

Det blir spennende for oss i klubben å følge saken i ukene fremover da vi har fått beskjed om at tilgangen til banen blir midlertidig som før. Men jeg melder meg ut av diskusjonen til jeg får et skriftlig dokument å legge frem til dere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det sagt så mye og samtidig så lite at det eneste som er oppnådd er ett lass med rykter.

 

Det eneste redelige mot både politiet OG klubben er at HELE historien legges ut! Hvis ikke mister man bare respekten for de som har dratt igang denne historien her på Kammeret! Halvkvedede viser er faktisk ikke det rette i denne situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at politiet i hovedsak reagerte så kraftig som de gjorde kan jeg dessverre ikke si noe om her på kammeret, men jeg har mye mer forståelse for hvorfor det ble agert slik det ble gjort i ettertid.

Hadde vært fint om du hadde klart å presentere en sensurert versjon av dette, du har skapt en sak som har fått sitt eget liv, litt mer kjøtt på beinet hadde kanskje hjulpet oss andre til å forstå saken bedre. Du virker som en sindig fyr, og har du forståelse for Politiets situasjon regner jeg med at det har opphav i et reellt problem. Min første mistanke vil være ureglementert skyting eller bruk av ulovlige våpen? Det ville neppe vært første gang det skjer på en bane, og om Politiet fikk rapporter om dette forstår jeg ønsket om å få kontroll på situasjonen. men dette er bare spekulasjoner, om du kunne avklare saken uten å gi for mye informasjon ville det være fint.

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette er en passe stor storm i et vannglass. Noe annet ville vere helt utroligt.

 

Koker sikkert ned til at dem ønsker å ha faste tider og låne banen på, eller leie den fordi det blir

for urytmisk at dem ikke kan trene vist det dukker opp en fra klubben.

 

Er det ikke bare og leie dem banen 1-2 ganger i uka midt på dagen, så er det greit for alle parter ?

 

 

Dette er totalt feil. Har selv snakket med formann som ble oppringt av politiet.

Han siterte kanske klart" Vi ønsker å bytte låsen slik at vi har 100% kontroll på hvem som skyter" " Medlemmene skal ikke ha nøkkel, men kan komme til politikammeret å rekvirere ut en dersom de ønsker å skyte"

Man skal ikke ha mye fantasi for å skjønne at noe manglet i denne fremstillingen.

 

Tipper fremdeles at det dreier seg om at man får faste treningstider og eventuelt en avtale om å leie banen. Det hele er sikkert utløst ved at dem

har kommet for å trene, og så har noen fra klubben også dukket opp og litt overmodigt bedt dem om å forsvinne. Da skal det ikke mye fantasi til for

å skjønne at dem vil ha en samtale om problemet vist dette har skjedd noen ganger.

 

Veldigt enkelt............sammarbeid, så har man ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Mine klubbers bane er for medlemmene, dvs de som betaler for den og som vedlikeholder den gjenom bla dugnad.

Skal andre bruke den, må dem betale og det har ikke Polisen, kustbevakningen eller Tullen i Strømstad noe problem med at forstå. Såvitt jag vet betaler/betalte også Halden Politiet noe for bruk av banen når dem brukte den.

Link to comment
Share on other sites

Formålet med å gå til slike tiltak er vel at vi medlemmer ødelegger treningsopplegget til polisen som er der ofte.

 

Leier politiet banen på visse dager nå de selvsagt få lov til dette. Om ikke, er det bare å jage DEM vekk om de skulle være der når du vil skyte :mrgreen:

 

Uansett ser ikke noe poeng i videre diskusjon før du har snakket med klubbens ledelse. Eierene av banen bestemmer, ikke politiet (heldigvis)

Link to comment
Share on other sites

Selv etter at det har kommet en pressisering fra trådstartere, så fortsetter folk å velte ut sin aggresjon mot politet. Man dikter fortsatt opp grunner for at de skulle ha behov for å "overta" banen osv.

 

Dette er grunnen til at jeg har gått "hardt" ut i denne tråden, for å prøve å unngå alt det pisspreiket folk klarer å dikte opp bare de hører noe som muligens kan mistolkes mot de fæle myndighetene.

Halvkvedede viser og ensidige fremstillinger fører alltid til slik. Og i stedet for å sjekke opp med politimesteren har man forholdt seg til tredje og fjerdehånds informasjon som "fakta faen!".

 

Det er dumt, unødvendig og trist...

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke greit at noen lager litt sirkus til dere som liker å spekulere å kverulere da ?

Da har jo dere jo noe å bruke arbeidsdagen på også...

 

 

Men kaller dere informasjon fra vårt styre i klubben for synsing og sirkus så vet ikke jeg hva som er seriøst lenger ?

Dere får skrive en avhandling på saken her kanskje ?

 

Til opplysning så har vi i klubben det gjelder litt andre kanaler for informasjon enn kammeret.no også...

 

Ser at denne saken skulle vi bare holdt kjeft om nå i ettertid men tenkte at det var greit for andre i skyttermiljøet å få informasjon om det skulle være andre klubber som fikk lignende problemer..

 

Takk til dere som kom med gode tips og råd!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at politiet i hovedsak reagerte så kraftig som de gjorde kan jeg dessverre ikke si noe om her på kammeret, men jeg har mye mer forståelse for hvorfor det ble agert slik det ble gjort i ettertid.

 

Men politimesteren tok til slutt afære og ordnet opp.

Da ligger det altså noe mer bak her, som ikke er kjent for oss. Hvis dette kan være f.eks. ikke-godtagbar (mis)bruk av banen, kan jeg bedre forstå reaksjonen fra messingen.

Rølpere finnes dessverre på alle baner, ser det ut til, og kan ødelegge mye for mange andre.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser at denne saken skulle vi bare holdt kjeft om nå i ettertid men tenkte at det var greit for andre i skyttermiljøet å få informasjon om det skulle være andre klubber som fikk lignende problemer..

 

 

Da må det informeres korrekt om hva saken er, ikke presenteres et feilaktig, mangelfullt og misvisende rykte.

Det er problemet. Og det er ekstra problem fordi det fører til så mye annet svada. Og det er altså tydeligvis slik at politiet hadde grunn til å reagere (til tross for at det ble benektet tidlig i tråden) og at det som var "fakta" var tredjehåndsinfomasjon fra flere ledd med mulighet for misforståelser.

 

Det er jo godt for klubben at saken ikke viste deg å være slik den ble forespeilet. Men det er det vel ikke så mange som er overasket over...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

Verre opphauset sirkus basert på oppfattelser, antagelser og fantasier skal man lete lenge etter.

 

Koker garantert ned til ønske om bruk av banen til avtalte tider.

 

Du har ivertfall forstått meget lite.

 

Vi har ikke på noe tidspunkt diktet opp noe som helst.

 

1. Formann fikk TLF fra en anstatt hos "messingen" " (tidligere sitert) som JA var i strid med politimesterens mening, men fra en undersått av politimesteren.

2. Vi presenterte dette på kammeret som faktisk er et diskusjonsforum ikke en rettsal.

3. Etter det nevnte møtet fikk vi vite at grunnen til at messingen reagerte såpass sterkt ikke hadde noe med politiets bruk av banen å gjøre.

4. På gunn av kverulerende mistroiske kammermedlemmer legger ivertfall ikke jeg noe ny info om hvordan saken utvikkler seg videre

Vi vet faktsik ikke så mye mer en dere. Vi hadde egentlig planer om å legge frem et fullstendig møtereferat på kammeret når formann får tid til å skrive. Dette tviler jeg på blir gjort nå

 

Ha en god dag :D

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Hassel at å selge skinnet før bjørnen er skutt ikke alltid er bra. Men når man har vært på kammeret såpass lenge så burde man forvente hvordan en tråd som omhandler statsmakten og innskrenke utøvelse eller friheten til skyttere kommer til å utvikle seg for jeg regner med at alle har fått med seg hvordan tonen var i trådene om 22. Juli kommisjonen og forslag til ny våpenlov. Så jeg håper at vi får se møtereferat siden jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjedde.

 

Sent from my Galaxy S3

Link to comment
Share on other sites

Har i løpet av tråden ikkje opplevd at verken M&P79, Tikkamann eller andre medlemmer av omtalte pistolklubb har uttrykt seg usaklig eller prøvd å "ta" Politi. Selvsagt har dei gitt uttrykk for frustrasjon og uro for klubbens fremtid, men hvem faen ville ikkje gjort det.. Og selvsagt blir temperaturen i en diskusjon av og til litt høy, spesielt når man føler at frihet kan bli/blir innskrenket eller at en uskyldig stakkar/gruppe/klubb blir "rævkjørt" av øvrighetspersoner, bare fordi man tilfeldigvis er skytter eller jeger.

Men dere som kritiserer nevnte temperatur.. Fortell meg hvordan den blir senket av sarkastiske og hånlige kommentarer, med å avfeie utsagn man ikkje liker som fjasete og som utelukkende en dårlig unnskyldning for å gå til angrep på vårt perfekte og feilfrie Politi..

Link to comment
Share on other sites

Auda, the perfect storm. Denne tråden har alt.

 

Er einig i at M&P79, Tikkamann og resten av ålesundarane ikkje har sagt noko usakleg, men dei har ordlagt seg på måtar som kan misforståast. Om ein les tråden under eitt ser ein at det er akkurat det som har skjedd, enkelte forummedlemmer har tatt imot ballen og sprunge rett av bana, inn i ein heilt anna sport, gjerne ein der ingen brukar ball.

Ei misforståing kan fort balle på seg, spesielt på Kammeret. Feilen var at ein var for høfleg allereie på første sida av tråden, og ikkje stoppa dei som byrja å spinne store konspirasjonar ut frå det som var ei melding på ikkje fulle tre setninger.

 

Det er bra at vi no har fått vite at aktiviteten går som før, i alle fall inntil vidare. Skifting av lås beror på ei misforståing mellom gutane i blått, så hovudproblemstillinga er lagt død. Om dei blå i Ålesund meinte noko i denne retninga og uttrykte seg klønete, eller om dei meinte noko heilt anna, det reknar eg med har vore oppe på det mykje omtalte møtet. Det skal bli artig å lese kva dette gjekk i når hemmelegstemplinga av referatet går ut på dato. Ellers er jo Hanlons teorem referert, og det passar veldig godt på gjengen ute på Aspøya. "Never ascribe to malice that which is adequately explained by stupidity." på godt nynorsk, eller "Aldri tilskriv til ondskap/vondvilje det som er tilstrekkelig forklart av dumhet", for dei som gjerne vil ha det på bokmål. (malice er eit artig ord, ein lyt nytte det meir når ein skriv engelsk).

 

Britane har vel mottoet som passar best i eikvar anledning, også denne. "Keep calm and carry on!". Den norske varianten er vel meir "sit ned og hald kjeft", men det går på det same. Utan meir kunnskap er det håplaust å fortsette tråden, og meir kunnskap får vi tydelegvis ikkje. Med andre ord er det vel berre å stenge heile greia, og heller starte ein ny tråd når ein har utførlig og etteretteleg informasjon.

... så kan ein heller krangle om kven som sa kva i offtopic eller på fjasboka, der usaklege ting høyrer heime :D

Link to comment
Share on other sites

Kort fortalt er denne saken altså helt enkel og grei:

1: Telefon fra politiet, med hårreisende utsagn. Dummhet var nok ikke ett dumt utsagn nei W.

2: Formann legger ut det han vet til sine medlemmer og oss andre i området, at man blir mer enn bekymret når politiet kommer med harreisende utsagn burde ikke ses på som noe merkelig.

3: Medlem av klubben legger ut ett ordrett resyme på kammeret.

4: Kammer medlemmer sår tvil om trådstarters redelighet / utsagnets korrekthet.

5: Møte med politimester, der var grunner som lå bak. Men uttalelsen fra polititjenestemann var en hårreisende, og ikke innenfor det politimesteren tydeligvis ønsket seg.

6: Hva som ligger bak kan man foreløpig bare spekulere om, men det kommer nok for en dag tilslutt.

 

Ok, så uttalelsen fra politiet var i utgangspunktet helt vill, men den kom fra politiet (og nødvendigvis våpenforvaltningen i distriktet). Å ikke ta en uttalse fra den kanten på alvor, er for meg i seg selv langt over grensen for dumskap. Så kjære kammermedlemmer, politiet kommer til tider med hårreisende og ville utspill. Dette fordi enkelte der ikke er bedre, ikke har mer vett, ikke har samme syn på verden som mange av oss i det vanlige liv. Eller rett og slett fordi de selv har misforstått sine overordnedes ønsker, og er klønete og en smule inkompetente. (jeg har en sterk mistanke om hvem som sto bak den telefonsamtalen, og er i såfall ikke spesielt overrasket over at vedkommende rotet det til).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...