Jump to content

Lisensfelling på 2 ulv i Agder og Telemark


Raudnakke

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Det trenger ikke bli noen diskusjon for eller imot ulv. Men den gleden og entusiasmen enkelte har over å få muligheten til å gjøre vår allerede alt for lille ulvebestand enda mindre er ikke annet enn trist. For all del, er det bestemt at de skal felles så skal de jo det, den diskusjonen trenger vi ikke ta her. Men det er da virkelig ikke noe å fryde seg over.

Link to comment
Share on other sites

En ting skal jeg si deg, mister Jommit: Det er ingenting trist ved å felle en ulv. Absolutt ingenting overhodet. Det er stor glede og jubel i stova mi hver gang en av disse vanskapte individene må bøte med livet.

 

Jeg er på skogen og slipper bikkja minst 2-3 dager i uka. Det gir meg enormt mye. Jakt uten hund er som en himmel uten stjerner. Ulven truer hundejakten, og dermed en enorm glede i mitt (og veldig mange andres) liv. Gjenutsatt russisk ulv i Norge hjelper ingenting på noe som helst.

 

Måtte ulvejegerne ha masse lykke til.

 

Sørlandsjeger.

Link to comment
Share on other sites

Det trenger ikke bli noen diskusjon for eller imot ulv. Men den gleden og entusiasmen enkelte har over å få muligheten til å gjøre vår allerede alt for lille ulvebestand enda mindre er ikke annet enn trist. For all del, er det bestemt at de skal felles så skal de jo det, den diskusjonen trenger vi ikke ta her. Men det er da virkelig ikke noe å fryde seg over.

 

Det er overhodet ikkje trist....det som er trist er at det er mindre engasjement for villreinen som,i motstning til ulven,faktisk er "utrydningstruet", mtp alle hyttefelt som blir oppført for verkeleghetsfjerne byfolk!!! :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Det eg meiner,er at ulven IKKJE er truet i Europa.....Kor i Europa finner me villreinen???? åltså er også reinen truet

Det blir felt,som du skriver,"eit par" rein i året....heldigvis, for leveområdene til reinen blir ikkje akkurat større for kvart år,snarere mindre....altså mindre mat

Det burde vere Norges plikt å kun ta vare på reinsdyra, så får resten ta vare på denne ulven som dykk er så opptatt av

Link to comment
Share on other sites

Det trenger ikke bli noen diskusjon for eller imot ulv. Men den gleden og entusiasmen enkelte har over å få muligheten til å gjøre vår allerede alt for lille ulvebestand enda mindre er ikke annet enn trist. For all del, er det bestemt at de skal felles så skal de jo det, den diskusjonen trenger vi ikke ta her. Men det er da virkelig ikke noe å fryde seg over.

 

Støtter denne !

Link to comment
Share on other sites

En ting skal jeg si deg, mister Jommit: Det er ingenting trist ved å felle en ulv. Absolutt ingenting overhodet. Det er stor glede og jubel i stova mi hver gang en av disse vanskapte individene må bøte med livet.

 

Jeg er på skogen og slipper bikkja minst 2-3 dager i uka. Det gir meg enormt mye. Jakt uten hund er som en himmel uten stjerner. Ulven truer hundejakten, og dermed en enorm glede i mitt (og veldig mange andres) liv. Gjenutsatt russisk ulv i Norge hjelper ingenting på noe som helst.

 

Måtte ulvejegerne ha masse lykke til.

 

Sørlandsjeger.

 

Er ganske egoistisk å ville utrydde et dyr for at DU skal føle en ekstra trygghet for både deg og hunden din. Er selv hundeeier men ønsker ikke alt som kan være til trussel for meg og bikkja sin helse og sikkerhet utryddet for det.

Link to comment
Share on other sites

En ting skal jeg si deg, mister Jommit: Det er ingenting trist ved å felle en ulv. Absolutt ingenting overhodet. Det er stor glede og jubel i stova mi hver gang en av disse vanskapte individene må bøte med livet.

 

Jeg er på skogen og slipper bikkja minst 2-3 dager i uka. Det gir meg enormt mye. Jakt uten hund er som en himmel uten stjerner. Ulven truer hundejakten, og dermed en enorm glede i mitt (og veldig mange andres) liv. Gjenutsatt russisk ulv i Norge hjelper ingenting på noe som helst.

 

Måtte ulvejegerne ha masse lykke til.

 

Sørlandsjeger.

 

Finnes jo utstyr på markedet for å beskytte hunder mot ulv: http://www.solvkroken.no/produkter/fril ... ction_body

Har selv hund, og er helt enig med Jommit sitt innlegg ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende det er egoistisk å ønske bort ulven fordi man ønsker å drive med jakt. Men dette er et forum for jegere og skyttere og da synes jeg det er merkelig at vi ikke skal jobbe for nettopp disse. Etablert ulv i ditt jaktdistrikt ødelegger jakt med drivende og losende hund. Når det da er lisensjakt på ulven i Agder og Telemark må man få lov til å fjerne denne uten at naturvernere skal blande seg inn i dette.

 

Hvis dere ønsker å snakke varmt om ulven synes jeg dere er på feil forum. Prøv WWF eller tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

Om denne tråden var ment til å være for eller mot ulv er selvsagt relevant. Men sitatet overfor her, hvor en mener at en på kammer-forumet ikke kan "snakke varmt om ulv", er vel noe av det mest useriøse jeg noen gang har lest.

 

Ryddet i unødvendig sitering.

Stykkjunkeren

Link to comment
Share on other sites

Samd med Tjensve; det må vera lov å ha ulike meiningar på forumet. Uansett kor forbaska det er at ulv og hund går dårleg i lag. Moderatorane (fleire) tykkjer eg heller ikkje er nøytrale. Men slik er det no på dette forumet, eg brukar ikkje meir energi på det. Kanskje eg skulle endra nick i staden:

 

hilsen Ulvehateren

-------------------------

en død ulv i bagasjerommet er en god ulv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende det er egoistisk å ønske bort ulven fordi man ønsker å drive med jakt. Men dette er et forum for jegere og skyttere og da synes jeg det er merkelig at vi ikke skal jobbe for nettopp disse. Etablert ulv i ditt jaktdistrikt ødelegger jakt med drivende og losende hund. Når det da er lisensjakt på ulven i Agder og Telemark må man få lov til å fjerne denne uten at naturvernere skal blande seg inn i dette.

 

Hvis dere ønsker å snakke varmt om ulven synes jeg dere er på feil forum. Prøv WWF eller tilsvarende.

 

Er selv jeger og skytter (kansje nettopp derfor jeg er medlem av dette forumet.?). Som jeger mener jeg at man bør ha såpass respekt for naturen at man tilpasser seg. Kan jo tolkes som at du vil utrydde all ulv i ditt distrikt, slik at du får alt matviltet for deg selv.? Jeg er for regulering av dyrearter, men jeg er i mot utrydding. Rovdyr har også sin naturlige plass i vår fauna. Er det lisensjakt på ulv, ja så må de vel skytes. Men som det er nevnt tidligere i denne tråden, synes jeg ikke det er noe å fryde seg over. Slik mange her tydeligvis gjør.

Å er man jeger, så bør man vel også være litt naturverner. Regner med det er i naturen du jakter, og av naturen du høster?

Link to comment
Share on other sites

Holder kruttet tørt i påvente av et ulvespor. Ulvejakt er også jakt, spesielt om den kan drives uten helikopter ;)

Finnes masse ulv i Russland og Finnland, og andre steder i verden, er ingen grunn til at den apsolutt skal spise jakthunder i Norge.

 

Forøvrig finner jeg frem popcorn

Link to comment
Share on other sites

Ok, da setter vi strek. Denne tråden handler om lisensjakta. Jeg lot meg selv rive med til å skrive OT, men nå konsentererer vi oss om jakta som pågår i Agder og Telemark. De som vil "la ulven leve" kan diskutere i en av de ørten trådene hvor det allerede diskuteres. Disse fant jeg på ett minutt:

 

viewtopic.php?f=7&t=11781&p=692784&hilit=Ulvedebatt#p692784

viewtopic.php?f=7&t=52902&hilit=Ulvedebatt

viewtopic.php?f=9&t=52915&hilit=Ulvedebatt

viewtopic.php?f=21&t=37256&hilit=Ulvedebatt

viewtopic.php?f=7&t=27444&hilit=Ulvedebatt

viewtopic.php?f=21&t=17222&hilit=Ulvedebatt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...