Jump to content

Endelig er utdanningen som ettersøksdommer fullført!


jaktlykke

Recommended Posts

I går fullførte jeg aspirantarbeidet på ferskspor som var siste brikke i ettersøksdommerutdanningen min. :P

 

Takk til jmonsen som pusha meg til å gjøre dette og til villreinjegeren som jeg har gått dommerkurs og videregående kurs ettersøk hos. Og stor takk til de dommerne som har latt meg være aspiranten deres; det er herlig å endelig* være i mål!

 

*forutsatt at ikke NKK får hikke og ikke vil gi meg autorisasjon da... :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Gratulere Jaktlykke, nå kan du byrje med noko som er veldig moro og lærerikt.

 

 

Gratulerer, jeg har enda en bevegelig prøve tilgode på bikkja mi (det er vel slik at det er max 2 bevegelige prøver), kanskje jeg kan få kundenr. 1 hos deg?

 

Det er begrensa til 2x 1premiering på bevegeleg blodsporprøve. Når du har oppnådd dette så er det slutt på den moroa :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...Tør dei da då? :shock:

 

Takk for gratulasjonene!

 

Jeg kan aldri tenke meg at det skulle bli trøbbel - alle dommerne jeg har gått med har vært overstrømmende positive og anbefalt meg til dette så det går nok i orden vettu. Men det kan jo ta sin tid før endelig svar kommer; kanskje så lenge som til årsskiftet.

Så til deg woodleigh - er ikke sikker på om jeg kan dømme før jeg har fått papirene formelt i orden. Det kan jeg sjekke opp og gi tilbakemelding på :)

Link to comment
Share on other sites

Hei H-M!

 

Hiver meg på i rekken av gratulanter.

Håper du får en del oppdrag, det er interessant å se de ulike rasenes ulike arbeidsmåter, og ikke minst hvordan de ulike førerene beter seg.

 

Årets lengste spor (i tid) for min del var en eldre dame (70) fra Sverige som førte en Welsh Springer... det gikk ikke akkurat fort, og gubben måtte være med som støtte...

De fant da sporslutt, men ettersøksmessig var det heller en laber gjennomgang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Gratulerer så mye :D

 

Ellers kom jeg på et ordtak når jeg så overskrifta...

 

Den dagen du anser deg for å være ferdig utdannet, er du ikke utdannet, men ferdig :roll:

 

Takk for det - det er godt å være ferdig med papirmølla - det gikk jo så mye fortere enn jeg hadde trodd! Og i neste uke får jeg ilddåpen som dommer :D

 

Og siden jeg ikke anser meg som ferdig så har jeg endra overskriften hihi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Telefonen har kimt i ett siden folk oppdaga at jeg er blitt autorisert :)

 

Så jeg har labba rundt i diverse skoger i Sveio, Stord og Tysnes de siste 5 dagene og dømt tilsammen 13 ekvipasjer på både blod- og ferskspor. Man kan vel trygt si at jeg har kommet meg gjennom ilddåpen :P

 

... og fy faaaaaaaaaaaaaader så kjekt det er!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...