Jump to content

"Kinnstøtte" til rifle


kjünge

Recommended Posts

Hei, Ikke sikkert dette er rette plassen å spørre om dette men:

Prøver å finne meg en sånn kinnstøtte som settes på kolben med eks borrelås...

Du kan feste patroner på den samt at den har en liten lomme.

Tror det var practac som hadde sånne tidligere, men finner de ikke igjen noen plass nå!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vært innom slike "midlertidige" løsninger. I det siste har jeg kostet på meg å ordne dette med permanent justerbar kolbe. Man får igjen utlegget ved et event. videresalg. Og det gir meg en bedre følelse når jeg holder på med skyting, være seg jakt eller trening.

Link to comment
Share on other sites

Kinnstøtte som er avtagbar kan man lage selv i skinn. Det man trenger er skinn som er bredt nok, ei presse eller annet med tyngde i for å presse skinnet sammen når man limer det. Man trenger et kraftig borrelås som man fester på rifla der man skal ha det og på skinnstykket. Deretter så limer man med egnet lim, setter sammen delene og prøver stillingen. Så tilpasser man kinnstøtten til man oppnår optimal stilling, og merker dette på kolbe og kinnstøtte. Så kan man ta det av og på som man vil. Har selv laget dette på ei rifle med en kolbe som ikke kunne monteres fast forhøyer på, og det fungerer utmerket. Borrelåset bør være av en kvalitet som hefter godt og er "tettvevd". Ved tilpasning så kan man lage denne for stor - ei rasp er fin å bruke for å ta av det som er for mye. For å få den glatt og fin - engangs barberhøvel. :)

Link to comment
Share on other sites

revjakt: Jeg sendte bare mail til han: karsten@xmission.com og skrev hvilken modell jeg ville ha.

 

Han som lager dem har en egen side: http://karstenskydexcheekrest.com/

På denne ser du at det er 3 modeller å velge mellom.. Bare send en mail og skriv hvilkem modell du vil ha og adresse, veldig alright type og handle hos. Sender den avgåre med en gang.:)

 

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Har bestemt meg for Hillmann sin kinnstøtte men Jaktdepotet har gått tom og får ikke inn igjen i den nærmeste tiden. Jakt.se sender ikke til Norge. Jeg har prøvd å søke på nett men finner ingen som har Hillmann.

 

Vet noen om andre steder jeg kan få tak i denne?

Link to comment
Share on other sites

Har bestemt meg for Hillmann sin kinnstøtte men Jaktdepotet har gått tom og får ikke inn igjen i den nærmeste tiden. Jakt.se sender ikke til Norge. Jeg har prøvd å søke på nett men finner ingen som har Hillmann.

 

Vet noen om andre steder jeg kan få tak i denne?

 

Send meg en PM så skal vi se om vi ikke kan få hjulpet deg med en :D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

bumper denne litt, da jeg er på utkikk etter noe ikke-permanent å putte på kolben mtp forhøying. Den Hillman-saken i langholdsblogg-videoene ser akkurat ut som det jeg er på utkikk etter, dvs en lomme man kan åpne og legge i stuff for å få høyde (ikke den litt knotete beartooth-stappeskumgummi-inni-trang-elastikk patenten). De hadde igjen noen Hillman på jaktdepotet, men det var bare for haglepatroner. Noen som vet om andre forhandlere som kunne finne på å ha liggende? Evt lignende produkt med samme løsning(lomme for forhøyingselementer, som kan åpnes uten å ta av hele saken)?

Link to comment
Share on other sites

Erebor: såvidt jeg kan se er dt en Hillman. Jeg ringte Jaktdepotet, og de var tomme for rifleutgaven, men hadde igjen 100-150 på lager av haglevarianten (forskjellen er den strikkstoff-holdersaken for ammunisjon). Siden det var borti like mye i frakt som den kosta og riflepatronholder er kjekt prøver jeg første en sånn 60kroners(gratis frakt) kinavare, og kjøper heller en av hagle-hillman'ene til rifla hvis kinavaren ikke er brukandes.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, takk for svar.

 

Jeg har i løpet av kvelden vært i kontakt med depotet og ender vel mest sannsynlig opp med en sånn hillman til hagle. Som du, og jaktdepotet sier, er eneste forskjellen patronstroppene, og de har jeg uansett ikke tenkt til å bruke, så derfor er det ikke noe problem for meg. Tenker jeg klipper de rett av ;)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en sånn på R8 min i høst og den fungerer supert.Børsa sitter der den skal med engang når jeg hiver den opp.Den ble tidligere altfor lav med 56 mm objektiv på toppen.

 

Etterhvert blir det til at jeg får bygd en høydejusterbar kam.Men foreløpig er dette en fin økonomisk løsning.Litt hazzle når man skal ha ut sluttstykket,må enten ta kolbeforhøyeren av,eller vri den opp ned og strekke og tøye litt.

Link to comment
Share on other sites

Siden det var borti like mye i frakt som den kosta og riflepatronholder er kjekt prøver jeg første en sånn 60kroners(gratis frakt) kinavare, og kjøper heller en av hagle-hillman'ene til rifla hvis kinavaren ikke er brukandes.

 

totalt off-topiic; men tenk hvor mye mer en butikk som Jaktdepoet eller Jakt&Friluft kunne solgt om de hadde en skikkelig nettbutikk, Paypal-løsning og rett fraktavtale med Posten.....

Link to comment
Share on other sites

Etterhvert blir det til at jeg får bygd en høydejusterbar kam.Men foreløpig er dette en fin økonomisk løsning.Litt hazzle når man skal ha ut sluttstykket,må enten ta kolbeforhøyeren av,eller vri den opp ned og strekke og tøye litt.

 

Har gått med samme tanken selv. Ta en titt på kolvkam.se om du ikke har gjort det allerede. Jeg har vært i kontakt med han siden den justerbare kolbekammen de lager er offisielt godkjent av blaser, og i tillegg er den helt genial enkel og flott i utførelse. Men børsa er en professional og de fyller stokken, noe jeg frykter kan forskyve balansen i børsa en del, og det er jo ikke ønskelig. I tillegg må jo også denne skrus ned når man skal ta ut sluttstykket, så jeg får håpe Hillman-løsningen er god nok, for ikke å snakke om at den er sikkert rundt 2000-3000 kroner billigere! :)

Link to comment
Share on other sites

bumper denne litt, da jeg er på utkikk etter noe ikke-permanent å putte på kolben mtp forhøying. Den Hillman-saken i langholdsblogg-videoene ser akkurat ut som det jeg er på utkikk etter, dvs en lomme man kan åpne og legge i stuff for å få høyde (ikke den litt knotete beartooth-stappeskumgummi-inni-trang-elastikk patenten). De hadde igjen noen Hillman på jaktdepotet, men det var bare for haglepatroner. Noen som vet om andre forhandlere som kunne finne på å ha liggende? Evt lignende produkt med samme løsning(lomme for forhøyingselementer, som kan åpnes uten å ta av hele saken)?

 

Går ann å gjøre som i denne tråden! Lage selv og enkel og grei med borrelås

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=37149

 

Skal gjøre det selv på 10/22 min nå snart. venter bare på varene i posten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...