Jump to content

hvilken jaktbutikk handler du fra?


finskestøver<3

Recommended Posts

Har handlet en del fra Jaktdepoet,å er veldig fornøyd med både priser og service.

Har vell vært innom Magasinet også en gang i tiden,å var vell fornøyd da å.

Ellers så handler jeg stort sett alt jeg trenger i utenlandske nettbutikker...

Grunn til dette er stort sett pga prisene er så vannvittig mye laver i utlandet..å utvalget står ikke tilbake for det man kan finne her til lands. Kvalitetsforskjellen er marginal..omså noe forskjell i det hele tatt.

At jeg må vente noen dager ekstra spiller liten rolle(posten er ikke kjapp her til lands alikevell)

Handler å alt av RC utstyr fra utlandet..

Litt OT,men et eksempel på båder service og kvalitet fra østen..

Jeg bestillte meg en Warbird med vingespenn på 1.4 m. Bestillte den kl.01 norsk tid. 9 timer senere fikk jeg bekreftende mail på at varen var sendt fra butikk(dette var i Hong Kong) Under 6 døgn tok det fra HK til Oslo. Tollklareringen var gjort på 2 timer å pakken ble da videresendt mot nord. Jeg vet ikke om det er pga det er oppåverbakke hit eller hva det er,men den pakken trengte over 6 døgn fra Oslo å hit til meg..så posten er ikke kjapp her til lands nei.

Link to comment
Share on other sites

Handler helst fra Våpenloftet i Førde, men det er ikke alltid det er like lett når man bor 65 mil unna. Har dog bestilt våpen og fått dem til å sende ned med posten. Alm Våpen og Villmark har jeg også veldig gode erfaringer med, utrolig flinke folk. XXL ligger nærme og er billig, men elendige på kundebehandling. Ender opp der om det er småting som jeg vet hva jeg vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Har vel handlet en hagle og en rifle fra Jakt & Friluft arendal.

En hagle fra Interarms

Ladeutstyr fra både midway og hjemmelading.no

Fjellstøvler fra Sportshytta steinkjer, fjellskisko fra mx sport. Telt fra xxl. Fjellski fra Nava sport Verdal. 130 liters berganssekk fra sport1 verdal.

Skytevest fra nicashooting.com. Mye kjappere levering enn om jeg hadde bestillt i Norge. Billigere også. :wink:

Fjellklær og ullnettingtrøyer og longs fra Friluftsmagasinet. Billig og bra.

 

Stort sett fornøyd med dem alle.

Link to comment
Share on other sites

Nettbutikker:

XXL (kikkertsikte)

Jakt&friluft (rifle)

Jaktfall (kikkertsikte og endel småtterier)

Hjemmelading (diverse ladeutstyr)

Midway (diverse ladeutstyr, kikkertsikte/rødpunkt)

Ebay.com (om det kan kalles nettbutikk - diverse ladeutstyr)

 

Årntli butikker:

Elverum jakt og våpen (inkludert tidligere Jaktpartner - kombi, hagle, ammo, lyddemper, krutt, småtterier ellers)

Børselars (hagler, diverse ladeutstyr)

XXL Oslo sentrum (kikkertsikte, diverse småtterier)

Turut, Hamar/Ottestad (diverse småtterier, ammo til hagle)

 

Ellers har jeg vært innom mye rart av butikker. Må liksom innom om det finnes en jaktbutikk på et nytt sted. Er i Sverige av og til, og da blir det som regel med et eller annet, som vinterkamo kjøpt i juli (og ble umiddelbart spurt om jeg var interessert i toppjakt i Sverige!), kuler og diverse småtterier.

 

Når jeg er på messer, er jeg alltid innom alt av stands til alle butikker, og jammen vakler jeg ikke ut igjen, nedlesset med ting og tang, mens visaen gråter i lomma. En Garmin Astro 320 ramlet ned i handleposen hos Villmarksbutikken, Jessheim, på Elverum i august feks...

 

Har med andre ord ingen spesielle favoritter og er stadig "utro" mot de lokale, men bruker likevel de nærmeste mest.

 

Hjemmelading.no og Jaktfall.no sjekkes for øvrig alltid først av nettbutikkene om det er noe jeg trenger som ikke de i nærheten har, for de to har gitt meg ypperlig kundeservice hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å gå helt O.T men er det noen som heller betaler f.eks 100-500 kr mer for en vare bare får å handle på en butikk som VET hva dem snakker om? Jeg liker hvertfall og møte likesinende når jeg handler i f.eks våpen butikk, å drøyer våpenkjøp på nett.

Handler endel på xxl, men det er kun jeg vet jeg skal ha. Trur aldri jeg hadde kjøpt noe der vis jeg var nybegynner å hadde 1000 spm om produktene. Setter utrolig stor pris på mine nærliggende våpen butikker, holstad våpen, rygge våpen og fritid, wingevåpen. Trur det hadde blitt kjedelig og bare handle på nett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper f.eks. aldri fjellsko, skisko eller ski på postordre. Sekken ble også kjøpt lokalt. Det går faktisk an å forhandle ned prisen i de lokale butikkene også. Spesiellt om man er to eller flere som er ute i samme ærend. 20% er ihvertfall ingen umulighet.

Teltet bestillte jeg på xxl rett og slett fordi det var kampanje på det, og jeg sparte ca 2.000,-

Skulle gjerne støttet de lokale forhandlerne uansett hva jeg handler, men når det er mange tusen kroner spart pr. våpen, på å bestille fra de store butikkene sørafor, så har jeg ikke råd til å kjøpe lokalt.

 

Skytevesten ble kjøpt fra USA av flere grunner. Jeg prøvde å få tak i den i Norge. Jeg viste hva jeg ville ha, og jeg ville ha den svart. Butikkene i Norge hadde blå. Det hadde også alle med samme vest på skytebanen. Schau sa at denne hadde gått ut av produksjon, og at de ikke kunne skaffe svart. Derfor bestillte jeg utaskjærs. 4 dager fra Chicago til mitt postkontor. I tillegg sparte jeg ca 500,-

 

Ellers enig i at det er greit å snakke med "orntlige" folk og se varene før kjøp. Alt småtteri blir kjøpt lokalt. Gidder ikke bestille på nett for å spare 100 kroner. Problemet er ofte begrenset utvalg i den jokale butikken.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Nettbutikk, aldri. Vanlig butikk : Landerø 95 %, har og prøvd både Winge og Jakt og friluft med bra resultat. Har blitt forskånet for trøbbel heldig vis :D .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Jeg prøver å handle mest mulig fra Hesby Sport i Tønsberg. Veldig hyggelige folk som oppriktig er interessert i jakt og våpen. Har ikke det råeste utvalget men krutt kjøper jeg fast der. Ellers er JD, magasinet, J&F og Winge butikker jeg har handlet fra med god erfaring. XXL handler jeg minst mulig fra rett og slett fordi de har for lite spisskompetasnse. Mammut klær handler jeg fra MX Sport i Tønsberg. Godt utvalg og ofte nedsatte priser.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Mange som er ute etter tips på hvor de skal handle fra for tiden. Er det ikke en god idé at vi samles om å lage en god oversiktstråd med linker og navn på gode butikker? Både nasjonalt og internasjonalt, nettbutikker og vanlige butikker?

Det har jo nettopp dukket opp en ny tråd med oppsamling av norske nettbutikker, og det eksisterer en fra før med både norske og utenlandske. Fyll inn butikkene dere er fornøyde med i en stor samletråd og gjør den "sticky" på handelskammeret. Kanskje til og med legg inn info om butikkene, hva de er gode på, hva de har godt utvalg på osv... Dagens oppfordring fra meg!

Link to comment
Share on other sites

XXL. Ikke alltid de har nok ammunisjon på lager ved tilbudannonsering, ref Alnabru.

Magasinet. (Netthandel) Alltid kommet etter noen dager i posten.

Jaktfall. (Netthandel) Alltid kommet etter noen dager i posten.

Winge Våpen. Handlet rett i butikk, hatt varene på lager.

Brunst.no. Handlet i butikken på Jessheim og på Vilmarksmessa., hatt de varene jeg ønsker!

Magne Landerø, Handlet rett i butikk, hatt det jeg har vært på jakt etter!

 

Nå er vel kanskje jeg en mere A4 jeger, så er vel enkel å tilfredstille!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jakt&friluft

Jaktfall

Elverum jakt&våpen

Hjemmelading (om man kan kalle det jaktbutikk da)

XXL

 

Dette er de jeg har handlet mest fra. Ikke nødvendigvis mye, men litt flere enn et par ganger.

 

Fornøyd med alle sammen. De på Jaktfall og Hjemmelading er synske. De vet hva jeg vil ha, så når jeg trykker på "bestill", ringer det på døra. Når jeg åpner, står en fyr fra posten med pakke til meg... :smile:

Link to comment
Share on other sites

har ennå ikke handlet så mye da man er fersk i gamet og student, men kan nevne et per jeg har handlet hos:

 

xxl- både nett og butikk, to kikkertsikter, en kikkert en del ammo og annet småtteri

 

G-max- hovedsakelig ammo i butikk, handlet for rundt 5 høvdnger i fjor, og da hadde jeg fått 20 % rabatt

 

Våpenloftet- her har jeg handlet i butikken, en hagle og en salong, hadde mausern inne for å fikse basene, en del ammo og annet småtteri. det er også her jeg skal handle når jeg da skal kjøpe ny børse, mest sansynlig til neste år.. veldig bra service og hyggelige folk som vet hva de driver med.

 

Edit: Glemte jo selvfølgelig jaktfall, ingen ting å klage på, strålende fornøyd. Handlet en del småtteri derfra.

Link to comment
Share on other sites

Handler det meste jeg har trengt og trenger hos jaktdepotet.. Kommer også naturlig nok til å fortsette med det.. Av utenlandske, går det mest fra usa's to store, Cabelas og Basspro. Mest stasj og småplukk bestilles herfra. Liker best å se, føle og være "hands on" på varer jeg skal kjøpe. Samt at jeg får svar på spørsmåla jeg har rundt en vare, greit å få service av et menneske som kan.. På depotet finner man det meste, og gutta er hyggelige og oppriktig interessert i våpen og jakt. At jeg da noen ganger må vente litt i butikken er helt greit.

Link to comment
Share on other sites

Jakt og Fiskespesialisten

 

Dette er jo selvfølgelig også lettvint for meg, men prisene er dessuten gode og servicen upåklagelig. Og stort sett har de, eller skaffer det jeg skal ha.

Takk spesielt til Ola og Frode for gode råd, og hyggelig prat om jakt og litt annet.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte noen kuler fra hjemmelading.no på onsdag kveld. Fikk melding om pakke på posten i dag. Kan vel ikke forlange bedre respons en det.

Oppdaget etterpå at abc-fritid(som har ny butikk på Sparbu) har samme kulene inne til samme pris vistnok. Kunne spart meg 140,- i frakt der.

 

Kjøper etter hvert alt jeg trenger lokalt. Nava sport og abc er konkurransedyktige på både pris og sørvis.

xxl bruker jeg kun om de har råtilbud på noe jeg allerede har tenkt å kjøpe.

Alle disse tre bruker samme børsemaker. Helgesen på Røra. En flink og trivelig fyr.

Link to comment
Share on other sites

Handler stort sett hos de som har gitt god service tidligere.

Finnes varen jeg trenger lokalt så kjøper jeg den der.

Hvis det må bestilles fra den andre siden av kloden og tar en uke så handler jeg direkte eller med noen som har varen på lager.

 

Ufint sa du, jeg er i ferd med å avslutte kundeforholdet til en bank som netopp flyttet inn i nybygd lokale, men som ikke håndterere kontanter...hallo, en bank uten penger :?::?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...